Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 036 226
  • 47 229

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vanhat kunnon Dr.Martensit kestävät kovimmankin skinarin jalassa. Tosin nykylaadusta en tiedä, kun itse olen tallustellut Englannissa valmistetuilla kengillä ja nykyiset tehdään halvemmissa maissa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mustat Nahkakengät pitäisi saada, ja kyselisinkin että tietääkö joku jotain hyvää Suomalaista nettikauppaa josta saisi tilattua laadukkaita ja kestäviä kenkiä?

Tyyliltään kengät saisivat olla tämänkaltaiset (tuo oikeanpuolimmainen matala kenkä). Tuosta kyseisestä merkistä on vaan niin huonoja kokemuksia että noita linkin takaa löytyviä kenkiä en todellakaan tule ostamaan.

Lieneekö nuo myös tuolla Stuntmanilla myynnissä olevat Undergroundit yhtään parempia ja kestävämpiä kuin nuo esimerkkikengät?
Ainoat oikeat kengät tuossa kategoriassa ovat tietysti legendaariset Dr Martensit. http://www.brandos.fi/dr-martens/118-49-001-4034/
http://www.garageland.fi/trade/productview/95/11/
Soft cap malli varsinkin on hyvä jalassa. Steel cap sitten on saakelin kylmä ja näyttää isomman kärjen takia pellen kengille. Omat Dr Martensit kestivät vajaa kymmenen vuotta kun jaksoi hoitaa ja rasvata. Sitä paitsi ovat melko mukavat jalassa
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Steel cap sitten on saakelin kylmä ja näyttää isomman kärjen takia pellen kengille. Omat Dr Martensit kestivät vajaa kymmenen vuotta kun jaksoi hoitaa ja rasvata.

Siro neljäseiska sopii ainakin mukavasti teräskärkisiin... Lisäksi tuo kärki voi olla hyödyksikin, jos niitä pitää ihan käyttökenkinä. Ainakin omat varpaani ovat pelastuneet jokusen kerran. Mulla on menossa kolmannet martensit noin viidentoista vuoden aikana.
 

Veijari

Jäsen
Mistä löytäisin aidon Suomen jalkapallo maajoukkueen fanipaidan sinisenä eli ns. vieraspaidan?
DuoSport näitä ainakin myy mutta heidän valikoimissa näyttäisi olevan pelkästään sitä valkoista paitaa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tartuinpa tuohon Canal Digitalin tarjoukseen ja tilasin tuon satelliittilautasen Canal+ total paketilla. Nyt on sitten kanavia noin suurinpiirtein 128, joukkossa yllättäen muutama ihan mielenkiintoinenkin haluamieni lsäksikin. Mutta näköjään siitä joukosta puuttuu urheilukanava. Telkusta loppuvat scartit, joten vanha kaapeliverkon Totfield jäi pois pelistä kaikkine tallennetuine ohjelmineen.

Eli siis: Minkälainen SCART-jakaja tuohon väliin nyt pitäisi hommata, notta voisin helposti valita kumpaa digiboksia käytetään?

t. hanu
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eli siis: Minkälainen SCART-jakaja tuohon väliin nyt pitäisi hommata, notta voisin helposti valita kumpaa digiboksia käytetään?

t. hanu
Liitä satboksista scartkaapeli Topfieldin kakkos-scartiin. Ykkös-scartista vedät töllöttimeen. Näin saat molemmat toimimaan ilman jakajaa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Etsin pitkähihaisia teknisiä kauluspaitoja. Columbiat tiedän, mutta mitä muita merkkejä löytyy? Vaatimuksia on siis aurinkosuojaa vähintään 30, riittävä tuuletus jne. Tarkoitus on lähteä siis paitojen kanssa +30 ilmastoon, joten unohtakaa kaikki paksut flanellit.

Mistä nettikaupasta noita kannattaisi hakea? Kaikki järkevään hintaan columbioita myyvät firmat olivat "Only ships US".
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Jos todellinen nopeus oli 96-5 = 91 km/h, niin olen ymmärtänyt että uusilla säänöilä vähennetään siitä 3, siis 88 km/h.

Juuri samalla tavalla laskeskelin että todellinen nopeus olisi ollut 91 ja siitä pois 3 = 88km/h. Ja juurikin tänään kolahti postiluukusta rikesakkomääräys ja nopeutena oli 88km/h (80:n alueella). 70 euroa pulitettavaa. Meneeköhän tämä nyt ihan oikein?

Kaveri muuten soitti juuri äsken että sama kamera välähti nopeudessa 87km/h. Juu miksi?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Etsin pitkähihaisia teknisiä kauluspaitoja. Columbiat tiedän, mutta mitä muita merkkejä löytyy? Vaatimuksia on siis aurinkosuojaa vähintään 30, riittävä tuuletus jne. Tarkoitus on lähteä siis paitojen kanssa +30 ilmastoon, joten unohtakaa kaikki paksut flanellit.

Mistä nettikaupasta noita kannattaisi hakea? Kaikki järkevään hintaan columbioita myyvät firmat olivat "Only ships US".
Partioaitasta ainakin löytyy tällainen tai tällainen. Kelpaisiko?
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Kiitoksia Delter, pitääpi tutustua. Lisääkin vinkkejä saa edelleen laittaa =)

Jo vanha, mutta...

Kannattaa aina pitää huoli, että keskusmuistia on paljon. Se on kuitenkin pidemmän päälle aina tärkeintä. Tämän takia päätin ostaa veronpalautuksilla pöytäkoneen, sitä voi sitten lisätä. Itse kun en tarvi suoritintehoa tai levytilaa paljon. Keskusmuisti kuitenkin vaikuttaa kaikkeen, nykyään ehkä vielä enemmän kuin ennen.

e: mennyt hermo tähän paskaan kytky-HP:n
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistä ihmeestä minä löydän Open Officen taulukkolaskentaohjelmasta sen asetuksen joka muuttaa kaikki järjestysluvut automaattisesti päivämääräksi. Alkaa vituttaa nimittäin kun yrittää kirjoittaa vaikkapa 1. niin ohjelma muuttaa sen automaattisesti muotoon 01.10.2009. Ja kun ei nyt millään satu silmään mistä tuon asetuksen saa pois päältä. Vittu että minä vihaan tuollaisia automaattitoimintoja! Jos minä haluan kirjoittaa päivämäärän niin minä kyllä perkele osaan tehdä sen ihan itsekin ilman ohjelman avustusta!
 

Wolves

Jäsen
Mistä ihmeestä minä löydän Open Officen taulukkolaskentaohjelmasta sen asetuksen joka muuttaa kaikki järjestysluvut automaattisesti päivämääräksi. Alkaa vituttaa nimittäin kun yrittää kirjoittaa vaikkapa 1. niin ohjelma muuttaa sen automaattisesti muotoon 01.10.2009. Ja kun ei nyt millään satu silmään mistä tuon asetuksen saa pois päältä. Vittu että minä vihaan tuollaisia automaattitoimintoja! Jos minä haluan kirjoittaa päivämäärän niin minä kyllä perkele osaan tehdä sen ihan itsekin ilman ohjelman avustusta!

Klikkaat solua oikealla näppäimellä. Valitse "Muotoile solua". Avautuvasta listasta valitset "Luku" ja valitset sen. Mikäli solussa oli jo päivämäärä, se heitää siihen ihan oudon luvun, mutta voit laittaa siihen uudestaan sen numeron jonka haluat.

Mikäli haluat soluun kirjoittaa "1." (Ilman lainausmerkkejä), niin valitse "Muotoile solut" ja luku. Seuraavaksi kirjoitat alhalla olevaan muotoilukoodi kenttään 0"." ja nyt sinulla on solussa 1.

Edit: Muokattu ymmärrettävämpään muotoon
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Klikkaat solua oikealla näppäimellä...

Kiitokset tästä ohjeesta. Onkos tuossa ohjelmassa mitenkään mahdollista saada kokonaan pois tuota asetusta että se muuttaa luvun päivämääräksi? Kun tuo ohjehan koskee vain sitä solua joka on valittuna. Esim. Excelissähän saa nuo kaikki apu- ja automaattitoiminnot asetuksien kautta pois käytöstä jos ei halua että ohjelma koko ajan yrittää arvailla mitä olet tekemässä.
 

Wolves

Jäsen
Kiitokset tästä ohjeesta. Onkos tuossa ohjelmassa mitenkään mahdollista saada kokonaan pois tuota asetusta että se muuttaa luvun päivämääräksi? Kun tuo ohjehan koskee vain sitä solua joka on valittuna. Esim. Excelissähän saa nuo kaikki apu- ja automaattitoiminnot asetuksien kautta pois käytöstä jos ei halua että ohjelma koko ajan yrittää arvailla mitä olet tekemässä.

En ole niin tarkkaan Open officeen tutustunut, että osaisin tuohon vastata. Suhteeni OO:hon (Ei siis sinuun) on aikalailla pintapuolinen :)
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Titu (Jorma Tiittinen) on piirrellyt seuraan sarjakuvia pitkään. Häneltä on tullu ainakin 3 kokoelma kirjaa. Mahtaiskohan näitä saada muualta kun divareita kiertelemällä.. En mielellään ihan heti lähtis divareihin, kun se on niin iso homma lähteä kiertelemään niitä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miksi en saa siirrettyä kuvia kamerasta koneelle? Piuha on olemassa, sen saa kiinni kumpaankin päähän (ja kameran muistikortilla on kuvia), mutta mitään ei tapahdu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Miksi en saa siirrettyä kuvia kamerasta koneelle? Piuha on olemassa, sen saa kiinni kumpaankin päähän (ja kameran uistikortilla on kuvia), mutta mitään ei tapahdu.
Aika suppea ongelmankuvaus, joten tämä saattaa kuulostaa hieman liian yksinkertaiselta, mutta onko kamera päällä?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aika suppea ongelmankuvaus, joten tämä saattaa kuulostaa hieman liian yksinkertaiselta, mutta onko kamera päällä?

Uusi sekalainen kysymys: Kuinka typeräksi ihminen voikaan itsensä tuntea?

Aiemmassa koneessa siirsin aina kuvat kortilta, mutta tästä lainakoneesta en löytänytkän sopivaa reikää, joten piti ottaa piuha käyttöön. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että ei muuten käynyt mielessäkään, että kameran pitäisi olla päällä...

Delterille iso kiitos ja virtuaalilaphroigquartercask.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös