Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 976 586
  • 47 167

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuli viesti valitse-vapaasti.com-palvelusta, että olen voittanut palkinnon ja nyt pitäisi valita kolmesta Applen tuotteesta. Kilpailuehdoista en löydä mitään maksamiseen liittyvää printtiä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta eli pitääkö maksaa jotain palkinnon valitsemisen jälkeen?

Tähän aavistuksen liittyen. Mulla on alkanut tulemaan puhelimeeni (HTC Desire HD, android) näitä mainoksia. Ne siis tulee tuohon viestikohtaan, enkä käsitä minkä ohjelman avulla ne tulee. Ei ole suoranaisesti viestejä, vaan samanlaisia huomioita mitkä jotkut ohjelmat antaa.

Linkkiä painamalla se avautuu selaimeen, ei tule mitään vinkkejä mistä ohjelmasta olisi kyse. En siis ole naputellut mitään nimiä tai numeroita minnekkään.

Oon sammutellut yksitellen ohjelmia, mutta ei ole osunut oikeen. Avasti asennettu eikä se pidä sitä haittaohjelmana.

Vinkkejä?
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuli viesti valitse-vapaasti.com-palvelusta, että olen voittanut palkinnon ja nyt pitäisi valita kolmesta Applen tuotteesta. Kilpailuehdoista en löydä mitään maksamiseen liittyvää printtiä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta eli pitääkö maksaa jotain palkinnon valitsemisen jälkeen?

Älkää perkele painako mitään. Kusetusta! Jos pistät numeron siihen sulta menee tyyliin 50€/kk jotain jonnin joutavaa maksua etkä hyödy mitään. Näistä kyllä ei tarvi mitään maksaa, mutta tapella saa oman liittymäntarjoajan kanssa.
 

Rocco

Jäsen
Älkää perkele painako mitään. Kusetusta! Jos pistät numeron siihen sulta menee tyyliin 50€/kk jotain jonnin joutavaa maksua etkä hyödy mitään. Näistä kyllä ei tarvi mitään maksaa, mutta tapella saa oman liittymäntarjoajan kanssa.
Ollut kyllä ystävällinen operaattori, että on suostunut maksamaan sinun töppäykset. Mutta tosiaan, ei mihinkään tuollaiseen kannata laittaa mitään, koska mitään ei niistä ikinä kukaan voita. Kusetusta kaikki.
 
Oon rampannut viime aikoina haastatteluissa ja on tullut aina jossain vaiheessa kuumottava hetki, kun ilmeisesti stressin ja jännityksen yhteisvaikutuksella näkö sumenee. Pitää keskittyä hetki ja tuijottaa esim. pöytää, niin menee ohi. Haastattelija tuskin tuota on edes tajunnut, sen verran nopea hetki tuo on.

Liittyykö tuo myös huonoon näköön? Viime vuosina on (kauko)näkö heikentynyt ja olenkin harkinnut rillipääksi ryhtymistä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Oon rampannut viime aikoina haastatteluissa ja on tullut aina jossain vaiheessa kuumottava hetki, kun ilmeisesti stressin ja jännityksen yhteisvaikutuksella näkö sumenee. Pitää keskittyä hetki ja tuijottaa esim. pöytää, niin menee ohi. Haastattelija tuskin tuota on edes tajunnut, sen verran nopea hetki tuo on.

Liittyykö tuo myös huonoon näköön? Viime vuosina on (kauko)näkö heikentynyt ja olenkin harkinnut rillipääksi ryhtymistä.

Näkö-ongelmat aiheuttaa kaikenlaisia kummia vaivoja. Optikolla käynti voi olla viisasta. Onkos niska/hartia seutu jumissa?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tuossa unohduin manserokin kulta-aijan artiseja kuuntelemaan tuolta putkesta. Juicehan on sanoittanut biisejä aika vitun monelle artistille, vaan Maame-laulun lisäksi en onnistunut kaivamaan kuin yhden toisen biisin, jonka Juice on levyttänyt studio-albumille, jonka suomenkieliset sanat eivät ole Juicen omia.

Keksiikö joku useampia?

t. hanu
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuossa unohduin manserokin kulta-aijan artiseja kuuntelemaan tuolta putkesta. Juicehan on sanoittanut biisejä aika vitun monelle artistille, vaan Maame-laulun lisäksi en onnistunut kaivamaan kuin yhden toisen biisin, jonka Juice on levyttänyt studio-albumille, jonka suomenkieliset sanat eivät ole Juicen omia.

Keksiikö joku useampia?

t. hanu

Kuopio-Iisalmi-Nivala-LIVELTÄ löytyy Hopeinen kuu ja One More Cup Of Coffee.

Täytyypä käydä Juissin tiskigrafiaa vähän läpi.

Ed.: Sotilaspoika ekalta levyltä. Ruuneperi. Toiselta levyltä Keuhkoon pistää näyttäs olevan Rinteen sanotus.

Ed2.: Kuusessa ollaan -joululevy tietty kans.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kuopio-Iisalmi-Nivala-LIVELTÄ löytyy Hopeinen kuu ja One More Cup Of Coffee.

Täytyypä käydä Juissin tiskigrafiaa vähän läpi.

Ed.: Sotilaspoika ekalta levyltä. Ruuneperi. Toiselta levyltä Keuhkoon pistää näyttäs olevan Rinteen sanotus.

Vittu, Sotilaspoikahan olisi pitänyt olla itsestään selvä, toki se nyt on vähän Maamme-laulun tapainen vitsi, oliko Maan korvessa samanlaisena Keskitysleirin Ruokavaljolla, toi toinen kyllä oli sitten uutta tietoa mulle (siis ettei ole Juicen sanoitus). Pitäisi varmaan niitä Mikon ja Juicen yhteisiä tutkia vähän lähemmin, sinänsä varmaan jostain Yölinnusta eteenpäin tiedot ovat vähän hatarammat, kuin tuota kysymystä kirjoittaessani oikestaan edes tajusin.

Tarkemmin ajatellen tuo kysymyshän on tyhmä, tai ehkä ei, vaan pitää unohtaa se joululevy (editoin minäkin, muistin tuon joululevyn ennen tuota sun editointia, usko tai et). Sinänsä asia kiinnostaa kyllä.

t. hanu
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tarkemmin ajatellen tuo kysymyshän on tyhmä, tai ehkä ei, vaan pitää unohtaa se joululevy (editoin minäkin, muistin tuon joululevyn ennen tuota sun editointia, usko tai et). Sinänsä asia kiinnostaa kyllä.

t. hanu

Ei kysymys ole tyhmä, vaan innostava! Kävin läpi alkulevyt ja toi Keuhkoon pistää kyllä yllätti (ainahan se yllättää).

Varmaan muuten joku B-puoli esim. Popedalta löytyy, missä Juice laulaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sivilisaatio-LP:ltä löytyy biisi Johnny b goethe (san. Goethe Johann Wolfgang)

Juice & Mikko -levyllä on parikin Harri Rinteen sanoitusta (Hengitä sisko, Jotain). Kai Juice noissakin ainakin mukana jollottaa?

Minä-levyllä Laulu, jossa Martti Haavion sanat.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Keuhkoon Pistää on tosiaan Alatalon sävellys ja Rinteen sanoitus. Perverssillä samoin julkaistu Hän Hymyilee Kuin Lapsi on Alatalon tekoa. Hän myös lauloi kappaleen levyllä, kun taas se oli Leskinen joka pisteli keuhkoa ääneen.

Hän Hymyilee Kuin Lapsi on julkaistu joillakin Alatalon nimissä tehdyillä kokoelmilla ja lisäksi ainakin live-albumilla Elävänä Pispalassa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Sivilisaatio-LP:ltä löytyy biisi Johnny b goethe (san. Goethe Johann Wolfgang)

Minä-levyllä Laulu, jossa Martti Haavion sanat.

Teostokorvauksia tuon ekan sanoittajalle on tuskin maksettu. Tuo Laulu ('Tein lasinkuultavan laulun...) oli se, jonka minä muistin. Sanat ovat toki Haavion, vaan virallisesti P. Mustapään. Haavio ei kai koskaan julkisesti paljastanut tuota sinänsä tunnettua salaisuutta kirjailijanimensä ja oikean nimensä välillä.

Haavion ainoa oikealla nimellään (ja sekin kai vahingossa) julkaisema runo on jonkin vuoden Suomen koululaisten Aapisessa ollut Sininen uni (en todellakaan ole varma tästä, tällaiset tarinat jäävät elämään omaa elämäänsä).

Tarinahan kertoo, että runo oli ulkoläksynä Rautavaaran Tapsan tyttärellä, ja tuosta läksyn harjoittelusta Tapsa sen poimi. Loppu onkin historiaa.

Juice kysymyksen viereen voikin laittaa kusymyksen T. Rautavaaran itse säveltämistä tai sanoittamista kappaleista.

t. hanu
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Eikös siinä Yölinjalla biisissä ollut joskus Tapsan sanat ja sävel? Nykyisin sävellyksestä krediitit menee Johnny Cash vainaalle.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
. Tuo Laulu ('Tein lasinkuultavan laulun...) oli se, jonka minä muistin. Sanat ovat toki Haavion, vaan virallisesti P. Mustapään. Haavio ei kai koskaan julkisesti paljastanut tuota sinänsä tunnettua salaisuutta kirjailijanimensä ja oikean nimensä välillä.

t. hanu

Täytyy muuten ihan OT:nä tähän jatkaa. Löysin Las Palmasista firman loka tekee vinyylilevyjä yksittäiskappaleina. Teetin vanhanaikaisen singlen, jossa A-puolella oli tuo Laulu ja B-puolella Mustajärven Paten versio Eltonin(onko alkuperäinen?) Your Songista )siis Sinun laulusi. Keskiöhin meidän hääkuvista paloja. Toki näille biiseille on meille henkilökohtaista merkitystä.

Olen juoppo ja paska jätkä, mutta kerrankin tuli hyvä olo siitä, että sai tuon naisen itkemään. Sanokaa te jotka osaatte ja pystytte nuo asiat naisillenne joka päivä, jos te sitä tarkoitatte, niin lupaan, että se kannattaa.

t. hanu
 
Suosikkijoukkue
KK
Ollut kyllä ystävällinen operaattori, että on suostunut maksamaan sinun töppäykset. Mutta tosiaan, ei mihinkään tuollaiseen kannata laittaa mitään, koska mitään ei niistä ikinä kukaan voita. Kusetusta kaikki.

Ei minun vaan tuttavan. Hommahan on siinä mielessä outo, että ko. huijauksessa kun ei lue niitä ehtoja kun sen numeron laitat, vaan ne ehdot löytyvät jostain ihan muualta ja näin ollen Suomen lakikin on tota juttua vastaan. Se on vaan hirveä homma operaattorilta lähteä perimään takaisin sitä maksua ja tod. näk. ei sitä edes saa.
 
Näkö-ongelmat aiheuttaa kaikenlaisia kummia vaivoja. Optikolla käynti voi olla viisasta. Onkos niska/hartia seutu jumissa?

Tajusinkin tänään, että mulla on ilmeisesti toisessa silmässä taittovika. Eli peitin selvästi kauas näkevän silmän, jolloin toisen kaukonäkö on huono. Huonosti näkevää silmämunaa kun samalla nostaa, näkee myös sillä kauas. Eli onkos tämä juuri taittovika? Ilmeisesti ei ole tarvetta laseille, koska "terve" silmä paikkaa heikompaa (ainakin vielä toistaiseksi).
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ei kai hän kuvaajaksi ole ryhtynyt? Kyllästyikö esiintymään, vai löikö päänsä liian useasti kameraan loppulähestymisessä?

Eiköhän tuossa nimenomaan haettu sitä, että on kävellyt ohi jo kaikista mahdollisista kameroista Forecan päämeteorologiksi asti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän tuossa nimenomaan haettu sitä, että on kävellyt ohi jo kaikista mahdollisista kameroista Forecan päämeteorologiksi asti.

Kyllä vaan. Tutkiskelin kysymystä ensin sydämessäni ja pidin sitä aika typeränä, koska googlaus olisi kertonut vastauksen helposti, ja siksi päätin hieman hassutella.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Miten artisteille maksettavat teostomaksut määräytyy ja jos vaikka radiossa soi yksi kappale, paljonko siitä saa rahaa?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten artisteille maksettavat teostomaksut määräytyy ja jos vaikka radiossa soi yksi kappale, paljonko siitä saa rahaa?

Korjataan nyt heti kärkeen se, että artistille ei makseta Teosto-korvauksia, vaan kipaleen tekijöille (sanoitus, sävellys ja sovitus). Tokihan joku artisti on itsekin tehnyt kipaleensa ja saa silloin myös Teostoja.

Esittäjille sitä vastoin maksetaan Gramex-korvauksia, joita jaetaan tietyssä suhteessa solistin ja taustamuusikoiden kanssa.

Summista en osaa sanoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös