Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 996
  • 47 167
Mitä ovat ne "nujakat" ja "tappelut", joista poliisiylijohtaja Paatero sekä apulaisvaltakunnansyyttäjä Kalske puhuvat liittyen kotimaiseen jääkiekkoon? Pakko kysyä kun SM-liigan seuraaminen on jäänyt viime aikoina hieman vähemmälle. Olen tai olin ymmärtänyt, että tappelut ovat kadonneet liigasta lähes kokonaan, joten siinä mielessä erikoinen ulostulo ym. tahoilta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitä ovat ne "nujakat" ja "tappelut", joista poliisiylijohtaja Paatero sekä apulaisvaltakunnansyyttäjä Kalske puhuvat liittyen kotimaiseen jääkiekkoon? Pakko kysyä kun SM-liigan seuraaminen on jäänyt viime aikoina hieman vähemmälle. Olen tai olin ymmärtänyt, että tappelut ovat kadonneet liigasta lähes kokonaan, joten siinä mielessä erikoinen ulostulo ym. tahoilta.

Joskus olisko ollut joulukuussa HIFK:n pelissä oli parin sekunnin nujakka/tappelu, joten siitä varmaan puhuvat. En ainakaan muista muita.
 
Joskus olisko ollut joulukuussa HIFK:n pelissä oli parin sekunnin nujakka/tappelu, joten siitä varmaan puhuvat. En ainakaan muista muita.

Hei tuon minä muistankin! Se oli ensimmäisellä (vai toisella?) erätauolla siinä B ja C-katsomon välisellä porraskäytävällä. Puhutaan kaiketi samasta tilanteesta.
 

ace

Jäsen
Perhana, iPad tippu lattialle ja näytön lasi halkesi pystysuunnassa koko matkalta. Käyttöä tuo ei tunnu haittaavan, mutta onko kenelläkään kokemusta saako lasin vaihdettua, mitä se kustantaa ja miten korjaus toteutetaan. Kauan siis joutuu olemaan ilman Padia?
 

Timppa73

Jäsen
Perhana, iPad tippu lattialle ja näytön lasi halkesi pystysuunnassa koko matkalta. Käyttöä tuo ei tunnu haittaavan, mutta onko kenelläkään kokemusta saako lasin vaihdettua, mitä se kustantaa ja miten korjaus toteutetaan. Kauan siis joutuu olemaan ilman Padia?
iPad huolto - Huolto - MacPiste
Ei jaksa laittaa let me google that for you... mutta tässä linkissä esimerkki lasin hinnasta.
Kannattaa kysyä huoltoaika liikkeestä missä hoidatat ja tarkempi hinta-arvio (esim pientarvikelisää voipi tulla näissä aina)
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos firma maksaa lennot niin voiko silti Star Alliance lentopisteet kerätä itselleen? Kyseinen yhtiö on Lufthansa.

Periaatteessa ei saisi, mutta kaikkihan niin tekevät (paitsi minä). Verottaja on sitä mieltä, että siitä syntyy sulle veronalaista tuloa, johon voudin pitäisi tietysti päästä väliin ottamaan omansa.
 

ace

Jäsen
iPad huolto - Huolto - MacPiste
Ei jaksa laittaa let me google that for you... mutta tässä linkissä esimerkki lasin hinnasta.
Kannattaa kysyä huoltoaika liikkeestä missä hoidatat ja tarkempi hinta-arvio (esim pientarvikelisää voipi tulla näissä aina)

Kiitos tästä linkistä. Toisesta liikkeestä ehdin jo kysyä, siellä vaitettiin, ettei Apple toimita näyttöjä varaosina ja kyseeseen tulee koko laitteen vaihto hintaan 319eur.

Täytyypä ottaa yhteyttä tuohon linkittämääsi firmaan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mikä hedelmä on Jack fruit? Siis suomenkielinen vastine?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Periaatteessa ei saisi, mutta kaikkihan niin tekevät (paitsi minä). Verottaja on sitä mieltä, että siitä syntyy sulle veronalaista tuloa, johon voudin pitäisi tietysti päästä väliin ottamaan omansa.

Tässä on kyllä firmojen kesken eri käytäntöjä. Meillä tuli joku 4-5 vuotta sitten muutos, että näitä lentopisteitä saa kyllä kerätä firmojen lennoilla, mutta niitä saa sitten käyttää vain firman lentojen upgradeaukseen sun muuhun. Joku vuosi sitten tuo typerä sääntö sitten kumottiin, ja nykyään saa ihan rehellisenä miehenä kerätä ja käyttää pisteitä omiin touhuihinsa.

Minä olen kyllä itse kerännyt noita pisteitä kokoajan vain itselleni ja käyttänyt niitä ainoastaan henkilökohtaisiin lentoihin ja hotelleihin. Kun tuo typerä sääntö astui voimaan, ilmoitin firmaan että alan käyttää Star Alliance- ja One World-kortteja vain henkilökohtaisiin matkoihin. Lentokentällä sitten aina kyllä tunnollisesti vinguttelin korttia firmankin matkojen aikana. En jaksa tuosta omaatuntoani liata, kyseessä on kuitenkin niin säälittävää piiperrystä että jos joku verottaja jaksaa noita ruveta nyhräämään niin viekööt saatana torille kivitettäväksi.

J.Petkenä olisin firman suuntaan ihan hiljaa noista pisteistä, ja vinguttaisin korttia lentokentällä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko kukaan sattunut parturissa lukemaan seiskaa? Hakusessa ravintola, joka mainittu jossain juorussa tms. Eli joku michelin-kokki ei ole saanut pöytää, vaan on joutunut syömään tiskillä. Taitaa olla jo vähän vanhempi numero.

Edit. Vastauksen voi laittaa yv:llä jos ei kehtaa tänne vastata.
 
Viimeksi muokattu:

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko kukaan sattunut parturissa lukemaan seiskaa? Hakusessa ravintola, joka mainittu jossain juorussa tms. Eli joku michelin-kokki ei ole saanut pöytää, vaan on joutunut syömään tiskillä. Taitaa olla jo vähän vanhempi numero.

Edit. Vastauksen voi laittaa yv:llä jos ei kehtaa tänne vastata.

Kuinkas sattuikaa, että olin juuri parturissa...varmaan. Oikea vastaus on Ravintola Patrona.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisi saada autossa musiikit kuulumaan Lumia 800:n kautta (spotify). Auotossa usb- sekä perus aux-liitäntä. Tuolla puhelimen mukana tulleella mikro-usb:llä ei audio näköjään kulje, koska ei vaikuttanut mitään kun sen tökkäsin usb:n kiinni.

Kysynkin, että millä piuhalla saisin musiikit autossa kuulumaan? Bluetoothia autossani ei valitettavasti ole.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Periaatteessa ei saisi, mutta kaikkihan niin tekevät (paitsi minä). Verottaja on sitä mieltä, että siitä syntyy sulle veronalaista tuloa, johon voudin pitäisi tietysti päästä väliin ottamaan omansa.

Itsellekin tuli joskus työnantajalta sääntö, että nuo pitää käyttää työmatkoihin. Pyysivät vielä näiden korttien tilien pin koodia, että matkatoimisto voi hoitaa tämän puolestani. Ilmoitin, että minulla ei ole kortteja ja vaikka olisikin, niin korttien säännöt kieltävät pin koodin luovuttamisen muille ja en tietenkään voisi rikkoa henkilökohtaisesti tekemiäni sopimuksia. Keskustelu loppui about siihen. Se on sitten oma asia ilmoittaako noita verottjalle. Itse en ole ilmoittanut, koska noiden arvo on ihan kuraa.

Jossain vaiheessa oli itselläkin kolmen eri kortin pistesaldo pitkälle yli 100k. Nyt niiden ollessa kaikkien nollassa tai alle 10k olen hyötynyt noista pari hotelliyötä, yhden matkan pariisiin, josta jouduin kuitenkin maksamaan muistaakseni 80€/ matkustaja (2 pkl) ja yhden matkan roomaan about samaan hintaan, mikä on siis samaa luokkaa kun jos lipun ostaisi ilman pisteitä halvalla.

Ihan turhia systeemejä ellei matkusta jatkuvasti ja saa korttia jolla pääsee loungueen. Rahallinen arvo täysin kuraa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse lähinnä tarkoitus olisi joskus saada matkustaa business-luokassa ja käyttää niitä pisteitä tuohon korotukseen.
Mannertenvälisten lentojen bisneksessä lentäminen on yksi parhaista tavoista hyödyntää lentopisteitä. Onhan tuossa melkoisesti lisäarvoa, jos saa matkustaa 8-10 tuntia tilavassa bisneksen istuimessa, jonka saa vielä kunnolla vaateriin nokosia varten. Päälle tulevat vielä runsaat ja laadukkaat ruokailut.

Sen sijaan Euroopan sisäisillä lennoilla bisnes on yhtä tyhjän kanssa. Riippuu lentoyhtiöstä, mutta ei siitäkään kovin paljoa. Tosin Aeroflotin idän lennoilla bisneksen penkki on paljon tilavampi ja mukavampi kuin turistipuolella, ja bisneksen safkan ero turistiin on merkittävä. Lyhyillä lennoilla kuten Helsinki-Moskova noillakaan seikoilla ei ole niin väliä. Loungeen pääsee tietysti joo, ja jos pisteet ovat vanhenemassa niin hyvä ne on johonkin käyttää.

Näköjään American Expressin pisteitä voi pitkän tauon jälkeen taas siirtää Finnairin pisteiksi, nyt suhteessa 4:5. Jos bisneksessä vaan on tilaa, niin pisteillä voisi hyvin ostaa upgraden bisnekseen esim. suoralle New Yorkin tai Tokion lennolle. Hassumpi ei ole myöskään Helsinki-Dubai -lentojen bisnesupgrade, joka irtoaa vain 10 000 pisteellä per suunta. Tosin tuo koskee kaiketi vain torstailentoja eli bisneksen sisältäviä normaaleja lentoja, ei lomalentoja. Mutta tuo pisteveloitus kuulostaa erinomaisen kohtuulliselta, ja Finnairin nihkeään linjaan suhteutettuna suorastaan loistavalta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Missä Korisliigajoukkueessa Sampo Liusjärven, Kimmo Kapasen, Maki Kolehmaisen ja Jani Toivolan isä pelasi 1970-luvulla?
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Tietääkö joku, mistä sais Real Madrid-huivin tähän hätään, paikkakuntana Helsinki?

Duosportista varmaan löytyy mieshuorille tavaraa.

Arkadiankatu 4, 00100 Helsinki
Aukioloajat: Arkisin 10-20, La 10-16
puh. 0400862489
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös