Sekalaisten kysymysten ketju

• 420 270
  • 4 781
Tila
Viestiketju on suljettu.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mikä on paras tapa avata ruåtsalaisten herkun, hapansilakkapurkin kansi? Kaasunaamari ja haulikko panoksineen minulla jo on hankittuna toimenpidettä varten, mutta onko muita tapoja?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Predator
Mikä on paras tapa avata ruåtsalaisten herkun, hapansilakkapurkin kansi? Kaasunaamari ja haulikko panoksineen minulla jo on hankittuna toimenpidettä varten, mutta onko muita tapoja?

On.

Hyväksi havaittu konsti (en itse ole kokeillut, mutta isot pojat kertoivat) on käyttää hitsipilliä ja sulattaa kansi irti. Hajuhaittojen ehkäisemiseksi ei tarvitse kaasunaamaria, vaan nenään työnnetty valkosipulinkynsi riittää ehkäisemään hapansilakan hajun.

Ylpeilenpä hieman, että eräs kaverini (ruotsin kansalainen) on kaukaista sukua hapansilakan keksijälle - ainakin omien sanojenssa mukaan.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Sistis
On.

Hyväksi havaittu konsti (en itse ole kokeillut, mutta isot pojat kertoivat) on käyttää hitsipilliä ja sulattaa kansi irti.

Nii mutku sen hitsipillin kaa söhrätessä joutuu olemaan erittäin läheisessä kosketuksessa sen silakkapurnukan kanssa - etten sanoisi suorastaan fyysisessä kontaktissa - niin voiko se sisältö tuossa tapauksessa syöksyä kiinni avaajan raiveliin? Kyllä minä mieluummin käytän haulikkoa. Juu ja susihauleja mielellään. Los Angeles Police Departmentin käyttämä kaistahaulikko voisi olla kätevä?

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Kyllä minä mieluummin käytän haulikkoa. Juu ja susihauleja mielellään. Los Angeles Police Departmentin käyttämä kaistahaulikko voisi olla kätevä?

Ääh, aivan väärin!

Lyöt kanteen 7 tuuman naulalla reiän. Asennat reikään pilliin ja imet purnukan tyhjäksi. Sen jälkeen voitkin sitten turvallisesti avata purkin kirveellä tai jos sitä ei ole saatavilla, niin vaikka tölkinavaajalla. Eipä lennä enää liemet päin naamaa.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Predator

Enpä parhaasta tavasta tiedä minäkään, mutta kuukausi, pari sitten tuli töllöstä ohjelma, jossa suomalainen ja ruåtsalainen motoristi "herkuttelivat" Ruotsin laivan kannella (sisään ei ilmeisesti päästetty) hapansilakalla. Siinä se ruåtsalainen iski Moralla reiän kanteen ja sen jälkeen ihan tavallisella purkinavaajalla viimeisteli homman. Ja jos en taas ihan väärin muista niin se suomalainen heitti siinä vaiheessa laatat pitkin Siljan kylkeä.

Eli kysymys kuuluu, onko se ihan pakko avata?

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Predator

Oikea tapahan on upottaa avaamaton purkki suureen vedellä täytettyyn astiaan, ämpäriin mieluiten, ja puhkaista kansi veden alla; näin mätäkaasut purkautuvat veteen eivätkä avaajan silmille. Epäilen kyllä vahvasti että purkin sisältö jää syömättä vaikka oikealla tavalla sen auki saisitkin. Taitaa olla taas provo koko kysymys..

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti finnjewel
Epäilen kyllä vahvasti että purkin sisältö jää syömättä vaikka oikealla tavalla sen auki saisitkin. Taitaa olla taas provo koko kysymys..

Ei ole provo tämä kysymys. Minulta vaan on tähän ikään mennessä jäänyt kokeilematta pikkusisko, ympärileikkaus, Gary Glitter, matonpesu Kätkän siskosten kanssa ja sitten tämä ruåtsalaisten kalaherkku. Kyllä minä jotakin noista edellämainituista meinaan kokeilla ennen jouluaattoa. Se on saletti.

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Hajupommi

Viestin lähetti Sistis
Hyväksi havaittu konsti (en itse ole kokeillut, mutta isot pojat kertoivat) on käyttää hitsipilliä ja sulattaa kansi irti.
Älä hyvä ihminen, se räjähtää. Tätä on tavallaan tullut kokeiltua, vahingossa tosin. Kesämökin risu-roska-muovipussi-tunkiolle oli nimittäin lipsahtanut muutamia vuosia sitten puoliväliin nautittuja Abba-purkkeja ja parin vuoden muhimisen jälkeen voitaneen jo puhua hapansilakasta.

Laiskotti ja ajattelin, että tuli hoitaa homman ja pistin koko etovan kompostin irvikuvan tuleen. Jonkin ajan kuluttua kuului kaksi kumeaa tusahdusta ja vaikka esimieheni vääpeli Kapiainen armeijassa opetti, että "illmekkään ei värrähdä, vaikka taivaalla lentäisi verrisiä vittuja", niin kyllä kuitenkin värähti. Taisi toinen olla vielä sopivasti tomaattisillipurkki.

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko netissä kuvia/videoita 90-luvun sm-liiga peleistä?

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt oikein tiedä että onko tämä oikea ketju, mutten parempaakaan löytänyt.

Katselin tänään telkkarista dokumenttia James Bulgerin murhasta ja hänet murhanneista pikkupojista ja nyt en mitenkään pysty ymmärtämään erästä asiaa. Bulgerin murhahan synnytti valtavan kohun Englannissa ja miksei muuallakin maailmassa. Mutta mistä, ilmeisesti edelleenkin vallitseva, lynkkausmieliala sai alkunsa? Miksi näihin murhaajiin, 10-vuotiaisiin poikiin kohdistui niin käsittämättömän suuri viha? Miksi heidätkin haluttiin tappaa, vaikka he ovat vasta lapsia? En koita millään tavalla puolustella heitä, mutta en vain ymmärrä miksi raivo on suurempi jos lapsi tappaa lapsen kuin että aikuinen tappaisi lapsen. Eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin. Aikuinen kun on aina vastuussa omista teoistaan.
Englannissahan murhattiin joku aika sitten nämä kaksi Beckham-fanityttöstä ja oletettu murhaajakin saatin nopeasti selville. Mutta koska hän on aikuinen mies, ei lynnkausmielialaa syntynyt. En käsitä.

tonttu83

Jäsen
Viestin lähetti Gellner
Katselin tänään telkkarista dokumenttia James Bulgerin murhasta ja hänet murhanneista pikkupojista ja nyt en mitenkään pysty ymmärtämään erästä asiaa. Bulgerin murhahan synnytti valtavan kohun Englannissa ja miksei muuallakin maailmassa. Mutta mistä, ilmeisesti edelleenkin vallitseva, lynkkausmieliala sai alkunsa? Miksi näihin murhaajiin, 10-vuotiaisiin poikiin kohdistui niin käsittämättömän suuri viha? Miksi heidätkin haluttiin tappaa, vaikka he ovat vasta lapsia? En koita millään tavalla puolustella heitä, mutta en vain ymmärrä miksi raivo on suurempi jos lapsi tappaa lapsen kuin että aikuinen tappaisi lapsen.

Olisikohan tuo lynkkausmieliala johtunut siitä, että tappo oli ilmeisesti kohtuullisen raaka ja ihmiset järkyttyivät siitä niin paljon. Etkö itse raivostuisi, jos 10-vuotiaat hakkaisivat kaksivuotiaan lapsen ja jättäisivät tämän kuolemaan junan alle.

Viestin lähetti Gellner
Aikuinen kun on aina vastuussa omista teoistaan.

Väitätkö, että 10-vuotiaat lapset eivät ole aina vastuussa teoistaan. Tästä yritettiin syyttää "Child's Play"-elokuvia, mutta olen itse sitä mieltä, että pojat olivat vastuussa teostaan ja en ymmärrä vain 10 vuoden vankilatuomiota.

PS. En nähnyt dokumenttia, mutta luin tapauksesta toisella keskustelupalstalla.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Gellner
Mutta mistä, ilmeisesti edelleenkin vallitseva, lynkkausmieliala sai alkunsa? Miksi näihin murhaajiin, 10-vuotiaisiin poikiin kohdistui niin käsittämättömän suuri viha? Miksi heidätkin haluttiin tappaa, vaikka he ovat vasta lapsia? En koita millään tavalla puolustella heitä, mutta en vain ymmärrä miksi raivo on suurempi jos lapsi tappaa lapsen kuin että aikuinen tappaisi lapsen. Eikö sen pitäisi olla juuri päinvastoin. Aikuinen kun on aina vastuussa omista teoistaan.

Erittäin hyvä kysymys, Gellner! Itse en keksi tähän mitään muuta selitystä kuin sen, että lapsen tappaessa toisen aikuiset joutuvat kohtaamaan oman syyllisyytensä - siis kykenemättömyytensä ja osaamattomuutensa - kasvattajina. Kun aikuinen tekee esimerkiksi murhan, on toisten aikuisten "helpompi" hyväksyä se, koska murhan tehnyt aikuinen on teostaan kaikin puolin vastuussa. Jos taas lapsi tekee murhan, kuuluu vastuu myös kasvattajille - eli aikuiset törmäävät omaan vastuuseensa. Tämä törmäys voi olla niin pelottava, että se on helpointa ensin kieltää, mutta kun kieltäminen ei onnistu, pelko projisoituu lynkkaysmielialaksi.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Samaa asiaa mietin dokkaria katsellessa kuin Gellnerkin. Myöskään minun päähäni ei mahdu tuo kostonhalu noissa ihmisissä, jotka olivat ihan vauhkoina. Ihan kuin autoissa olisi kuljetettu kymmenen kertaa Jammua pahempia ihmisiä.

Ja vielä vähemmän ymmärrän, että ihmisten viha ja kostonhalu ei ole kymmenessä vuodessa laskenut lainkaan. Tarkoitan siis nimenomaan näitä ihmisiä, jotka eivät olleet kaksivuotiaan Jamesin sukulaisia.

En myöskään ymmärrä, miksi aikuisten ihmisten tekemistä väkivaltarikoksista, raiskauksista ja murhista ei nouse samanlaista lynkkausmielialaa aina. Ei aina edes silloin, kun uhrina on lapsi.

Teko oli järkyttävä ja tavallaan sen tekee vielä järkyttävämmäksi se, että murhan teki kaksi lasta. Kuitenkin, mitä hyötyä loppujen lopuksi on kostosta? Siitä, että Jamesin sukulaiset löytävät ja tappavat Jamesin murhanneet pojat?

Mitä hyötyä siitä on, että murhaajalasten perheitä terrorisoidaan? Mitä hyötyä siitä on, että pilataan näiden kahden pojan takia muutaman muun lapsen elämä?

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Pari kysymystä jotka ovat mietityttäneet:

Onko yhtään ruotsalaista koskaan pelannut NBA:ssa? Entä muita pohjoismaalaisia kuin Möttölä?

Miksi joissain tennisturnauksissa otteluvoittoon tarvitaan kolme erävoittoa ja joissain vain 2?

Kiitos jo etukäteen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä pahvisissa pelikorttikoteloissa pitää olla siellä alapäässäkin se avausluukku? Vähän aikaa käytettynä se alkaa vuotaa aika pahasti.

Joku tietysti kysyy, miksi sitä pitää käyttää... Sitä ei kuitenkaan aina saunaillan yhteydessä osaa katsoa, onko tämä se oikea vai väärä pää.

Miksi siis molemmissa päissä avausluukku?

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Miksi ihmeessä pahvisissa pelikorttikoteloissa pitää olla siellä alapäässäkin se avausluukku? Vähän aikaa käytettynä se alkaa vuotaa aika pahasti.

Niksipirkka: pala teippiä toiseen päähän niin ongelma on ratkaistu ja elämä taas helppoa! :)

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti seeyou@jäähalli

Joku tietysti kysyy, miksi sitä pitää käyttää... Sitä ei kuitenkaan aina saunaillan yhteydessä osaa katsoa, onko tämä se oikea vai väärä pää.

Miksi siis molemmissa päissä avausluukku?

Saattaisi olla hieman vaikea kartonkitehtaalla kasata paketti joka olisi toisesta päästä ummessa. Liimamaallahan tuo onnistuisi, mutta kustannukset varmasti nousevat..

K

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Gellner
Mistä, ilmeisesti edelleenkin vallitseva, lynkkausmieliala sai alkunsa? Miksi näihin murhaajiin, 10-vuotiaisiin poikiin kohdistui niin käsittämättömän suuri viha? Miksi heidätkin haluttiin tappaa, vaikka he ovat vasta lapsia?
Vaikka asia askarruttaa kovasti minuakin, niin en mitenkään mitään tyhjentävää selitystä tuohon keksi. Ehkä kykenemättömuuteni johtuu osittain siitä, että minä en tunne näitä 10-vuotiaita kohtaa oikeastaan tippaakaan vihaa, vaan oikeastaan vain puhdasta sääliä. Maple Leafsin selitys on lähinnä sitä mitä minäkin asiasta ajattelen.

Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tonttu83
Olisikohan tuo lynkkausmieliala johtunut siitä, että tappo oli ilmeisesti kohtuullisen raaka ja ihmiset järkyttyivät siitä niin paljon. Etkö itse raivostuisi, jos 10-vuotiaat hakkaisivat kaksivuotiaan lapsen ja jättäisivät tämän kuolemaan junan alle.

Väitätkö, että 10-vuotiaat lapset eivät ole aina vastuussa teoistaan. Tästä yritettiin syyttää "Child's Play"-elokuvia, mutta olen itse sitä mieltä, että pojat olivat vastuussa teostaan ja en ymmärrä vain 10 vuoden vankilatuomiota.

Leffojen tai tietokenpelien syyllistäminen on mielestäni vastuun pakoilua. Eli en todellakaan ole sitä mieltä että Child's Play-leffa olisi johtanut murhaan. Mutta olen sitä mieltä että lapset eivät ole samalla tavalla vastuussa teoistaan kuin aikuiset. Jos olisivat, niin miksi sitten on olemassa täysi-ikäisyyden raja. Mikseivät lapset voisi saada omaa pankkikorttia, päättää itse raha-asioistaan, koulunkäynnistä jne.
Äh, mitä minä tässä lässytän. Maple Leaf puki ajatukseni sanoiksi.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Saattaisi olla hieman vaikea kartonkitehtaalla kasata paketti joka olisi toisesta päästä ummessa. Liimamaallahan tuo onnistuisi, mutta kustannukset varmasti nousevat..

K

Miksi se olisi kalliimpaa liimata se pohja, kun sivut kuitenkin liimataan? Ja miksi vain siihen yläpäähän laitetaan se "etusormen kolo", josta lippa aukaistaan?

Tuo Murmelin vinkki oli ihan hyvä, mutta en tässä kaivannut sitä, vaan selitystä.

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Mistä löytyisi netistä 7 ottelun pistetaulukot? Siis ne jossa näkis paljonko tulee pistetä jos juoksee 100m ajassa 17.77.
Yritin jo etsiä sul:n sivuilta, mutta sieltä ei löydy mitään...

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse yritin aikoinani etsiä kymmenottelun pistetaulukkoja. Ja pitkän aikaa siinä menikin. Lopulta löytyivät munkilla jostain Australian yleisurheiluliiton juniorien liitesivuilta. Seitsenottelun taulokkoja ei sielläkään kyllä muistaaksen ollut, ja tässäkin kaikki mitat oli ilmoitettu tuumina, josta ne piti sitten muutella.

Sn verran hankala oli löytää, että tuskinpa kukaan suomalainen niitä on nettiin pistänyt. Ei muuta kuin Heptathlonia, mielikuvitusta ja kärsivällisyyttä peliin, niin kyllä ne jostain löytyy. Pakkohan tuollaista matskua on netissä olla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.