Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 375
  • 47 170

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on helpoin tapa päästä julkisilla Kampista Hartwall Areenalle?

Kävelet Rautatieasemalle ja otat minkä tahansa junan ja jäät ekalla asemalla pois(Pasila). Siitä on muutaman sadan metrin kävelymatka areenalle.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mikä on helpoin tapa päästä julkisilla Kampista Hartwall Areenalle?
Näin nopeasti mietittynä helpointa on luultavasti dallata Rautatieasemalle ja ottaa sieltä joko ihan mikä tahansa juna, tai esimerkiksi bussi nro 69. Ja jos ei jaksa kävellä, voi mennä metrolla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan se lekuri osaisi kertoa suoraan paremmin. Mutta tämän justanswers.comin artikkelin mukaan trigone viittaa aivokammioon...

Kiitos! Lekuri varmaan tietäisi ja itse olisin kyllä asiaa lääkäriltä kysynyt, mutta kyseessä eivät ole minun aivot, vaan erään toisen, joka ei hölmöyttään ymmärtänyt sitä kysyä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Varmaan koska niiden nimi on cruise missile eikä course missile.
Risteilyhän on tyypillisesti semmoinen matka jossa palataan sinne mistä lähdettiin, sellainen ohjus on vähän ikävä. Risteily on siis hieman huono suomennos tähän kohtaan. Ei cruise control autossakaan ole risteilysäädin.
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tarvitseeko jotain paperityötä jos lapsi matkustaa Finnairilla isovanhempiensa kanssa Schengenin sisällä? Finnairin sivuilta en oikein selkeää vastausta asiaan löytänyt.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarvitseeko jotain paperityötä jos lapsi matkustaa Finnairilla isovanhempiensa kanssa Schengenin sisällä? Finnairin sivuilta en oikein selkeää vastausta asiaan löytänyt.

Tää on ihme juttu kun Finnair ei tiedota asiasta ollenkaan. Blue1 kertoo miten toimia lasten matkustamisen kanssa. Yritin aikoinaan kysellä samaa Finnairilta sähköpostilla kun en löytänyt heidän nettisivuiltaan tietoa. Finnair vastasi sähköpostiini 3 viikon päästä ja kehotti etsimään vastauksen netistä (vaikka viestissäsäni kerroin että sieltä ei löydy). "Loistavaa" palvelua Finnairilta, mutta onneksi on muitakin yhtiöitä.

Lapsen matkustaminen Blue1
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tää on ihme juttu kun Finnair ei tiedota asiasta ollenkaan. Blue1 kertoo miten toimia lasten matkustamisen kanssa. Yritin aikoinaan kysellä samaa Finnairilta sähköpostilla kun en löytänyt heidän nettisivuiltaan tietoa. Finnair vastasi sähköpostiini 3 viikon päästä ja kehotti etsimään vastauksen netistä (vaikka viestissäsäni kerroin että sieltä ei löydy). "Loistavaa" palvelua Finnairilta, mutta onneksi on muitakin yhtiöitä.

Lapsen matkustaminen Blue1
Kyllä Finnairin sivulta vastaava tieto löytyy, itseasiassa löytyy enemmän tietoa kuin Blue1-sivulta. Ei noissa kummassakaan kerrota tuleeko jotenkin osoittaa että isovanhemmat ovat "huoltajan järjestämä vähintään 18-vuotias saattaja" eivätkä joku randompariskunta joka on napannut kersan matkamuistoksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllä Finnairin sivulta vastaava tieto löytyy, itseasiassa löytyy enemmän tietoa kuin Blue1-sivulta. Ei noissa kummassakaan kerrota tuleeko jotenkin osoittaa että isovanhemmat ovat "huoltajan järjestämä vähintään 18-vuotias saattaja" eivätkä joku randompariskunta joka on napannut kersan matkamuistoksi.

Isovanhempien tai muiden kuin omien vanhempien saattamana matkustava alaikäinen (tai ko. saattaja) on suositeltavaa varustaa vapaamuotoisella huoltajien laatimalla ja allekirjoittamalla sekä näiden yhteystiedot sisältävällä kirjeellä, jossa vahvistetaan, että lapsi matkustaa luvallisesti ko. henkilöiden seurassa. Sitä suositeltavampaa, mitä nuorempi on lapsi ja mitä kauemmas (idemmäs) matkustetaan.

Kirjettä ei suinkaan tarvitse tyrkyttää kaikille viranomaisille heti, vaan vasta jos sellaista kysytään.

Tiedossani on useita tapauksia, joissa matkanteko on viivästynyt jopa tunteja kun huoltajia on yritetty tavoittaa.

Tästä ei ole virallista lainsäädäntöä, mutta matkustamisessa on monta asiaa, joissa yksittäisen viranomaisen omat tulkinnat, mieliala ja virkaintoisuus ratkaisevat minkä kohtelun heiltä saa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä Finnairin sivulta vastaava tieto löytyy, itseasiassa löytyy enemmän tietoa kuin Blue1-sivulta.

Totta...silloin 2 vuotta sitten kun asia oli minulle ajankohtainen Finnairilla ei ollut näitä tietoja netissä...nyt on...olisi pitänyt tarkistaa.

Edit: Niin minun tapauksessa ensin 11 vuotias kummityttö matkusti saattajan kanssa (lentoyhtiön henkilökuntaa) ja Äiti lähetti tytön matkaan Vaasasta (henkkarit tarkistettiin) ja minä otin vastaan Helsingissä (henkkarit tarkistettiin). Mukana olevista henkilöistä täytettiin paperit kolmena kappaleena. Tosin ne pystyi esitäyttämään netissä.

Kun kummityttö täytti 12 sai hän matkustaa yksin ilman saattajaa. Ei tarvittu kuin tytön omat henkkarit.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miksi Yle Areenalla ei voi olla samanlainen katselusysteemi kuin YouTubessa? Eli että voin jättää viedon lataamaan kahvittelun ajaksi, ja sitten katsoa videon ilman jatkuvaa puskurointia?
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Langattomat kuulokkeet

Osaisiko joku suositella hyviä ja kohtuuhintaisia langattomia kuulokkeita telkkariin. En edes tiedä onko jotain eroa verrattuna stereoihin?

TV:n merkki on Samsung, jos sillä on jotain merkitystä.
 

Jeffrey

Jäsen
Risteilyhän on tyypillisesti semmoinen matka jossa palataan sinne mistä lähdettiin, sellainen ohjus on vähän ikävä. Risteily on siis hieman huono suomennos tähän kohtaan. Ei cruise control autossakaan ole risteilysäädin.

Intissä tätä joskus kyseltiin, vastauskin saatiin, mutta en muista vastauksesta enää vittuakaan.

Olisiko ollut jotenkin niin, että ns. "risteilyohjus" on sellainen joka ei mene suoraan paikasta A paikkaan B. Vaan se voidaan kalibroida esimerkiksi kiertämään koordinaateista G, H ja K matkalla A:sta B:hen. Näin tämä ohjus on vaikeampi torjua ja tällätavoin voidaan esim. olla menemättä kyseenalasten alueiden läpi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Minkälainen tuo MTV Rocks-kanava on? Ihan paska, arvaan? Se näkyy vaan olevan Welho Mix-valikoimassa tarjolla, kannattaako ottaa? Mun musiikkimaku on aika metallinen, oikeastaan kaikki thrash, speed, death, grind, black- ja muu mekastus uppoaa hyvin. Tuleeko sieltä mitään kunnon paukutusta edes ikinä? Vai onko tämäkin radiorock-tyyppinen mukarankkaa settiä-kanava? Hurjimmillaan tulee ihan jotain typerää metalcore-uhoamista ja loput ajasta sitten brittiläistä indie-musaa ja kenkientuijottelua? Tai on tietysti, mitä mä nyt luulinkaan.

Mitäs sille tapahtui sille MTV2-kanavalle? Onko se vielä hengissä vai eikö vaan ole Welhon valikoimassa?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Risteilyhän on tyypillisesti semmoinen matka jossa palataan sinne mistä lähdettiin, sellainen ohjus on vähän ikävä. Risteily on siis hieman huono suomennos tähän kohtaan. Ei cruise control autossakaan ole risteilysäädin.

Kyllä mä ainakin olen käsittänyt niin ettei risteilemällä välttämättä palata lähtöpaikkaan, vaan matkalla on paikkoja johon poiketaan esim. Norjan vuonoristeilyt ja karibianristeilyt. Risteilemällä siis vähän niinkuin risteillään ristiin rastiin eikä mennä ihan suoraan määränpäähän.
 

ace

Jäsen
Minkälainen tuo MTV Rocks-kanava on? Ihan paska, arvaan? Se näkyy vaan olevan Welho Mix-valikoimassa tarjolla, kannattaako ottaa? Mun musiikkimaku on aika metallinen, oikeastaan kaikki thrash, speed, death, grind, black- ja muu mekastus uppoaa hyvin. Tuleeko sieltä mitään kunnon paukutusta edes ikinä? Vai onko tämäkin radiorock-tyyppinen mukarankkaa settiä-kanava? Hurjimmillaan tulee ihan jotain typerää metalcore-uhoamista ja loput ajasta sitten brittiläistä indie-musaa ja kenkientuijottelua? Tai on tietysti, mitä mä nyt luulinkaan.

Mitäs sille tapahtui sille MTV2-kanavalle? Onko se vielä hengissä vai eikö vaan ole Welhon valikoimassa?

Ihan sysipaska! Minulla on näkynyt se nyt n. 4kk, ja tasan kaksi kiinnostavaa ohjelmaa on sinä aikana tullut. (Top 50 guitar legends ja joku Metallica dokkari) Itse siis kuuntelen myös raskaampaa rokkia ja metallia.

Valtaosa ohjelmista ja soitettavasta musasta on juuri tuota kenkiin tuijottelu musaa. Tosi rankkaa..

Ei kannata sitä ottaa mix-pakettiin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miksi muuten noi musakanavat suoltavat lähes poikkeuksetta ihan paskaa musaa?
Miksi listakama on lähes poikkeuksetta paskaa musaa?
Miksi amisautossa, missä on maailman parhaat stereot, kuunnellaan lähes poikkeuksetta ihan paskaa musaa?

Ei kai kukaan tieten tahtoen kuuntele paskaa musaa eli suurimman osan mielestä paska musa on hyvää musaa, koska se niin hyvin myy?

Tää saattoi sitten olla hiukan retorista...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miksi lähes kaikilla vastaantulijoilla on nykyään kaulahuivi kaulassaan vaikka olisi lämpöä päälle 15 astetta?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihan sysipaska! Minulla on näkynyt se nyt n. 4kk, ja tasan kaksi kiinnostavaa ohjelmaa on sinä aikana tullut. (Top 50 guitar legends ja joku Metallica dokkari) Itse siis kuuntelen myös raskaampaa rokkia ja metallia.

Valtaosa ohjelmista ja soitettavasta musasta on juuri tuota kenkiin tuijottelu musaa. Tosi rankkaa..

Ei kannata sitä ottaa mix-pakettiin.
Kiitos. Olin lähes täysin varma että näin tämä juurikin on, nyt olen sitten ihan täysin varma.

Aika yllättävää on ollut se, että tulee varsin usein vietettyä perjantai-iltaa rouvan kanssa punaviiniä latkien (tämä ei yllätys) ja VH1-kanavaa katsellen. Poppiahan sieltä tulee, mutta yleensä aina joku Top 50-joku ja ne ovat kyllä olleet varsin kiinnostavia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös