Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 637
  • 47 167

J.Petke

Jäsen
Viron matkaajat kertokaapa että kuinka paljon halvempaa viskit ovat eestinmaalla. Tarkoitan siis näitä kalliimpia viskejä eli mm. Scapaa tahi Laproighia.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
J.Petke kirjoitti:
Viron matkaajat kertokaapa että kuinka paljon halvempaa viskit ovat eestinmaalla. Tarkoitan siis näitä kalliimpia viskejä eli mm. Scapaa tahi Laproighia.

Viime viikolla tutkiskelin asiaa ja vastaus on että about samanhintaisia. JW mustaa ja punaista on kaupat pullollaan. Yhdestä kaupasta löysin sinistä hintaan 193e pullo. Laatu wiskit ovat about samanhintaisia ympäri maailmaa.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Miksi Ruotsi tai Englanti lähtisi taktioimaan MM-kisoissa? Tai siis, miksi Ruotsi haluaisi hävitä ottelun? Saksa kuitenkin todennäköisesti voittaa Ecuadorin ja on lohkon ykkönen, jolloin B - lohkon kakkonen kohtaisi Saksan. Ja Ruotsi hävitessään olisi tämän lohkon kakkonen ja saisi bratwurstit vastaansa ja Englanti kohtaisi Ecuadorin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Koala kirjoitti:
Miksi Ruotsi tai Englanti lähtisi taktioimaan MM-kisoissa? Tai siis, miksi Ruotsi haluaisi hävitä ottelun? Saksa kuitenkin todennäköisesti voittaa Ecuadorin ja on lohkon ykkönen, jolloin B - lohkon kakkonen kohtaisi Saksan. Ja Ruotsi hävitessään olisi tämän lohkon kakkonen ja saisi bratwurstit vastaansa ja Englanti kohtaisi Ecuadorin.
Tässähän vastasit jo itse kysymykseesi. Saksan ottelun tulos on selvillä ennen SWE-ENG -matsia. Saksalla on nyt mahdollisuus lepuuttaa avainmiehiään, parannella loukkaantuneita ja kokeilla uusia taktisia kuvioita. Ecuadorilla on saumat voittaa, jolloin Saksa olisikin lohkokakkonen. Tällöin Ruotsi "sopivasti" taktikoiden voisi hävitä... Tästä oli eilisessä IS:ssa enemmänkin jotain spekulaatiota.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Mr.Fox kirjoitti:
Tässähän vastasit jo itse kysymykseesi. Saksan ottelun tulos on selvillä ennen SWE-ENG -matsia. Saksalla on nyt mahdollisuus lepuuttaa avainmiehiään, parannella loukkaantuneita ja kokeilla uusia taktisia kuvioita. Ecuadorilla on saumat voittaa, jolloin Saksa olisikin lohkokakkonen. Tällöin Ruotsi "sopivasti" taktikoiden voisi hävitä... Tästä oli eilisessä IS:ssa enemmänkin jotain spekulaatiota.

Aa,minä kun ymmärsin, että Ruotsi olisi joka tapauksessa lähdössä häviämään illan ottelua. Kyllähän tämä nyt on ihan järkeenkäypää. Urheilumielessä toivotaan, että Saksa voittaisi Ecuadorin, ettei ylimääräistä farssia saataisi aikaseksi taas.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Koala kirjoitti:
Aa,minä kun ymmärsin, että Ruotsi olisi joka tapauksessa lähdössä häviämään illan ottelua.
Lisäksi Ruotsilla ei välttämättä ole varaa hävitä ottelua, sillä Trinidad & Tobago saattaa tulla ohi, jos T&T voittaa panoksettoman Paraguayn.

Summa summarum:
"Vi vet ju hur det gått för Tyskland och kan spela på resultatet!" - Freddie Ljungberg
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Miten on ?

Antaako naiset paremmin pimpsaa jos on kännissä, tai henki haisee viinalle ?

veini
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Sv veinikretski kirjoitti:
Antaako naiset paremmin pimpsaa jos on kännissä, tai henki haisee viinalle ?

veini

Empiiristen tutkimusten mukaan hieman kännissä oleva nainen antaa paljon helpommin kuin ihan selvä.

t. hanu
 

rage

Jäsen
Suosikkijoukkue
T:mi Porin hitsaus ja rengas
Sv veinikretski kirjoitti:
Antaako naiset paremmin pimpsaa jos on kännissä, tai henki haisee viinalle ?

veini

Mies: Viddu, shä näytät kännisshä hyvältä...
Nainen: Enhän minä ole kännissä.
Mies: Niin, mutta minäpä olen!

Tätäkö tarkoitit?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen lähdössä pidemmälle lomamatkalle ja matkalla pitäisi pystyä purkamaan digikameran muistikortti aina välillä, että saa lisää kuvia mahtumaan. Onko tiedossa jotain nettipalvelua, jonne nuo kuvat voisi tallentaa reissun päällä ja ladata sitten kotona omalle koneelle?
 

J.Petke

Jäsen
Bast kirjoitti:
Olen lähdössä pidemmälle lomamatkalle ja matkalla pitäisi pystyä purkamaan digikameran muistikortti aina välillä, että saa lisää kuvia mahtumaan. Onko tiedossa jotain nettipalvelua, jonne nuo kuvat voisi tallentaa reissun päällä ja ladata sitten kotona omalle koneelle?

Minne päin olet menossa? Ajattelin että kyllähän noissa nettikahviloissa saa kortin purettua helposti ja vaikka siitä siirrettyä muistitikulle tai mp3 soittimeen. Myös valokuvausliikkeet polttavat kuvasi suoraan cd:lle jos niin haluat. Nettiosoitteista määäääää en tiä mittää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
J.Petke kirjoitti:
Minne päin olet menossa? Ajattelin että kyllähän noissa nettikahviloissa saa kortin purettua helposti ja vaikka siitä siirrettyä muistitikulle tai mp3 soittimeen. Myös valokuvausliikkeet polttavat kuvasi suoraan cd:lle jos niin haluat. Nettiosoitteista määäääää en tiä mittää.
Pohjois-Amerikan Yhdysvaltoihin vie matka. Osan aikaa olen tutun luona käymässä ja siellä varmaan tuleekin poltettua kaverin koneella kuvat levylle, mutta matka jatkuu Nykiin ja siellä pitää taas varmaan tyhjentää korttia. Eiköhän siellä tosiaan voi jossain kamerakaupassa poltatuttaa cd:n, mutta ajattelin nyt kuitenkin tsekkailla muitakin mahdollisuuksia. DotMac (.mac) tarjoaa tarjoaa kyllä kovalevytilaa, mutta pitäisi liittyä jäseneksi ja maksaa kuukausimaksuja, Ei hotsita, kun ilmaisiakin palveluja on. Olen itse joskus 5 vuotta sitten käyttänyt, mutta sitä sivustoa ei enää ole olemassa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kertokoon se, joka tietää jotain Käpylän hyppyrimäestä. Rauniot sijaitsevat yhtenäiskoulun viereisessä metsäisessä rinteessä, mutta mistään lähdeteoksista en ole löytänyt mainintaa koko mäestä. Nokka ja tuet on tallella, joten varmaan mennään jonnekin vajaan sadan vuoden taakse. Mikä on siis tämän historia?
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Bast kirjoitti:
Olen lähdössä pidemmälle lomamatkalle ja matkalla pitäisi pystyä purkamaan digikameran muistikortti aina välillä, että saa lisää kuvia mahtumaan. Onko tiedossa jotain nettipalvelua, jonne nuo kuvat voisi tallentaa reissun päällä ja ladata sitten kotona omalle koneelle?
Tai sitten voit hommata tällaisen vempaimen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Sv veinikretski kirjoitti:
Antaako naiset paremmin pimpsaa jos on kännissä, tai henki haisee viinalle ?

veini

Alkujaan kysymyksen esitti Veikko Ennala Hymy lehden artikkelissaan, hänen ensimmäinen seksi kokemuksensa liittyi maksulliseen naiseen jonka luokse hänen mielestään piti mennä ainoastaan humalassa, niinpä hän meni ja osti pullon pilsneriä koska luuli tosiaan naisen antautuvan helpommin ja sen kuuluvan aina seksuaalisen kanssakäymisen kuvioihin. Että sellainen historia kysymyksen takaa. Nainen muuten sanoi nuorelle Veikolle toimituksen päätteeksi "tule sitten taas kun olet kännissä ". :)

Kysymykseni koskee Saipaa onko kyseinen seura joskus voittanut suomenmestaruuden pääsarja tasolla ? Siis jääkiekossa ?

veini
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sv veinikretski kirjoitti:
Kysymykseni koskee Saipaa onko kyseinen seura joskus voittanut suomenmestaruuden pääsarja tasolla ? Siis jääkiekossa ?
Ei. SaiPa ei ole voittanut yhtään Suomen mestaruutta, eikä Sm-liigan mestaruutta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DAF kirjoitti:
Kertokoon se, joka tietää jotain Käpylän hyppyrimäestä. Rauniot sijaitsevat yhtenäiskoulun viereisessä metsäisessä rinteessä, mutta mistään lähdeteoksista en ole löytänyt mainintaa koko mäestä. Nokka ja tuet on tallella, joten varmaan mennään jonnekin vajaan sadan vuoden taakse. Mikä on siis tämän historia?

Tämä nyt ei ole vastaus kysymykseesi, kun en minäkään sitä tiedä. Tuolla alueella on toinenkin hyppyrimäki. Kilsan päässä yhtenäiskoulusta, Kumpulan puolella, metsässä on myös hyppyrimäki. Alastulorinne ja puiset rappuset ovat edelleen jäljellä, mutta itse hyppyriä ei enää ole. Mäessä järjestetiin aikoinaan ahkerasti mäkihyppykisoja. Mäkihyppy on ilmeisesti aikoinaan ollut hyvinkin suosittua tuolla seudulla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
DAF kirjoitti:
Kertokoon se, joka tietää jotain Käpylän hyppyrimäestä. Rauniot sijaitsevat yhtenäiskoulun viereisessä metsäisessä rinteessä, mutta mistään lähdeteoksista en ole löytänyt mainintaa koko mäestä. Nokka ja tuet on tallella, joten varmaan mennään jonnekin vajaan sadan vuoden taakse. Mikä on siis tämän historia?
Kyseinen hyppyrimäki on varmasti kaikille täysi mysteeri. Sen verran muistelen isovanhempieni kertoneen, että sotien väliseltä ajalta se on, mutta en heiltäkään koskaan saanut kunnon vastausta siihen, onko mäessä esim. kilpailtu virallisesti. Sitäkään ei kukaan tunnu tietävän, kuka mäen on rakentanut, kenties KUV ? Ihan itsestään mäki ei ole syntynyt, sen verran vahvat ovat rakennetut osat.

Täytyy aiheesta kavereita ja tuttuja haastatella, josko he olisivat jostakin saaneet lisätietoa asiasta. Siellä on mäen päällä kaverin kanssa istuskeltu 70-80 lukujen taitteesta ja pohdittu mäen historiaa ;)
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kysymys myös tänne:

Vieläkö kaupasta saa grillimakkaraa nimeltä Taifuuni? Jos löytyy, missä nähty viimeksi? On kova ikävä tuota kiekuroiden kuningasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös