Koittakaas nyt nuoriso lopetella nämä kuka on cobol-jutut. Eivät kuulu ketjun aiheeseen eivätkä edes Jatkoaikaan. Vuosien aikana olen monta kertaa todennut, että nimimerkin cobol kirjoituksilla ei ole mitään tekemistä Jokerien kannan tai henkilöiden (kuten Masa tai Hjallis) kanssa. Samoin arvuuttelu siitä, onko Masa tai Hjallis kertonut meikeläiselle uuden valmentajan nimen on yhtä typerää. Ei tietenkään ole kertonut! Edelleen on turha arvailla, tietävätkö Masa ja Hjallis sen, kuka on cobol. Kyllä tietävät oikein hyvin ja tämänkin olen todennut monta kertaa aiemmin. Omat tietolähteeni valmentaja-asiassa ovat pelaajat ja agentit, aivan kuten olen jo epäsuoraan monta kertaa todennut. Jotta saisi lisää tietoa, pitää osata kysyä oikeita kysymyksiä. Esimerkiksi nyt monissa yhteyksissä mainittu esisopimus takarajanaan huhtikuu selvisi siten, että kysyin asiasta tietävältä X:ltä sen, "onko valmentaja Y:n kanssa tehty soppari purettavissa vielä toukokuussa vai oliko se raja huhtikuu?" Nythän asiasta on tullut jo standardi :)
Asiaan palatakseni voin seisoa rauhallisin mielin tämän ohjelman takana:
1. Jokereilla on sopimus ulkomaalaisen valmentajan kanssa ns. esimuodossaan takarajana huhtikuun loppu.
2. Shedden ei Jokereissa valmenna ensi kaudella.
Katsotaan sitten toukokuussa.