Shaun Heshka Kärppiin

  • 67 529
  • 241

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulun Kärpät uutisoi tänään sivuillaan sopineensa kanadalaispakin Shaun Heshkan kanssa kaksivuotisesta pelaajasopimuksesta (kauteen 2017-2018 saakka).

Shaun Heshkan strategiset mitat:

s. 1985 (30 v.)
Right
186 cm / 95 kg
Edelliset seurat: Ässät, AK Bars Kazan, Admiral Vladivostok, MODO
Pelityyliltään allround-puolustaja, eli hiukan pisteitä, vähän jäähyjä. Tasaisen varma molemmissa kenttäpäädyissä.
Heshkaan kohdistuvat nyt kohtuullisen kovat odotukset, hänen täytyy olla ehdottomasti Kärppien ja Liigan parhaimpia puolustajia.

Suomen Montreal jää nyt silmä kovana seuraamaan, miten tämä Kärppien uusi kanukki vastaa koviin haasteisiin. Sana on vapaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hyvä hankinta. Positiivinen hankinta. Odotusarvoltaan pykälää parempi, kuin Masuhr. Vaisusta viime kaudesta ei ole tietoa, mutta yleensä nämä Ruotsissa flopanneet ovat onnistuneet Kärpissä hyvin. Kukkosen rinnalla tullee olemaan Liigan kärkipakkeja. Tämä hankinta oli hyvä suoritus kärppätoimistolta.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Aika selkeästi Masuhrin korvaaja tässä on nähtävissä. Kätisyydenkin takia menee hienosti Lassen pariksi ykköspariin. Pelaajatyyppinä odotan Heshkasta jotain viime kauden Laatikaisen tapaista, mikäli ässäfanien kuvailut pitävät paikkansa: hyvä pelikäsitys ja syötöt, ok laukaus, kestää fyysistä peliä ja rauhallinen liike.

Mainio haku odotusarvoisesti paikkaamaan pakistosta poistuvaa kärkiosaamista. Näitä selkeitä vahvistuksiahan ulkomaalaispelaajien pitääkin olla. Sitten vaan toivotaan, että mies onnistuu roolinsa täyttämään.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Suomen Montreal on kärpät? Mä kun itse mieltäisin et Kärpät olis enemmänkin Penguins ja HIFK sit vieraskielisenä olisi se Montréal.

Heshkalle terevetuloa. Odotukset korkealle.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heshka nousi Ässäfanien keskuudessa varsinaiseen kulttiasemaan, mikä on harvinaista vain yhden kauden ulkkareilla. Jason Williams taitaa olla ainut vastaava tapaus ja siinä oli kyllä huikea pelimies. Heshkan lempinimi Zen-mestari kuvastaa oikeastaan miestä poikkeuksellisen hyvin. Kiekon kanssa aivan poikkeuksellisen rauhallinen ja varma. Ei hötkyillyt kovankaan paineen alla, vaan antoi aina laadukkaan syötön lapaan. Osaa avata helpon nopean tai pakkien selän taakse hyökkääjälle täyteen vauhtiin. Ratkaisut olivat lähes poikkeuksetta ainoastaan oikeita. Muuten ominaisuudet varsin tasaiset. Liike ok, fyysinen peli ok, kuti ei tosiaan mikään tykki ole, mutta toimittaa tehokkaasti kiekon perille. Heshka oli Porissa siitä erikoinen pelaaja, että teki aina muista kentällä olevista pelaajista parempia. Muutenkin mies oli enemmän kuin ominaisuuksiensa summa ja se on varmaan sitä paljon puhuttua pelin ymmärtämistä.

Oli Porissa NHL-tasoa ja jatkoi samaa rataa ensimmäisellä KHL-kaudellaan. Toinen KHL-kausi meni heikommin ja sama homma jatkui Ruotsissa. En tiedä, miksi moinen kahden kauden syöksykierre ja se hieman nostaa kysymysmerkkejä hintalaatu-suhteen osalle. Lähtökohtaisesti kuitenkin liigan parhaita pakkeja ja kunnossa ollessaan tulee nousemaan ykköspakiksi Kärpissä.

Edit: Porilaispalstaveljeni, huomatkaa tuo ilmoitettu lähes 200 kilon paino alle metrin mittaiselle pelaajalle.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tosin herra vois ujosti laihduttaa jos aikoo pysyä pelissä kiinni ensi kaudella..

Tämä on kai jonkin sortin sarkasmia, mutta mitat ovat suunnilleen samat kuin Porissa pelatessa. Tosin silloin tarkat lukemat taisivat olla 183/93.

Heshka oli tosiaan erittäin suosittu ja pidetty pelaaja Porissa enkä epäile ollenkaan ettei olisi Oulussakin. Täällä pariksi esitetty Lasse Kukkonen on vieläpä pelaajatyyppinä samaa maata kuin Ässissä parina luutinut Jyri Marttinen joten hyvältähän tuo näyttää.

Heshkan viereen tarvitaan tosiaan mieluummin vähän fyysisempi kaveri, ettei zen - mestarin rauha häiriinnyt ylimääräisestä romurallista. Vastaavasti hän sitten itse levittää rauhaa ja harmoniaa ympäristöönsä. Itse pidän Hehskaa pelaajana jota on todennäköisesti nautinto katsoa jopa vastustajan riveissä.

Tervetuloa takaisin Suomeen, Shaun.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mitä olen lukenut Ässät-palstalaisten juttuja (he tietävät miehestä huomattavasti enemmän) niin Heshka on todellakin vahvistus Kärppien takalinjoille ja tulee pelaamaan ykkösessä ja ykkös-ylivoimaa. Ainakin minulla on patojen kommenttien myötä kova luotto mieheen, siinä Masuhrit pitäisivät jäädä kauaksi taakse. Varsinkin ylivoimalla.
 
Viimeksi muokattu:

Imuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä on kai jonkin sortin sarkasmia, mutta mitat ovat suunnilleen samat kuin Porissa pelatessa. Tosin silloin tarkat lukemat taisivat olla 183/93.
Tässä taidetaan nyt vaan hassutella harmittomasti aloituspostauksen senttien ja kilojen sekottamisen kustannuksella.

Odotukset on tälle pelaajalle kovat!
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eissaatanna! Kyseessä täytyy olla R2D2!
Tuon oli pakko olla joku moderaattoreiden jäynä, kun olivat korjanneet otsikkoakin. :) Aivan varmasti kirjoitin alunperinkin oikein 186 cm ja 95kg, jotka oli merkattu Heshkan mitoiksi Eliteprospectsissa. Mutta voihan se tietenkin olla, että silmät haritti iltasella, kun tabilla tätä touhusin. Pahoittelen erhettäni :)
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Suomen Montreal on kärpät? Mä kun itse mieltäisin et Kärpät olis enemmänkin Penguins ja HIFK sit vieraskielisenä olisi se Montréal.
Mä mielsin ekaks Suomen Montrealin Poriksi, sen jälkeen vasta tajusin että taisi tarkoittaa Oulua. Luonnollisista syistä Porissakin tosiaan kiinnostaa Heshkan otteet.

Sääli että palasi väärään seuraan. Mutta jos pelaa vähänkään samalla tasolla kuin viime visiitillään, siinä on Kärpille hyvä pakki. Heshka oli muuten kaiken jo mainitun lisäksi erittäin hyvä pysäyttämään viivalla vastustajan purkuja kädellä, joten siinä yksi sulka lisää miehen hattuun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ohhoh, Zen-mestari itse on saapumassa takaisin Suomeen... onnittelut Kärpille hyvästä hankinnasta. Superhessusta täällä on jo kaikki sanottu, mutta kyllä mä korostaisin merkitystä sitten erityisesti isoissa (runkosarja)peleissä ja poffeissa, eli mies on kuin viilipytty paineen alla ja ainakin Ässissä pelatessaan teki useimmiten juuri oikeat ratkaisut kiekollisena.

Mitä olen lukenut Ässät-palstalaisten juttuja (he tietävät miehestä huomattavasti enemmän) niin Heshka on todellakin vahvistus Kärppien takalinjoille ja tulee pelaamaan ykkösessä ja ykkös-ylivoimaa. Ainakin minulla on patojen kommenttien myötä kova luotto mieheen, siinä Masuhrit pitäisivät jäädä kauaksi taakse. Varsinkin ylivoimalla.

Aika moni on jo ehtinyt vertailemaan Masuhriin, mutta minun mielestäni tämä on vähän huono vertaus. Hessu ei ole samanlainen tykittelijä kuin Masuhr hyvässä mielessä on. Heshka on ennemminkin kiekon maalille toimittaja, sikäli mikäli nyt ylivoimasta puhutaan. Ei hosu eikä huseeraa, vaan katsoo rauhassa syöttöpaikat ja mahdollisuudet laukaukseen.
 
Aika moni on jo ehtinyt vertailemaan Masuhriin, mutta minun mielestäni tämä on vähän huono vertaus. Hessu ei ole samanlainen tykittelijä kuin Masuhr hyvässä mielessä on. Heshka on ennemminkin kiekon maalille toimittaja, sikäli mikäli nyt ylivoimasta puhutaan. Ei hosu eikä huseeraa, vaan katsoo rauhassa syöttöpaikat ja mahdollisuudet laukaukseen.
Masuhrista oli tykittelyt kaukana. Lämäri oli toki hyvä, mutta käytti sitä niin harvoin ettei siitä juurikaan mitään hyötyä ollut isossa kuvassa. Ylivoimalla toimitti kiekkoa maalille. Yleensä kiekko jäi ensimmäiseen pelaajaan tai oli muuten vain vain näennäinen maalipaikka. Kuulostaa omaan korvaan parannetulta Masuhrilta, mitä olen miehestä lukenut.
Fyysisyydessä onkin ilmeisesti sitten ihan eri luokkaa Anderssonin kanssa, joka muutaman taklauksen jälkeen paskoi useasti housuihinsa.

Mielenkiinnolla odotan. Vanhat haamut kutittelee takaraivossa ulkkariarvoista, mutta eiköhän tonttinsa kunnialla täytä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Masuhrista oli tykittelyt kaukana. Lämäri oli toki hyvä, mutta käytti sitä niin harvoin ettei siitä juurikaan mitään hyötyä ollut isossa kuvassa. Ylivoimalla toimitti kiekkoa maalille. Yleensä kiekko jäi ensimmäiseen pelaajaan tai oli muuten vain vain näennäinen maalipaikka. Kuulostaa omaan korvaan parannetulta Masuhrilta, mitä olen miehestä lukenut.
Fyysisyydessä onkin ilmeisesti sitten ihan eri luokkaa Anderssonin kanssa, joka muutaman taklauksen jälkeen paskoi useasti housuihinsa.

Mielenkiinnolla odotan. Vanhat haamut kutittelee takaraivossa ulkkariarvoista, mutta eiköhän tonttinsa kunnialla täytä.

Jos haluaa etsiä hyvän verrokin Heshkalle, niin sanoisin, että "köyhänmiehen esalindell". Eli samat ominaisuudet korostuvat kuin Lindellilläkin: kiekollinen peli, nopeat ja hyvät ratkaisut, laadukas "toimitusveto" ylivoimalla, suht fyysinen ja vaikea horjuttaa.
 

Neitikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Masuhrista oli tykittelyt kaukana. Lämäri oli toki hyvä, mutta käytti sitä niin harvoin ettei siitä juurikaan mitään hyötyä ollut isossa kuvassa. Ylivoimalla toimitti kiekkoa maalille. Yleensä kiekko jäi ensimmäiseen pelaajaan tai oli muuten vain vain näennäinen maalipaikka. Kuulostaa omaan korvaan parannetulta Masuhrilta, mitä olen miehestä lukenut.
Fyysisyydessä onkin ilmeisesti sitten ihan eri luokkaa Anderssonin kanssa, joka muutaman taklauksen jälkeen paskoi useasti housuihinsa.

Mielenkiinnolla odotan. Vanhat haamut kutittelee takaraivossa ulkkariarvoista, mutta eiköhän tonttinsa kunnialla täytä.
Miten mulla on sellanen kuva, että Masuhr lämäs paljo mut aina ohi.
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Porilaisten kommenteista itselle paistaa eniten läpi positiivisena asiana se, että vaikka laukauksen kovuudessa olisi parantamisen varaa, niin tarkkuus ja "perillemenoprosentti" on ilmeisesti kohdillaan. Voi luoja sitä allekirjoittaneen hajoilua parilla viime kaudella, kun Masuhr (ja Laatikainen?) peippaili kolme sekuntia liian kauan siniviivalla sen kiekon kanssa, ja lopuksi lämäisivät/heittivät sen suoraan päin ensimmäistä vastustajaa. Ladan osalta en tosin ole ihan varma, mutta ainakin Masuhr oli maailmanluokkaa osumatarkkuudessaan ekaan blokkiin. Jos vielä ylivoimiin saataisiin hyvä maalineduspelaaja, niin tuossahan olisi hyvä kombo valmiina: Heshka toimittaa kiekkoa luukulle ja herra X ohjaa tai sutii pelivälineen sisään.

Jos tässä on parannettu versio Masuhrista, niin osaisko Heshka myös blokata kuteja siten, ettei maskaisi omaa maalivahtiaan? Masuhr aiheutti parin kauden aikana varmasti enemmän maaleja omiin "maskaamisellaan" kuin kovalla, mutta ah niin epätarkalla ja viiveellä lähtevällä lämärillään.
 
Miten mulla on sellanen kuva, että Masuhr lämäs paljo mut aina ohi.
Saattaa olla. Viivassa toimitti mielestäni aina kiekkoa rannarilla maalille, mutta tasakentällisin hyvästä paikasta taisi sitten käytellä enemmän lämäriään. Toki tuo viivatoimitus ranteella oli selvästi ohjaistettu valmennuksen puolelta, kun jokainen pakki tätä teki ylivoimalla. Masuhr toki enemmän kuin muut.
Jos haluaa etsiä hyvän verrokin Heshkalle, niin sanoisin, että "köyhänmiehen esalindell". Eli samat ominaisuudet korostuvat kuin Lindellilläkin: kiekollinen peli, nopeat ja hyvät ratkaisut, laadukas "toimitusveto" ylivoimalla, suht fyysinen ja vaikea horjuttaa.
No mutta tämähän kuulostaa hyvältä. Toivottavasti voi jouluun mennessä todeta, että Heshkahan on "rikkaanmiehen esalindell". Hymiö.

Tässä pari linkkiä youtubeen miehestä:

Шон Хешка (Shaun Heshka) #26 - YouTube

WHL Fights-Shaun Heshka vs. Kyle Bailey - YouTube
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiinnosta tulen vertaamaan tulevien kausien aikana Heshkaa Masuhriin, etenkin nimen kirjoitusvirheiden muodossa (Mashur, Masurh jne)
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mielenkiinnosta tulen vertaamaan tulevien kausien aikana Heshkaa Masuhriin, etenkin nimen kirjoitusvirheiden muodossa (Mashur, Masurh jne)

Onneksi myös Mäenalainen jatkaa meillä.

Kyllä Heshkaan täytyy olla hankintana tyytyväinen ja toivotaan että parin viime kauden laskusuunta taittuu Oulussa. Nuori kloppihan tuo vielä on pakiksi.
Toisaalta taas mitä Masuhriin tulee, niin heikkoutensa Adamilla oli, mutta myös vahvuutensa eli ainakin pelitavan noudattamisen suhteen Masuhr oli pakiston parhaimpia. Voisin kuvitella että oli Marjamäen suosikkeja joukkueessa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Onneksi myös Mäenalainen jatkaa meillä.

Kyllä Heshkaan täytyy olla hankintana tyytyväinen ja toivotaan että parin viime kauden laskusuunta taittuu Oulussa. Nuori kloppihan tuo vielä on pakiksi.
Toisaalta taas mitä Masuhriin tulee, niin heikkoutensa Adamilla oli, mutta myös vahvuutensa eli ainakin pelitavan noudattamisen suhteen Masuhr oli pakiston parhaimpia. Voisin kuvitella että oli Marjamäen suosikkeja joukkueessa.

Varmasti näin. Jaksoi tarpeeksi kärsivällisesti seisoa toteemipaaluna oman maalin takana. Pelikirjan mukaista siis.

Masuhria en jää kaipaamaan ollenkaan varsinkaan viimeisen kauden osalta. 90% laukauksista osui aina ensimmäiseen vastustajaan ja Masuhr kehittyi viimeisellä kaudellaan Liigan pelihitaimmaksi pakiksi. Hieroi ja leipoi kuin odottaen, että sai aina jonkun vastustajan juuri sopivasti syötön tai laukauksen eteen. Oli lisäksi fyysisesti aivan olematon.
 

Tuamas

Jäsen
Heshka on teknisesti yksi liigan parhaita syöttäjiä, syöttötekniikka on maaginen suhteessa perusliigajyrään, kiekot päätyvät lapaan yleensä juuri oikealla kovuudella ja yleensä jäitä pitkin.

Pelisilmältään oikeassa ympäristössä myös maaginen, Lindellin kanssa paras YV-pakki Ässissä tällä vuosituhannella, omaa kyvyn rytmittää peliä ja tekee poikkeuksellisesti kiekolliseksi pakiksi käytännössä vain oikeita ratkaisuja (voi antaa helpon ykkössyötön, pitkän läpisyötön tai mitä vain siltä väliltä, riippuen mitä pelitilanne edellyttää ts. ei ole pakko pelata "ylihienoa").

Fyysisesti riittävän hyvä, ottaa hyvin taklaukset vastaan ja satunnaisesti itsekin taklaa. Luistimella ihan ok, mutta korvaa hyvällä sijoittumisella sitä ettei liike ole salamannopeaa.

Jos mitään ihmeellistä ei ole sattunut ulkomaankierroksella, on kyseessä mihin tahansa liigajoukkueeseen ykkösylivoimassa pelaava kahden ensimmäisen parin puolustaja. Pelityylin ansiosta voi hyvin vetää yli 20min/peli, tason isommin kärsimättä.

Veto ihan ok, pystyy ampumaan viivasta suoraan syötöstä tarkasti. Lindelliin ero lähinnä siinä, että Lindell heitti ripuliranteita maalille ja Heshka kevytlämäreitä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös