Shaun Heshka Lukkoon

  • 26 666
  • 157
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä Heshkan tapaus on kyllä mielenkiintoinen ihan pelaajan omasta vinkkelistä katsottuna.

Siirto sarjan kärkijoukkueeseen helmikuussa, taivas auki ja mestaruus tavoitteena. Jatkuvien tappioiden sijaan tarjolla voitonjuhlia ilta toisensa perään…
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tämä Heshkan tapaus on kyllä mielenkiintoinen ihan pelaajan omasta vinkkelistä katsottuna.

Siirto sarjan kärkijoukkueeseen helmikuussa, taivas auki ja mestaruus tavoitteena. Jatkuvien tappioiden sijaan tarjolla voitonjuhlia ilta toisensa perään…
Kyllä varmasti ihmettelee nykyistä menoa.
Se on sanottava että Heskan vika se ei ole, tuli jo pahasti uppoamassa olevaan laivaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Liverpool
Se on sanottava että Heskan vika se ei ole, tuli jo pahasti uppoamassa olevaan laivaan.
Tästä on pitänyt kirjoittaa jo jonkin aikaa. Olen varsin pitkälti eri mieltä. Heskan pelissä ei sinänsä ole näkynyt huonoja otteita tai ainakaan sen enempää mitä muissakaan pakeissa, mutta ajoitus Heskan tulolle Lukkoon on ollut todella huono. Eli Kierre alkoi oikeastaan täysin samaan aikaan kuin Heska tuli. No joo Saarelan loukki tuli hiukan aiemmin ja sen vaikutti syövän hyökkäystehoja mutta nimenomaan Heskan aikana Lukko on tehnyt vain Sporttia vastaan 2 maalia 60 minuutissa ja muissa pelissä sen ainokaisen. Jos maalinteon itseluottamus oli katoamassa niin Heskan tulon jälkeen se on hävinnyt kokonaan.
Lukon puolustus oli alkukauden loistava ja nimenomaan joukkuepuolustus. Siihen vaikuttaa paljon miten hyvin pelaajat puhaltavat yhteen hiileen. Jotenkin vaikuttaa että Heskan tulo rikkoi tuon harmonian ja nyt puolustetaan vähän sinne päin.
Ja mitä Heska on joukkueelle tuonut. Ei mitään. Viimeksi viltissä ollut Pavelka on paljon paremmin peliä rakentava pakki. Osaa käyttää voimaa ihan eri lailla. Itse olen Pavelka fani ja näen hänet Almarin kanssa aika tasoissa siinä kolmanneksi tärkeimpänä Lukon puolustuksessa. Mielestäni on suuri vahvistus kun Piipponen vaihtuu tänään Pavelkaan mutta Näistä 7:stä pakista Heska tai Abt olisivat minun papereissa seiskapakkina. No Virtanen peluuttaa kaikkia pakkeja joten illalla nähdään (vai kuka nyt peluutuksesta vastaakin).

Vaikka tämän toteankin niin näkisin silti että suurin syy Lukon pelitason laskuun on joukkueen pelityyli versus tuomarilinja. Playoffeissa ja jo hieman ennen niiden alkua aletaan pelata koiruuksilla jota ei koskaan näe alkukauden runkosarjassa. Virtasenkin Lukko osaa puhtaan jääkiekon mutta nyt vihelletään enää vain tietynlaisia jäähyjä. Esim. kiekottoman estäminen ei juuri kuulu Virtasen oppimateriaaliin mutta tässä vaiheessa kautta sitä tehdään surutta ja Lukko on varmaan liigan joukkueista suurin kärsijä tässä. No tämä ei kyllä liittynyt Heskaan mitenkään.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Olen varsin pitkälti eri mieltä. Heskan pelissä ei sinänsä ole näkynyt huonoja otteita tai ainakaan sen enempää mitä muissakaan pakeissa, mutta ajoitus Heskan tulolle Lukkoon on ollut todella huono. Eli Kierre alkoi oikeastaan täysin samaan aikaan kuin Heska tuli. Jos maalinteon itseluottamus oli katoamassa niin Heskan tulon jälkeen se on hävinnyt kokonaan.
Lukon puolustus oli alkukauden loistava ja nimenomaan joukkuepuolustus. Siihen vaikuttaa paljon miten hyvin pelaajat puhaltavat yhteen hiileen. Jotenkin vaikuttaa että Heskan tulo rikkoi tuon harmonian ja nyt puolustetaan vähän sinne päin.
Ja mitä Heska on joukkueelle tuonut. Ei mitään. Viimeksi viltissä ollut Pavelka on paljon paremmin peliä rakentava pakki. Osaa käyttää voimaa ihan eri lailla. Itse olen Pavelka fani ja näen hänet Almarin kanssa aika tasoissa siinä kolmanneksi tärkeimpänä Lukon puolustuksessa.

Vaikka tämän toteankin niin näkisin silti että suurin syy Lukon pelitason laskuun on joukkueen pelityyli versus tuomarilinja.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kiitos tästä, ei olekaan vuosiin tullut naurettua ääneen mitään viestiä täällä
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä varmasti ihmettelee nykyistä menoa.
Se on sanottava että Heskan vika se ei ole, tuli jo pahasti uppoamassa olevaan laivaan.
Samaa mieltä. Ennen Heshkan tuloa pelejä vielä voitettiin vaikkei sitä olisi ansaittukaan. Hyvä tuurikin loppui sitten samaan aikaan kun Heshka tuli luutimaan takalinjoille. Itse pelaajasta vaikea sanoa mitään, ei tuosta porukasta oikein kukaan erotu edukseen tällä hetkellä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heshka on ihan ok kiekolla enkä syytä paskasta pelistä mutta kyllä mua hieman nauratti kun varsinaisen peliajan loppupuolella Hifk meinas karata läpiajoon kun Heshka jäi seisomaan kuin tikku paskaan. Onneksi joku toinen Lukon pelaaja luisteli takaa ohi ja otti kiekon.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan kellään pelaajalla ollut huonompaa voittoprosenttia Lukossa? Jos nyt jättää yksittäiset junnudebyytit ym. pois
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onkohan kellään pelaajalla ollut huonompaa voittoprosenttia Lukossa? Jos nyt jättää yksittäiset junnudebyytit ym. pois
Heshkalla tuo taitaa olla nyt 23%. Kenttäpelaajista en tiedä, mut Samuel Jukurilla oli vielä viime vuoden puolella alta 10%, Jouluna tarkalleen ottaen 9%. Nyt tuokin on Jukurilla jo päälle 31%.
 

Nurangätine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heshka on siitä erikoinen peluri, että pää pyörii kuin pöllöllä mutta pakkaa hukkaamaan kiekon kovin usein omiin jalkoihinsa. Toivottavasti joukkue parantaa ja Heshka siinä mukana.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pisti omaankin silmään, että Heshka oli maalinedustalla tänään oikein jämäkkä. Toisaalta koko joukkue pisti tänään kaiken likoon, mistä hyvänä esimerkkinä Nyman, joka selätti Åstenin toisessa erässä aika lailla tyylipuhtaasti.

No oli miten oli, niin otsikon mukaiselta mieheltä oikein hyvä esitys tänään.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veltsun luottoratsuja, kentällä kun pitää puolustaa johtoa. Ollut mielestäni ihan jämäkkä peruspaikka, vaikka kritiikkiäkin on tullut. Tuo kuitenkin rauhallisuutta pakistoon, mikä on erityisen tärkeää, kun Piipponen on vielä poissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suksikoon niin saatanan pitkälle kuin pippuri kasvaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Totesin Heshkan tullessa Lukkoon, että tämä oli tällainen "Dufvan ajan hankinta". Kun Kalle perusteli, että kokenut äijä tulee luomaan varmuutta ja kokemusta joukkueeseen, ajattelin että kait se noinkin voi olla, jos on ns johtajatyyppiä.
Ei tästä visiitistä oikein jäänyt jälkipolville mitään kerrottavaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: wjs-
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös