Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 010 201
  • 47 206

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
SaiPa2000 kirjoitti:
IANAL???

Kysyin tätä siksi, että oma palautelomakkeeni näyttää tuon IP-numeron. Halusin vain tietää laitanko tekstin "Btw, IP-numerosi jää mulle tietoon" vai en.

Tarkemmin ajatellen ei tuossa nyt mitään ongelmaa ole. IP-osoitehan jää joka tapauksessa serverin logeihin, joten sen talteen kirjaamisessa ei luulisi olevan mitään ongelmaa. Kysynpä vaan, mihin tuota IP-tietoa käytät? Blokataksesi vittuperkele-palautteen lähettäjät sivuilta?
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
KYSYMYS???

Kertokaas joku tyhmälle,miten saa Quotattua otteita useammalta kirjoittajalta yhteen vastaukseen????
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Kas näin.
HTML:
[quote=Mikko Alatalo]Olipa kerran pieni paha noita,
Känkkäränkkä nimeltään. Se huvittelee syömällä rusinoita
ja iskemällä kepillään[/quote]

[quote=Rölli]Tässä tulee hirmuinen Rölli.
On mulla metsässä tölli ja siellä mä asustelen
ja sieltä mä hiippailen[/quote]

Lopputulos alla

Mikko Alatalo kirjoitti:
Olipa kerran pieni paha noita,
Känkkäränkkä nimeltään. Se huvitteli syömällä rusinoita
ja iskemällä kepillään

Rölli kirjoitti:
Tässä tulee hirmuinen Rölli.
On mulla metsässä tölli ja siellä mä asustelen
ja sieltä mä hiippailen


...eli jokainen lainaus alkaa hakasulkujen sisällä olevalla quote-sanalla, eli tagilla ja päättyy hakasulkujen sisällä olevaan /quote sanaan. Tuo =Rölli ei ole pakollinen. Jos sen jättää pois, niin lopputulos näyttää tältä

Tässä tulee hirmuinen Rölli.
On mulla metsässä tölli ja siellä mä asustelen
ja sieltä mä hiippailen

Käytännössä useita lainauksia lisätessä pitää ylimääräiset lainaukset käydä kopioimassa viestiketjusta ja noi quote-tagit on lisättävä itse.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
jani#31 kirjoitti:
Kertokaas joku tyhmälle,miten saa Quotattua otteita useammalta kirjoittajalta yhteen vastaukseen????

AnaMasa kirjoitti:
Käytännössä useita lainauksia lisätessä pitää ylimääräiset lainaukset käydä kopioimassa viestiketjusta ja noi quote-tagit on lisättävä itse.
Tai jos on oikein laiska, voi avata kahteen eri selainikkunaan saman keskustelun ja painaa quote-nappia toisessa ja kopioida siitä tekstin ja tagit toiseen ikkunaan, mihin on kirjailemassa. Tarvittaessa back-napilla takaisin ja toisen kirjoittajan viestin kohdalla sama juttu.

Nyt ette tiedäkään, quottasinko normaalisti, vai kirjoitinko tagit itse tähän viestiin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ossi kirjoitti:
jani#31 kirjoitti:
Kertokaas joku tyhmälle,miten saa Quotattua otteita useammalta kirjoittajalta yhteen vastaukseen????
Tai jos on oikein laiska, ...
Tai jos haluaa näin ne lainaukset, niin kirjoitat quotet sisäkkäin.

Mutta kertokaapa nyt se, miten saan linkin tänne johonkin keskustelusivun keskelle.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Jos joskus harvoin tulee tarve linkittää suoraan viestiin, niin toimin näin
- Avaan kyseisen viestin kirjoittaneen käyttäjän profiilin
- profiilista klikaan "Hae kaikki tämän käyttäjän viestit" tms.
- Jos viesti oli suht tuore, niin se löytyy listasta aika ylhäältä ja suoran linkin voi kopsata siitä.

Linkin voi myös rakentaa käsityönä, mutta ensin pitää tietää postid. Postid on viimeinen numerosarja esim. "raportoi modeille" ja "quote"-linkkien perässä. Linkissä käytetään postid:tä kahteen kertaan tähän tapaan.

h**p://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&postid=1134652#post1134652

Tuo ensimmäinen postid heittää selaimen oikealle sivulle ja risuaidan perässä oleva id pläjäyttää sivun oikeaan kohtaan. Ylläoleva esimerkkilinkki löytää edellisen viestini tuosta yläpuolelta
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
bitnir kirjoitti:
Kysynpä vaan, mihin tuota IP-tietoa käytät? Blokataksesi vittuperkele-palautteen lähettäjät sivuilta?

No itseasiassa koko homma tuli puolivahingossa tuonne mukaan, kun en itse valvonut, mitä kaikkea sivuille laitettiin.

Ei nyt ihan vittu, perkele vastauksien plokkaamiseksi, mutta se joka tuon tekaisi tuonne sivuille, ilmoitti vain "onhan se hyvä olla, jos vaikka sitä sattuu tarviimaan".

Just covering my own ass...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
tv- lupa

tv lupamaksua ei kuulemma voida muuttaa veroksi, sillä ne ihmiset joilla ei ole televisiota joutuisivat tilanteeseen jossa hekin maksaisivat ylelle/ valtiolle palvelusta jota he eivät käytä.
Entäpä fst tai ruotsin tv, jotka näkyvät Suomessa eikö minulla pitäisi olla oikeus alennettuun lupamaksuun koska en näitä ohjelmia halua tai katso?
Varsinkin kun yle ostaa lupamaksuvaroista saatavalla tuotolla ruåttalaisten ohjelmien näyttöoikeudet.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rööri kirjoitti:
No ei siinä letkussa sinänsä voi normaalitilanteessa olla kovempaa painetta kuin talon vesijohtoverkossa, edes teoriassa. Eli ei se kone painetta verkkoon päin tee.

Ongelmat alkavat noissa pesukonekytkennöissä siinä vaiheessa, kun vesijohtoverkosta häviävät paineet tyystin. Eli kun vesi lähtee talon putkistossa virtaamaan ”väärään” suuntaan röörien tyhjentyessä vesikatkon tai putkirikon seurauksena. Tällöin muodostuu siihen koneen kytkentäletkuun alipaine, jolloin se mörjävesi voi ohjelman pyytäessä lisävettä päästä lapon vaikutuksesta sinne puhtaan veden verkkoon. Tästä syystä pesukonehanan ja kytkentäletkun väliin tulee asentaa *imusuoja*. Se on eriasia kun takaiskuventtiili, niin kuin se ketään kiinnostaisi…

Ok, kiitos tästä (ja muistakin vastauksista). Tosiaan minulle väitettiin alan liikkeessä tähän paineasiaan perustuen ettei koneesta voi päästä likavesiä vesijohtoverkkoon, mutta kuvailemasi tilanne vaikuttaa siltä, että riski on olemassa. Joten aika pieno investointi kuitenkin, jos edes teoreettinen riski. Onhan siinä omakin juomavesi kyseessä (puhumattakaan mahdollisesta korvausvastuusta vahingon tapahtuessa).

Ja tässä tapauksessa kyseessä vanhempi (=kivikautinen) kone, jossa ei varmasti ole sisäänrakennettua systeemiä joka estäisi tämän.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ajokortilla ulkomaille?

Suomen kansalainen saa matkustaa maasta käyttäen matkustusasiakirjana passin sijasta henkilökorttilain (829/1999) 1 §:n 1 momentissa tarkoitettua Poliiisin myöntämää kuvallista henkilökorttia seuraaviin maihin :
Alankomaat, Belgia, Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tshekki, Unkari ja Viro.
(c) Rajavartiolaitos

Eli ajokortilla ei Saksaan pääse, vaan pitää olla sellainen HMV-henkilökortti?
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Tätä pitäisi tietysti kysyä Kärppä-ketjusta, mutta mistä johtuu että Oulussa yleisömäärä ilmoitetaan jo ensimmäisen erän aikana kun muilla paikkakunnilla ilmoitus jää yleensä kolmannen erän loppupuolelle? Miten Raksilassa lasketaan yleisömäärät?

nimim. teksti-tv:n ääreltä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hartiapankki kirjoitti:
Tätä pitäisi tietysti kysyä Kärppä-ketjusta, mutta mistä johtuu että Oulussa yleisömäärä ilmoitetaan jo ensimmäisen erän aikana kun muilla paikkakunnilla ilmoitus jää yleensä kolmannen erän loppupuolelle? Miten Raksilassa lasketaan yleisömäärät?

nimim. teksti-tv:n ääreltä.

Eikös Oulussa ole joka pelissä täyttä? Ei silloin siinä tarvitse paljon laskea yleisömääriä. Tosin en ole varma tuosta, mutta jotenkin semmoinen muistikuva on, että Kärppien pelit olisi myyty seuraavalle vuosituhannelle asti loppuun jo ennakkoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
repe_joke kirjoitti:
Eikös Oulussa ole joka pelissä täyttä? Ei silloin siinä tarvitse paljon laskea yleisömääriä. Tosin en ole varma tuosta, mutta jotenkin semmoinen muistikuva on, että Kärppien pelit olisi myyty seuraavalle vuosituhannelle asti loppuun jo ennakkoon.

No hehheh. Raksila ei ole täynnä runkosarjassa kuin muutaman kerran per kausi. Pleijareissakin on joskus aika paljon tyhjää tilaa (Varsinkin viime vuonna Tapparaa vastaan).

Oma kysymykseni: Muutaman viikon poissaolon jälkeen olen havainnut, että Veini on nykyään joku Sv Veini ja ilmeisesti muitakin nimenvaihdoksia on tapahtunut. Mistä on kysymys?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cosmo kirjoitti:
Eli ajokortilla ei Saksaan pääse, vaan pitää olla sellainen HMV-henkilökortti?
Niin. Tosin minulle ei ole selvinnyt että miksi kukaan sitä henkilökorttia hankkii, miksi ei hanki samantien passia?
 

scholl

Jäsen
Twite kirjoitti:
Niin. Tosin minulle ei ole selvinnyt että miksi kukaan sitä henkilökorttia hankkii, miksi ei hanki samantien passia?

Passia on ikävä pitää mukana. Jos matkustaa vaikkapa useita kertoja viikossa niin on mukavaa, jos riittää lompakossa jatkuvasti pidettävä pienikokoinen henkilötodistus. Passi on kaikenlisäksi kulutustavaraa eli kun paljon matkustat, se näkyy ulospäinkin jo siinä passissa. Kaikenkaikkiaan on paljon kätevämpää, jos passia todellakin tarvitsee ottaa mukaan vain Schengenin ulkopuolelle matkustettaessa. Euroopan sisäiset lennothan ovat kuitenkin monelle vain sama kuin jos ottaisi aamulla bussikyydin töihin ja se pitäisi sujua mahd. sujuvasti. Illalla sitten taas kotiin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cosmo kirjoitti:
Eli ajokortilla ei Saksaan pääse, vaan pitää olla sellainen HMV-henkilökortti?

Kun tarkastelet ajokorttiasi tarkemmin, huomaat, ettei kyseisessä läpyskässä ole mainintaa KANSALAISUUDESTA. Vain syntymäaika ja -paikka. Tämä siis syynä siihen, ettei ajokortti käy matkustusasiakirjasta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Dynamo kirjoitti:
Kun tarkastelet ajokorttiasi tarkemmin, huomaat, ettei kyseisessä läpyskässä ole mainintaa KANSALAISUUDESTA. Vain syntymäaika ja -paikka. Tämä siis syynä siihen, ettei ajokortti käy matkustusasiakirjasta.

Koska nettimaailma ja varsinkin Jatkoaika on saivartelun ihana tyyssija, en malta olla mainitsematta, että uusimman mallisessa suomalaisessa ajokortissa ei mainita syntymäpaikkaa; ainoastaan syntymäaika ja sen jälkeen samalla rivillä syntymämaa 3-kirjaimisella koodilla (esim. FIN).

Syy siihen, että ajokortti ei (Pohjoismaita lukuunottamatta) käy matkustusasiakirjasta on sitten juuri se joka tuolta ylempää Cosmon viestistä käy ilmi eli Suomen henkilökorttilaki.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo-o. Ongelmia työnantajan kanssa. Määräaikainen sopimukseni päättyy tämän kuun loppuun. Sopimusta tehdessä oli hieman puhetta jatkosta, mutta siten, että tilanne katsotaan uudestaan tämän sopimuksen lopussa. En siis todellakaan ole luvannut jatkaa nykyisessä työpaikassani tämän sopimuksen päätyttyä.

Saatuani uuden työpaikan viime viikolla olen nyt luonnollisesti lopettamassa työskentelyä nykyisessä paikassani. Tänään kerroin asiasta työnantajalleni. Kenties hieman myöhäinen ajoitus, mutta oletin, että koska määräaikainen sopimukseni on päättymässä eikä jatkosta ole ollut mitään puhetta, asia olisi selvä.

Eipä kuitenkaan ollut. Pomoni oli tehnyt uuden työlistan, jossa tunteja menee jo lokakuun puolelle. Sanottuani, etten aio niitä tehdä, alkoi kuulua vastalauseita: kuulemma minulla on kahden viikon irtisanomisaika. Totesin tuohon, että sopparini oli määräaikainen, minkä jälkeen pomoni pamautti, että sopimusta tehdessämme olin ollut jatkamassa töitä sopimuksen jälkeenkin ja täten myös irtisanomisaika olisi voimassa. En kuitenkaan todellakaan ole luvannut mitään, vaan sovimme nimenomaan, että tilannetta katsotaan uudestaan. Se ei kai tarkoita samaa kuin "Jatkan teillä myös tämän sopimuksen päätyttyä, tehdään nyt kumminkin tähän väliin vain yhden kuukauden jatkopaperi"

Turha kai edes sanoa, että työnantajani on melkoinen hirmu kaikin puolin. Väitän, että hän nauttii työpaikallamme monien työntekijöiden arvostusta ennemmin pelon kuin tekojen takia. Vaikka yleensä osaan pitää puoleni hyvin, päädyin tässä tilanteessa jo toteamaan, että jos on kerran pakko, niin kai voin vielä tuon listan työt tehdä (yksi viikko lokakuun alusta). Noin 15 minuuttia tuon jälkeen itselläni alkoi kuitenkin nousta sauhut korvista ja nyt olen vakaasti sitä mieltä, ettei minun tarvitse ko. töitä tehdä, koska asiasta ei ole mitään virallista sopimusta olemassa - ei kirjallista eikä suullista.

Äsken tutkin hieman työehtosopimusta ja kenties soitan vaikka liittoonkin vielä, mutta mitäköhän mieltä jatkoaikalaiset asiasta ovat?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Poison kirjoitti:
Joo-o. Ongelmia työnantajan kanssa. Määräaikainen sopimukseni päättyy tämän kuun loppuun. Sopimusta tehdessä oli hieman puhetta jatkosta, mutta siten, että tilanne katsotaan uudestaan tämän sopimuksen lopussa. En siis todellakaan ole luvannut jatkaa nykyisessä työpaikassani tämän sopimuksen päätyttyä.

Saatuani uuden työpaikan viime viikolla olen nyt luonnollisesti lopettamassa työskentelyä nykyisessä paikassani. Tänään kerroin asiasta työnantajalleni. Kenties hieman myöhäinen ajoitus, mutta oletin, että koska määräaikainen sopimukseni on päättymässä eikä jatkosta ole ollut mitään puhetta, asia olisi selvä.

Eipä kuitenkaan ollut. Pomoni oli tehnyt uuden työlistan, jossa tunteja menee jo lokakuun puolelle. Sanottuani, etten aio niitä tehdä, alkoi kuulua vastalauseita: kuulemma minulla on kahden viikon irtisanomisaika. Totesin tuohon, että sopparini oli määräaikainen, minkä jälkeen pomoni pamautti, että sopimusta tehdessämme olin ollut jatkamassa töitä sopimuksen jälkeenkin ja täten myös irtisanomisaika olisi voimassa. En kuitenkaan todellakaan ole luvannut mitään, vaan sovimme nimenomaan, että tilannetta katsotaan uudestaan. Se ei kai tarkoita samaa kuin "Jatkan teillä myös tämän sopimuksen päätyttyä, tehdään nyt kumminkin tähän väliin vain yhden kuukauden jatkopaperi"

Turha kai edes sanoa, että työnantajani on melkoinen hirmu kaikin puolin. Väitän, että hän nauttii työpaikallamme monien työntekijöiden arvostusta ennemmin pelon kuin tekojen takia. Vaikka yleensä osaan pitää puoleni hyvin, päädyin tässä tilanteessa jo toteamaan, että jos on kerran pakko, niin kai voin vielä tuon listan työt tehdä (yksi viikko lokakuun alusta). Noin 15 minuuttia tuon jälkeen itselläni alkoi kuitenkin nousta sauhut korvista ja nyt olen vakaasti sitä mieltä, ettei minun tarvitse ko. töitä tehdä, koska asiasta ei ole mitään virallista sopimusta olemassa - ei kirjallista eikä suullista.

Äsken tutkin hieman työehtosopimusta ja kenties soitan vaikka liittoonkin vielä, mutta mitäköhän mieltä jatkoaikalaiset asiasta ovat?

Mun mielestä määräaikaisessa sopimuksessa ei ole irtisanomisaikaa, vaan soppari raukeaa, kun määräaikaisuus loppuu.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Poison kirjoitti:
..mutta mitäköhän mieltä jatkoaikalaiset asiasta ovat?

Määräaikaisessa sopimuksessahan viimeinen työpäivä on ennalta sovittu ja tuskin olet tehnyt mitään kirjallista sopimusta mahdollisesta jatkamisesta paikassa eli työnantaja siinä on mokannut.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Poison kirjoitti:
Joo-o. Ongelmia työnantajan kanssa.

Ei ongelmia, määräaikainen työsopimus loppuu juuri tasan silloin kun se loppuu. Maailman sivu ihmiset ovat yrittäneet vaikuttaa toisiin puhumalla paskaa vakuuttavalla äänellä, mutta ei se silti muuta asiaa - viimeinen työpäivä mainitaan sopimuksessasi ja se se on, ellet itse muusta sovi.

Pikemminkin jos ilman sopimusta työskentelet määräaikasta sopimusta pidempään, se voitaisiin ehkä jopa tulkita toistaiseksi voimassa olevaksi...
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaughan kirjoitti:
Pikemminkin jos ilman sopimusta työskentelet määräaikasta sopimusta pidempään, se voitaisiin ehkä jopa tulkita toistaiseksi voimassa olevaksi...
Muistaakseni silloin katsotaan edellisen sopimuksen jatkuvan samassa muodossa, eli yhden vuoden sopimusta seuraisi uusi yhden vuoden sopimus.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Osaakos joku puhelimista ymmärtävä neuvoa, että missä kusee, kun yrittää poistaa verkon tunnuksen "Saunalahti" puhelimesta, mutta eipä onnistukaan. Tuo teksti värilogon päällä hieman haittaa..

Puhelin on muuten Nokia 6170.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Köpi kirjoitti:
Osaakos joku puhelimista ymmärtävä neuvoa, että missä kusee, kun yrittää poistaa verkon tunnuksen "Saunalahti" puhelimesta, mutta eipä onnistukaan. Tuo teksti värilogon päällä hieman haittaa..
Sama ongelma kiusaa minuakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös