Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 165
  • 47 213
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
jupster kirjoitti:
Aerosmithin.

Dream On -kappalettahan siinä kierrätetään, mutta ei se nyt ihan cover kuitenkaan ole.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, tulin valituksi ammattikorkeakouluun ja hakuvaiheessa laitoin työkokemuksen kahdelta kuukaudelta = 1 piste. Tarkkaan luettuani huomasin että työkokemus joka hankitaan tämän ajan jälkeen ei vaikuta valintapisteisiiin (laskeskelin että kun olen töissä kesän ennen opintojen alkamista kerkeän saada ainakin tuon 1 pisteen arvoisesti) ja näin ollen työkokemusta ei olisi aikaisemmin kuin yhdeltä kuukaudelta ja näin ollen työkokemuspisteitä olisikin 0.

menikö opiskelupaikka sen sileän tien kun en kerran pysty todistamaan tuota kokemusta 1 pisteen arvoisesti vaikka pisteet muuten riittäisivät reilusti? (8pojoa)
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vertical kirjoitti:
Niin, tulin valituksi ammattikorkeakouluun ja hakuvaiheessa laitoin työkokemuksen kahdelta kuukaudelta = 1 piste. Tarkkaan luettuani huomasin että työkokemus joka hankitaan tämän ajan jälkeen ei vaikuta valintapisteisiiin (laskeskelin että kun olen töissä kesän ennen opintojen alkamista kerkeän saada ainakin tuon 1 pisteen arvoisesti) ja näin ollen työkokemusta ei olisi aikaisemmin kuin yhdeltä kuukaudelta ja näin ollen työkokemuspisteitä olisikin 0.

menikö opiskelupaikka sen sileän tien kun en kerran pysty todistamaan tuota kokemusta 1 pisteen arvoisesti vaikka pisteet muuten riittäisivät reilusti? (8pojoa)

Ei mene. Opiskelupaikka menisi, jos sisäänpääsysi olisi tuosta 1 pisteestä kiinni. Näin ainakin allekirjoittaneen ammattikorkeakoulussa.
 

Lexa

Jäsen
Kiitokset Hanulle tuohon edelliseen kysymykseen vastaamisesta.

Sitten tulee seuraava kymysys:

Onko Virosta mahdollista tilata apteekin itsehoitotuotteita Suomeen?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Lexa kirjoitti:
Kiitokset Hanulle tuohon edelliseen kysymykseen vastaamisesta.

Sitten tulee seuraava kymysys:

Onko Virosta mahdollista tilata apteekin itsehoitotuotteita Suomeen?

Jollei ole resepti lääkeitä eikä tullin alaisia niin mikä sen sitten estäisi, kai kauppa aina kelpaa.

veini
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voisko joku selventää mulle jalan suhdetta metriin? Siis ymmärrän kyllä mitä 6,o jalkaa on, mutta mitä on esimerkiksi 5,10 tai 5,11? Anteeksi että olen aasi :D
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Te niksipirkasta huimia potteja vihjeillänne poimineet huomio! Mitä käyttöä keksin Lidlistä ostetuille pantittomille vichy-pulloille, joita näin kesällä kertyy nurkkiin hirveä määrä. Ei jaksaisi kantaa kauppaankaan takaisin ja roskis täyttyy vähän turhan äkkiä.
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HN kirjoitti:
Yksi jalka on 30,48 senttimetriä.

Yksi tuuma on 2,54 senttimetriä.

Yksi jalka on 12 tuumaa.

Näin ollen:
5'10" = 177,80 cm
5'11" = 180,34 cm
6'00" = 182,88 cm


Edit: jalkoja ja tuumia ei siis ilmoiteta desimaalilukuina. 5'11" ei näin ollen tarkoita "viisi pilkku yksitoista jalkaa" vaan "viisi jalkaa ja yksitoista tuumaa".
Olen miettinyt tätä usein, mutta nyt vihdoin asia avautui minulle. Kiitokset HN:llä.
 

J.Petke

Jäsen
Jos ensi viikonloppuna haluaisi lähteä risteilylle tukholmaan niin mistä saisi halvimman matkan? Laivalla ei ole niin väliä kunhan ei ole mikään rahtialus.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Onko XP Pro fat32 levyn partitiointiin olemassa muuta konstia, kuin partition magic?

edit. gammottavasti typoi nääs
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä muutin opiskelupaikkakunnalta kotiin asuun kesäksi.

Ja tietenkin samalla käänsin postini tulemaan tönne. Mutta entäpä,jos on tilanne,että joku lasku olisikin jäänyt postilta kääntämättä? Kumpi olisi vastuussa laskun koroista? Minä vai posti?

Entä jos on 1.laskussa maksuaikaa 14 vrk,niin kuinkakohan paljon on maksuaikaa karhussa? Saman verran vai vähemmän?
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
vilperi kirjoitti:
Entä jos on 1.laskussa maksuaikaa 14 vrk,niin kuinkakohan paljon on maksuaikaa karhussa? Saman verran vai vähemmän?

Saattaa olla eroja riippuen firmasta mutta usein laittavat että maksettava HETI.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
tuuski kirjoitti:
Te niksipirkasta huimia potteja vihjeillänne poimineet huomio! Mitä käyttöä keksin Lidlistä ostetuille pantittomille vichy-pulloille, joita näin kesällä kertyy nurkkiin hirveä määrä. Ei jaksaisi kantaa kauppaankaan takaisin ja roskis täyttyy vähän turhan äkkiä.


Tee kiljua ja kutsu kaverit ja naapurit kemuihin..
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mistä tulee "lempinimi" Bleg tai Blegu?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kalastajille kysymys

Kalastusmaksuista tällä kertaa kyse. Säädösten mukaanhan kaikkien kalastajien on maksettava kalastuksenhoitomaksu 20 e/vuosi ja tämän lisäksi sitten erilaisia maksuja sen mukaan missä ja mitä kalastaa. Olen sen verran mamo, että olen nämäkin maksut aina tunnollisesti maksanut ja niin tänäkin vuonna.

Nyt on kyse tuosta yleisestä kalastusmaksusta eli valtakunnallisesta 20 egen maksusta. Maksoin tämän vuoden maksun viime vuoden joulukuun 14 päivä ja siitä on ilmeisesti tullut sen jälkeen minulle jonkinlainen kalastuskortti tositteeksi. Tämä kortti olisi pidettävä kalastaessa mukana. Olen tuon kortin onnistunut hävittämään ilmeisesti jonkun reissuunlähdön yhteydessä, kun olen arponut mitä kortteja mukaan ja mitä jätetään himaan.

Nyt kävin sitten MMM sivuilla ja ajattelin mitenköhän tuollaisen saisi uuden. Se ilmeisesti ei ole mahdollista (?), tositteeksi maksusta tosin kelpaa tiliote, joka minulta löytyy. Järjestely tuntuu uskomattomalta, en todellakaan meinaa kantaa kuukauden tiliotetta mukana, josta herra tai rouva kalapoliisi voisi tarkistaa, että olen ihan aidosti laskun maksanut. Onko kenelläkään kokemusta tai näkemystä näiden kalapollarien toiminnasta ? Periaatteessahan kait se voisivat viedä vaikka pyydykset tällaisessa tapauksessa ja se olisi minusta kohtuutonta. Elikästä kysäistään vaikkapa niin, millaisia kokemuksia kalapollareista ja toisaalta onko tosiaan niin, että korttia ei voi uutta saada, vaan pitää sitten kantaa mukana kuukauden verkkopankin tiliotetta ?
 

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bozik kirjoitti:
Järjestely tuntuu uskomattomalta, en todellakaan meinaa kantaa kuukauden tiliotetta mukana, josta herra tai rouva kalapoliisi voisi tarkistaa, että olen ihan aidosti laskun maksanut. Onko kenelläkään kokemusta tai näkemystä näiden kalapollarien toiminnasta ?

Muistaakseni tässä on sellainen käytäntö, että mikäli kalastuslupaa/tositetta ei pysty valvojalle pyydettäessä esittämään, saa sen käydä viikon kuluessa näyttämässä poliisilaitoksella. Mutta kätevästihän tuo kuitti menee kalastuspakissakin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bailey kirjoitti:
Muistaakseni tässä on sellainen käytäntö, että mikäli kalastuslupaa/tositetta ei pysty valvojalle pyydettäessä esittämään, saa sen käydä viikon kuluessa näyttämässä poliisilaitoksella. Mutta kätevästihän tuo kuitti menee kalastuspakissakin.
Tänks ja jos näin niin hyvä. Huono homma vaan on se, että koska hoitelen kaikki maksut ja laskut verkkopankin kautta, en tajunnut tuosta erillistä tulostetta printata. Nyt sitten tosite löytyy joulukuun tiliotteestani, jossa on kaikenlaista ostettua härveliä ja osinhan tuo tiliote toimii kuittina niihinkin. Ja itse asiassa jopa tiettyjen vehkeiden takuukuittina.

Itse en ole koskaan joutunut tekemisiin kalapollarien kanssa, enkä usko että tämä kummoisia ongelmia aiheuttaa. Laittoi vaan miettimään, että onkohan tämäkään lupajärjestelmä ja siihen liittyvät tositteet loppuun asti ajateltu. Siis kun esim. MMM sivuilla sanotaan, että maksutosite (minulla=Nordean kuukauden tiliote) kelpaa selvitykseksi. Ei ihan heti tule mieleen tuolta kirjanpidosta poistaa kuukauden tiliotetta ja laittaa kalastuspakkiin ihan vaan valvojia varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös