Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 088
  • 47 213

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Kaj Stenvallin maalauksista väärennoksiä liikkeellä ja mitä alkuperäinen maksaa? Sain mutsilta lahjaksi tuollaisen: Iso, valkoinen snky - The big, white bed, 2005 ja on siinä nimmari ja kaikki, eikä ole printti.

Mulle ei ole väliä onko väärennös, mutta jos vanhaa rouvaa on joku höpöttänyt niin pistää harmittamaan
näyttäisi että Galleriassa hinnat ovat suurempia Kaj Stenvall | Galleria Bronda
kuin huutokaupassa Bukowskis. Jälleenmyyntiarvo ei siis välttämättä ole sama, mitä siitä taulusta on maksettu, mutta jos taulu tuottaa omistajalleen iloa ja hän kokee käyttäneensä rahansa hyvin, mitä se hinta sitten muille kuuluu. Taidetta ei pitäisi ostaa kuin mikäkin sulovilen, vaan omaksi iloksi.
Onhan noita jonkin verran myyty.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ja niinhän se on ettei hyvä harrastus hintaa katso. Hah! "Junttimaisinta mitä tiedän"-ketjussa ollaan kohta...
Mun puolesta saa ollakin. Jos joku vetää herneet nenukkiinsa maaseudulta kotoisin olevan poijan harrastuksista niin vielä parempi. Kaikkia kun ei voi miellyttää.

Tulee mieleen kun tutun maatilalla tuli rällättyä jollain 80-lukulaisella etuvetocorollalla. Lehmänpaska ja muu peltoaines vaan lensi mutta pääasia että oli kivvaa!
 
Tänä päivänä kun kaikki tarpeellinen tilataan netistä, niin mistä suosittelette tilaamaan kodinkoneita. Siis lähinnä firman luotettavuus yhdistettynä huokeaan hintaan houkuttaa. Sekä tietenkin helppous. Ei minulle tuota vaikeuksia marssia siihen G:llä alkavaan kirosanaan ja hakemaan sieltä tarvitsemani, mutta kun helpommallakin voisi päästä. Onko kokemuksia? Kyseessä siis kodin noita vähän isompia laitteita eli jääkaappi, liesi jne. Ja jos netistä tilaan, niin palveluun tulee tietenkin kuulua tuotteiden kotiin toimittaminen ja vanhojen romujen pois vieminen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Tänä päivänä kun kaikki tarpeellinen tilataan netistä, niin mistä suosittelette tilaamaan kodinkoneita. Siis lähinnä firman luotettavuus yhdistettynä huokeaan hintaan houkuttaa. Sekä tietenkin helppous. Ei minulle tuota vaikeuksia marssia siihen G:llä alkavaan kirosanaan ja hakemaan sieltä tarvitsemani, mutta kun helpommallakin voisi päästä. Onko kokemuksia? Kyseessä siis kodin noita vähän isompia laitteita eli jääkaappi, liesi jne. Ja jos netistä tilaan, niin palveluun tulee tietenkin kuulua tuotteiden kotiin toimittaminen ja vanhojen romujen pois vieminen.

G niminen kirosana toi minulle netissä tilaten jääkaappipakastimen kotiin ilman lisäkuluja. Tosin tuo oli joku erikoistarjous.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen yrittänyt aiemmin vaimolleni kertoa, ettei tämä voi jatkua. Vastauksena on tullut, että kun tyttärellä on ollut vaikea lapsuus.

Sanoit olleesi isäpuoli 11 vuotta. Oletteko sopineet, että vaimo yksin kasvattaa tyttären vai oletteko yhdessä kasvattaneet? Vastuunjako on melkoinen ongelma uusperheissä ja kun vaikeaa lapsuutta kompensoidaan antamalla liikaa myöten tehdään karhunpalvelus lapselle. Vaikeaa lapsuutta siis seuraa valitettavasti vaikea aikuisuus.

Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen!
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Sanoit olleesi isäpuoli 11 vuotta. Oletteko sopineet, että vaimo yksin kasvattaa tyttären vai oletteko yhdessä kasvattaneet? Vastuunjako on melkoinen ongelma uusperheissä ja kun vaikeaa lapsuutta kompensoidaan antamalla liikaa myöten tehdään karhunpalvelus lapselle. Vaikeaa lapsuutta siis seuraa valitettavasti vaikea aikuisuus.

Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen!

Yhdessä on kasvatettu mutta 23 v. ei ole minun mielestäni lapsi. Olisi aika ottaa jotakin omiinkin käsiin. Itse olin tuossa iässä ollut vuoden Suomen armeijassa ja 3 Neuvostoliitossa opiskelemassa. (1. vuosi) ilman kielitaitoa.

Ehkä tuo oma historia vaikuttaa. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että 23 vuotta rupeaa olemaan sellainen ikä, että tyttö voisi itse ostaa kalsarinsa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
MTV Katsomo sovellus on näemmä tullut Androidille. Tietokoneella kun menee google play -sivustolle ja hakee kyseistä sovellusta, se löytyy sieltä. Kuitenkin kun menen tabletilla google play sovelluksen kautta hakemaan Katsomo sovellusta, sitä ei sieltä löydy. Kuinkahan pitkään joudun odottamaan että saan Katsomo sovelluksen omaan tablettiini? Tarkistin että oman tablettini käyttöjärjestelmä (4.2.2) pitäisi olla riittävä Katsomoa (min 4.0) varten.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
MTV Katsomo sovellus on näemmä tullut Androidille. Tietokoneella kun menee google play -sivustolle ja hakee kyseistä sovellusta, se löytyy sieltä. Kuitenkin kun menen tabletilla google play sovelluksen kautta hakemaan Katsomo sovellusta, sitä ei sieltä löydy. Kuinkahan pitkään joudun odottamaan että saan Katsomo sovelluksen omaan tablettiini? Tarkistin että oman tablettini käyttöjärjestelmä (4.2.2) pitäisi olla riittävä Katsomoa (min 4.0) varten.

Senhän voi asentaa suoraan, kunhan on samoilla tunnuksilla kirjautunut tietokoneella play-kauppaan mitä puhelimessa/tabletissa. Siitä vaan klikkaamalla asenna ja valitsee oikean laitteen. Jos puhelin ja tabletti on netissä niin niihin ei tarvitse koskea.

En tiedä miksi se ei tabletilla play-kauppaan mennessä näy, jos yllä olevassa tapauksessa se ei näy asenna-nappulan alta avautuvasta valikosta niin sit en tiedä. Mikä tabletti?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
MTV Katsomo sovellus on näemmä tullut Androidille. Tietokoneella kun menee google play -sivustolle ja hakee kyseistä sovellusta, se löytyy sieltä. Kuitenkin kun menen tabletilla google play sovelluksen kautta hakemaan Katsomo sovellusta, sitä ei sieltä löydy. Kuinkahan pitkään joudun odottamaan että saan Katsomo sovelluksen omaan tablettiini? Tarkistin että oman tablettini käyttöjärjestelmä (4.2.2) pitäisi olla riittävä Katsomoa (min 4.0) varten.

Mulla oli sama ongelma erään toisen sovelluksen kanssa. Näkyi kun Googlen kautta tai koneelta katsoi, mutta kännykällä mentäessä ei löytynyt millään. Kyseessä oli vain sellainen juttu, että se kyseinen sovellus ei ole tuettu puhelimessani (Samsung Nexus S) vaikka mulla on Andrdoid 4.2, tosin tähän on asennettu kustomoitu käyttöjärjestelmä (ei siis se vakio mikä tulee kun ostat puhelimen). Ei voi mitään, joillekin puhelinmalleille ei saa ladattua kaikkia sovelluksia, vaikka sovelluksen saisikin Androidille tms. omalle käyttikselle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näkyykö se siinä valikossa kun netin kautta on kirjautuneena play storeen ja painaa asenna? Samoilla tunnuksilla tietenkin. Hyvin tuo miulla asentu Note III :een ja note 10.1 2014 tablettiin. Kännyssä kitkat, tabletissa ei vielä.
Tabletin selaimella (chrome) menin play-sivustolle ja sieltä laitoin asentamaan, mutta hetken tutkittuaan sivusto ilmoittaa että mikään alustoista (Sampparin XCover ja tabletti) eivät ole yhteensopivia kyseisen sovelluksen kanssa. Laitoin jo kyselyn maikkarille milloin mahdollisesti olisi tulossa sovellus joka olisi yhteensopiva oman tablettini kanssa. Tuskinpa ikinä vastaavat.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Linus Klasen vai Leo Komarov viimeiseksi hyökkääjäksi Leijonapörssissä?

Nyt kun Juhamatti Aaltosen loukkaantuminen tuli tietoon, niin Leo Komarovhan se on pakko ottaa (ellei vielä loukkaannu tai jätä kisoja jostain syystä väliin) sillä rooli Suomen joukkueessa tulee olemaan varmasti suurempi kuin Klasenilla Ruotsin joukkueessa.
 

Nick Neim

Jäsen
Passi tai henkilöllisyystodistus. Ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus.

Mä kuulin sellaista legendaa, että nämä kaikista uusimmat ajokortit kelpaisivat nykyään henkilöllisyystodistuksena. Siis nämä missä on hologrammi omasta kuvasta ja syntymäajasta kortin oikeassa reunassa.

En tiedä sitten paikkansapitävyydestä?

E: Ja siis ottaisin kyllä passin mukaan, jos sellainen löytyy ja tarkoituksena on reissata Viroon.

E2: Ja mitä nyt googlailin, niin eipä tuosta tietoa missään näy. Pojat puhuneet taas lämpimikseen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mä kuulin sellaista legendaa, että nämä kaikista uusimmat ajokortit kelpaisivat nykyään henkilöllisyystodistuksena. Siis nämä missä on hologrammi omasta kuvasta ja syntymäajasta kortin oikeassa reunassa.

En tiedä sitten paikkansapitävyydestä?

E: Ja siis ottaisin kyllä passin mukaan, jos sellainen löytyy ja tarkoituksena on reissata Viroon.

Ajokortista ei selviä kansalaisuutta tai sukupuolta.

En usko, että uudetkaan ajokortit käyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Bacon

Jäsen
Tarviiko Viroon reissatessa passin mukaan? Ehkä tyhmä kysymys.

Tälläinen löytyi nopealla Googlauksella.

''Viroon matkustavalla 18 vuotta täyttäneellä Suomen kansalaisella tulee kuitenkin aina olla mukanaan virallinen matkustusasiakirja, jollaisia ovat vain passi sekä poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti. Ajokortti tai esim. kuvallinen Kela-kortti eivät ole hyväksyttäviä matkustusasiakirjoja! Mikäli matkustaja ei viranomaisen pyytäessä kykene todistamaan henkilöllisyyttään virallisesta matkustusasiakirjasta, saattaa hän saada pikakäsittelyssä maksimissaan noin 400 euron sakkorangaistuksen.''

Ainakin minulta on aina kysytty passia, kun olen Viroon eksynyt.

Linkki Suomen suurlähetystön sivuille.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ajokortista ei selviä kansalaisuutta tai sukupuolta.

En usko, että uudetkaan ajokortit käyvät.

Menee ehkä tyhmien kysymysten puolelle, mutta miksi pitäisi selvitä henkilön sukupuoli? Mitä sillä tiedolla tehdään? Onko se joku tarkistus sille, onko puntissa köli vai dynamiittia? Miksi?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onhan se yksi keino lisää arvoida onko passin käyttäjä sama henkilö kuin hän jolle passi on myönnetty.

Olettaen, että sukupuoli erottuu selkeästi ulkoisista tunnusmerkeistä. Missään oikeusvaltiossa tullimies tuskin saa käskeä ketään ottamaan housuja pois sukupuolen tarkistusta varten? Eikä kai sentään missään aleta verikokeilla selvittämään? Luulisi, että se kuva siinä riittää osoittamaan, että sama kaveri on kyseessä. Muut tiedot sitten muuhun tarkoitukseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ajokortista ei selviä kansalaisuutta tai sukupuolta.

En usko, että uudetkaan ajokortit käyvät.

Lukitaan tämä. Ajokortissa oleva kolmikirjaiminen maatunnus, esim. FIN, merkitsee haltijan syntymämaata, ei kansalaisuutta.

Sukupuoli selviää suomalaisen henkilötunnuksen loppuosasta (kolmas merkki miehillä pariton numero, naisilla parillinen). Suomalaisessa ajokortissa on haltijan suomalainen henkilötunnus. Suomalaisen henkilötunnuksen saaminen ei edellytä Suomen kansalaisuutta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihan täysin hypoteettinen kysymys, mutta tuosta hopeasta, että tuota minkä vuoksi eivät yleisesti sitä noin niinkuin johdinmateriaalina käytä? Kuitenkin sillä on metalleista pienin resistiivisyys. Johtuuko vaan siitä, että kuparin resistiivisyys ym. ominaisuudet ovat lähes yhtä hyvät ja kuparia on paremmin saatavilla, vai onko joku tieteelliseempi syy? Ihan näin niinkuin muuten vaan tuli mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös