Ei ne kyllä näytä, eikä ne ole mitään typerän toiminnan puolustelua.
Nimimerkit
@Noppa10 ja
@Brent Sapergia ovat useaan otteeseen tässä keskustelussa tuoneet esiin ihan valideja pointteja, mutta nuo validit pointit toistuvasti viuhuvat ihmisiltä ohi. Niitä ei ilmeisesti ihan tarkoituksella haluta ymmärtää.
Ja ennen kuin joku kysyy niiden validien pointtien perään, niin ei. En ole niitä toistamassa, kun tämä keskustelu on osoittanut, että ei niitä haluta ymmärtää, vaikka ne miten ratakiskosta yritettäisiin vääntää.
Tämä tuntuu olevan niin tunteita nostattava aihe, että argumenttien sijaan tunnutaan käyvän käsiksi kirjoittajaan, ja etsivän sieltä rivien välistä kaikkea mitä siellä ei ole.
Jos minulle joskus siunaantuu lapsia, aion ilman tunnontuskia heitä opastaa mm. käyttämään mahdollisuuksien mukaan suojateiden sijaan alikulkuja, autoteiden sijaan kevyenliikenteenväyliä. Ja vaikka menisivätkin suojatielle ja joutuisivat auton töytäisemäksi niin se ei ole heidän vikansa, vaan ainoa syyllinen on autoilija koska ihmisen yli ajaminen on rikos. Ja tämän sanoessani, olen samaan aikaan sitä mieltä että suojateiden ja ylipäätään liikenteen turvallisuutta tulisi lisätä.
Samoin aion opastaa että esimerkiksi iltaisin kaupungilla kulkiessaan mahdollisuuksien mukaan liikkuisi ystäviensä kanssa, välttelisi riskialttiiksi tiedettyjä paikkoja, tai soittaisi minut hakemaan. Ja vaikka joutuisivatkin ahdistelluksi, niin se ei ole heidän vikansa, se on rikos ja ainoa syyllinen on ahdistelija itse. Tämän sanoessani olen samaan aikaan sitä mieltä, että turvallisuutta tulisi lisätä, ja ihmisten tulisi saada kulkea yleisillä paikoilla ilman vaaraa siitä että joutuu rikoksen kohteeksi.
Aion myös opastaa internetin käytössä. Teroitan että harkitsee tarkkaan mitä lataa someen, sillä sitä voi olla lähes mahdoton saada pois sieltä. Ja jos sattuvat saamaan ahdistelevia kommentteja ja viestejä, niin se ei ole heidän vikansa, vaan ainoa syyllinen on ahdistelija itse. Tämän sanoessani olen samaan aikaan sitä mieltä että somen turvallisuutta tulisi lisätä, ihmisten oppia käytöstapoja ja kaikkien saada nauttia nykyisestä tiedonvälityksestä joutumatta ahdistelun kohteeksi.