Sekalaisten kysymysten ketju

  • 416 299
  • 4 783
Tila
Viestiketju on suljettu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naimisiin ?

Nyt olis halvalla tarjolla tällainen keskitasoinen suomalainen mies, jonka talous on ihan ok ja omistuskämpillä asustellaan. Ensimmäinen pesti olisi "linnaani" Pariisissa ja oikeastaan muuta vaatimusta ei ole, kuin että eukko/neiti osaa silittää. Kun nyt noita raudalla polttamiani paitoja katselen, olen vakaasti tullut siihen johtopäätökseen, että eukko on halvempi kuin paitojen uusiminen.

Jos kukaan ei halua naimisiin, antaakapa perkele edes vinkkejä miten paidat saa nätisti silitettyä. Sen jo tiedänkin, että naapurissa olevat näppärät pesulan omistavat kiinattaret hoitavat homman hetkessä, vaan enhän mä enää kehtaa noita riepuja sinne viedä.

Nimim. Rauta kuumana.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: Naimisiin ?

Viestin lähetti bozik
Kun nyt noita raudalla polttamiani paitoja katselen, olen vakaasti tullut siihen johtopäätökseen, että eukko on halvempi kuin paitojen uusiminen.


Jatka vaan uusien paitojen ostamista.

Kun ripustat ne henkarista roikkumaan märkinä, niistä tulee "melkein sileitä". Silitysrauta kuuluu samaan kategoriaan kuin sateenvarjo: saatanan salajuonia normaalisti tasapainoisen ihmisen mielenrauhan järkyttämiseksi.
 

Shane

Jäsen
Miksi Voimariini on edullisempaa ostaa 400 g kuin 600 g rasiassa, kilohintaa ajatellen siis? Yleensähän homma menee juuri toisinpäin eri pakkauskokoja vertailtaessa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Naimisiin ?

Viestin lähetti jepujee
Kun ripustat ne henkarista roikkumaan märkinä, niistä tulee "melkein sileitä". Silitysrauta kuuluu samaan kategoriaan kuin sateenvarjo: saatanan salajuonia normaalisti tasapainoisen ihmisen mielenrauhan järkyttämiseksi.
oot muuten ihan oikeessa. Mä soitin salaiselle aseelleni ja se sano samaa. Arvatkaapa saako mun paidat suihkun kohta ? ( sen jälkeen niitä voi kuulemma vapaasti rangaista raudalla, jos haluaa leikkiä - meinaan)

Edit. Se vielä unohtu sanoa, että nehän voi suoristua pelkästään sillä kun laulan niille suihkussa! Tykkää tai ei, niin jäykäksi vetää.
 
Viimeksi muokattu:

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Viestin lähetti Shane
Miksi Voimariini on edullisempaa ostaa 400 g kuin 600 g rasiassa, kilohintaa ajatellen siis? Yleensähän homma menee juuri toisinpäin eri pakkauskokoja vertailtaessa.
400g pakettien menekki on suurempi ja näin ollen valmistuskulut ovat pienemmät.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Gellner
Onko teillä ongelmia Maikkarin kuvanlaadun suhteen? Itselläni kuva muuttui yks kaks rakeiseksi, muut kanavat näkyvät ihan ok.

Nyt syksyn tullen ongelmia on ollut useamminkin. Kuulin juuri muutama viikko sitten, että rakas avovaimoni maksoi teevee-luvankin. Ja silti ei näy, perkele.

Säätilallehan ei mitään voi, mutta joku tiedotus olisi paikallaan, että vähän tiedettäisiin missä mennään ja mitä on odotettavissa.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Receiver
400g pakettien menekki on suurempi ja näin ollen valmistuskulut ovat pienemmät.
Eihän valmistuskulut ja menekki liity mitenkään toisiinsa. Hintaan se toki vaikuttaa.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miksi ameriikassa maksullisia teitä kutsutaan nimella "Turnpike"? Siis "Kääntöhauki". Tai siis tiedänhän minä että sanonta johtaa juurensa niistä risuaidoilla suojatuista urista, mutta miten?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Kilgore Trout
Miksi ameriikassa maksullisia teitä kutsutaan nimella "Turnpike"? Siis "Kääntöhauki". Tai siis tiedänhän minä että sanonta johtaa juurensa niistä risuaidoilla suojatuista urista, mutta miten?
"The term turnpike refers to the pike or long stick that was held across the road, and only raised when the traveler paid the toll."

Linkki.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: Naimisiin ?

Viestin lähetti bozik
Nyt olis halvalla tarjolla tällainen keskitasoinen suomalainen mies, jonka talous on ihan ok ja omistuskämpillä asustellaan. Ensimmäinen pesti olisi "linnaani" Pariisissa ja oikeastaan muuta vaatimusta ei ole, kuin että eukko/neiti osaa silittää. Kun nyt noita raudalla polttamiani paitoja katselen, olen vakaasti tullut siihen johtopäätökseen, että eukko on halvempi kuin paitojen uusiminen.

No voi pahus, muuten kyllä tulisin naimaan mutta kun en osaa silittää... jepujeen metodeilla on täälläkin pärjätty tähän asti.
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Viestin lähetti Cougar
Eihän valmistuskulut ja menekki liity mitenkään toisiinsa. Hintaan se toki vaikuttaa.

YleisYleisesti ottaen, mitä suurempi menekki, sitä suuremmissa erissä tuotetta voidaan tehdä ja sitä kautta yksikkökustannukset useimmiten laskevat. Eli menekki vaikuttaa valmistuskuluihin.

Tässä tapauksessa kun kysymys on margariinista, ja vain pakkaus vaihtuu, ei menekillä ole osuutta valmistuskustannuksiin muutoin kuin korkeintaan pakkauksen osalta: jos valmistaja ostaa tyhjiä 600g pakkauksia pienemmissä erissä kuin 400g niin silloin voi olla että pakkauksen osuus hinnasta on suhteessa korkeampi. Tosin en usko että ko tuotteessa se olisi niin merkittävä että se näkyisi loppuhinnassa.

Todennäköisempi vaihtoehto on että ihmiset ovat tottuneet ajattelemaan että isompi pakkaus on aina halvempi ja ostavat sen sen kummemmin hintaan tuijottamatta - valmistajat ovat huomanneet tämän ja nostaneet ko pakkauksen hintaa ylös paremman tuoton toivossa (tavallaan kysynnän ja tarjonnan laki toimii). "On moraalisesti väärin antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa."
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Stadin hohtokeilauspaikat?

Kallion urheilutalolla on tullut käytyä usein mutta missä muualla voi ko. ihanuutta harrastaa?
 

juppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea, Fulham
Viestin lähetti InSideHockey
Stadin hohtokeilauspaikat?

Kallion urheilutalolla on tullut käytyä usein mutta missä muualla voi ko. ihanuutta harrastaa?

Ruusulassa ainakin joskus oli hohtokeilausta.

Onkos muuten kukaan törmännyt näihin "magic roundabout" tyyppisiin liikenneympyröihin missään muualla päin maailmaa kuin briteissä?

http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Siirretyn rangaistuksen aikana kiekollinen joukkue siirtää kiekon omaan maaliin.

Seuraako tästä normaali maalimerkintä vastustajalle, vai pelikatko ja b-piste aloitus?

Pulloa odotellessa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti keppimies
Seuraako tästä normaali maalimerkintä vastustajalle, vai pelikatko ja b-piste aloitus?

Pulloa odotellessa...

Maalia ei hyväksytä, saitko pullon?
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Jeh.

Vartin työ:

Puhelinsoitto ja pernaveikko riitti varmistukseen...

Nöyrä kiitos
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti keppimies
Siirretyn rangaistuksen aikana kiekollinen joukkue siirtää kiekon omaan maaliin.

Seuraako tästä normaali maalimerkintä vastustajalle, vai pelikatko ja b-piste aloitus?

"Ennen vanhaan" eli ainakin vielä 70-luvulla tuloksena oli maali (olen sellaisen 100% varmasti nähnyt), mutta jossain vaiheessa sääntöjä muutettiin, eikä maalia todellakaan nykyään hyväksytä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti keppimies
Siirretyn rangaistuksen aikana kiekollinen joukkue siirtää kiekon omaan maaliin.

Seuraako tästä normaali maalimerkintä vastustajalle, vai pelikatko ja b-piste aloitus?


Jos vähän lemmitään välimerkkiä, niin ei kumpikaan. Eli seuraa pelikatko, kaveri tietysti boksiin ja aloitus keskialueelta.

Sitten kysymys joka oikeasti on isoa kulkijaa vaivannut. Miten tarkasti ottaen lasketaan yli- ja alivoimaprosentit? Jotenkin olen ymmärtänyt, että kaava olisi 100 * maalit / jäähyjen lkm, mutta kuinkas vitoset ja alle kahden minutin yvt/avt tuohon suhteutetaan. Entäs 5-3 yvt?

t. hanu
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Eilen taas viimassa tankkasin autoa ja vaihtelin hankalassa asennossa tankkauskättä ja olin katsovinani tarkasti litramäärää. Samalla muut äijät seisoskelivat kädet taskussa letku(pistooli) tankissa.
Miten se oikein tehdään?Miksei tarvitse painaa pistoolin kahvaa?
Ei kehtaa enää näillä kilometreillä naamallaan kysyä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Eilen taas viimassa tankkasin autoa ja vaihtelin hankalassa asennossa tankkauskättä ja olin katsovinani tarkasti litramäärää. Samalla muut äijät seisoskelivat kädet taskussa letku(pistooli) tankissa.
Miten se oikein tehdään?Miksei tarvitse painaa pistoolin kahvaa?
Ei kehtaa enää näillä kilometreillä naamallaan kysyä.

Ennen muinoin kaikissa polttoainemittareissa oli sellaiset puolat, joihin sen kahvan sai lukittua tankkauksen ajaksi. Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana itsepalvelusta kun on tullut ainoa palvelu nuo puolat on raksittu pois niistä mittareista. Naftapumpuissa niitä vielä joskus näkee, ainakin raskaan liikenteen tankeissa on aina, kuka nyt -30 °C 300 - 500 litraa viitsisi sinne valuttaakkaan käsi kylmässä raudassa.

Mutta niissä kahvoissa on edelleenkin olemassa reijät sivulla siinä kohtaa missä se puola on ollut. Otappa taskun pohjalle klemmari, josta uloin lenkki on taivutettu suoraksi ja pistä se niiden reikien läpi puolaksi siihen kahvaa, niin avot, johan sujuu tankkaus ja taskubiljadi yhtä aikaa.

t. hanu
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti hanu
.

Mutta niissä kahvoissa on edelleenkin olemassa reijät sivulla siinä kohtaa missä se puola on ollut. Otappa taskun pohjalle klemmari, josta uloin lenkki on taivutettu suoraksi ja pistä se niiden reikien läpi puolaksi siihen kahvaa, niin avot, johan sujuu tankkaus ja taskubiljadi yhtä aikaa.

t. hanu

Olisiko tosiaan niin,että eilen Jpään Tebukalle sattui 3 äijää,joilla on oma lukitusvempele mukana?

Kiitos vastauksesta, ei ole enää yhtä hölmö olo,kun olen ajatellut,että siinä kahvassa on joku yksinkertainen lukitusmekanismi.Jota en 22 vuodessa ole oppinut käyttämään.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Olisiko tosiaan niin,että eilen Jpään Tebukalle sattui 3 äijää,joilla on oma lukitusvempele mukana?

Satuitko katsomaan tankkasivatko he mahdollisesti dieseliä. Nimittäin naftamittareissa se puola saattaa olla paikoillaan.

Ja ne vempeleetkin ovat yleistyneet, kyllä vieläkin saa välillä ihmetteleviä katseita mittarilla siltikin, muiltakin kuin sinulta.

Halpa, yksinkertainen ja mukavuutta talvisaikaan pirusti lisäävä niksi. Kerran kaksi kun käytät, niin sen jälkeen tankatessa vituttaa jos se klemmari ei löydykkään mistään.

t. hanu
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos polttonestesäiliön korkki on irtoavaa mallia, eikä narun jatkeena kuten Rellussa, niin kokeilepa josko korkin kiilaaminen pistoolin kahvaan auttaisi asiaa.

Ainakin tuon arkiautoni irtoava tankin korkki sopii passelisti paikallisen huoltoaseman pistooleihin.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti finnjewel
"Ennen vanhaan" eli ainakin vielä 70-luvulla tuloksena oli maali (olen sellaisen 100% varmasti nähnyt), mutta jossain vaiheessa sääntöjä muutettiin, eikä maalia todellakaan nykyään hyväksytä.

Ei niin helposti. Maalia ei hyväksytä Euroopan sarjoissa, mutta mm. NHL:ssä hyväksytään. En tajua miksi Euroopassa ei hyväksytä, mutta kai se on jollakin tavalla ideana se että rangaistu joukkue ei saa hyötyä rangaistuksesta. Pas*at sanon minä! Jos joukkue ottaa kuudennen pelaajan jäälle ja tekee omiin tyhjiin niin se on niille kädettömille tuheroille ihan oikein!

Viestin lähetti hanu
Sitten kysymys joka oikeasti on isoa kulkijaa vaivannut. Miten tarkasti ottaen lasketaan yli- ja alivoimaprosentit? Jotenkin olen ymmärtänyt, että kaava olisi 100 * maalit / jäähyjen lkm, mutta kuinkas vitoset ja alle kahden minutin yvt/avt tuohon suhteutetaan. Entäs 5-3 yvt?

t. hanu

Olen siinä mielikuvassa että ylivoimien määrä / maalit tulee tuo prosentti. Eli jos ylivoimia on pelin aikana 7 ja tehdään 2 maalia on prosentti 28,5%.

Jos tulee vitonen ja sen aikana tehdään kolme maalia, siitä ei kuitenkaan tehdä 300% tehoa, vaan se on yksi tuloksellinen ylivoima. Eli 1/1.

5/3 yv:t lasketaan kumpainenkin omiksi ylivoimiksi. Jos siis tulee kaksi päällekäistä kakkosta ja tehdään yksi maali, teho on 1/2. Ja sellaiset 10 sekunnin yv:t mitkä tulee eri joukkueiden päällekäisten jäähyjen takia, nekin lasketaan ylivoimaksi.

Eli minuuttien määrä mitä yv:tä/av:ta pelataan ei vaikuta, vain se onko ylivoimaa vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös