Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 118
  • 47 279

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Yksi juttu hakusessa palstaa koskien:

- Näkeekö jostain tilastoa siitä, kuka on kirjoittanut eniten esim. pelkästään NHL-puolelle, sanotaan vaikka viimeisen vuoden aikana?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ovatko "tykkää meistä facebookissa niin osallistut arvontaan!" -arvonnat lakien ja asetusten mukaisia? Eli saako taho X rajata arvonnan ulkopuolelle ne, jotka eivät ole facebookissa?

Kysymykseni perustan siihen, että monesti näkee "ei ostopakkoa" -klausuulin jonkin tuotteen yhteydessä olevassa arvonnassa ja arvontaan voi osallistua esim. postikortin lähettämällä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ovatko "tykkää meistä facebookissa niin osallistut arvontaan!" -arvonnat lakien ja asetusten mukaisia? Eli saako taho X rajata arvonnan ulkopuolelle ne, jotka eivät ole facebookissa?
.

Mieti. Tuohan rajaa myös lukutaidottomat ulkopuolelle, törkeää. Postikorttiarvonta rajaa ne ulkopuolelle kenellä ei ole postikorttia, syrjintää sanon minä.

J.Petke

Jäsen

Kysymykseni perustan siihen, että monesti näkee "ei ostopakkoa" -klausuulin jonkin tuotteen yhteydessä olevassa arvonnassa ja arvontaan voi osallistua esim. postikortin lähettämällä.

Jos firma toimii Suomessa niin ilmeisesti käytännössä pitäisi olla tuo klausuuli mutta jos firma on ulkomaalainen niin en usko, että heillä on mitään velvollisuutta tuota noudattaa.

Ja ainahan tuo mahdollisuus voi olla vaikka sitä ei isoin kirjaimin mainoksessa kerrotakaan. Taas yksi näistä idioottimaisista säännöistä mitä en itse ymmärrä.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuo laki muuttui käsittääkseni tässä joskus viime vuosina, nykyään voidaan arvontoja järjestää myös pelkästään tuotteita ostaneille joten kait nuo Facebook arvonnatkin ovat ihan laillisia.

edit. hidas olin...

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Maksaako se facebook-liittyminen jotain?

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Maksaako se facebook-liittyminen jotain?

Tähän liittyen voiko tykätä FB:ssä, jos ei siis ko kohteesta tykkää? Eräskin kauppa mainosti facobookissa, että tykkää ja näet tarjoukset, mutta kun en omista henkilökohtaisista tykkää ko. kaupasta, niin en tykännyt facebookissakaan. En sitten nähnyt tarjouksia enkä mennyt ostoksille.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mieti. Tuohan rajaa myös lukutaidottomat ulkopuolelle, törkeää. Postikorttiarvonta rajaa ne ulkopuolelle kenellä ei ole postikorttia, syrjintää sanon minä.
Heh, ei nyt ole niin iso asia, kuin ilmeisesti oletit. Mietitytti vain ja homma selvisi mainiosti täältä. Kiitoksia vain msg.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heh, ei nyt ole niin iso asia, kuin ilmeisesti oletit. Mietitytti vain ja homma selvisi mainiosti täältä. Kiitoksia vain msg.

Hehe, en olettanut, kunhan pidin kysymystä tavattoman tyhmänä.

exobalt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Birgitan polku Lempäälässä tuttu? Sieltä löytyy useitakin vaihtoehtoja.

Ei ollut tämäkään tuttu, eihän tässä tunne lähiympäristöään yhtään. Kiitos vinkistä, tuolla pitää ehdottomasti lähteä reissu tekemään, jossei juhannuksena niin muulloin! Voisi kuvitella, että tuo Birgitan polku on juuri sieltä vähemmän kansoitetusta päästä.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Kertokaa esimerkkejä minkä perusteella sukupuolten tasa-arvo tarkoittaa tänä päivänä feminismiä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ollut tämäkään tuttu, eihän tässä tunne lähiympäristöään yhtään. Kiitos vinkistä, tuolla pitää ehdottomasti lähteä reissu tekemään, jossei juhannuksena niin muulloin! Voisi kuvitella, että tuo Birgitan polku on juuri sieltä vähemmän kansoitetusta päästä.

Käsittääkseni se on kyllä melkoisen kansoitettu, koska polku on varsin helppokulkuinen ja menee melko läheltä asutuskeskuksia ja liikenneyhteyksiä. Veikkaisin, että Kangasalla kulkeva Kaarinanpolku voisi olla rauhallisempi:

kangasala.info - Kangasala liikkuu

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko kukaan käyttänyt Amazonin verkkokauppaa? Siellä tuntuisi olevan halvimmat hinnat. Itse olen satunnaisesti tilaillut tavaraa netissä, en mitään kallista. Ebaystakin tullut ostettua kamaa mutta Amazonista en ole vielä mitään hankkinut. Kysymys kuuluu, että kuinka luotettava ostospaikka Amazon on? Halvat hinnat houkuttaa, mutta pistää myös mietityttämään.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kysymys kuuluu, että kuinka luotettava ostospaikka Amazon on? Halvat hinnat houkuttaa, mutta pistää myös mietityttämään.

Mitä merkitystä sillä edes on, kun maksat visalla ja jos joku menee perseelleen, niin visahan se lystin maksaa?

Onko kukaan käyttänyt Amazonin verkkokauppaa? Siellä tuntuisi olevan halvimmat hinnat. Itse olen satunnaisesti tilaillut tavaraa netissä, en mitään kallista. Ebaystakin tullut ostettua kamaa mutta Amazonista en ole vielä mitään hankkinut. Kysymys kuuluu, että kuinka luotettava ostospaikka Amazon on? Halvat hinnat houkuttaa, mutta pistää myös mietityttämään.
Pienelektroniikkaa (muistikortteja, kaapeleita, kännykkätarvikkeita, hiustenleikkuukone jne.) on tullut britti-Amazonista tilailtua, hyvin on kaikki toiminut.

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä merkitystä sillä edes on, kun maksat visalla ja jos joku menee perseelleen, niin visahan se lystin maksaa?

Mitä? Jos en esimerkiksi saa ostamaani tavaraa niin sitä ei veloiteta minulta? Siis hä?

Ja lähinnä tavaran laatu mietityttää. Joskus tullut ostettua netistä viallisia tavaroita halvan hinnan houkuttelemana. Ja se vituttaa.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mitä? Jos en esimerkiksi saa ostamaani tavaraa niin sitä ei veloiteta minulta? Siis hä?

Ja lähinnä tavaran laatu mietityttää. Joskus tullut ostettua netistä viallisia tavaroita halvan hinnan houkuttelemana. Ja se vituttaa.

Visa.fi sivuilta faktat kuntoon:

Jos kadotat Visa-korttisi ulkomailla, Visa voi tarjota sinulle hätävarakäteistä ja uuden kortin.
Visa on turvallisempi tapa maksaa verkossa. Riippumatta siitä kuinka paljon rahaa käytät, voit saada rahasi takaisin (riippuen pankkisi käyttöehdoista), jos:

Joudut väärinkäytöksen uhriksi netissä
  • Tilaustasi ei toimiteta
  • Tilauksesi toimitetaan vahingoittuneena
  • Saat kokonaan väärän tuotteen

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Vuosien kokemuksella voisi sanoa että 100% luotettava. Tuotteet ovat mitä luvataan, hinnat kohdallaan, Visalla maksaessa korttikin turvaa ja kaikki toimineet aina kuten pitää. Joskus tuote vähän viivästynyt matkalla mutta se on ollut ainoa ongelma. Kannattaa muuten huomioida että ihan kaikkea Amazon ei myy Suomeen, joitain rajoituksia siellä oli.
Tuotteita on varmaan kymmenittäin mitä olen Britti Amazonista tilannut ja muutaman Jenkkien omasta.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Välillä kannattaa jopa tilata jenkki-Amazonista, jos tilaus on niin pieni, että tullit ja alvit eivät vaivaa. Aika usein tuolta irtoaa kirjasta kovakantinen versio samaan hintaan kuin Euroopasta paperikantinen. Toimitusajassa ei ole merkittävää eroa.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä kannattaa jopa tilata jenkki-Amazonista, jos tilaus on niin pieni, että tullit ja alvit eivät vaivaa. Aika usein tuolta irtoaa kirjasta kovakantinen versio samaan hintaan kuin Euroopasta paperikantinen. Toimitusajassa ei ole merkittävää eroa.
Juuri näin. Etenkin kirjoja tuolta kannattaa tilata. Kuten varsin hyvin tiedämme, kirjojen ALV on 9 %, eli postikuluineen enintään 111,11 € arvoisen tilauksen saa verovapaasti.

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Eiköhän kyseessä ole väännös enklantilaisesta manauksesta Hell's Bells = 1.(mildly blasphemous) expression of surprise, contempt, outrage, disgust, boredom, frustration.

Lähde: Webster's dictionary.

Olen myöskin kuullut vanhojen miesten käyttävän ilmaisua Hell's Bells and buckets of blood. Ihan ok, kun ei ole kunnon voimasanoja valmiina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy