Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 453
  • 47 215

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mitä Evilille on tapahtunut?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kaverini on myymässä rahapulaansa Wurlitzer A200 kosketinsoitinta. Ostaisin sen mielelläni mutta mikähän mahtaa olla Suomessa käypä hinta kohtuu hyväkuntoiselle soittimelle? Kiitos etukäteen!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kaverini on myymässä rahapulaansa Wurlitzer A200 kosketinsoitinta. Ostaisin sen mielelläni mutta mikähän mahtaa olla Suomessa käypä hinta kohtuu hyväkuntoiselle soittimelle? Kiitos etukäteen!

Jos puhutaan siis nimenomaan tuosta sähköpianosta, niin tonnin kumpaakin puolta noista taidetaan pyytää. Esim. Keltaisessa pörssissä pyyntö oli 1250,-
WURLITZER 200A SÄHKÖPIANO TOP 200, myynti, ilmoitus 13104475 - Keltainen Pörssi

Tai sitten puhutaan ihan eri soittimesta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Näin tuon ilmoituksen, mutta kieli oli niin epäilyttävää, etten ostaisi ilmoituksen tehneeltä veijarilta mitään.

Olin käsityksessä, että olit halukas ostamaan ystäväsi soittimen ja kyselit vähän ostviittaa hinnoista? Tarkoitukseni ei ollut tyrkyttää sinulle tuota ilmoituksen soitinta. Tai matkaa R(h)odokselle
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Olin käsityksessä, että olit halukas ostamaan ystäväsi soittimen ja kyselit vähän ostviittaa hinnasta? Tarkoitukseni ei ollut tykyttää sinulle tuota ilmoituksen soitinta. Tai matkaa R(h)odokselle

Ilmaisin itseäni vähän sekavasti, sorry. Pointti on se, etten uskalla tehdä minkäänlaista hintahaarukointia tuon ilmoituksen perusteella.

Rodoksen matka kelpaisi kyllä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ilmaisin itseäni vähän sekavasti, sorry. Pointti on se, etten uskalla tehdä minkäänlaista hintahaarukointia tuon ilmoituksen perusteella.

Rodoksen matka kelpaisi kyllä.

Olen siinä valistuneessa käsityksessä, että tuo Wurlitzer on hyvinkin arvostettu merkki teidän nörttien urkureiden keskuudessa. Vähän kuin Marshallin putkivahvistin meidän tosimiesten keskuudessa, eli eiköhän se pyynti varmaankin tuossa tonnin kieppeillä ole. Siitä vaan tarjoamaan kaverille apua ja kolmeasataa.

Ps: Osaan soittaa koskettimilla pistämättömästi Ukko Noan ja Beverly Hills kytän Axel F:n melkein oikein, joten tiedän mistä puhun.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaverini on myymässä rahapulaansa Wurlitzer A200 kosketinsoitinta. Ostaisin sen mielelläni mutta mikähän mahtaa olla Suomessa käypä hinta kohtuu hyväkuntoiselle soittimelle? Kiitos etukäteen!

Vanhoja soittimia, vahvistimia yms. kannattaa aina ostaa vaikka ihan sijoitusmielessä. Esimerkiksi itse ostin vuoden -79 Fender Proreverb -vahvistimen joskus vuonna -98 2700 markalla ja nykyäänhän tuosta saisi suurin piirtein saman euroina.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Vanhoja soittimia, vahvistimia yms. kannattaa aina ostaa vaikka ihan sijoitusmielessä. Esimerkiksi itse ostin vuoden -79 Fender Proreverb -vahvistimen joskus vuonna -98 2700 markalla ja nykyäänhän tuosta saisi suurin piirtein saman euroina.

Näin olen tehnytkin. Olen kuitenkin sen verran köyhä ja pihi, etten viitsisi maksaa hillitöntä ylihintaa hyvästäkään soittimesta. Wurlitzer on kyllä huikea soitin ja kuten nimimerkki Sinner jo totesikin, arvostettu merkki meidän nörttien urkureiden keskuudessa.

Sain täältä viimeksi hyvät vinkit, kun hankin Rolandin Jazzchorus-vahvistimen. Sain sen lähes ilmaiseksi ja urut potkii aika mukavasti sen läpi. Seuraavaksi yritän hankkia vaimoni sedän Fender Rhodesin, joka on maannut käyttämättömänä monta vuotta. Saatanan idiootti vaatii siitä 3000 euroa. Aivan liikaa lompakolleni ja käsittääkseni kyseinen Rhodes ei ole edes niin hyvässä kunnossa, että siitä kannattaisi maksaa moisia summia.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Pitäis muksuille hommata passit. Pojat asuu eri paikkakunnalla kun minä ja molempien vanhempien kuuluu joko olla paikalla tai antaa toiselle kirjallinen suostumus passiin. Kysymys kuuluu nyt, onko tohon kirjalliseen suostumukseen joku virallinen kaavake olemassa vai riittääkö jos tekee ite vaan paperin allekirjoituksineen?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pitäis muksuille hommata passit. Pojat asuu eri paikkakunnalla kun minä ja molempien vanhempien kuuluu joko olla paikalla tai antaa toiselle kirjallinen suostumus passiin. Kysymys kuuluu nyt, onko tohon kirjalliseen suostumukseen joku virallinen kaavake olemassa vai riittääkö jos tekee ite vaan paperin allekirjoituksineen?

Vapaamuotoinen kirjallinen suostumus riittää. Lasten nimet ja henkilötunnukset, oma allekirjoitus, nimenselvennys ja yhteystiedot. Saattaa kelvata faxinakin.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Pitäis muksuille hommata passit. Pojat asuu eri paikkakunnalla kun minä ja molempien vanhempien kuuluu joko olla paikalla tai antaa toiselle kirjallinen suostumus passiin. Kysymys kuuluu nyt, onko tohon kirjalliseen suostumukseen joku virallinen kaavake olemassa vai riittääkö jos tekee ite vaan paperin allekirjoituksineen?

Poliisin nettisivuilta tulostelin meidän jannulle Huoltajan suostumus -lomakkeen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertokaas miten saisin kotikonstein manipuloitua oikean puolen jumiutunutta lapaa. Päätä kun kääntää vasemmalle niin tuo oikea lapaa viiltää niin perkeleesti. Sieltä se sitten repii hartian kautta niskaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kertokaas miten saisin kotikonstein manipuloitua oikean puolen jumiutunutta lapaa. Päätä kun kääntää vasemmalle niin tuo oikea lapaa viiltää niin perkeleesti. Sieltä se sitten repii hartian kautta niskaan.

Kärsin ajoittain samasta vaivasta, ja minulle tuohon ei auta kuin 800mg ibuprofeeni, jota en saisi itse asiassa edes syödä. Parasetamoolilla on kuitenkin minuun suunnillen sama vaikutus, kuin pullollisella kivennäisvettä. Yksi konsti on kuitenkin, joka saattaa lieventää tuota jos et halua särkylääkkeitä syödä. Erittäin kuuma suihku siihen lavan kohdalle ja varovaista "lapojen pyörittelyä". Ei se tuota kipua kokonaan poista, mutta saattaa lieventää oiretta hieman. Lämpötyyny ajaa varmaankin saman asian, mutta sellaista en ole koskaan kokeillut tai omistanut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kertokaas miten saisin kotikonstein manipuloitua oikean puolen jumiutunutta lapaa. Päätä kun kääntää vasemmalle niin tuo oikea lapaa viiltää niin perkeleesti. Sieltä se sitten repii hartian kautta niskaan.

kipukoukku?
FinnHook // Kipukoukku
Ainakin tutuilta urheilijoilta on tullut hyvää palautetta.'
Edit: Pitkäkestoisempana hoitona suosittelen, myöskin lääkärit sitä suosittelevat, nyrkkeilyä, tai ainakin kuntonyrkkeilyä ja säkin hakkaamista.
Niska-hartiaseudun kivut saavat kyytiä ja paikat pysyvät hyvin auki.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertokaas miten saisin kotikonstein manipuloitua oikean puolen jumiutunutta lapaa. Päätä kun kääntää vasemmalle niin tuo oikea lapaa viiltää niin perkeleesti. Sieltä se sitten repii hartian kautta niskaan.
"Ristiote" (eli jumipuolen peukalo alaspäin) jostain tukevasta paikasta ja vedät kroppaa hiljaksiin taaksepäin. Vielä parempi, jos saat nostettua/laskettua otepaikkaa, niin paras venytys löytyy kokeilemalla. Mulla se paras otekorkeus oli n. metrin korkeudella.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Mistä johtuu etten Lumia 800:lla pysty lähettämään multimediaviestiä. Puhelin herjaa että ei voi lähettää. Mitä asetuksia pitää muuttaa. Ennen lähetti, mut enää ei suostu vaikken ole mennyt näpelöimään asetuksia tai muita.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
kipukoukku?
FinnHook // Kipukoukku
Ainakin tutuilta urheilijoilta on tullut hyvää palautetta.'
Edit: Pitkäkestoisempana hoitona suosittelen, myöskin lääkärit sitä suosittelevat, nyrkkeilyä, tai ainakin kuntonyrkkeilyä ja säkin hakkaamista.
Niska-hartiaseudun kivut saavat kyytiä ja paikat pysyvät hyvin auki.
Meillä on kotona tuollainen kipukoukku, saatiin joskus joululahjaksi. Todella yksinkertainen peli mutta tuntuu toimivan mainiosti. Ei kipukoukku mikään Lopullinen Ratkaisu ole, mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ensiapu niskan ja yläselän jumeihin. On tuosta hätätilassakin apua, mutta kipukoukkua kannattaa kokeilla jännittyneeseen selkään/niskaan jo siinä vaiheessa kun selkä ei varsinaisesti vielä oireile pahasti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kipukoukku vaikuttaa kelpo kapineelta, mutta tuosta koivuvanerin ja yhden ruuvin yhdistelmästä pyydetään lähes 50 euroa. Ei saatana mene läpi.

Ilmeisesti toreilla laitetta myydään alle kymmenellä eurolla kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös