Pakko myöntää, että silloin 19 vuotta sitten, kun olin sillä toiseksi viimeisellä keikalla, ajattelin että näitä biisejä ei sitten enään livenä kuule näiltä herroilta.. ja ajattelin,että olisi kenenkään typerää niitä enään soittaa.
Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että ottaisin sen kuitenkin enemmän kunnian osoituksena tälle kaikkien aikojen parhaalle suomalaisbändille, jos sen entiset jäsenet soittaisivat joitain näitä mestariteoksia siellä täällä keikoilla nykyisissä bändeissään. Eikä Tenkula varmasti kääntyisi haudassaan. Hänhän taisi siinä lopettamishommien (oliko siinä kirjassa) keskellä todeta suurinpiirtein, että entä jos viiskymppisenä haluttas vetää Noosea?
Olen jopa taipuvainen ajattelemaan, että on aika ahdasmielistä ajatella, että nämä on nyt lopullisesti haudattu, eikä niihin saa koskea. Tuskin kukaan enään ns. rahastaa näillä jos ottaa 1-2 biisiä silloin tällöin settiin. Rahastuksesta vinkuminenhan se varmaan alkaa ensimmäisenä. Sanottakoon, että omasta puolestani sallin sen rahan näille, jos siitä jotain irtoaa. Äijät on pitäneet päänsä jo 20 vuotta. Kyllä se on jo todistettu, että ovat sanansa mittaisia. Sentencedin haamu ansaitsisi tulla kuulluksi.
Sentenced oli niin spesiaalibändi, että mikään ei ole sen jättämää aukkoa täyttänyt. Joskus olen kuullut, että senarityyppisiä bändejä on 13 tusinassa. Sitten kun olen nimien perään kysellyt, niin ei irtoa ja jos irtoaa, niin oma reaktio on ollut lähinnä hiljaisuus.