Ööh, ja mistäköhän moisen voi vaihtaa ja miten?hannes_ko kirjoitti:Edit: Eli IRCnet on sinun verkkosi.
edit: No selvisi ja sain toimimaan jollain ihmeen kaupalla.
Viimeksi muokattu:
Ööh, ja mistäköhän moisen voi vaihtaa ja miten?hannes_ko kirjoitti:Edit: Eli IRCnet on sinun verkkosi.
noita joskus myynyt paljonkin ja luulisin että akku maksaa 30-40€ + työ. teräverkot 20-40€ mallista riippuen.. ym eli osta suosiolla uusi hyvä kone.stiflat kirjoitti:Toista kysymystä pukkaa...
Kannataako epäkunnossa oleva partakone korjauttaa vaiko suosiolla ostaa uusi? Merkki Braun, vikana että toimii kyllä, mutta ei saa verkkovirrasta virtaa joten virta loppui akusta eikä lisää tule. Noin nelisen~viitisen vuotta vanha. Uutena varmasti alle 100e. Jos joku tietää Turun seudulla jonkun asiansa osaavan korjausliikkeen, kerro. Huomenna käyn Betaniankadun jossain huoltoliike Hautamäellä, kun lähi (tv-)korjaaja ehdotti.
pikkukatti kirjoitti:Tuossa katselin siman valmistusohjeita. Wikipediasta löytyi esimerkiksi yksi. Miten paljon tuohon ohjemäärään nähden olisi hyvä laitella hiivaa ja sokeria jos haluaa siitä vähän ööh vahvempaa. Ja kuinka kauan sen annetaan käydä? Joo kunhan pohdin vaan mielessäni...
Lisätään vielä että siitä tulisi sen vahvuista että sitä vielä pystyy juomaankin.
fiftyeight kirjoitti:Nimimerkillä "poikasena joskus kokeillut" pitäytyisin aika pitkälle fariinisokeripussin kyljessä olevassa ohjeessa, ja korkeintain hiukan sokeria lisää. Ja antaa käydä pitempään.
Jos lisäät liikaa hiivaa ja sokeria, tulee siitä semmoista ettei sitä pystynyt juomaan edes 16v- jätkät mökillä hirveässä kännissä.
Tattis kaikille vinkeistä. Voimatongeilla meni poikki ja helposti menikin.LätkäFaija kirjoitti:Voimatongeillahan se menee poikki kuin voita vaan. Siis sellaiset, joilla raksalla katkotaan harjaterästä. Eikä tarvi edes olla sitä suurinta mallia, kunhan vain lukon lenkki mahtuu tonkien leukojen väliin.
Jonkun ehdottamalla rautasahalla saat jynssätä sitä lukkoa tovin jos toisenkin, ja pilaat samalla sahastasi terän.
Kiitoksia vinkeistä. Tämä on taas sitä osastoa "kerran elämässä kokeiltavat jutut." Onhan se koitettava simaa tehdä. Tai toisaalta miulla olisi jääkaapin alaosastossa viime kesäistä viinimarjamehuakin... Voipi olla aika kivaa kamaa jo. No niin rohkea tuskin olen, että uskallan kyseistä tuotosta maistaa.fiftyeight kirjoitti:Nimimerkillä "poikasena joskus kokeillut" pitäytyisin aika pitkälle fariinisokeripussin kyljessä olevassa ohjeessa, ja korkeintain hiukan sokeria lisää. Ja antaa käydä pitempään.
Jos lisäät liikaa hiivaa ja sokeria, tulee siitä semmoista ettei sitä pystynyt juomaan edes 16v- jätkät mökillä hirveässä kännissä.
Tein itsekin joskus nuorena simaa, tarkkojä määriä en muista mutta oluthiivaa käytin ja simasta tuli pirun hyvää. Voltteja taisi olla noin viisi, eli nuppi meni totaliisen sekaisin mutta pystyssä pysyi :)fiftyeight kirjoitti:Nimimerkillä "poikasena joskus kokeillut" pitäytyisin aika pitkälle fariinisokeripussin kyljessä olevassa ohjeessa, ja korkeintain hiukan sokeria lisää. Ja antaa käydä pitempään.
Jos lisäät liikaa hiivaa ja sokeria, tulee siitä semmoista ettei sitä pystynyt juomaan edes 16v- jätkät mökillä hirveässä kännissä.
Niin, hajutaksille kun kertoo haluavansa a.s.a.p. "le station de bus", niin eiköhän tuo paikalle kiiruhda. Linja-autoasemalta sitten on helppoa löytää joku info, joka ohjastaa oikealle laiturille. Puoli tuntia on lyhyehkö aika, mutta sehän tekee vaan kaikesta mielenkiintoisempaa. Ja sitäpaitsi, voihan sille suharille aina sanoa, että ajaa suoraan sinne Verduniin.ervatsalo kirjoitti:Niin, itseäni askarruttaa, kuinka päästä puolessa tunnissa Metzin rautatieasemalta Metzin linja-autoasemalle, tahi paikkaan, josta bussit Verduniin lähtevät. Tai siis tarkemmin, missä vitussa on Metzin linja-autoasema, tai paikka mistä busseja Verduniin yleensä lähtee?
Luulisi, että tuo olisi internet-aikakaudella helppokin selvittää, mutta totuus on se, että mulkut ranskalaiset eivät voi antaa mitään tietoja englannilla ja jos ranskaa ei osaa, niin kusessa on.
Ehkäpä paikallinen taksi tietää, mutta kuinkas sille kuskille kerrot, että haluat paikkaan, josta Verdunin bussit lähtevät? Täytyy varmaan vetää lärw~hät, josko humalaisen tuurilla selviäisi.
Eli apua tarvitaan.
Täältä tähän
sampio kirjoitti:Oletko kokeillut heittää sähköpostilla tätä jengiä:
http://tourisme.mairie-metz.fr/anglais/frameset.html
.
No jopas. Ajattelin, että olit missannut tuon sivun, kun et ollut englannin kielistä vastausta saanut. Aika merkillistä, mikäli eivät kykene englanniksi auttamaan matkailutoimistossa. No, mielikuvani ranskiksista sen kuin vahvistuvat.ervatsalo kirjoitti:Niin, pistimme sievän ja ohjesäännönmukaisen kyselyn sähköpostilla ko. paikkaan pyytäen, että lähettäisivät jotain saksan-/ lontoonkielistä osviittaa asiasta normi- tai sähköpostissa Suomeen.
Jonkin linkin ko. taho sähköisesti laittoikin, mutta kas yllättäin ranskaksi. Normipostissa ehkä tulee vielä jotain lontoon-/ saksankielisiä juttujakin, jos oikein asian tulkitsimme.
Yhtä kaikki, ainakin tällä hetkellä ranskalainen vieraanvaraisuus tuntuu olevan aika kaukainen asia, eli haastetta pukkaa, mutta vittu mehän mennään Verduniin vaikka taksilla.
Täältä tähän
sampio kirjoitti:No jopas. Ajattelin, että olit missannut tuon sivun, kun et ollut englannin kielistä vastausta saanut. Aika merkillistä, mikäli eivät kykene englanniksi auttamaan matkailutoimistossa. No, mielikuvani ranskiksista sen kuin vahvistuvat..
ervatsalo kirjoitti:Niin, itseäni askarruttaa, kuinka päästä puolessa tunnissa Metzin rautatieasemalta Metzin linja-autoasemalle, tahi paikkaan, josta bussit Verduniin lähtevät. Tai siis tarkemmin, missä vitussa on Metzin linja-autoasema, tai paikka mistä busseja Verduniin yleensä lähtee?
Matkakulut veroilmoitukseen / ehdotukseen täysmääräisinä, vähentämättä omavastuuta ( tämä veroehdotuksen mukana tulleesta ohjeesta).repe_joke kirjoitti:Tuleeko työmatkakustannukset täysimääräisinä vähennyksinä veroihin(oma vastuuosuuden jälkeen toki)? Vai onko sen omavastuunkin jälkeen vain joku x% joka hyväksytään?
ervatsalo kirjoitti:Niin, itseäni askarruttaa, kuinka päästä puolessa tunnissa Metzin rautatieasemalta Metzin linja-autoasemalle, tahi paikkaan, josta bussit Verduniin lähtevät.
En osaa Suomesta sanoa. Setelien elinikä on melkein suoraan riippuvainen setelin arvosta = mitä pienempi seteli tai mitä käytetään eniten, sen lyhyempi elinikä. Tässä kuitenkin Jenkkien "valtioinvarainministeriön" arvio taalojen eliniästäJeppe_68 kirjoitti:Osaisko joku kertoa, mikä on setelin keskimääräinen kiertoaika/ikä, ennen kuin se vedetään pois markkinoilta ja tuhotaan?
repe_joke kirjoitti:Pikainen verotuskysymys, johonka en löytänyt vastausta verotoimiston omilta sivuilta (ehkä en osannut etsiä).
Tuleeko työmatkakustannukset täysimääräisinä vähennyksinä veroihin(oma vastuuosuuden jälkeen toki)? Vai onko sen omavastuunkin jälkeen vain joku x% joka hyväksytään?
Jeppe_68 kirjoitti:Osaisko joku kertoa, mikä on setelin keskimääräinen kiertoaika/ikä, ennen kuin se vedetään pois markkinoilta ja tuhotaan?
forrest kirjoitti:1. Mene osoitteeseen http://maps.google.com/maps?f=d
2. Laita kohtaan "Start address": Place du Général de Gaulle, Metz
3. Laita kohtaan "End address": Avenue de l'Amphithéatre, Metz
4. Sitten vaan Get directions
5. Hybrid-kuvasta näkyy sekä rautatie- että linja-autoasema