En todellakaan ole avioniikan asiantuntija, mutta vastaan silti, koska olen töissä asiantuntijatehtävissä. Olen käsittänyt että suurin syy näissä muutoksissa on juuri mainitsemassasi rakenteen lujuudessa eli metallitekniikan kehityksessä. Siis aluksi ei saatu kovin vahvoja ja kestäviä rakenteita, ja ensimmäisissä yksitasoisissa koneissa siipi taipui suuntaan jos toiseenkin lennon aikana, joka heikensi ohjattavuutta ja lentämistä ylipäänsä. Lisäämällä taso tai kaksi rakenne saatiin paljon vakaammaksi. Juurikaan enempää nostetta noista ei taida silti saada, sillä lähekkäin olevat tasot vievät toisiltaan paljon "tehoa". Ei siis voi laskea mitenkään suoraan yhteen.Tuli mieleeni kysyä Jatkoajan avioniikka-asiantuntijoilta, miksi ennen lentsikoissa oli kaksi tasoa siipiä ja nykyisin vain yksi?
Ekana tulee mieleen saksalainen Spiegel TV. Kanava piti luntata, se on VOX.Hoi kaikki kansainväliset jatkoaikalaiset. Vinkatkaapa minulle ulkomaalaisia, mieluiten eurooppalaisia, televisioyhtiöiden ajankohtaisohjelmia. Vähän kuten Suomessa on esimerkiksi MTV3:n 45 minuuttia eli ohjelma, joka puuttuu tosielämän epäkohtiin ja kummallisuuksiin ja näyttää lyhyitä/pitkiä reportaaseja eri aiheista. TV-yhtiö, maa ja ohjelman nimi riittävät oikein hyvin, ja olisin erittäin kiitollinen!
Luulen, että täältä voisin saada asiantuntevan vastauksen. Olen hankkimassa maalivahdin patjoja, mutta koko on suuri kysymysmerkki: 34" patjat, onko arvioa, että minkä ikäiselle/kokoiselle sopii?
En lähde vetoa tästä lyömään, mutta miten kampaamojen aukiolot sallitaan? Tänään on pyhä ja liikkeet eivät ole auki.
Linnan juhlissa useimmilla on hienot kampaukset. Yksi syy on tietenkin se, että kampaukset ovat tehty jo eilen ja sitten nukuttu korkealla tyynyllä koiran unta. Näin toimittiin esimerkiksi vanhojen tansseissa.
Vai onko niin, että tässä tehdään hieman pimeää työtä? Kaveri ehdotti, että yhden miehen firma saisi olla auki, koska ei pakota työntekijöitään töihin.
Tänään on pyhä ja liikkeet eivät ole auki.
Itsenäisyyspäivä ei ole pyhä, vaan kansallinen vapaapäivä.
Tilasin tuossa tovi sitten DVD:n, mutta nyt osoittautuikin, että tuo on aluekoodiltaan 4, eikä 2 kuten Euroopassa tapaa olla. Näin, vaikka tilasin sen Euroopasta (liekö sitten importti?). DVD on muoveissa ja se on siis tosiaan menossa lahjaksi ja en viitsisi sitä avatakaan, että testaisin toimivuutta.
Joo, takakannessa oli Region Code 4.Mistä tiedät, että sen aluekoodi on 4? Ilmeisesti kansilehdessä lukee? Noihin läpysköihin ei paljoa kannata luottaa. Voi toki olla importti, mutta silti veikkaisin että levy toimii.
Jos subbarissa on passiivielementti niin mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Saanko sen vahvistimeen normaalisti kiinni sekä käytettyä vaiko mitä tuo meinaa?
Vaffarissa pitäisi olla ohjaus tuolle lfe kanavalle. ainakin.
Tää voi periaatteessa tarkoittaa kahta asiaa.Jos subbarissa on passiivielementti niin mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Saanko sen vahvistimeen normaalisti kiinni sekä käytettyä vaiko mitä tuo meinaa?
Jaaha.
Kysymys b) mistä tiedän onko vahvarissani ohjaus lfe kanavalle
Meinaako tuo yksinkertaisuudessaan sitä, että koneen takaa löytyy subbarille oma "rca"?
Jep, eli kyseinen subbari on aktiivimallia (sisältää vahvistimen) ja passiiivisäteilijällä on viritetty kotelo. Passiivisäteilijää käytetään yleensä erityisesti pienissä koteloissa. Tuskin mikään ihan huono subbari on ainakaan, kuuntelematta paha sanoa.Subbari on siis Jamo A 2SUB. Tuon olisi tietysti voinut mainita jo heti aluksi.
Mietiskelen tässä vaan että löinkö käteni paskaan vai saanko tuosta semmoisen vaatimattoman subbarin kuin tarvitsen.