Edelleen jos katsot kuinka paljon Jokerit on ollut omissa purjeessa ja esim. Määttä puhunut kuinka ei saada omassa päässä myllyjä katki vaikka haakanajeskanenhäkkilä luistelee kahdeksikkoa vastustajan ympärillä niin kyllä, kyllä sinne nimenomaan tarvitaan lisää kamppailuvoimaa. Ja useimmiten se tarkoittaa lisää senttejä ja kiloja sinne pakistoon. Ja edelleen jos katsot edes viime pelin laukauksia niin yläkulmiahan siellä haetaan toistuvasti ja syy on edellä. Vaikka tähänkin varmaan ratkaisuna on se, että Auvinenrisikko luistelee niin perkeleesti ja pitää tempoa yllä hyppimällä.
Olen pitkälti samaa mieltä. Kuitenkin sellaisen tarkennuksen tekisin, ettei pelkkä koko kesää tee. En itse ainakaan kaipaa vikan kauden Riku Heleniusta. Totta kai maalivahtimaailmassa SarosMetsolat ovat enemmänkin poikkeus sääntöön, mutta siitä huolimatta osoitus, että pienemmälläkin varrella koppi tarttuu - myös sieltä yläkulmista. Nää meidän molarithan eivät edes suoranaisesti ole SarosMetsoloita, jos 180 senttiä pidetään rajana. Tämän kauden Liigassakin useampi molari vetää menestyksekkäästi, vaikka niitä senttejä on vain pari yli 180. En tästä huolimatta pistäisi pahakseni, jos ensi kauden ykkösmolarilla olisi niitä senttejä enemmän, mutta en sillä kärjellä sitä molaria hakisi. Ennemminkin etuna.
Auvisen suurin heikkous onkin nostettu esiin eli rebound kontrolli. Siihen taas vaikuttaa se, kun itse torjunnat eivät ole hallittuja kiekkojen katoillessa näköpiiristä. Tästä yksi esimerkki viime pelissä oli tilanne, missä kiekko päätyi lopulta omituisesti patjan päälle, mistä sai kuitenkin kiekon peittoon. Aiemmassa katastrofipelissä olikin rajumpi esimerkki, kun torjunnasta kiekko pomppasi pakkiin ja lopulta takakulmalta maaliin.
Puhuttaessa siitä kuuluisasta potentiaalista, niin omaan silmään Risikolla se on suurempi. Otanta toki edelleen on hyvin pieni.