Shame on you - Mitä häpesin tänään?

  • 10 431
  • 32

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ole mies (tai nainen) ja jaa häpeäsi.

Keskiviikkona työreissulla ja työpäivän jälkeen lenkki + sauna. Yleensä hotellien saunat ovat jossakin hevon kuusessa eikä tämän (Scandic Kuopio) hotellin sauna tehnyt poikkeusta. Hissillä pohjakerrokseen ja sokkeloita pitkin saunaan.
Saunan jälkeen ajattelin että voin aivan hyvin lähteä veks pelkissä farkuissa ja ilman paitaa koska a) tuskin ketään muita kuin saunaan saapuvia miehiä tulee vastaan ja b) oma huoneeni oli kakkoskerroksessa hissin vieressä ja c) hikoilen aina aivan järjettömästi, saunan jälkeen ei voi ainakaan puoleen tuntiin pukeutua.
Noh kuinka ollakaan pohjakerrokseen oli katettu varttuneille rouville seisova pöytä saunomiseni aikana joka tietenkin sijaitsi ihan hissin lähellä. Niitä oli joku 40 kpl! Mukava oli hissiä odotella kun rouvat tirskuivat ja kihisivät takanani. Että "mistäs tämä tulla tupsahti". Jälkihiki kihosi pintaan ja yritin vaan tuijottaa tiukasti eteenpäin ja ajatuksen voimalla saada sitä hissiä tulemaan. Hävetti ihan saatanasti.
Onneksi en päättänyt lähteä sieltä pelkässä pyyhkeessä - näinkin olen jossakin hotelleissa tehnyt.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä tapahtui jo jonkin aikaa sitten ja sekin liittyy vahvasti hissiin. Lähdin kotoani 4:sta kerroksesta hissillä alas. Olin täysin ajatuksissani, ja sitten hissi pysähtyi. Oven avasi mies koiran kanssa jotka olivat tulossa hissiin ja livahdin hissistä nopeasti pois alta. Mies sanoi jotain mistä en saanut selvää, mutta ajattelin sen koskeneen koiraa. Asuntoni on sellainen luhtitalo ja kävelin hissistä suoraan ulko-ovesta ulos. Silloin tajusin, että olinkin vasta toisessa kerroksessa. Samassa kirkastui mieleeni se mitä mies sanoi, jotain toisesta kerroksesta. Hävetti niin että piti odotella ja kuunnella milloin mies poistui talosta ja sitten luikkia portaista hiljaa karkuun. Onneksi en ole tavannut tätä kaveria koiransa kanssa sitten sen häpeän päivän. Todennäköisesti sekin päivä vielä koittaa...
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä tapahtui jokunen viikko sitten matkalla töistä kotiin. Nousin ihan normaalisti metrosta, ja jatkoin matkaani liukuportaisiin. Olin juossut kiireessä juuri väärään päähän junaa, joten olin portaissa aivan yksin.... Ilmavaivojakin oli päivän lounas hieman aiheuttanut, ja päätinkin hieman helpottaa oloani päästämällä ilmoille melko äänekkään leijan...... Ja eikö perkele joku puolitoistametrinen naishenkilö ollut kiivennyt siihen muutamaa porrasta alemmaksi, eli oli muutaman kymmenen sentin päässä rektaalistani.

Voi jumalauta mikä häpeän aalto iski sillä hetkellä, kun huomasin tapahtuneen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hissiin liittyy tämäkin. Taannoin asuimme kolmannessa kerroksessa ja asuntomme ulko-ovi oli aivan hissin oven vieressä. Olin tottunut siihen että kun tulen hissillä kolmanteen kerrokseen avaan vieressä olevan oven ja astun kotiin. Noh, ullakon ovi ylimmässä kerroksessa sijaitsi aivan hissin oven vieressä joten kerran kun tulin ullakolta luulinkin tulevani hissistä omaan kerrokseeni - yritin avata avaimillani jonkun toisen ovea. Aikani rävellettyäni tajusin tilanteen ja pakenin kauhuissani takasin ullakolle. Mitä helvettiä mä olisin selittänyt? "Anteeksi, luulin asuvani tässä." Asunnon omistaja avasi tietty oven ja kurkisteli sieltä tyhjään käytävään. Odottelin ullakolla oven sulkeutumista ja luikin hiiren hiljaa muutaman kerroksen alemmas. Tyhmyyteni hävetti lujasti.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Tuzzi kirjoitti:
Asuntoni on sellainen luhtitalo ja kävelin hissistä suoraan ulko-ovesta ulos.
Pakko nusasta pilkkua. Mikäs tuollainen luhtitalo on? Eikös tuo talotyyppi tarkoita sellaista rakennusta, jossa jokaisessa kämpässä on ulko-ovi suoraan pihalle? Vai meneekö teillä hissi jokaisen kämpän olohuoneen läpi... ;)

Ja sitten yhteen mieleen tulevaan hävetykseen. Ei kylläkään tapahtunut tänään, eikä edes eilen, vaan reilut 10 vuotta sitten. Olin työpaikan pippaloissa ja isommalla porukalla mentiin baariin. Siellä sitten tiskillä tilatessa ohi käveli lyhyempi naisihminen (metri kolkytä tai jotain). Kännissä piti sitten möläyttää jotain mitä suuhun tulee ja sanoin: "Tuo muuten ottas aika sujuvasti suihin seisaaltaan". No yks työporukasta tuumas, että se on mun tyttöystävä. Sillon muuten hävetti ja vitutti, en edes muista miten tuota paikkailin.

P.S. Tää ei liittyny kovin vahvasti hissiin, mutta siinä viereisessä hotellissa kyllä oli hissi. Kelpaako ketjuun?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
mäkine kirjoitti:
...joten kerran kun tulin ullakolta luulinkin tulevani hissistä omaan kerrokseeni - yritin avata avaimillani jonkun toisen ovea. Aikani rävellettyäni tajusin tilanteen ja pakenin kauhuissani takasin ullakolle. Mitä helvettiä mä olisin selittänyt?

Tama sama tapahtui mullekin muinoin Dadissa.

Oma havetykseni tapahtui luokkaa 15 vuotta sitten samaisessa kaupungissa. Silloinen hyva ystavani oli tummahipiainen jannu Jamaicalta ja teimme valilla toisillemme kaytannon piloja. Niissa ei siis ollut mitaan ihmeellista. Noh, kerran olimme autollani liikenteessa ja meikalainen parkkeeras auton nopeasti kadun laitaan Korkeavuorenkadulla ja kipaisi kukkakauppaan hakemaan kukkia. Tulin takaisin autoon, laitoin kukat takapenkille ja istuin kuskin paikalleni. Ratti valahti syliini (kaveri oli avannut ratin korkeuslukitsimen viduillessaan) ja meika pelasty, koska auto oli kaynnissa. Sitte tajusin krankin ja suustani tuli taysin huomaamatta:

"Voi vitun neeke...." ja sitte suu kiinni ja mitaan en sanonut vasta kun jossain Etela-Espan loppupaassa, kun havetti aikalailla.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun ajelee fillarilla lukkopolkimilla tai ilman, niin on tapana liikennevaloihin pysähtyessä ottaa jostain liikkennemerkistä tukea, ettei tarvitse jalkoja laittaa maahan. Siinä sitten eräänä päivänä tolppa olisi kaatunut, jos en olisi ottanut toisen käden apuun ja vetänyt liikkennemerkin takaisin pystyyn. Toki siinä oli sen verran paineessa, niin pelästyin jo etten saisi liikkennemerkkiä takaisin pystyyn. Vittu jos se olisi kaatunut jonkin AMG mersun konepellille, niin siitä olisi syntynyt jonkin tason Getaway Helsinki video.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Fosse kirjoitti:
Pakko nusasta pilkkua. Mikäs tuollainen luhtitalo on? Eikös tuo talotyyppi tarkoita sellaista rakennusta, jossa jokaisessa kämpässä on ulko-ovi suoraan pihalle? Vai meneekö teillä hissi jokaisen kämpän olohuoneen läpi... ;)

Juurikin näin. Ulko-ovesta mennään talon sisälle, hissiin, ja sitten jälleen ulko-ovesta parvelle, josta sisälle asuntoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luhtitalo määritellään wikipediassa näin: ...kerrostalotyyppi, jonka asuntoihin mennään parvekkeen kaltaisesta avoimesta porraskäytävästä. Porraskäytävä ei ole siis suljettu, vaan asuntoihin mennään sisälle ulkokautta. Luhtikäytävän yhteydessä voi olla hissillä varustettu porrashuonetila...

Oma häpeilyni liittyy myös luhtitaloon, semmoisessa kun satumme asumaan. Jammailin nimittäin tässä taannoin keittiössä päiväsaikaan, jolloin ohikulkija voi nähdä aivan selvästi sisälle, jos kääntyy katsomaan. Olin menossa suihkuun tms, riisuuduin kuitenkin. Jostain syystä jäin patsastelemaan keittiön ikkunan eteen, ajatuksissani kai, kesken paidan riisumista. Mulla oli housut yhä jalassa, mutta paita nostettuna johonkin tissien tasoon. Heräsin mietteistäni siihen, kun naapurin samanikäinen nainen käveli ohi ja kai ikkunassa hahmon nähtyään kääntyi katsomaan, kun meikäläinen ihmettelee toisella puolella ikkunaa maha paljaana elämän menoa. Ei mun mahassa mitään häpeämistä ole, enkä ollut siis onneksi heittänyt housujani tuossa vaiheessa pois, mutta voihan se olla hiukan erikoinen näky, kun naapuri tervehtii toista yläkroppaansa tuulettamalla. Ensin alkoi naurattaa aivan tolkuttomasti, mutta täytyy myöntää, että olin ihan tyytyväinen, kun en heti parin päivän sisällä kohdannut naapuria rappukäytävässä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Liittyy kerrostaloihin, hisseihin ja avaimen kanssa räpeltämiseen joten oikein oivallinen tunnustus tähän ketjuun.

Tämä kaikki tapahtui jokunen vuosi sitte L:rannassa, olitiin oltu kaverin ja erään immeisen kanssa viettämässä kosteahkoa iltaa keskustassa. Sieltä sitten jotenkuten kotiin ja kun laiskoja oltiin niin piti mennä hissillä ensimmäiseen kerrokseen, joku kuitenkin painoi ajatuksissaan ihan jotain muuta numeroa.

Hissistä tultuani ovelle jonka kuvittelin olevan kotioveni (kello oli siis neljä aamuyöstä), kauhealla tohinalla avain lukkoon ja alkoi hillitön raplaus kun koetin saada oven auki. Runksutin avainta lukossa, runksutin lukkoa ja kirosin mielessäni sitä kun ovi ei millään meinaa aueta. Siinä sitten jottain vaiheessa katseeni hakeutui postiluukuun jolloin tajusin ettei ollakaan minun oveni takana... Häpeillen kerrosta alemmas ja kotiin mahdollisimman nopeasti.

Toivottavasti naapuri ei herännyt mekastukseen, mikäli heräsi niin minä en ainkaan saanut kuulla siitä moitteita.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Pariinkin kertaan tuli edellisessä kämpässä yösydännä herättyä, kun juoppo yläkerran naapuri ropeloi avaimella oven takana. Sattuuhan niitä, en kehoittaisi erityisemmin häpeämään...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joskus juoppo naapuri katkaisi turkkilaisen 160cm pitkän kaverinsa kanssa avaimensa oveni lukkoon myöhään illalla. Avasin oven ja kyselin, että onko jotain kenties hukassa. Pojat olivat kovasti pahoillaan ja kaveri maksoi myöhemmin vielä kiltisti lukkosepän palveluksetkin. Sattuuhan näitä.
 
Kerrostalossa asuessa myös yläkerran naapuri kerran erehtyi asunnosta ja koitti meikäläisen ovea avata. Joskus myöskin suihkuun mennessä tajuaa että verhot on auki. No tuo on onneksi vaan kerran tapahtunut että joku sattuu siitä ohi menemään. Mutta onneksi yleensä muistaa nuo verhot kiinni laittaa.
Joskus 16-vuotiaana tultiin veljien ja kaverin kanssa uuden vuoden pippaloista kotiin. Itse tietysti hirmu humalassa. Äiti ei siinä vaiheessa sitä tajunnut. Vasta kun tipahdin sohvalta. Jaksoi kuittailla tuosta pitkään. Ei niinkään nolota, vaan vituttaa kun vieläkin kuittailee jos olen humalassa. Kuitenkin aikuinen jo olen ja ei se itsekään raitis ole.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse muistan joskus yrittäneeni kaupan parkkipaikalla väärään autoon sisään. Ihmettelin, miksi avain ei pelaa. Sitten vasta selvisi että oma auto onkin kolmisen metriä eteenpäin. Väri oli kyllä sama. Onneksi ketään ei istunut siellä sisällä. En tiedä moniko näki, mutta siirryin sitten omaan autooni rutiininomaisesti eli yritin saada kaiken näyttämään siltä, että teen koko ajan sitä mitä kuuluukin tehdä. Tämän jälkeen olen joka kerta varmistanut rekkarin ennen avaimen sovittamista.

Edesmennyt mummoni meni kerran jopa väärään autoon sisään ja alkoi vetämään turvavyötä kiinni, kunnes äitini kävi huutamassa että ulos sieltä ja äkkiä.

Joskus yritin myös pysäköidä liian ahtaaseen paikkaan ja siinä oli mukava väännellä rattia kun yleisöllä oli hauskaa vieressä (mies ei osaa pysäköidä). Ja sitten kaasuttamalla helvetin äkkiä jonnekin kauas kun ei hommasta tullut mitään.
 

Puster

Jäsen
teemu73 kirjoitti:
Edesmennyt mummoni meni kerran jopa väärään autoon sisään
Vähän samanlaista kokemusta täälläkin. Tosin kyseessä ei ollut mummo vaan minä itse.

Eli, tossa muutama viikko sitten kaveri oli tulossa hakemaan minua autollaan johonkin tilaisuuteen. Istuin olkkarissa Bulmers-tölkki toisessa ja kaukosäädin toisessa kädessä. Ulkoa kuuluu auton torven ääni, kurkkaan verhonraosta ja kadulla näyttäisi olevan auto oven edessä. Nopein liikkein alas ja ulos ja takapenkille. Siinä sitten turvavöitä kiskoessa katson ensimmäistä kertaa kuskia, joka on jotain arabimaista alkuperää ja luonnollisesti hieman hämmentyneen näköinen.

Poistun autosta jotain epämääräistä mumisten ja mahdollisimman nopeasti takaisin sisälle. Nolostumisen tasoa nosti vielä se, etten tietenkään saanut mikäliecorollan takaovea heti auki vaan jouduin sitä jonkin verran ns. rynkyttämään.

Kotioven sulkeutumisen jälkeen täydellinen tipahtaminen ja soitan kaverille ja pyydän häntä tulemaan hakemaan takapihan puolelta. Pari päivää naapureiden välttelyä ja tästä lähtien olen kyllä tarkistanut kenen kyytin olen milloinkin menossa.
 

Kyle

Jäsen
tintti83 kirjoitti:
Joskus 16-vuotiaana tultiin veljien ja kaverin kanssa uuden vuoden pippaloista kotiin. Itse tietysti hirmu humalassa. Äiti ei siinä vaiheessa sitä tajunnut. Vasta kun tipahdin sohvalta. Jaksoi kuittailla tuosta pitkään. Ei niinkään nolota, vaan vituttaa kun vieläkin kuittailee jos olen humalassa. Kuitenkin aikuinen jo olen ja ei se itsekään raitis ole.

Itse en ole häpeällistä tyyppiä, koska olen tottunut jo pienestä pitäen tekemään vahingossa tai vähän varttuneempana humalassa erittäin nöyryyttäviä juttuja, joita varmasti 99% ihmisistä häpeäisi jos omalle kohdalle sattuisi.

Kerran kuitenkin on hävettänyt ja vieläkin kyseinen tapahtuma kolkuttaa oma tuntoa. Olin nimittäin soittanut isäni hakemaan minut baarista ja yllätys oli aamulla kova kun heräsin kotoani, vaikkei tarkoitus ollut edes tulla kotio. Pahinta tässä oli se että kun puolenpäivän aikoihin pötköttelin sängyllä krapulassa ja kuuntelin porukoitten puhetta niin tämmöinen lause pisti silmään "toi (nimeni) oli ihan sekasin eilen, se ei edes tunnistanut mua vaikka oli soittanut hakeen". Ei kiinnostanut enään mikään sen jälkeen ja oli aika nöyrää mennä sanoon huomenta.

On sitä lukuisia kertoja tullut soitettua taksi, kaveri tai mikä tahansa vaikka kuinka tiedottomassa/muistittomassa tilassa, muttei koskaan ole tullut mieleen soittaa porukoilta kyytiä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
että pitikin...

Työkaveri kävi huoneessani jutulla ja esitteli samalla siskontyttären, joka tuli meille taksvärkkiin tms. tämän päivän ajaksi. Naureskelimme huoneeseeni kertyneitä kahvikuppeja, sillä en itse juo kahvia ollenkaan. Sanoin, että noita kertyy, kun ihmiset tulevat monesti kahville huoneeseeni. Työkaverini sitten jatkoi, että: "Sä vedät ikäänkuin magneetin lailla puoleesi" ja minä tiivistin asian vastaamalla:"Niin, posliinia"...

Olin näkevinäni ilmeen, että esitelty osapuoli tajusi kaksoismerkityksen nopeammin kuin minä.

Kai se taksvärkki kestää vain päivän?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Työkaveri kysyi töissä ohimennen että haluanko osallistua kun Herra XX:lle ostetaan kukkasia. Vastasin että mikäs siinä, ja mielestäni kovin leikkisästi lisäsin että XX:hän elää vielä (Rampe & Naukkis-huumoria, näet.)

Työkaveri siihen sitten vastasi että juu. Mutta hänen vaimonsa ei.


Sain pahoja katseita. Hävettikin.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
.. Vastasin että mikäs siinä, ja mielestäni kovin leikkisästi lisäsin että XX:hän elää vielä (Rampe & Naukkis-huumoria, näet.)..

Ihan ohi asiasta, mutta Rampe & Naukkis oli kovaa kamaa aikanaan. Kyllähän nauratti kun aloin muistelemaan kirjoituksesi jälkeen.. Pollella hiekkakuoppaan, vaihteet hakusessa.

Edit: kah, sehän löytyy tuubistakin. Olen miä ajanu ennenkii Se on hyvä, kun joku aina sanoo jostakin jonka oli jo unohtanut. Täytyypi kattella pätkiä ja fiilistellä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sitä kun yrittää yhtäaikaa olla niin perusteellisen suvaitsevainen ja umpihetero yhtäaikaa yhdessä lauseessa, niin lopputulos on toki aivan kaikkea muuta kuin tarkoitus oli, näillä puhelahjoilla.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jahas. Työkaveri ideoi ns. häpeäbileitä - eli juhliin saapuvan pitää a) pukea jotkut vaatteet joista pitää mutta niitä vähän häpeää, b) tuoda musiikkia josta pitää mutta sitä vähän häpeää ja c) tuoda ruokaa josta pitää mutta sitäkin vähän häpeää.

a) Prismasta ostetut harmaat colleget (hinta 9,90) jotka mulla on kotona aina (myös nyt) sekä Espanjasta ostettu piraatti ManU-fanipaita (aika noloa 35-vee ukolla)
b) aika paha - mutta ehkä tuo Klamydian ensimmäinen levy (Älpee tai Ceedee) täyttäisi vaatimukset. Kuunneltiin paljon mopoikäisenä, vieläkin vaan kuulostaa hyvältä mutta ihan jumalattoman noloa
c) ehkä kalkkunamakkara? Koitan olla kovasti kasvissyöjää mutta aina kesällä narahdan näihin kalkkunamakkaroihin ja -nakkeihin. Tai jotkut helvetin kananugetit tai pyörykät jotka sisältävät ainesosia jotka ei varmaan kelpaa edes eläimien ruoaksi. Kerran-pari vuodessa sekoan näihin täysin, yleensä krapulassa

Mitäs muilta löytyisi näihin juhliin?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jahas. Työkaveri ideoi ns. häpeäbileitä - eli juhliin saapuvan pitää a) pukea jotkut vaatteet joista pitää mutta niitä vähän häpeää, b) tuoda musiikkia josta pitää mutta sitä vähän häpeää ja c) tuoda ruokaa josta pitää mutta sitäkin vähän häpeää.

a) Prismasta ostetut harmaat colleget (hinta 9,90) jotka mulla on kotona aina (myös nyt) sekä Espanjasta ostettu piraatti ManU-fanipaita (aika noloa 35-vee ukolla)
b) aika paha - mutta ehkä tuo Klamydian ensimmäinen levy (Älpee tai Ceedee) täyttäisi vaatimukset. Kuunneltiin paljon mopoikäisenä, vieläkin vaan kuulostaa hyvältä mutta ihan jumalattoman noloa
c) ehkä kalkkunamakkara? Koitan olla kovasti kasvissyöjää mutta aina kesällä narahdan näihin kalkkunamakkaroihin ja -nakkeihin. Tai jotkut helvetin kananugetit tai pyörykät jotka sisältävät ainesosia jotka ei varmaan kelpaa edes eläimien ruoaksi. Kerran-pari vuodessa sekoan näihin täysin, yleensä krapulassa

Mitäs muilta löytyisi näihin juhliin?
Helvetti, kuulostaa ihan loistavilta bileiltä! Mä tahon järjestää tollaset :D
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Yksi tarina (armeijasta tottakai) kauan kauan sitten tulee mieleen. kokelasaika ja olin joku Ptrin päivystäjän esimies tms ja inttiä oli vain viikko pari jäljellä. Meno oli illalla kasrmilla aika villiä ja mulla oli päällä hihaton PINKKI t-paita/tanktop ja jotkut neonvihreät pervot salihousut ihan piruuttani. Siinä hilluessani tyyliin päivystyspöydällä ovi kävi ja ulkoa sisään tupsahti perhetuttavamme everstiluutnantti. Taisi hienon perheen sivistynyt- kersa- imagoni saada heinoisen kolauksen. Astuin alas ja tein ilmoitukse naama punaisena käsi lipassa jota ei ollutkaan.

ps. Noita väärässä paikassa pieru väärään aikaan mulla on about 12-osaisen kirjasarjan verran. Laittakaa tilauksia yv:llä hehheh.

Edit: niin tänään häpesin sitä että töräytin oikein kunnolla firman salilla yksin ollessani ja eiköhän sinne hiippaillut kolleega n. 10s myöhemmin. Pröt.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tänään Peuramaa ja Porkkala, oliko 11 väylä, par5. Kolmas lyönti n.150m lipulta => laitanpas varmuuden vuoksi vähän lyhyenä ja chippaan siitä... Unohtui sitten se viheriön edessä ollut vesieste ja pallo sinne! Droppi ja uudelleen kunnon kylkiosumalla samaan jonkkaan. Nöyryyttä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös