Sekalaisten kysymysten ketju

  • 419 257
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Voittaja

Jäsen
Re: Re: Kiitos kaikille vastaajille.

Viestin lähetti Iker
Sheffield Wednesdayn kotistadion (yleisökapasiteetti 39 900), jolla sattui kuuluisa tragedia vuonna 1989. Liverpoolin ja Nottingham Forestin välisessä Cup-ottelussa tallattiin kuoliaaksi 95 katsojaa, ja stadion jäi kertaheitolla historiaan.

Pelattiinko siellä kisoja? Sitä en tiedä...

Sori kun viilaan pilkkua, mutta tämä on sen verran tärkeä asia. Siellä kuoli 96 katsojaa, niin kuin meikäläisen allekirjoituksestakin voi lukea. Itselleni tämä on tärkeä asia, eli sen takia piti korjata.

Täältä tilastoja ja näkyy kentätkin
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä olen tosi sokea tai sitten vain en osaa lukea, mutta en löydä mistään tietoa, mihin aikaan ensi sunnununtaina (maanantaiaamuna) Oscar-gaala loppuu Nelosella. Nelosen omissa ohjelmatiedoissa ei ole koko gaalasta mitään mainintaa...Telkku.com ja tv-opas eivät myöskään tienneet koska ohjelma loppuu.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Kun käyn laivalla/baarissa/jossain niin miksi jämähdän aina tanssilattialle eilenkin tytöt sai houkuteltua sinne ja siellähän sitten bailattiin 3h vaikka tytöt jo kyllästyivät ja lähtivät takaisin pöytään no valomerkinjälkeen tytöt olikin sitten jo lähteneet.

Miksi näin? ehkä vitutusketjuheiniä mutta jokakerta menee samankaavan mukaan eli naista ei saa ikuna.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Re: Uusi puhelin

Viestin lähetti Nahkaparturi
Meikä on pudonnut kärryiltä mitä puhelimien tekniseen kehitykseen ja ominaisuuksiin tulee,
joten puhelimista tietävät auttakaatte…
Kertokaapa kenellä kokemuksia noista on, kiitos.
Klikkaappa tänne ja lueskele haluamasi puhelimien käyttökokemuksia.
Siellä varmasti on kaikennäköisiä hyviä vinkkejä ja kommentteja.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Viestin lähetti Gellner
Ehkä olen tosi sokea tai sitten vain en osaa lukea, mutta en löydä mistään tietoa, mihin aikaan ensi sunnununtaina (maanantaiaamuna) Oscar-gaala loppuu Nelosella. Nelosen omissa ohjelmatiedoissa ei ole koko gaalasta mitään mainintaa...Telkku.com ja tv-opas eivät myöskään tienneet koska ohjelma loppuu.



YLE Ohjelmaopas



edit: ei se nyt mennytkään niin hienosti kun suunnittelin, mutta valkkaat tuolta sitte maanantain. Pitäis alkaa oskarit näkyyn.
edit2: joo-o, silmä käteen ja katotaan...tiedä sitten kestääkö se tota kuutta tuntia. No ehkä tästä jotain hyötyä on, vaikka suosikkeihin...(?)
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vauvanvaatetukku?

Koulutehtävä vaatii vaikeita. Mistä löytäisin tukun, joka myy/maahantuo vauvanvaatteita? Viimeinen linkki tehtävästäni uupuu.

Olen soitellut läpi sairaalat (hankkivat suuren määrän vauvanvaatteita - valitettavasti vain Suomesta suoraan ompelimoilta) ja kaikenlaiset pienemmät tavaratalot. No use.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Damien
[B
Miksi näin? ehkä vitutusketjuheiniä mutta jokakerta menee samankaavan mukaan eli naista ei saa ikuna. [/B]

Kokeileppas sieltä romurallin puolelta! Discoissa tanssivat naiset ovat usein vain pitämässä hauskaa ja tanssimassa. Humppa puolelta löytyy sitten pikkuisen iäkkäämpää ja joillekin tanssi on vain pakollinen paha ennen hyttiin menoa.

Jos iäkkäämmät ei kiinnosta niin discon puolella ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Valkkaa tyttöporukasta kiinnostava kohde ja osoita olevasi kiinnostunut hänestä. Jos et muuta keksi niin kehu pikuisen hyvää ulkonäköä... Älä kuitenkaan sorru liialliseen nuoleskeluun (siis verbaaliseen). Muista ettet itse juo liikaa! Ole oma itsesi!

Itse olen saanut seuraavan neuvon ollessani 18v. "Kysy suoraan antaako piparia". Kaveri joka antoi neuvon sanoi että: "kyllä tulee korvillekin, mutta saa pannakin". Itse en ole kokeillut tuota taktiikkaa...

Tässä muutama vinkki... Ehkä kokeneemmat JA:n naissankarit osaa neuvoa paremmin....
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Re: Vauvanvaatetukku?

Viestin lähetti Ruutiveijari
Koulutehtävä vaatii vaikeita. Mistä löytäisin tukun, joka myy/maahantuo vauvanvaatteita?

googletuksen tuloksia:

http://www.agholmberg.com/etusivu.html

FEIOTEX OY Ulkoiluasusteita, Lasten asusteiden ja tarvikkeiden, tuontia / Childrens clothing Lego Wear, Ticket to heaven, Checkmate, Cargo bags 09 777 4625 09 777 4624

PATAPUF lastenvaatteita / childrens clothing New Cieffe, Sucre d`orge, 3 Pommes 015 760 0735 0400 150 764 015 7600737

TYSIMA OY AB lastenvaatteita / childrens´ clothing Mayoral, Lenne, Aldababy, Girandola, Weat, 09 7240054 0400 603 09 7240054

ZALEKUA OY Lasten ja nuorten pukeutuminen Zalekua, Z-Collection 03 880 780 0400 236 540 03 880 780
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Vauvanvaatetukku?

Viestin lähetti finnjewel
googletuksen tuloksia:
Kiitän mitä suurimmin vaivannäöstäsi.

Olen itse googletellut läpi viikon soittanut arviolta 50 eri yritykseen. Tavoitteena on nääs yhden tietyn kaltaisen vaatteen maahantuoja löytää (potkupuku, valkoinen) ja tässä se haaste tulee vastaan. Mutta soitan nuo mainitsemasi läpi myös ja kiittelen maanantaina uudestaan jos tärppää.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti twenty
YLE Ohjelmaopas



edit: ei se nyt mennytkään niin hienosti kun suunnittelin, mutta valkkaat tuolta sitte maanantain. Pitäis alkaa oskarit näkyyn.
edit2: joo-o, silmä käteen ja katotaan...tiedä sitten kestääkö se tota kuutta tuntia. No ehkä tästä jotain hyötyä on, vaikka suosikkeihin...(?)

Kiitoksia! Tuoltahan se vastaus löytyi. Kyllä se todella kestää tuon kuusi tuntia.
 

Rocco

Jäsen
Aggressiivinen lumi

Mitä tarkoittaa Kalle Palanderin joka lauseessa mainostama "aggressiivinen lumi?"

Onko lumi siis jotakin jämäkkää lunta, ikäänkuin puuterilumen vastakohta?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pahemmin perehtymättä, ihan pelkiltä kokeneen laskijan tiedoilta voisin heittää villinä arvauksena lumen olevan suojalunta, raskasta ja liukasta.

Sukset potkii takaisin aika eri tavalla kuin pakkaslumessa.

nimim. selälleen lensin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mikähän on syynä tähän ilmiöön, jossa internet-osoitteista "viskataan" pois www-alku? Esim. monissa mainoksissa ja itse osoitteissa on jätetty www jo pois, esim. 'microsoft.com' toimii mutta 'finnair.com' ei. Onko se vaan paremman näköistä, tehokkuusajattelua (jes, neljä kirjainta vähemmän, eiköhän tämänkin säästön joku ekonomi ole jo laskenut tallennuskapasiteetin tehostumisen sekä työtehon nousun myötä!) vai joku IT-/mainostustrendi jenkkilässä?
 

KESkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eräs tuttavani tuossa muutama päivä sitten aiheutti unettomia öitä minulle tällaisella kysymyksellä johon ehkä palstalaisilta voisi löytyä vastaus; Kenen esittämä on sellainen hitaamman puoleinen naisen laulama kotimainen kappale jonka kertosäe menee jotakuinkin näin; Sinun, sydän on vieläkin minun tjsp.

Tiedän että on hiukan kaukaa haettu mutta jos joku tietäisi kappaleen nimen tai esittäjän niin minäkin saisin yöunet takaisin. "hymiö"
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mistähän päin nettiä löytyisi luotettava ilmainen sivusto, jonne voisi tallentaa varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista? Tallennustilaa saisi olla nyt ainakin 10 megaa, mielummin enemmänkin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattuuko kukaan tietämään mitä kirjaa se ukon retale lukee siinä MTV3 -kanavalla pyörivässä Axe-mainoksessa. On nimittäin sellainen kirja, että sitä avatessa erinomaisen mukavan näköisen tädin paidannapit aukeavat samassa tahdissa.

Nimim. Huomenna kirjastoon.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti bozik
Sattuuko kukaan tietämään mitä kirjaa se ukon retale lukee siinä MTV3 -kanavalla pyörivässä Axe-mainoksessa. On nimittäin sellainen kirja, että sitä avatessa erinomaisen mukavan näköisen tädin paidannapit aukeavat samassa tahdissa.

Joo, se on se kirja mitä takavuosina pankeissa käytettiin. Pankkikirjoiksikos ne sitä nimitti. Kun se on tarpeeksi paksussa kunnossa, niin tie taivaisiin on auki.
Sitä saa muuten nykyjään jo semmosena pienenä muovisenakin versiona.. Yhteinen tekijä molemmissa on se teoksen paino. Kiloeuroja perkeleesti..

K
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Golfista

Elikäs, selittäkääpäs nyt tämä kolopallon käsite handycap, eli
tasoitus. Mikä se käytännössä on ja miten sitä voi parantaa??
Mikä on aloittelijan/ammattilaisen luku?
Onko esim. Tigerilla tasoitus 0?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Golfista

Viestin lähetti stiflat
Elikäs, selittäkääpäs nyt tämä kolopallon käsite handycap, eli
tasoitus. Mikä se käytännössä on ja miten sitä voi parantaa??
Mikä on aloittelijan/ammattilaisen luku?
Onko esim. Tigerilla tasoitus 0?
Tigerin tasoitus on 0 eli siihenhän homma perustuu, että mitä pienempi tasoitus sen paremmasta pelaajasta on kysymys. Tasoitus tai tuttavallisemmin händäri on luotu sen takia, että eri tasoiset pelaajat voivat kilpailla keskenään.

Tasoitusta peilataan aina kentän ihannetulokseen (par). Kentän ihannetulos eli par vaihtelee kentittäin riippuen siitä, kuinka vaikeasta kentästä on kyse. Periaatteessa kentän par perustuu kuitenkin aina olettamukseen siitä, kuinka monta lyöntiä erittäin hyvä pelaaja tarvitsisi kierroksen pelaamiseen.

Jos kentän par on 70 ja itse lyöt kierroksella 85 lyöntiä, olisi oikea tasoitus sinulle 15. Eli tasoitus on se määrä lyöntejä, jonka tarvitset extraa päästäksesi kentän ihannetulokseen. Tiger ei tasoitusta tarvitse, vaan hänelle todennäköisesti riittää kierroksella tuo 70 lyöntiä ja hän pystyy siis pelaamaan ihannetulokseen ilman extralyöntejä. Jonkinlainen keskiverto golffari taas tarvitsee kierroksen pelaamiseen ehkä 95 lyöntiä, jolloin hänen tasoituksensa tulisi olla 25. Eli homman idea on siinä, että näin joku tavis voi kisailla Tigerin kanssa tasaväkisesti ja tasoituksen 25 omaava pelaaja voittaa pelin kiertäessään kentän 94 lyönnillä, jos Tiger vastaavasti pelaa kentän ihannetulokseen eli 70. Näin lopullinen tulos olisi Tiger 70 lyöntiä ja taviksella taas tulos olisi lyönnit - tasoitus = tulos eli 94-25=69. Lopputulemana taviksen voitto 1 lyönnillä.

Ensimmäinen tasoitus jonka seurat antavat green card kokeen jälkeen on 54. Kuitenkin usein lähdetään siitä, että 36 on ensimmäinen virallinen tasoitus. Tästä tasoitusta lähdetän sitten pudottamaan pelitaitojen kehittyessä. Tasoitusta voi pudottaa/parantaa siten, että pelaa kierroksen paremmin kuin ihannetulokseen. Eli jos tasoitus on 25, kentän par 70 ja pelaa vaikka tuloksen 90, niin lopputulemahan on 90-25=65 joka on viisi alle ihannetuloksen. Tasoitus siis tippuu lähtökohtaisesti viisi lyöntiä eli uusi tasoituksesi olisi 20.

Käytännössä tasoitus ei kuitenkaan putoa niin monella lyönnillä, kuin alitat parin. Tämä sen johdosta, että muutoinhan tasoitukset heittelisivät todella paljon riippuen aina viimeisimmän kierroksen tuloksesta. Tasoitusta pudotettaessa käytetäänkin taulukkoa ja tuossa esimerkki tapauksessa kerroin olisi saattanut olla 0,2. Eli kun 25 tasoituksella pelaa 5 alle parin, tasoitus putoaa 5 x 0,2 =1 lyöntiä ja uusi tasoitus olisi 24. Näin yksittäinen kierros ei vaikuta liikaa tasoitukseen.

Saikohan tästä mitään tolkkua, järjestelmä ei todellakaan ole kovin monimutkainen, mutta ilmeisen vaikeasti selitettävissä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Gleb
Mistähän päin nettiä löytyisi luotettava ilmainen sivusto, jonne voisi tallentaa varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista? Tallennustilaa saisi olla nyt ainakin 10 megaa, mielummin enemmänkin.
Rekisteröi itsellesi esim. MTV3:n nettiliittymä, joka on täysin ilmainen. Sen mukana tulee 20 megaa kotisivutilaa johon voitkin sitten laittaa mitä haluat.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Re: Golfista

Viestin lähetti bozik
Tigerin tasoitus on 0 eli siihenhän homma perustuu, että mitä pienempi tasoitus sen paremmasta pelaajasta on kysymys. Tasoitus tai tuttavallisemmin händäri on luotu sen takia, että eri tasoiset pelaajat voivat kilpailla keskenään.

Taitaapi tuo Tiikerin todellinen tasoitus pyöriä tuolla plus -merkkisellä puolella, eli lisättäisiin lyöntejä lopulliseen tulokseen. Mutta kun noissa ammattilaiskisoissa ei pelata tasoituksellisia pelejä.

Että silleen...
 

Warre

Jäsen
Noin 20 v. sitten tuli töllöstä sarja, jossa joukko tiedemiehiä tai muuten syvänmerensukelluksesta kiinnostuneita ihmisiä pisti happipullot selkään ja sukelsivat tutkimaan useita vuosia aikaisemmin uponnutta matkustajalaivaa. Siellä nämä sukeltajat kohtasivat muistaakseni syystäkin vihamielisiä matkustajia, jotka olivat selvinneet hengissä laivan sisään jääneessä ilmakuplassa.

Eli nyt olisi hakusessa sarjan nimi. Muistaako kukaan sarjan nimeä tai ylipäätänsä edes sarjaa? Itselleni tulee sarjasta mieleen vain kohtaus jossa pahaa aavistamaton sukeltaja nousee pintaan laivan sisäpuolella olevaan ilmataskuun ja samalla hetkellä saa kuulan kalloonsa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä ihmettä lauletaan Viking Linen mainoksessa? Minun korvani kertovat "Viekkain on Viking Line", mikä ei kuulosta kovin loogiselta, vaikka varmaan totta onkin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Re: Golfista

Viestin lähetti wilco
Taitaapi tuo Tiikerin todellinen tasoitus pyöriä tuolla plus -merkkisellä puolella, eli lisättäisiin lyöntejä lopulliseen tulokseen. Mutta kun noissa ammattilaiskisoissa ei pelata tasoituksellisia pelejä.

Että silleen...

Golfliiton sivuilta löytyy yleensä vastaus melkein mihin tahansa golf-aiheiseen kysymykseen eli www.golf.fi

Niin myös tähän:
"Voiko tasoitus olla plusmerkkinen ja esimerkki.

Vastaus:
Kyllä voi olla. Amatöörihuiput pelaavat varsin tavanomaisesti maailmalla tasoituksella +2 tai jopa jotkut +4. Väitetään, että parhaat ammattilaiset olisivat tasolla +5 tai +6.

Erkki KM Leppävuori"

Aloittelijan opas löytyy täältä: http://www.golf.fi/aloittelija2000.htm

ja siellä on mm. kohta "Tasoituksen määräytyminen", jossa aika selkeästi kerrotaan tasoitusjärjestelmästä. Kannattaa bozik itse kunkin käydä aina aika ajoin kertaamassa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Golfista

Viestin lähetti fiftyeight
ja siellä on mm. kohta "Tasoituksen määräytyminen", jossa aika selkeästi kerrotaan tasoitusjärjestelmästä. Kannattaa bozik itse kunkin käydä aina aika ajoin kertaamassa.
Totta turiset, mä olen vaan tullut tuon tasoituksen laskentajärjestelmän muuttamisen jälkeen niin laiskaksi, että olen viimeiset vuodet pelaillut 5-10 kisaa kesässä ja näissähän yleensä järjestäjä huolehtii korteista ja kertoo mulle mitä händärille kävi. Näin toimien välttyy sääntöjen kertaamiselta.

Edit. lisätään nyt sen verran, että toki olen tietoinen että tasoitus voi olla myös +merkkinen. En vaan viitsinyt sitä alkuperäisessä viestissä mainita, olisi vain saattanut sotkea asiaa ja toisaalta aika harvoin +merkkisten kaverien kanssa pelaillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös