Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 988 520
  • 47 171

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksi kaurapuuro kiehuu jo kivasti kun levy on ykkösellä, mutta kananmunat vähän niin ja näin vaikka mittarissa on 4? Tämä siis sellaisella liedellä jossa asteikko on 1-6. En tajua tuota ollenkaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onkos kellään kadonnut aiemmin näkynyt HD-kanava telkkarista? Meillä näkyi aikaisemmin Eurosport HD, mutta nyt ei enää näy. Korttilinkitys tehty Elisan kanssa (kortinlukija + full HD -telkkari) ja vuoden verran pelitti ihan ok. Nyt näkyvät kaikki muut HD-kanavat, paitsi tuo ja MTV3 HD, josta en muista, onko tullut koskaan katsottua. Perin outoa.

Tehty vikailmoitus, Elisa ei löytänyt syytä ongelmaan. Antennikaapeli vaihdettu, telkkariin palautettu tehdasasetukset ja edelleen ongelma sama.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Miksi kaurapuuro kiehuu jo kivasti kun levy on ykkösellä, mutta kananmunat vähän niin ja näin vaikka mittarissa on 4?

Myös mulla on ongelmia joskus saada munaa lämpenemään. Ihan hyvä, että tästä voidaan nykyään puhua julkisesti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Myös mulla on ongelmia joskus saada munaa lämpenemään. Ihan hyvä, että tästä voidaan nykyään puhua julkisesti.
Virkkaamalla saa ihan hyvän munanlämmittimen. Lämpenee se tosin suussakin, mutta se voi käydä kalliimmaksi.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mitkä kuulokkeet kannattaa ostaa? Lähinnä siis plugimallisia mietin.
Sennheiserit oli hyvät, mutta kestivät alle kaksi vuotta. Onko ne perus Kossin plugit hyvät? Ja onko Spark plugeissa muuta eroa tavallisiin kuin muoto? Tai entäs Skullcandyn plugit, niissä varmaan ainakin bassoa löytyy?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitkä kuulokkeet kannattaa ostaa? Lähinnä siis plugimallisia mietin.
Sennheiserit oli hyvät, mutta kestivät alle kaksi vuotta. Onko ne perus Kossin plugit hyvät? Ja onko Spark plugeissa muuta eroa tavallisiin kuin muoto? Tai entäs Skullcandyn plugit, niissä varmaan ainakin bassoa löytyy?
Kahdet sparkplugit olleet. Toiset kestivät vuoden ja toiset kuukauden. En jaksanut lähteä takuuseen lähettelemään. En siis voi suositella ainakaan lenkkeilykäyttöön.
 

J.Petke

Jäsen
Kahdet sparkplugit olleet. Toiset kestivät vuoden ja toiset kuukauden. En jaksanut lähteä takuuseen lähettelemään. En siis voi suositella ainakaan lenkkeilykäyttöön.

En suosittele minäkään. Kahdet meni rikki ja siihen jäi minun Koss-urani. Lisäksi näin jälkeenpäin kuunneltuna noissa on helvetin "kimakka" ääni.

Minä olen ollut helvetin tyytyväinen Zagg Smartbudseihin. Netissä on lisäksi helposti löydettävissä esim. 20% alennuskoodi (voi löytyä jopa 50% koodikin). Noissa on ollut hyvä ääni, johto todella kestävää. Ei rasita korvia mutta pysyy silti paikallaan. Nuo tosin eivät toimi kunnolla Nokian puhelimen kanssa mutta tuo on ollut ainoa laite minkä kanssa on ollut ongelmia.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kahdet sparkplugit olleet. Toiset kestivät vuoden ja toiset kuukauden. En jaksanut lähteä takuuseen lähettelemään.
Vähän sama mulla noiden Sennheiserien kanssa. Nyt kun katoin niin näähän on kalliit kuulokkeet, melki 50€. Itse maksoin joku parikymppiä jostain brittiverkkokaupasta. Pitäisiköhän siis sittenkin vielä yrittää uusia nämä, Sennheiser kuitenkin lupaa elinikäistä takuuta, mutta eipä vastanneet aikanaan kyselyihin. Kai niillä joku maahantuojakin on?

edit: Paskat niillä mitään elinikäistä takuuta. Eipä kyllä vastannut Sennheiser Nordic tiedusteluihin 24kk takuuaikanakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitkä kuulokkeet kannattaa ostaa? Lähinnä siis plugimallisia mietin.
Sennheiserit oli hyvät, mutta kestivät alle kaksi vuotta. Onko ne perus Kossin plugit hyvät? Ja onko Spark plugeissa muuta eroa tavallisiin kuin muoto? Tai entäs Skullcandyn plugit, niissä varmaan ainakin bassoa löytyy?
Mulla on ollut Sennheisereita, yhdet Kossit ja jotain muutakin kuraa, kunnes löysin Bosen In Earit. Aivan loistavat käyttömukavuudeltaan ja äänentoistoltaan. Ei tarvitse enää vaihtaa merkkiä. Nuo muut kun nimenomaan kusivat mm. bassotoiston aivan totaalisesti. Eikä ne pysyneet korvassakaan.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Minä olen ollut helvetin tyytyväinen Zagg Smartbudseihin. Netissä on lisäksi helposti löydettävissä esim. 20% alennuskoodi (voi löytyä jopa 50% koodikin). Noissa on ollut hyvä ääni, johto todella kestävää. Ei rasita korvia mutta pysyy silti paikallaan. Nuo tosin eivät toimi kunnolla Nokian puhelimen kanssa mutta tuo on ollut ainoa laite minkä kanssa on ollut ongelmia.
Vähän liian kehittyneet mulle, varsinkin kun on Nokian oma lisäjohto, missä tarvittaessa kaikki nuo ohjaimet. Enkä oikeastaan aio maksaa yli kahtakymppiä, kun verkkokaupoista siihen hintaan saa jo jotkut ok plugit.

Edelleen tässä mietin, että pitäisköhän kuitenkin yrittää vielä Sennheiseriltä kysellä takuuta, menee näinä päivinä umpeen. Vaan enpä tiedä kiinnostaako niitä Englannista tilatut, tai muutenkaan.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Nyt kun CX-500 hajosi myös johdosta (kesti vähän yli 2v) niin ostin nyt NU Forcen NE-700X- napit, joiden ääni on hyvinkin heleä, mutta minulla on taas ongelmia näiden kanssa, kun en saa pysymään kunnolla korvassa. Oikeassa korvassa pysyy, mutta vasemmassa ei. Nämä on kuitenkin jonkun testin voittaneet MB:ssä eli ei nämä nyt kauhean huonot ole. Hinta maltillinen 60€. Ja näillä on kahden vuoden takuu.

Molemmista napeista on nyt irronnut se kuulokkeen kalvo siitä napin sisästä ja ääni on muuttunut ihan paskaksi ja noita nappeja ei näköjään kärsi ollenkaan puhdistaa. Ajattelin, että käyn ostamassa ne Boset tilalle, kun kuitenkaan en noita saa takuuseen!

Älä huoli. Kyllä se piuha noistakin katkeaa ennemmin tai myöhemmin :) Sitten voit hommata Boset tilalle.

Onko sulla ollut noiden kanssa mitään "fyysisiä" ongelmia niinku mulla Sennheiserien tai nyt Nu Forcen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siksi itse ostaisin CX-300:t, jos Sennheiserit ostaisin tästä alemmasta hintaluokasta <80€. Nämä napit olivat ainoat, mitkä ovat pysyneet korvassa hyvin. CX-500:ssa oli kuusi eri kokoa, porrastetut ja normaalit kolmena eri kokona.
Minä edelleen suosittelen jättämään Sennheiserit sinne kauppaan, jos yhtään arvostaa hyvää ääntä.

Tässä vielä linkki Bosen plugeihin. Pehmeästä silikonista valmistettuja sovitinpaloja tulee kolmea kokoa. Hassusta muotoilusta huolimatta - tai ehkä juuri sen takia - istuvat hyvin ja myös pysyvät korvassa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tässä vielä linkki Bosen plugeihin. Pehmeästä silikonista valmistettuja sovitinpaloja tulee kolmea kokoa. Hassusta muotoilusta huolimatta - tai ehkä juuri sen takia - istuvat hyvin ja myös pysyvät korvassa.

Oi vitsi nyt kyllä sorruin ennakkoluuloihin, anteeksi siitä. Ajattelin, että nuo Boset olisi kalliit, niinkuin Boset yleensä. (vaikka ne ovatkin todella hyvälaatuisia ja aivan kuulokkeiden parasta tasoa) Nyt harmittaa, kun ostin nuo Nu Forcet, ehdottomasti olisin halunnut noita Boseja kokeilla. Ei auta kyllä nyt valittaa. :(
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun nyt kuulokkeista tuli puhetta niin Sennheiser myi ainakin pari vuotta sitten nappikuulokkeita joissa oli twist-to-fit uloke (esimerkiksi malli MX90), omassa korvassa ei normaalit napit pysy enkä tykkää korvakäytävään menevistä mutta tuosta ratkaisusta pidin tosi paljon. Onko mitään tuollaisia enää saatavilla? Jotain noita vanhoja malleja näyttää jossain nettikaupoissa vielä olevan tarjolla mutta onko vastaavia muilla valmistajilla?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oi vitsi nyt kyllä sorruin ennakkoluuloihin, anteeksi siitä. Ajattelin, että nuo Boset olisi kalliit, niinkuin Boset yleensä. (vaikka ne ovatkin todella hyvälaatuisia ja aivan kuulokkeiden parasta tasoa) Nyt harmittaa, kun ostin nuo Nu Forcet, ehdottomasti olisin halunnut noita Boseja kokeilla. Ei auta kyllä nyt valittaa. :(
Älä huoli. Kyllä se piuha noistakin katkeaa ennemmin tai myöhemmin :) Sitten voit hommata Boset tilalle. Täytyy myöntää, että tuhlasin pienen omaisuuden nappikuulokkeisiin ja plugeihin ennen löysin mallin, joka miellyttää korvaani anatomisesti ja varsinkin äänenlaadullisesti. Kuten joskus mp3-soitin -ketjuun kirjoitin, minulla oli hakusessa kuulokkeet, jotka tuottavat muhkean ja samalla kirkkaan äänen. Taisin siinä sivussa vaihtaa soitintakin jo kerran. Pahin kokemus oli Verkkokaupan 90 € Denonit, jotka kyllä antoivat hiukan bassoakin, mutta se vaati päänahan fyysistä kiristelyä. Huomasin tämän sattumalta, kun aina välillä toisto parani, vain kadotakseen taas jonnekin.

Jostain syystä useimmat plugit istuvat minulle sovitinpalasta riippumatta niin, että bassot hukkuvat jonnekin muualle kuin sinne, mihin ne kuuluvat. Eli siis korvaan. Ja nappimallit taas putoavat pienimmästäkin nykäisystä. Plus että niiden pehmusteet tuppaavat irtoilemaan ja putoamaan jemma-nimiseen kätköpaikkaan.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Miksi suomalaiset ei osaa äänittää elokuvia kunnolla / oikein?

Joka jumalan leffassa puhe on niin hirveää mongerrusta ettei siitä saa mitään selvää, ja kaiken kukkuraksi yleensä soi vielä joku musiikki siinä päällä ettet varmasti ymmärrä että mitäs toi nyt taas sanoi. Parhaillaan katson Vares - Huhtikuun tytöt -elokuvaa, eikä ole pienintäkään toivoa selvitä tästä ilman tekstejä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi suomalaiset ei osaa äänittää elokuvia kunnolla / oikein?

Joka jumalan leffassa puhe on niin hirveää mongerrusta ettei siitä saa mitään selvää, ja kaiken kukkuraksi yleensä soi vielä joku musiikki siinä päällä ettet varmasti ymmärrä että mitäs toi nyt taas sanoi. Parhaillaan katson Vares - Huhtikuun tytöt -elokuvaa, eikä ole pienintäkään toivoa selvitä tästä ilman tekstejä.
Ja musiikki on aina kolme kertaa lujemmalla kuin dialogi. Jos laittaa volaa sen verran että puhe kuuluu, tippuu lamput katosta siinä vaiheessa kun joku vitun villepusa alkaa vetää Ingen Vinneriä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi suomalaiset ei osaa äänittää elokuvia kunnolla / oikein?

Joka jumalan leffassa puhe on niin hirveää mongerrusta ettei siitä saa mitään selvää, ja kaiken kukkuraksi yleensä soi vielä joku musiikki siinä päällä ettet varmasti ymmärrä että mitäs toi nyt taas sanoi. Parhaillaan katson Vares - Huhtikuun tytöt -elokuvaa, eikä ole pienintäkään toivoa selvitä tästä ilman tekstejä.

Samaa olen kyllä ihmetellyt monen monta kertaa. Kaikki muut äänet musiikki mukaan lukien tulee jumalattoman kovalla mutta puhe on helvetin hiljaisella ja muutenkin vielä epäselvää mökellystä todella monella näyttelijällä. Useamman kerran olen joutunut laittamaan suomalaisiin leffoihin tekstityksen päälle, tai sitten toinen vaihtoehto on että räpläät volumea jatkuvasti edestakaisin kohtausten mukaan. Silloin kun joku puhuu niin laitat kovemmalle ja sitten kun taas alkaa jotain tapahtumaan tai alkaa musiikki soimaan niin äkkiä volumet pienemmälle.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi suomalaiset ei osaa äänittää elokuvia kunnolla / oikein?

Joka jumalan leffassa puhe on niin hirveää mongerrusta ettei siitä saa mitään selvää, ja kaiken kukkuraksi yleensä soi vielä joku musiikki siinä päällä ettet varmasti ymmärrä että mitäs toi nyt taas sanoi. Parhaillaan katson Vares - Huhtikuun tytöt -elokuvaa, eikä ole pienintäkään toivoa selvitä tästä ilman tekstejä.

Tää on kyllä helvetin ärsyttävää, just kattelin samaa leffaa ja turhauduin samaan asiaan. Yksi hyvä kikka, jos omistaa kotiteatterivahvistimen, on ruuvata keskikanavaan lisää ääntä, sillä sieltä se puhe kuuluu, kun DVD:ltä katselee kotimaisia leffoja.

Tai sitten pistää joku vahvarin oma surroundsäätö päälle, mikä jakaa myös dialogin kaikille kanaville, itsellä ainakin nuo takakaiuttimet on sen verran istumapaikan vieressä, että puhe kuuluu silloin niistä hienosti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai sitten pistää joku vahvarin oma surroundsäätö päälle, mikä jakaa myös dialogin kaikille kanaville, itsellä ainakin nuo takakaiuttimet on sen verran istumapaikan vieressä, että puhe kuuluu silloin niistä hienosti.

Katsottiin vaimon kanssa Blackout, ja oli pakko laittaa suomenkieliset tekstit päälle, kun ei kertakaikkiaan saanut selvää millään setupilla. Varsinkin Jenni Banerjee oli päättänyt lausua vuorosanoistaan vain s-äänteet.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Minä edelleen suosittelen jättämään Sennheiserit sinne kauppaan, jos yhtään arvostaa hyvää ääntä.
Mutta mulla ei olekaan hifistelijän korvia. Kaikki, mikä pysyy korvissa ja kuulostaa paremmalta kuin Nokian peruskuulokkeet, on hyvä. Tai ainakin kohtuullinen.

Älä huoli. Kyllä se piuha noistakin katkeaa ennemmin tai myöhemmin :) Sitten voit hommata Boset tilalle.
Jos sun napit kestää yli vuoden niin se on jo todella hyvin! Käyttötavaraahan ne on ja Sennheisereiden CX-500:ssa oli ainakin 2vuoden takuu. Siinä on vain se huono puoli, että äänenvoimakkuuden säädin on rakennettu tosi heikosti tai se sen ympärillä oleva kotelo, joka multa meni parin viikon jälkeen rikki eikä takuu sitä korvannut.
Siis mikähän vittu siinä on, että ne ei kestä? Meneekö niistä aina johto vai meneekö se tukkoon kaikesta skeidasta? CX-300 minulla oli, ja pysyivät jopa jotenkin korvissa, eikä se ole, kuten tiedätte, lainkaan itsestään selvää. Ja edelleen en halua mitään säätimiä itse kuulokkeisiin. Jos tarvitsee niitä, niin löytyy jo puhelimen välikappale.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Siis mikähän vittu siinä on, että ne ei kestä? Meneekö niistä aina johto vai meneekö se tukkoon kaikesta skeidasta? CX-300 minulla oli, ja pysyivät jopa jotenkin korvissa, eikä se ole, kuten tiedätte, lainkaan itsestään selvää.

Itsellä aina menee johto poikki sieltä sisältä eli sitten toisesta napista lähtee ääni ja johtoa liikuttelemalla sen saa palautumaan. Huonommissa kuulokkeissa vika ilmeni parin kuukauden päästä "parhaillaan" ja paremmissa sekin on tehty paremmin ja kestävämmäksi. Vikaa on kyllä minussakin, pidän soitinta välillä taskussa ja sit pyöritän joskus johdon mp3-soittimen ympärille, mutta kun muuten se johto on ihan sekaisin, kun haluaisi ottaa sen käyttöön. Noissa CX-500:ssa kun yli pari vuotta ne oli niin ne meni tukkoon osittain ja ääni huononi huomattavasti (vaikkakin saattoi olla johto jo osittain rispaantunut silloin). Nyt NU Forcesta aloin puhdistamaan noita nappeja niin perkele se mikä on niinku kaiutinkalvo niin se painautui sisään. Pitää varmaan yrittää viedä takuuseen, tuskin kuitenkaan korvaavat. Kyllä ne Sennheiserissa kesti puhdistamisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös