Etpä se sinäkään ihan järjissäsi ole
Juu, en :D
Etpä se sinäkään ihan järjissäsi ole
Sekalainen kysymys: voitko tunkea noi hymiöt hartwallareenaasi? Nyt kuitenki vietetään pe-iltaa vakavien asioiden äärellä, tässä oo sijaa millekään pehmoiluille, kuten hymynaamoille. Vain naamat hyväksytään, siis olotilana.Juu, en :D
Meneekö sulla hissi ihan ylös asti?
Miksi ihmiset ovat ilkeitä?
Olisiko mitään hyviä peliehdotuksia...
Ymmärrän Simonin ajoittaista kyynistä pisteliäisyyttä mainiosti. Ei oo kato helppoo kannattaa Iiäfkoota. Se tekee pitemmän päälle vaurion sieluun.Miksi ihmiset ovat ilkeitä?
Ymmärrän Simonin ajoittaista kyynistä pisteliäisyyttä mainiosti. Ei oo kato helppoo kannattaa Iiäfkoota. Se tekee pitemmän päälle vaurion sieluun.
Se voi olla niinkin, ihan totta. Omalla kohdallani se tapahtui noin seitsemän vanhana, joten aika nuorna on ollut jo aika vauriotilassa...Vai onko sielu jo vaurioitunut, kun alkaa kannattamaan ko seuraa?
Salaman iskussa maan pinta ottaa vastaan elektroneja. Miten varaus tasaantuu, kun kaiketi maassa on salaman jälkeen enemmän elektroneja kuin protoneita? Palikkakysymys, mutta mulla ei ole siitä mitään hajua käytännössä, kun oppilas tällaista kysyi.
Sampiolle. Kun nyt kukaan nörtti ei sanonut mitään niin minun piti.Vastasitko sä nyt mulle vai tolla aikasemmalle formulaäijälle, en kuitenkaan tajunnut mitään.
Tuon toki tiesin, ongelma vain on, että minne ne maan alkuperäiset elektronit karkaavat?Ukkospilven alaosan negatiivinen varaus karkottaa elektroneja maasta, ja maassa on valmiiksi "liikaa" protoneja. Siksi se vetää lisää elektroneja puoleensa. Ei maassa ole salamaniskun jälkeen liikaa elektroneja, vaan salama iskee juuri siksi että päästäisiin taas tasapainoon.
Sitä en kyllä tiedä. Nousisko ne sinne pilveen? Tuo minkä muistin on lukion fysiikasta vuodelta 1990 tai jotain, enempää ei enää mielessä ole.Tuon toki tiesin, ongelma vain on, että minne ne maan alkuperäiset elektronit karkaavat?
Häviääkö ne vain tähän isoon massaan vai onko siinä jokin muu juju?
Sen verran oli mielenkiintoinen kysymys, että vähän googlailin tuota aihealuetta. Miten se ukkonen oikeasti toimii? Hakusanoina oli simppelisti "what happens in lightning". Mielenkiintoiseen sivuun törmäsin. Ilmeisesti ukkosen mekanismia ei oikein vieläkään tunneta. Korkean energian säteilyn purkaus, joko röntgensäteilyä tai gammasäteilyä, syntyy ilmeisesti myös. En tiedä auttaako linkkini, laitan sen kumminkin.Ukkosesta...
Esität hyviä kysymyksiä. Salamoista tiedetään ihan käsittämättömän vähän. Itse asiassa edes salamoiden syntymekanismista ei olla päästy yhteisymmärrykseen, tai ainakaan prosessia ei ymmärretä kuin osittain.Tuon toki tiesin, ongelma vain on, että minne ne maan alkuperäiset elektronit karkaavat?
Miten pystyy siirtämään ohjelmia digiboksista tietokoneelle? Kyseessä on Topfieldin tallentava boksi ja takana ei ainakaan USB -piuhan paikkaa näy..
Jos ei ole USB-paikkaa niin sittenpä taitaa olla ainoa vaihtoehto ottaa se kovalevy sieltä boxista irti ja laittaa kiinni koneeseen. Näin ainakin minua neuvottiin Medionin boxin kanssa, että siellä on ihan standardi kovo siellä boxin sisällä ja pitäisi käydä heittämällä kiinni koneeseen. En ole kyllä koskaan kokeillut käytännössä.
Miten pystyy siirtämään ohjelmia digiboksista tietokoneelle? Kyseessä on Topfieldin tallentava boksi ja takana ei ainakaan USB -piuhan paikkaa näy..
Kiitokset selvityksestäsi ja myös Dynamolle linkistä.