Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 026 423
  • 47 215

-RVL-

Jäsen
Voisi hyvinkin mennä jopa tyhmien kysymysten ketjuun, mutta ostinpa Samsungin S 5230-puhelimen tänään ja ensimmäistä kertaa koko elämäni aikaina kyseisen firman puhelinta kokeilen, niin näytössä on tuo "E" -kuvake, eli EDGE-verkon kuvake? Haittaako jos se on siinä, tai miten sen saa pois?

Itse joku aika sitten kyselin samaa ja hoidin asian näin, tosin eri malli: Asetukset - Verkko - Yhteydet. Ja Yhteyksistä poistin kaikki Internet-profiilit, kun en datapakettia omista kuin mokkulassa. Verkko-kohdasta vaihdoin myös Verkkotilan GSM:ksi.

Itse verkon tilan merkintä ei näytöstä poistu, mutta yritin vain minimoida riskejä saada suuri lasku.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos sulla on parveke niin kippaa kaappi alas. Yritä osua vittumaiseen naapuriin.

On parveke, mutta ongelmaksi muodostuu nyt se, etten vielä tiedä, kuka naapureista on vittumainen, kun vasta ostin asunnon.

Kiitokset silti hyvästä ideasta! Ja kiitos kaikille muillekin, taidan kokeilla tuota Toria jos en muuta keksi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei noita vanhoja jääkaappeja ja liesiä kukaan täysjärkinen halua edes ilmaiseksi, ainakaan jos ovat jotain ihan perusvehkeitä. Tietysti jos omistaa vain yhden kumpaakin kuten TQoFE, niin eihän siihen tarvita kuin kaksi pösilöä niin vehkeistä on päästy eroon. Onnea joka tapauksessa yritykselle.

Muutin perheineni ulkomaille muutamaksi vuodeksi 2000-luvun puolivälissä. Möin asunnon ja tarpeettoman irtaimiston pois, loput roudasi muuttofirma kohdemaahan. Vaikeinta oli pesukoneesta ja kiinteimistöön kuulumattomasta pakastimesta eroon pääsy. Pesukone oli ehkä 8-10 vuotta vanha eikä sitä huolinut yksikään kirppis eikä kierrätyskeskus. Pakastin taas oli vain parivuotias, mutta ihan tylsä perusmalli eikä sitäkään kukaan tuntunut haluavan nurkkiinsa tilaa viemään.

Pesukoneen vein nokkakärryillä yön pimeydessä naapuriyhtiön remppaa varten tuodun roskalavan viereen, kun siinä oli muitakin sekalaisia kodinkoneita sopivasti läjässä. Pakastimen osti onnekas opiskelija sopurahalla muutama päivä ennen poismuuttoamme. Olisiko Huuto.nettiä tai Keltaista Pörssiä käytetty ilmoittamiseen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei noita vanhoja jääkaappeja ja liesiä kukaan täysjärkinen halua edes ilmaiseksi, ainakaan jos ovat jotain ihan perusvehkeitä.

Ihan varmasti haluaa! Minä laittelin keväällä asunnonvaihdon yhteydessä kaikkea mahdollista paskaa tori.fi:hin sillä tavalla että "saa maksaa jotain jos haluaa mutta ei ole pakko, pääasia että viette pois" ja soittajia kyllä riitti ja suurin osa tavarasta meni hetkessä (mm. vanha liesi ja jääkaappi, ja jopa saatanan huonokuntoiset keittiönkapit). Kesämökeille tuosta tavarasta tuntui suurin osa olevan menossa, että sellaiseen käyttöön tuo vanha tavara yleensä ainakin kelpaa.

Ja kaikilla ihmisillä ei välttämättä ole varaa olla valikoivia. Muistan kun tätini uusi kodinkoneitaan ja pisti vanhat mutta ehjät myyntiin puoli-ilmaiseksi niin pesukone meni sellaiselle perheelle jossa molemmat vanhemmista oli jääneet työttömäksi ja rikkoutuneen pesukoneen tilalle ei ollut varaa ostaa uutta niin olivat joutuneet olemaan jonkin aikaa kokonaan ilman. Olivat olleet erittäin onnellisia kuoriltaan ruostuneesta ja rumannäköisestä pesukoneesta koska sekin oli parempi kuin olla ilman pesukonetta.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Kenelläkään vinkkejä pahan olon lievitykseen? Siis jonkinlainen vatsatauti mikä tullut ilmeisesti ruokamyrkytyksestä. Tuntuu että laatta lentää minä hetkenä hyvänsä. Ei kuitenkaan ole ainakaan vielä lentänyt ja toisestakaan päästä ei juuri mitään ole tullut.

Voiko millään poppakonsteilla saada oloa yhtään paremmaksi nopeasti, sillä puoli kahdelta on erittäin tärkeää menoa.

Kyllähän tämän muuten kestäisi kevyesti, mutta tosiaan puoli kahdelta pitäisi pystyä olemaan sen reilun tunnin täydessä terässä, joten neuvot olisivat enemmän kuin tervetulleita.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kenelläkään vinkkejä pahan olon lievitykseen? Siis jonkinlainen vatsatauti mikä tullut ilmeisesti ruokamyrkytyksestä. Tuntuu että laatta lentää minä hetkenä hyvänsä. Ei kuitenkaan ole ainakaan vielä lentänyt ja toisestakaan päästä ei juuri mitään ole tullut.

Voiko millään poppakonsteilla saada oloa yhtään paremmaksi nopeasti, sillä puoli kahdelta on erittäin tärkeää menoa.

Kyllähän tämän muuten kestäisi kevyesti, mutta tosiaan puoli kahdelta pitäisi pystyä olemaan sen reilun tunnin täydessä terässä, joten neuvot olisivat enemmän kuin tervetulleita.
Imodiumia naamaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onko normaalikäytäntö, että bonukset menee, jos joku kolhii autoasi eikä jätä yhteystietoja. Asiasta tehty rikosilmoitus, joten syyllistä etsitään parhaillaan.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onko normaalikäytäntö, että bonukset menee, jos joku kolhii autoasi eikä jätä yhteystietoja. Asiasta tehty rikosilmoitus, joten syyllistä etsitään parhaillaan.

Ei mulla ainakaan mennyt, ilkivaltavakuutukseen meni ja omavastuun jouduin maksamaan, mutta sain kertakorvauksena ihan ok summan kun kaveri fiksas auton kuntoon halvemmalla
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Ostin tänään alennuksesta nahkakengät hintaan 74,90e, normaalihinta oli 109e. Koska ne ovat alennustuote, lukee kuitissa, ettei niissä ole vaihto- tai palautusoikeutta. Sovittelin niitä tuossa äsken jalkaan, lyhensin kengännauhat (sellaiset normaalit ohuet mustat nauhat) ja kävelin vähän aikaa ne jalassa, että ne muovautuisivat jalkaan hieman.

Hetken käveltyäni huomasin kuitenkin, että yksi kengän saumoista alkoi jotenkin purkautua, sauma ei ole poikki mutta sieltä nousi sellainen löysä lankalenkki ylös, ja luulen, että sauma tuosta purkautuu kyllä, jos niillä kävelee enemmänkin. Mietinkin, että minulla varmaankin on palautusoikeus, vaikka kuitissa lukeekin ettei alennustuotteilla sellaista ole? Kyseessä kuitenkin nähtävästi jonkinlainen valmistusvirhe.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihan varmasti haluaa! Minä laittelin keväällä asunnonvaihdon yhteydessä kaikkea mahdollista paskaa tori.fi:hin sillä tavalla että "saa maksaa jotain jos haluaa mutta ei ole pakko, pääasia että viette pois" ja soittajia kyllä riitti ja suurin osa tavarasta meni hetkessä (mm. vanha liesi ja jääkaappi, ja jopa saatanan huonokuntoiset keittiönkapit). Kesämökeille tuosta tavarasta tuntui suurin osa olevan menossa, että sellaiseen käyttöön tuo vanha tavara yleensä ainakin kelpaa.
Saattaisiko kyse olla taloudellisen laskukauden / epävakaan ajan ilmiöstä. Silloin kun Nokia möi läjäpäin luureja ja jengillä oli ylimääräistä nappulaa, niin harvalle kelpasivat toisten vanhat keittiö- ja pesukoneet. Toisaalta uutta takuunalaista peruskamaa saa niin halvalla, että ne jotka suinkin kynnelle kykenevät ostavat kotiinsa uutta. Mökkivehkeet voivat olla eri juttu.

Kaikkea vähän pienempää kamaa kannattaa tietysti viedä kirpputorille. Meillä on ollut 1-2 vuoden välein tapana siivota nurkista ylimääräistä roinaa pois ja viedä tavarat itsepalvelukirppikselle. Yllättävän paljon maksetaan sellaisestakin kamasta, joka on jo ollut päätyä jätelavalle.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Hetken käveltyäni huomasin kuitenkin, että yksi kengän saumoista alkoi jotenkin purkautua, sauma ei ole poikki mutta sieltä nousi sellainen löysä lankalenkki ylös, ja luulen, että sauma tuosta purkautuu kyllä, jos niillä kävelee enemmänkin. Mietinkin, että minulla varmaankin on palautusoikeus, vaikka kuitissa lukeekin ettei alennustuotteilla sellaista ole? Kyseessä kuitenkin nähtävästi jonkinlainen valmistusvirhe.
Ei palautusoikeus tuohon liity lainkaan. Se on sitä, että saata palauttaa tuotteen x päivän sisällä, oli syy mikä tahansa. Tuo on selkeä valmistusvirhe ja myyjän tulee korjata vahinko sulle, vaikka aletuote onkin. Todennäköisesti ei ole antaa tilalle korvaavaa tai ei kannata korjata, joten saat rahat takaisin.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Ei palautusoikeus tuohon liity lainkaan. Se on sitä, että saata palauttaa tuotteen x päivän sisällä, oli syy mikä tahansa. Tuo on selkeä valmistusvirhe ja myyjän tulee korjata vahinko sulle, vaikka aletuote onkin. Todennäköisesti ei ole antaa tilalle korvaavaa tai ei kannata korjata, joten saat rahat takaisin.

Entä jos en halua vastaavaa tilalle, vaan rahani takaisin? Onko minulla tähän oikeus? En välttämättä haluaisi samanlaisia kenkiä tilalle, jos ja kun nuo ovat herkkiä purkautumaan..
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Entä jos en halua vastaavaa tilalle, vaan rahani takaisin? Onko minulla tähän oikeus? En välttämättä haluaisi samanlaisia kenkiä tilalle, jos ja kun nuo ovat herkkiä purkautumaan..

Myyjän ei ole pakko palauttaa rahoja, vaan voit katsoa tuolla summalla jotain muuta kyseisestä liikkeestä. Tuo on tosin yrityskohtaista, kuinka toimitaan.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Entä jos en halua vastaavaa tilalle, vaan rahani takaisin? Onko minulla tähän oikeus? En välttämättä haluaisi samanlaisia kenkiä tilalle, jos ja kun nuo ovat herkkiä purkautumaan..

Lisäksi jos tuotteet ovat alennuksessa, ei virhevastuu koske JOS tuotteen yhteydessä on ollut maininta "sekundaa, 2-laatua tms"
Lähtökohtaisesti myyjälle on annettava mahdollisuus korjata tuote kohtuullisen ajan kuluessa, vaihtaa tilalle toiset vastaavat. Sitten vasta jos nuo eivät onnistu, vaihtaa toiseen tuotteeseen, tai keskustella kaupan purusta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tietäiskö joku, löytyykö Helsinki - Vantaan lentokentältä pistettä, jossa voisi kääriä rinkan elmukelmuun? Tällaisia löytyy ulkomailta aika usein, mutten muistaakseni ole nähnyt Suomessa?
 
Kävin eilen pankin konttorissa tekemässä säästötilin itselle. Kotiin tullessa ajattelin siirtää käyttötililtä varoja sille tilille. Tajusin kuitenkin, ettei mulla ole sen säästötilin tunnuksia verkkopankin käytölle. Tarkoittaako tämä tällöin, että säästötiliini ei ole liitetty verkkopankkiominausuutta, ja se pitää erikseen pyytää siihen? Oletin sen jotenkin kuuluvan siihen automaattisesti, eikä pankissakaan siitä mitään mainittu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tarkoittaako tämä tällöin, että säästötiliini ei ole liitetty verkkopankkiominausuutta, ja se pitää erikseen pyytää siihen? Oletin sen jotenkin kuuluvan siihen automaattisesti, eikä pankissakaan siitä mitään mainittu.

En tiiä, mut on kai sulla tilinumero tiedossa?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kävin eilen pankin konttorissa tekemässä säästötilin itselle. Kotiin tullessa ajattelin siirtää käyttötililtä varoja sille tilille. Tajusin kuitenkin, ettei mulla ole sen säästötilin tunnuksia verkkopankin käytölle. Tarkoittaako tämä tällöin, että säästötiliini ei ole liitetty verkkopankkiominausuutta, ja se pitää erikseen pyytää siihen? Oletin sen jotenkin kuuluvan siihen automaattisesti, eikä pankissakaan siitä mitään mainittu.
Eikös kaikki tilit näy niiden yksien verkkopankkitunnusten takaa? Näin ainakin Nordealla.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kävin eilen pankin konttorissa tekemässä säästötilin itselle. Kotiin tullessa ajattelin siirtää käyttötililtä varoja sille tilille. Tajusin kuitenkin, ettei mulla ole sen säästötilin tunnuksia verkkopankin käytölle. Tarkoittaako tämä tällöin, että säästötiliini ei ole liitetty verkkopankkiominausuutta, ja se pitää erikseen pyytää siihen? Oletin sen jotenkin kuuluvan siihen automaattisesti, eikä pankissakaan siitä mitään mainittu.

Sampopankissa kun kirjautuu verkkopankkiin, niin kaikkien omien ja käyttöoikeudellisten tilien tiedot tulevat näytölle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ainakin näkyy verkkopankissa, että toinenkin tili löytyy. Tullut ilmeisesti sinne pienellä viiveellä.
Mä ainakin pystyn siirtämään rahaa verkkopankin kautta käyttötililtä säästötilille, mutta en toisin päin. Kolmannelle tililleni taas mulla ei ole verkkopankkitunnuksia ollenkaan.
 
Siirsin nyt tosiaan rahoja käyttötililtä säästötilille parisen tuntia sitten. Ne eivät kuitenkaan näy vielä säästötilillä. Eikö pankin sisällä rahan pitäisi siirtyy lähes heti?

Tosiaan löysin verkkopankista maininnan tästä säästötilistä, mutta en pääse linkkaamaan sen tietoihin, kuten käyttötilin. Näkyy siis vain sen tilinumero.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Eikö pankin sisällä rahan pitäisi siirtyy lähes heti?

Ainakin omien tilien välillä rahan pitäisi siirtyä välittömästi. Näin ainakin minun tapauksessani Säästöpankissa. Käsittääkseni myös avokin tilille rahat siirtyvät heti, vaikkei meillä nettipankkioikeuksia toistemme tileille olekaan. Molempien tilit ovat kuitenkin Säästöpankissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös