Galaxy S6. Jostain syystä ei tällä hetkellä tule automaattisesti välilyöntiä sanan jälkeen. Mistäs tuon toiminnon saa takaisin?
Syksyllä 1982 Kärpät-Ilves ottelu Raksilassa. Minä päivänä tämä ottelu pelattiin ja paljonko peli päättyi? Kiitollinen olisin, jos vastauksen saisin.
Juttu etenee sillä tavoin, että Ruotsiin on mentävä rikosilmoitus tekemään. Poliisimies oli eri hyvä jätkä. Nauro, ettei moista tapausta ole hänelle ennen tullut vastaan. "Käy nyt ensi töikses kysymässä, et onko sun nimissä miljoonia makoilemassa jollain pankkitilillä, hahaha!" ja "Harmi, kun ei olla, eikä tietenkään nyt voida ollakaan kavereita, kun kiinnostaa kyllä nyt aikalailla miten tää juttu on mennyt ja menee!". Parin viikon sisällä käyn Tukholmassa vähän rikastuttamassa ruotsalaiskonstaapelien työmaata. Yhen palstaveljenkin kyselin mukaan, jos vaan reissuun pääsee.
Ongelma: opiskelijana saan yleistä asumistukea. Olen ilmoittanut kelalle nollatulot, eli alle 400e kuussa saa sen mukaan tienata.
Nyt kuitenkin kesätyöpaikkani on maksanut heinä-elokuulta kertyneen tehdaspalkkion tililleni, ja merkannut sen olevan ajalta 9.10.-22.10. Ja se ylittää yhdessä muun tämän kuun palkkatulon kanssa tuon neljä hunttia.
Eli kuinkas isossa kusessa tässä nyt ollaan Kelan kanssa? Riittäisikö jos lähettäisi sinne kopion työsopimuksesta joka loppui elokuun puolessa välissä, vai mitä kannattaisi tehdä? Ajattelin kyllä ottaa soittoajan jollekin kivalle Kelan tätille vielä tällä viikolla, mutta jos jollain on tietoa niin kerro ihmeessä.
Eli kuinkas isossa kusessa tässä nyt ollaan Kelan kanssa? Riittäisikö jos lähettäisi sinne kopion työsopimuksesta joka loppui elokuun puolessa välissä, vai mitä kannattaisi tehdä? Ajattelin kyllä ottaa soittoajan jollekin kivalle Kelan tätille vielä tällä viikolla, mutta jos jollain on tietoa niin kerro ihmeessä.
Okei, aika jännä kun mulle taas kelasta sanoivat että sillä ei ole väliä koska maksetaan vaan että koska se työ on tehty. Ettei vaan mullekin sitten vielä olisi ikävää yllätystä tulossa kun elokuun viimeinen palkka maksettiin lokakuun puolella ja sain lokakuussa jo tukia.Minun kohdallani Kelaa ei kiinnostanut pätkääkään milloin työ on tehty vaan se milloin raha on tilillä. Kyse oli siis opiskelujen alusta kun sain kesätyörahoja tilille syyskuussa ja takaisinhan ne piti maksaa 15% korolla.
Tästä oppineena pyydänkin työpaikan palkanlaskijaa maksamaan joulukuun tilin tammikuun puolella kun opiskelut ovat jo loppuneet.
Suosittelen. Maksupäivä on se mikä ratkaisee.Tästä oppineena pyydänkin työpaikan palkanlaskijaa maksamaan joulukuun tilin tammikuun puolella kun opiskelut ovat jo loppuneet.
Huomenna pitäisi marssia poliisilaitokselle tunnistettavaksi passia varten. Mutta nyt vähän mietityttää mitä asioita ne siellä oikein kyselee?
Syntymäpaikkaa, missä asunut minä vuosina, osoitteita, juurikin äidin tyttönimeä ym. Aika lailla peruskysymyksiä.Huomenna pitäisi marssia poliisilaitokselle tunnistettavaksi passia varten. Mutta nyt vähän mietityttää mitä asioita ne siellä oikein kyselee?
Kiitos kummallekkin vastauksista, eiköhän se passi tule saatua noilla kysymyksillä.
Minä en edes vastannut oikein niihin kysymyksiin ja silti sain passin... Jotain vanhoja talonnumeroita meni viereiseen taloon tms... Ei ollut vaikutusta...
Itse olin reilu vuosi sitten tuossa myllyssä, jos nyt en ihan väärin muista niin ei minulta mitään äidin tyttönimeä tai naapurin koiran nimeä kyselty. Liekö sitten auttoi se kun sotilaspassi ja vanhaksi mennyt passi löytyi matkasta, joten oli helppo todistaa että olen oikeasti nimimerkki Roger Moore, enkä esimerkiksi Sean Connery.Kiitos kummallekkin vastauksista, eiköhän se passi tule saatua noilla kysymyksillä.
No sullahan oli tuon vanhan passin myötä henkilöllisyystodistus mukana. Mitä niiden pitäisi sinulta kysellä?Liekö sitten auttoi se kun sotilaspassi ja vanhaksi mennyt passi löytyi matkasta, joten oli helppo todistaa että olen oikeasti nimimerkki Roger Moore, enkä esimerkiksi Sean Connery.
No tuo vanha passi oli toki mennyt kolmea vuotta aiemmin jo vanhaksi, ja kyseisessä passikuvassa olin 13-vuotias, passia siis uusin 26-vuotiaana. Oli siinä vähän ehtinyt vettä virrata niin sanotusti. Mutta kai se sotilaspassi siinä auttoi.No sullahan oli tuon vanhan passin myötä henkilöllisyystodistus mukana. Mitä niiden pitäisi sinulta kysellä?
Kertokaas nyt Jypinkyläläiset, voiko siellä elää ja hyvin? Ja jos voi, niin mihin siellä kannattaa muuttaa (en osta, mutta olisi parin vuoden pesti vuokralle ehkä hakusessa).
Itse olin reilu vuosi sitten tuossa myllyssä, jos nyt en ihan väärin muista niin ei minulta mitään äidin tyttönimeä tai naapurin koiran nimeä kyselty. Liekö sitten auttoi se kun sotilaspassi ja vanhaksi mennyt passi löytyi matkasta, joten oli helppo todistaa että olen oikeasti nimimerkki Roger Moore, enkä esimerkiksi Sean Connery.
No tuo vanha passi oli toki mennyt kolmea vuotta aiemmin jo vanhaksi, ja kyseisessä passikuvassa olin 13-vuotias, passia siis uusin 26-vuotiaana. Oli siinä vähän ehtinyt vettä virrata niin sanotusti. Mutta kai se sotilaspassi siinä auttoi.
Tyhmä systeemi sinänsä. Eipä tosin ole nyt tiedossa kuin Viron reissu alkuvuodesta, sinne ei ole niin noko nuukaa.