Shedden Jokereiden valmentajaksi

  • 289 872
  • 1 011

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Minun nettipersoonan käsittely jatkossa pitää itseni poissa koko ketjusta.

Kaiken uhallakin heitän kyssärin cobolille. Onko Shedden valmentajamme tulevalla kaudella?

a: ei
b: kyllä
c: en tiedä
d: en voi kertoa

Vastausta ei voi jälkikäteen selitellä millään muotoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jarikin tuli jo

Mielestäni Shedden voisi huomisessa ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa tulla kaapista ulos, jos hän EI valmenna Jokereita ensi kaudella. Jos hän valmentaa, niin se saa selvitä virallisesti vasta kauden jälkeen. Aikaisintaan siis to 20.04.2006, jolloin Kauppatorilla juhlitaan HIFK:n mestaruutta.

Matti Virmanen on juhlissa mukana kuin kotonaan ja antaa Sheddenille Jokereiden pelipaidan, SHEDDEN 500. Ilta päättyy Hartwall-areenan saunaan, jossa Shedden ja Virmanen vaihtavat hiustyylejä keskenään.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
(Cobol schaisse poistettu)

En todellakaan usko, että saa tuota palkkaa Jokereistakaan, ehkä lähellä tuota 300 kiloa. Mutta melkein todennäköisyyslaskelmien perusteella olisin valmis lyömään vetoa, että tulee Ilmalaan.

Ja jos kerran Jokereissa oikeasti halutaan salata koutsin nimi, niin sitä ei varmasti vuodeta seuraa pidemmälle. Poikkeuksena tästä voi olla rahoittajat ja sponssit; Cobol viilaa linssiin ja naureskelee partoihinsa ruudun takana.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Koittakaas nyt nuoriso lopetella nämä kuka on cobol-jutut. Eivät kuulu ketjun aiheeseen eivätkä edes Jatkoaikaan. Vuosien aikana olen monta kertaa todennut, että nimimerkin cobol kirjoituksilla ei ole mitään tekemistä Jokerien kannan tai henkilöiden (kuten Masa tai Hjallis) kanssa. Samoin arvuuttelu siitä, onko Masa tai Hjallis kertonut meikeläiselle uuden valmentajan nimen on yhtä typerää. Ei tietenkään ole kertonut! Edelleen on turha arvailla, tietävätkö Masa ja Hjallis sen, kuka on cobol. Kyllä tietävät oikein hyvin ja tämänkin olen todennut monta kertaa aiemmin. Omat tietolähteeni valmentaja-asiassa ovat pelaajat ja agentit, aivan kuten olen jo epäsuoraan monta kertaa todennut. Jotta saisi lisää tietoa, pitää osata kysyä oikeita kysymyksiä. Esimerkiksi nyt monissa yhteyksissä mainittu esisopimus takarajanaan huhtikuu selvisi siten, että kysyin asiasta tietävältä X:ltä sen, "onko valmentaja Y:n kanssa tehty soppari purettavissa vielä toukokuussa vai oliko se raja huhtikuu?" Nythän asiasta on tullut jo standardi :)

Asiaan palatakseni voin seisoa rauhallisin mielin tämän ohjelman takana:

1. Jokereilla on sopimus ulkomaalaisen valmentajan kanssa ns. esimuodossaan takarajana huhtikuun loppu.
2. Shedden ei Jokereissa valmenna ensi kaudella.

Katsotaan sitten toukokuussa.
 
Viimeksi muokattu:

Jotva

Jäsen
Tämän viikon Veikkaajan mukaan Shedden on todella Jokereiden ensi kauden valmentaja. Nyt on jätetty kysymysmerkki lauseen lopusta pois eli lehti laittaa uskottavuutensa peliin (taas kerran).

Ja mitä cobolin rooliin tulee (sorry cobol, että pidän sinuakin tässä esillä), luulen, että kyseessä on Masamainen vedätys. Kyllä cobol tietää, missä mennään! Ei vaan malta olla hiljaa, vaikkei mitään voisikaan sanoa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
lunar kirjoitti:
Heh, harmi jos todella jotkut muodostavat kantansa Jokereista porojen propagandauutisen vuoksi. Tuoppi vetoa, että Shedden ei valmenna Jokereissa?

Tartun tähän! Lunar, pannaanko vaikka kuusi tuoppia? Olen aivan satavarma asiasta!

Jokereiden muuttuminen pikku-Hifkiksi on siirtymässä toiseen vaiheeseen. Seuraavaksi muuttuu teidän logo joksikin petoeläimeksi. Eihän Doug voi narreja valmentaa!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Juoni kirjoitti:
Tämän viikon Veikkaajan mukaan Shedden on todella Jokereiden ensi kauden valmentaja. Nyt on jätetty kysymysmerkki lauseen lopusta pois eli lehti laittaa uskottavuutensa peliin (taas kerran).

Niin minun on pakko asettaa kysymys että miksi Veikkaaja ja sana uskottavuus esiintyvät samassa lauseessa?Sitä aviisilla ei ole kyllä ollut aikoihin, vaan kyllähän sokea kanakin joskus saattaa tuurilla jyvän löytää tai sitten ei.

Edit. Kyynikko: joo johan siellä pohjoispäädyssä roikkuu HIFK-paitakin. Seuraavaksi Areena muuttuu varmaan kai Koff entertainment palaceksi.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kyynikko kirjoitti:
Tartun tähän! Lunar, pannaanko vaikka kuusi tuoppia? Olen aivan satavarma asiasta!

Jokereiden muuttuminen pikku-Hifkiksi on siirtymässä toiseen vaiheeseen. Seuraavaksi muuttuu teidän logo joksikin petoeläimeksi. Eihän Doug voi narreja valmentaa!
Taloudellinen tilanne sallii vaan yhden tuopin panoksen, mutta se sopii edelleen Arvaajan uutisesta huolimatta ;)
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
lunar kirjoitti:
Taloudellinen tilanne sallii vaan yhden tuopin panoksen, mutta se sopii edelleen Arvaajan uutisesta huolimatta ;)

No, laitetaan se yksi sitten kiinni!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neely kirjoitti:
joo johan siellä pohjoispäädyssä roikkuu HIFK-paitakin. Seuraavaksi Areena muuttuu varmaan kai Koff entertainment palaceksi.
OT, mutta ihan pakko kysyä kun tämä sama näkemys useammassakin ketjussa esiintyy. Miten ihmeessä saatte siitä Sony(?) mainoksen paidasta Hifk:n paidan ? Kun minä sen ensimmäisen kerran näin, mulle tuli siitä mieleen vanha yksinkertainen pelipaita ja Montreal Canadiens ! Tämä siis ennenkuin huomasin että täällä tuo väritys omitaan Hifk:lle. Tsekkasin sitten vielä Nordiksella HifK:n tämän kauden paidat ja eihän niillä ole mitään tekemistä tuon paidan kanssa. Jossakin vanhemmassa Hifk:n paidassa lienee ollut tuo sama värimalli, mutta onhan tuo sama malli monen muunkin joukkueen paidassa. Kaikki Hifk tunnukset (kilpi, peto, tähdet) siitä puuttuu.

Valmentajakysymyksessä pitäydyn vanhassa veikkauksessani. Uusi koutsi on Erkka Westerlund, kakkosta en uskalla veikata, mutta toivon Wadea ja/tai Surenkin.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Asiaan palatakseni voin seisoa rauhallisin mielin tämän ohjelman takana:

1. Jokereilla on sopimus ulkomaalaisen valmentajan kanssa ns. esimuodossaan takarajana huhtikuun loppu.
2. Shedden ei Jokereissa valmenna ensi kaudella.

Katsotaan sitten toukokuussa.


Jospa cobol puhuukin totta. Ehkä Shedden on narrien uusi TJ. Masa saa väistää ja Shedden otta hommat ja skouttauksen hoitaakseen. Onhan Sheddenillä kova meriittilista siltä puolelta. White, Zion, Parsons....:o)

Tällä logiikalla cobol on oikeassa ...:o)
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Palkka

Teoreettisesti:
Täällä ollaan itketty VALMENTAJAN, isolla kirjoitetun ihan oikean valmentajan, mahdollista 500 000€:n palkkaa.
Entäpä tämä hetki. Rahaa on uponnut tähän kauteen karvan alle 3 miljoonaa ja kädet täynnä paskaa.
Jos tästä 3 miljoonasta lohkaisee OIKEALLE VALMENTAJALLE 500 000 jää siltikin 2.7 -2.5 miljoonaa pelaajiin.
Näillä pelimerkeillä pelaajakauppaan, listalle 1* MAALIVAHTI, 2* HYVÄ hyökkääjä, 1* OIKEA fyysinen pakki. Rahaa näihin kalliisiin ukkoihin kuluu n. 750 000 euroa.
Vielä jäisi n. 1.9 miljoonaa. Jos näillä palkkaa 20 ukkoa niin keskipalkka jää
95 000 euroon, joka on paljon se. Jollekkin enemmän jollekkin vähemmän. Valitettavasti vain ei enään kykyjensä- vaan neuvottelutaitonsa mukaan.

Mielummin näin.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
cobol kirjoitti:
Mikään ei ole muuttunut. Hassua, kuinka usein sitä saa toistaa. Näillä on menty jo pitkään ja mennään vielä vajaat 2 kk:

1. Jokereilla on sopimus ulkomaalaisen valmentajan kanssa ns. esimuodossaan takarajana huhtikuun loppu.
2. Shedden ei Jokereissa valmenna ensi kaudella.

Olen oppinut "lukemaan" cobolia. Suomennettuna tämä menee siis näin:

"Shedden on tehnyt esisopimuksen Jokereihin. Sopimuksessa ns. NHL-pykälä. Shedden saa erittäin suurella todennäköisyydellä valmennuspaikan NHL:stä, joten mies ei valmenna Jokereita ensi kaudella."

Eihän tämä nyt niin vaikeata olekaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olisi tietysti kiva tietää, kun puhutaan 500.000 euron palkasta onko se brutto- vai nettopalkka. Tällähän on aika iso merkitys, kun puhutaan yli 6 kk:n työsuhteesta ulkomaalaisen kanssa Suomessa.

Onnea vaan, jos saatte Sheddenin valmentajaksenne. Vaikka olen HIFK-kannattaja, niin en koskaan toivo kummallekaan Helsingin joukkueelle näin häpeällistä rämpimistä mitä Jokerit ovat esittäneet tällä kaudella. Stadin lätkästä häipyy aina jännite, kun toinen joukkue sukeltaa syvälle. Uskon, että HIFK saa palkattua uuden valmentajan Pohjois-Amerikasta, jonka on helppoa jatkaa samalla linjalla kuin Shedden meidän joukkueen kanssa, joten Sheddenin edelleen "mahdollinen" siirtyminen Jokeri-leiriin ei herätä minussa kovinkaan suuria tunteita.

Saa muuten nähdä seuraavatko jotkut HIFK:n täsmäaseet eli esim. Lostedt tai Heikki Laine Sheddeniä Ilmalaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
bozik kirjoitti:
OT, mutta ihan pakko kysyä kun tämä sama näkemys useammassakin ketjussa esiintyy. Miten ihmeessä saatte siitä Sony(?) mainoksen paidasta Hifk:n paidan ? Kun minä sen ensimmäisen kerran näin, mulle tuli siitä mieleen vanha yksinkertainen pelipaita ja Montreal Canadiens ! Tämä siis ennenkuin huomasin että täällä tuo väritys omitaan Hifk:lle.

Olkoonkin mainospaita ja kaikki nuo "HIFK-paita Areenan seinässä-jutut" hymistellen heiteltyjä niin olisikohan joku muu värikombo ollut kuitenkin sopivampi? Niin ja junassa olen kyllä saanut kuulla muutaman kerran Pasilan kohdalla samassa vaunussa kouluun tai lorvimaan menossa olevien Jokerifanien suusta hieman hämmentyneitä sanoja:"-Mitä v*t*a toi hifkin paita tuolla tekee s**t**n*?-Onks tää joku v*t*n huono pila?"

Eiköhän se pointti ollut siinä että paikallisvastustaja sattuu juuri pelamaan tuossa väriyhdistelmässä, Jokerit ei.
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Ei voi vaan ku ihmetellä miten paskoja Hjallis ja Virmala oikeasti on. Eihän ne tiedä tästä lajista hevon vittuakaan ja varsinkaan hankinnoista. Katsotaan edellisen kauden top 10- listaa ja hankitaan kyseiset äijät. Ilman Narrien pohjatonta kassaa tää räpellys olis loppunu jo ajat sitten. No, innolla odotetaan milloin Ilmalan hevostalleilla tehtäisiin joku ns. "itse löydetty" kalahankinta. Hyvin ne kyllä vedättää Penaa, siitä täytyy antaa propsit. Jos Vihko ja Viitaluoma on Masan ja Hjalliksen mielestä ne pelaajat, jotka tuovat kannun takaisin ni se on yhtä varmaa kun hjallikselle kasvaisi tukka takaisin.

Toivottavasti Masa hoitaa Penan vielä Teille ni sit on kyllä sellainen tehotrio, että oksat pois!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
grace kirjoitti:
Suomennettuna tämä menee siis näin:

"Shedden on tehnyt esisopimuksen Jokereihin. Sopimuksessa ns. NHL-pykälä. Shedden saa erittäin suurella todennäköisyydellä valmennuspaikan NHL:stä, joten mies ei valmenna Jokereita ensi kaudella."

Eihän tämä nyt niin vaikeata olekaan.

Ei olekaan. Näin olen itsekin asian tulkinnut jo ajat sitten.

Huvittavaa että täällä jaksetaan teilata yhden nimimerkin tietoja, vaikka ei itse osata tulkita sanomisia millään muotoa. Sitä se teettää, kun absoluuttinen idiotismi yhdistyy kateuteen.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
bizkit78 kirjoitti:
Toivottavasti Masa hoitaa Penan vielä Teille ni sit on kyllä sellainen tehotrio, että oksat pois!

No sitähän tässä odotetaan, että Hjallis huomaa maksavansa turhaan Virmaselle palkkaa, kun mies kuitenkin hommaa Pentin scouttaukset sitten kovalla rahalla itselleen. Tässä on muutenkin helsinkiläiselle kiekolle varsinainen pelastus, IFK pääsisi Pentistä eroon ja Jokerit Masasta, ns. win-win-tilanne.

Sheddenin siirtyminen Ilmalaan on arvovaltatappio molempien joukkueiden toimitusjohtajille ja osoitus siitä, millaiset miehet meidän rakastamiamme tai vihaamiamme joukkueita johtavat. Täysin ammattitaidottamat tumpelot, jotka eivät osaa scoutata, eivätkä pitää omistaan kiinni.

Kävin tässä ottamassa aamutuimaan kuvan tästä kohutusta IFK-paidasta ja nyt jokainen voi tästä suttuisesta kuvasta päätellä, että onko kyseessä IFK-paita vai ei. En kyllä tiedä, miten Bozik tosta Montrealin paidan keksi, mutta meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. :)
 

Liitteet

  • IFKinIlmala.JPG
    IFKinIlmala.JPG
    19,8 KB · kertaa luettu: 1 468

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kauppilan Kaken paitahan se siinä Fjallis-areenan seinällä roikkuu. On kyllä enemmän Hifk-pelipaidan näköinen kuin mikään Jokerit-paita koskaan.

Säälittävää!

Joo, ottakaa Pena vielä meiltä. Pena+Masa, siinä olisi maailmanhistorian kovimmat scouttaajat. Molemmille oma faksi jotta voisivat keskenään kilpailla scouttauksilla. Hjalliksen rooli on seistä vieressä lompakko kourassa.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Rebel kirjoitti:
Kävin tässä ottamassa aamutuimaan kuvan tästä kohutusta IFK-paidasta ja nyt jokainen voi tästä suttuisesta kuvasta päätellä, että onko kyseessä IFK-paita vai ei. En kyllä tiedä, miten Bozik tosta Montrealin paidan keksi, mutta meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. :)

Montreal tuli itsellekin heti ensimmäisenä mieleen. Punainen paita, jossa sininen raita.

Tosin luulisi punaisen olevan kieletty väri Jaffalassa... Mutta viime aikoijen tapahtumien valossa, sanoisin sen olevan Jokereiden ensi kauden paidan malli.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
yki kirjoitti:
Toivon hartaasti, että se ei ole Shedden, koska silloin unohtuu kokonaan taitokiekko ja siirrytään fyysisyyteen... Olen aina tykännyt taitokiekosta med fyysisyys, mutta fyysisyys med taitokiekko ei kuullosta minun korvissa hyvältä. Jokerit on TAITOJOUKKUE! Siitä voisi pitää kiinni, eikä vaihtaa joka kausi sitä tyyliä...

Jaa. Minä kun olen tällä kaudella käynyt katsomassa muutaman naapurinkin pelin ja tullut siihen tulokseen, että HIFK pelaa aivan helvetin paljon taitavampaa peliä kuin Jokerit. Paperilla melko kädettömällä joukkueella kaiken lisäksi. Lisäksi he ottavat paljon vähemmän tyhmiä jäähyjä kuin Jokerit tällä kaudella.

En muutenkaan jaksa uskoa, että mikään joukkue toimittaa kiekkoa toistuvasti vastustajan maaliin ilman taitoa.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Tämä Sheddenin "palkka pyyntö" 500.000€ taitaa olla samaa luokka kuin aikoinaan Villen tullessa Jokereihin kun naapuri oli tarjonnut muka Villelle yli 2.000.000 mk, mutta tuli meille kun Hjallis maksoi enemmän.
Noh verotietojen mukaan Ville sai Jokereista alle 1.000.000 fim , joka oli hyvä liksa pitkästä olkavammasta toipuvalle pelaajalle.
Taitaa olla naapurissa tapana selitellä siirtoja tällä tavalla kun vain hullu makssa tuollaisia summia ;-)
 
Viimeksi muokattu:

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
hull16 kirjoitti:
Tämä Sheddenin "palkka pyyntö" 500.000€ taitaa olla samaa luokka kuin aikoinaan Villen tullessa Jokereihin kun naapuri oli tarjonnut muka Villelle yli 200.000 mk, mutta tuli meille kun Hjallis maksoi enemmän.
Noh verotietojen mukaan Ville sai Jokereista alle 100.000 fim , joka oli hyvä liksa pitkästä olkavammasta toipuvalle pelaajalle.
Taitaa olla naapurissa tapana selitellä siirtoja tällä tavalla kun vain hullu makssa tuollaisia summia ;-)
Tarkistapa valuutat. Toivottavasti Matikainen tarjosi sentään vähän enemmän kuin 200.000mk. Ja luuletko oikeasti, että Peltosen palkka Jokereissa oli alle 100.000€ (valuutta korjattu)? Ei varmasti ollut. Ja sehän on itsestään selvää, että Harkimo tarjosi enemmän kuin Matikainen, ja Ville meni osittain rahan perässä Jokereihin. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä, Matikaisen tarjous oli varmasti naurettava, ja hän teki ensimmäisen ison mokan heti TJ-uran alkutaipaleella.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Jake74 kirjoitti:
Tarkistapa valuutat.
Eipä valuutassa ollut virhe vaan pilkun paikassa.
Tuolloinhan oltiin jo euroissa, mutta kaikki puhuivat vielä vuonna 2001 markoista joten siitä tuo sekaannus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös