Sekotiedon triviaa...

• 2 969
  • 31

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator

... edellyttäen että ne lentoemännät ovat blondeja...

Kröhm, rouvani, blondi, lentoemo, löi minua läppärillä päähän kuultuaan viestisi. Uhkasi vielä JatiMatic'illa, kun luuli mun keksineen koko viestin. Ihan killti se muuten on. Leppyi kahvilla ja pullalla.

ps kolme leveetä raitaa on oikee vastaus. Perämies on se heebo, joka istuu siellä ohjaamossa ja lentää usein itse kipparia (neljä leveetä) paljon enemmän. Perämies ei, nimestään huolimatta, jaa... juomia siellä matkustamossa. Purseri, kolme kapeeta, on se Kukkulan Kuningas siellä matkustamossa. Se voi olla pimu tai 'raaka-arska'.

ps2: kauhee kuhmu 'otsikossa' :S

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Oikeat vastaukset...

Viestin lähetti vlad

Itse ajattelin tähän laivakysymykseen liittyvän kompan, koska tiedän/(olen kuullut) useammastakin laivasta nimeltä "Packard", mm. 1800-luvun lopulla rakennettiin kolmi- vai nelimasto nimeltä Benjamin F. Packard, joka tunnettiin myös nimellä Packard.

vlad#16.

No juu juu. Onhan jollakin vesselillä Minnesotassa, Amsterdamissa tai Kruunupyyssä voinut olla vaikka Packard-niminen optimistijolla tai kumivene.
Ymmärtänet kuitenkin että kysymys oli laadittu ns. yleisellä tasolla?
Tämä kysymys on muuten peräti Jyrki Otilan Suuresta Tietovisakirjasta, joten Jykälle valitukset, kiitos.

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Re: Oikeat vastaukset...

Viestin lähetti Predator

5. Jimmy Page oli Led Zeppelinin poskisolisti

Sillä oletuksella että poskisolisti on laulutaiteilija, suonet pienen korjauksen. Kurkkuaanhan yhtyeessä selvitteli Robert Plant, Jimmy Page kitaroi. Jos poskisolistilla tarkoitat jotenkin majaviinsekaantujamaisesti kuitenkin kitarataiteilijaa, pyydän anteeksi keulani pientä nousahdusta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Senior

ps2: kauhee kuhmu 'otsikossa' :S

No voehan rähmä! Eipä tullut mieleenikään että joku joutuu tämän takia kärsimään oikein ruumiillista tuskaa!
Onko näille lentoemännille nyt opetettu taistelua "kylmin asein" terroristiuhkien takia? Jos on, niin nyt kyllä tuntuu siltä että rouvasi toi työt kotiin. Ole onnellinen että hän ei käyttänyt "polvella jalkoväliin"-taktiikkaa, tai "korkokengällä aataminomenaan"...

PS: Kysypäs nyt vielä vaimoltasi (jos suinkin uskallat) että kuinka monta ja minkä paksuista raitaa on sitten stuertilla?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Oikeat vastaukset...

Viestin lähetti Spencer

Sillä oletuksella että poskisolisti on laulutaiteilija, suonet pienen korjauksen. Kurkkuaanhan yhtyeessä selvitteli Robert Plant, Jimmy Page kitaroi. Jos poskisolistilla tarkoitat jotenkin majaviinsekaantujamaisesti kuitenkin kitarataiteilijaa, pyydän anteeksi keulani pientä nousahdusta.

Eikun minä pyydän anteeksi. Tarkoitin poskisolistilla laulajaa ja sehän oli paha moka. Minulla sentään oli aikoinaan seinällä iso Suosikin juliste, jossa Page vetää jotakin skittasooloa sellaisella upealla KAKSIKAULAISELLA kitaralla.

Tämä tietokilpailu onkin näköjään aiheuttanut jo ihan kivasti "turpakäräjiä". Taidan piruuttani seuraavaksi luoda visan jossa laitan ihan tarkoituksella joitakin vääriä tai ainakin tulkinnanvaraisia vastuksia. Olkaapas varuillanne...

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator

PS: Kysypäs nyt vielä vaimoltasi (jos suinkin uskallat) että kuinka monta ja minkä paksuista raitaa on sitten stuertilla?

Vastaan ennenkuin kysyn: nollasta kahteen, kapeeta about puol senttii. Määrä riippuu pitkälti palveluvuosista. Märkäkorvilla nolla, junioreilla yks jne. Kahteen se jää, ellei vongu purseriksi.

Hain vastaukselleni vahvistusta ja vastine oli sanatarkasti:

''Vittuiletsä taas? Se läppäri on kohta raameina Sun kaulassas. Älä kuule hampuusi mulle rupee tai mä hapetan Sut niin että heilahtaa!'' Mitähän se ny...

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Predator

Ymmärtänet kuitenkin että kysymys oli laadittu ns. yleisellä tasolla?
Tämä kysymys on muuten peräti Jyrki Otilan Suuresta Tietovisakirjasta, joten Jykälle valitukset, kiitos.

Jep, kyllä ymmärrän.

Jykälle voisin antaa vinkin, ettei tällaisia kysymyksiä ole järkevää esittää, koska muutoin syntyy juuri tämän kaltaisia tilanteita. Kaikkiaan esim. merenkulku alana on niin mielettömän laaja ja sillä on pitkä historia jolloin moni meille täysin merkityksetön tai tuntematon - nimetön - alus omaa tietyn merkityksen ja nimen toisaalla. Toivotaan, että Jykä kuuluu Jatkoajan lukijoihin ja ottaa opikseen... vai onko hän enää hengissäkään?

Kiitokset kuitenkin Sinulle Preda, että jaksat nähdä vaivaa tällaistan visailujen järjestämisessä.

vlad#16.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy