Eikä tässä nyt pidä todellakaan yleisöä syyttää, jos eivät tuosta halua maksaa. Päinvastoin, maksava yleisö äänestää aina jaloillaan, se pitäisi jo Saipassakin tajuta ja ottaa siitä opiksi ja vetää sen mukaiset johtopäätökset. Joo, bisnestähän tämä nykyään on mutta fanit eli yleisö sen bisneksen kustantaa. Jos kustantaa. Jos ei sitä ota huomioon, niin silloin loppuu se bisneskin.
Otin riskin ja tulin katsomaan, mitä ollaan illan pelin jälkeen mieltä, vaikka olisi pitänyt jo olla nukkumassa. Nyt totean, että ei olisi pitänyt avata konetta enää yöllä....
Olen sun kanssa samaa mieltä, ei yleisöä kannata syyttää. Vaikka toivon toki että Etelä-Karjalassa ei joukkuetta hylättäisi. Eikä ainakaan illan pelin jälkeen pitäisi hylätä. Hävittiin siis hallitsevalle mestarille 0-1, pelissä jossa tilastojen valossa (en nähnyt peliä) oli kaikki mahdollisuudet pinnoja napsia.
Lauantaina (en nähnyt peliä) teki toki mieli vedellä ranteita auki, kun todella tärkeässä pelissä 4-0 johto hukattiin. No, maanantaina sitten katselin maalikoosteen ja totesin, että yksi mies (Myllyniemi) oli kyllä aika iso syyllinen siihen, että johto hukattiin. Selin ei sille voi mitään, jos ykkösmaalivahdille menee viidessä minuutissa kolme maalia, joista kaksi varsin helpon oloisesti.
Ei se Jerekään varmaan tahallaan huonosti pelannut tuota viisiminuuttista, mutta pahaan paikkaan tuollainen synkkä hetki tuli.
Sitten taloudellisista tuloksista: SaiPa teki viime talvena 900k€ tappiot. Omistajat tekivät johtopäätöksensä ja antoivat (näin oletan) Koikkalaiselle potkut. Tilalle palkattiin Kallioniemi, jolle varmasti SaiPa on sydämen asia. Sitä minä olen väärä mies kommentoimaan, kuinka hyvä talous- ja myyntimies Riku on, toivottavasti hyvä.
Sitten signaaleista; Myös se on signaali, että Selin ei saa potkuja. Jos SaiPa haluaa (kyllä Etelä-Karjalan ulkopuolella tiedetään, että SaiPan valmentajan on keskimäärin tyydyttävä vaatimattomampaan pelaajamateriaaliin) kamppailla valmentajamarkkinoilla hyvistä ja urallaan eteenpäin pyrkivistä valmentajista, on meillä se potkukynnys oltava korkeammalla kuin Helsingin Jokereissa. Ei kukaan valmentaja, joka aikoo pitkään tienata leipänsä jääkiekkojoukkuetta valmentamalla, tule pienellä palkalla SaiPaan töihin, jos hän tietää että omistajien "liipasinsormi" on herkässä. Ei ne saadut potkut koskaan hyviltä siellä ammattivalmentajan CV:ssä näytä.
Viimeisen viikon aikana ollaan saatu kolmesta pelistä (kaikissa maalin tappio) vain yksi piste. Luulen, että yleisö, pelaajat, Selin ja omistajat ovat kaikki samaa mieltä: Se on jäällä nähtyyn verrattuna surkea saldo. Koska resurssit ovat ne mitkä ovat, on vaan laitettava uutta matoa koukkuun ja pyrittävä nyt miettimään, miten viikonloppuna saataisiin sarjajohtajalta enemmän pisteitä kuin noissa kolmessa edellisessä pelissä.
Loppuun vielä Tedille:
Olet lisännyt suosikkijoukkueeksesi HIFK:n, miksi? Eikö sydän syki enää kotiseutusi joukkueelle?
Olet etäfani, niin kuin minäkin. Paljastapa nyt rehellisesti, mitkä SaiPan pelit olet tällä kaudella NÄHNYT? Autan sinua ja kerron omani:
24.09.2011 Jokerit - SaiPa 4 - 3 (Perhana, Jokerit tuli rinnalle ja ohi kolmannessa)
06.10.2011 SaiPa - Lukko 7 - 2 (Loistava voitto!)
20.10.2011 SaiPa - Ässät 3 - 6 (Hajanainen esitys, ei ansaittu pisteitä)
22.10.2011 HIFK - SaiPa 2 - 4 (Kauden toistaiseksi paras peli, lyötiin selityksittä hallitseva mestari!)
25.10.2011 SaiPa - HPK 1 - 2 (Täysin voitettavissa ollut peli, mutta maalinteko tökki)
Nuo näkemäni viisi peliä eivät oikeuta minua vaatimaan Selinille potkuja, ilmeisesti sinä olet nähnyt huonompia suorituksia?