Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 529
  • 47 171

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Löytyykö jostain Nhl ottelujen kokoonpanoja tyyliin kuin sm-liiga.fi sivulta löytyy ottelujen kokoonpanot?

http://www.dailyfaceoff.com/

Mitään virallisia kokoonpanoja ei löydy keskitetysti, mutta tuo fantasiasivusto niitä ylläpitää aika tarkasti ylivoimakoostumuksia myöten.

Ottelupäivänä kannattaa mennä HFBoardsille, joukkueosioiden otteluketjuissa (GDT) löytyy kokoonpano jossain vaiheessa iltaa. Twitteristä kai nuo on yleensä poimittuja.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Löytyykö mistää keskitetysti listaa mitä etuja saa tiettyjen yritysten osakkeenomistajina. Esim aikoinaan kuulema Siljalinen osakkeen omistajana sai yhden "ilmaisen" risteilyn vuodessa. Onko Viking Linella sama juttu? Vai onko niin että tälläisia etuuksia ei saa enää antaa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin kuulostaa. Veikkaisin ongelman olevan jollain kummallisella tapaa telkkarissa, koska olen kahdella eri piuhalla koittanut, eikä kummallakaan onnistu. Vain Xbox (ja aikaisemmin DVD-soitin) toimivat kuten pitäisi.

No, ehkä luovutan ja kokeilen uudelleen kun uusi telkkari tulee taloon joskus tulevaisuudessa.

Jos nyt oikein käsitin, niin yrität kytkeä tuota tablettia komposiittiliitäntään siinä telkussa. Olet siis käyttänyt samassa liitännässä aiemmin sekä Xboxia (ei sentään 360?) ja DVD-soitinta? Kyseinen liitäntä on kenties huonoin mahdollinen, mutta näemmä tuo tabletti ei tue muita kuin komposiittia ja HDMItä.

Onko nyt ihan varma, ettei tuo telkussa oleva liitäntä ole komponentti (eli 3x RCA videolle ja 2x RCA audiolle)?

Saako siitä tabletista muutettua videolähdön asetuksia?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jos nyt oikein käsitin, niin yrität kytkeä tuota tablettia komposiittiliitäntään siinä telkussa. Olet siis käyttänyt samassa liitännässä aiemmin sekä Xboxia (ei sentään 360?) ja DVD-soitinta? Kyseinen liitäntä on kenties huonoin mahdollinen, mutta näemmä tuo tabletti ei tue muita kuin komposiittia ja HDMItä.

Onko nyt ihan varma, ettei tuo telkussa oleva liitäntä ole komponentti (eli 3x RCA videolle ja 2x RCA audiolle)?

Saako siitä tabletista muutettua videolähdön asetuksia?

Joka päivä oppii jotain uutta. Ainakin sen, että olen jäänyt televisioiden liitännöissä johonkin kauas jälkeen. Eli Komposiittiliitäntähän tuo on. Xbox360:stä tulee komposiittiliitäntä ja se toimii hienosti. Tabletin johto, jonka ostin toimii jostain syystä vain 1000-sarjalaisen kanssa, eikä meikäläisen 3113-mallissa. Läppärin johdon on pakko olla rikki, muuta syytä sen toimimattomuudelle en keksi.

Telkkari on sen verran vanha, että komponenttia ei löydy. Eli lopputulemana on se, että en edelleenkään katsele läppäriä tai tablettia telkkarista vaan omista ruuduistaan. Kiitos Rommelille ja muillekin avusta. Ja pahoittelut vajavaisista tiedoista..
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Pystyykö täällä Jatkoajalla estämään toisia käyttäjiä niin, että heidän viestejä ei itse enää näkisi? Jos pystyy niin miten?
En ole 100% varma vaikuttaako viestien näkyvyyteen, mutta voit kokeilla:

Mene kys. henkilön profiiliin -> paina Käyttäjälistat -> paina Lisää ignorelistallesi
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
En ole 100% varma vaikuttaako viestien näkyvyyteen, mutta voit kokeilla:

Mene kys. henkilön profiiliin -> paina Käyttäjälistat -> paina Lisää ignorelistallesi

Jees, löysinkin tuon heti viestini lähettämisen jälkeen. Vähän kehno systeemi tämä ignorelista, kun ei piilota kokonaan kyseisten käyttäjien viestejä ja lainauksissa se teksti hyppää kuitenkin silmille.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitenkäs tämä testamentti-homma toimii? Eli isovanhempani kuoli ja oli kirjoittanut testamentin niin että jättää mut siitä ulos, vaikka 25% kuuluisi minulle. Onko minulla siihen lain kautta oikeus vai jäänkö ilman, kuten hän testamentissaan toivoi? Hän oli myös kirjoittanut, että jos osuutta lain kautta vaadin, niin kaikki on annettava minulle rahana, tavaraa en saisi. Voinko siis vaatia itselleni sen hikisen ryijyn jos haluan?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Mistä löytyy 3,5 mm audiokaapeli, jossa olisi mahdollisimman lyhyt johto (mx. 30 cm)? Nopealla kvg:llä löytyy vain 1,5 metrisiä. Turha autoon musiikkin siirtoon noin pitkää on ottaa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Mistä löytyy 3,5 mm audiokaapeli, jossa olisi mahdollisimman lyhyt johto (mx. 30 cm)? Nopealla kvg:llä löytyy vain 1,5 metrisiä. Turha autoon musiikkin siirtoon noin pitkää on ottaa.

Mulla on noin 30 senttinen (aina olen halunnut sanoa noin)!

Ostin sen paikallisesta Claes Ohlsonista. En tiedä löytyykö sieltä edelleen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenkäs tämä testamentti-homma toimii? Eli isovanhempani kuoli ja oli kirjoittanut testamentin niin että jättää mut siitä ulos, vaikka 25% kuuluisi minulle. Onko minulla siihen lain kautta oikeus vai jäänkö ilman, kuten hän testamentissaan toivoi? Hän oli myös kirjoittanut, että jos osuutta lain kautta vaadin, niin kaikki on annettava minulle rahana, tavaraa en saisi. Voinko siis vaatia itselleni sen hikisen ryijyn jos haluan?

Lapset ovat keskenään tasa-arvoisia, eli jokaiselle lapselle kuuluu perinnöstä yhtä suuri osuus. Lapsille kuuluvaa perinnön osaa sanotaan lakiosaksi. Lakiosa on puolet lapselle perimysjärjestyksen nojalla kuuluvasta omaisuudesta. Lasta ei voi ilman erityisen painavaa syytä jättää perinnöttä. Jos näin yritetään tehdä esimerkiksi testamentilla, se on pätemätön.

Näin sanoo Yhteiskunta Nyt 9 -kirja, opetin asian sattumalta juuri. Kannattaa pitää puolesi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Testamentti ei ole suoranaisesti pätemätön ts. vaikutukseton, mutta jos keskenään samanarvoisia rintaperillisiä on vaikkapa neljä, niin lakiosa on puolet perintöosasta, eli 1/8. Käsittääkseni testamentintekijä voi kuitenkin määrätä, että lakiosa voidaan suorittaa rahana, joten ryijy voi jäädä saamatta, jos muut perilliset eivät sitä halua antaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Näin sanoo Yhteiskunta Nyt 9 -kirja, opetin asian sattumalta juuri. Kannattaa pitää puolesi.

Mielestäni siinä mielessä hieman harhaanjohtavaa tekstiä, että lakiosahan ei kuulu pelkästään vainajan lapsille, vaan yleisesti rintaperillisille. Eli vainajan omien lasten ollessa jo kuolleita, näiden lapset ovat rintaperillisiä.

Sanoma toki oikein, kun on oppikirjasta kyse, mutta rintaperillinen ei ole automaattisesti vainajan oma lapsi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni siinä mielessä hieman harhaanjohtavaa tekstiä, että lakiosahan ei kuulu pelkästään vainajan lapsille, vaan yleisesti rintaperillisille. Eli vainajan omien lasten ollessa jo kuolleita, näiden lapset ovat rintaperillisiä.

Sanoma toki oikein, kun on oppikirjasta kyse, mutta rintaperillinen ei ole automaattisesti vainajan oma lapsi.

Lainasin vain tuohon kysymykseen sopivan kohdan, kirjassa kyllä määritellään rintaperillinen aikasemmin niin kuin kerrot.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Lainasin vain tuohon kysymykseen sopivan kohdan, kirjassa kyllä määritellään rintaperillinen aikasemmin niin kuin kerrot.

Asia vilpitön.

Näytti vain niin jännältä, että oppikirjassa puhutaan pelkästään lapsista, kun parempi termi olisi rintaperillinen. Mutta täydellisessä maailmassahan rintaperilliset olisivat aina vainajan omia lapsia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En jaksa enkä ehdi, tehkää joku tiivistävä kiteytys tästä: mistä sampio ja tqofe noin tulehtuneesti vetää naisasiat-ketjussa? Mitä mä olen missannut tosta jumalaisesta näytelmästä?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En jaksa enkä ehdi, tehkää joku tiivistävä kiteytys tästä: mistä sampio ja tqofe noin tulehtuneesti vetää naisasiat-ketjussa? Mitä mä olen missannut tosta jumalaisesta näytelmästä?

Jotkut ihmiset vaan eivät tule toimeen mitenkään päin. Asiaan vaikuttaa aiempi taisteluhistoria palstalla.

Jatkossa tosin jäätte ilman näitä huikeita taistoja, sillä sampio on mulla ignoressa. Ei sitten tule kiusausta puuttua jokaiseen vääristelyyn ja tahalliseen väärinymmärtämiseen.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksa enkä ehdi, tehkää joku tiivistävä kiteytys tästä: mistä sampio ja tqofe noin tulehtuneesti vetää naisasiat-ketjussa? Mitä mä olen missannut tosta jumalaisesta näytelmästä?

Kannattaa lukea, kuulunee mille naurat juuri nyt -ketjuun. Ei tietenkään pahalla kumpaakaan osapuolta kohtaan, mutta toisten ihmisten tekstisodankäynnit ovat mielenkiintoista katseltavaa, sitä ette voi minulta viedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös