Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 999 679
  • 47 191

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Miten selvitän mikä äänikortti koneessani on?
Mitä ajureita minun pitää asentaa koneeseeni, äänikortin ja näytönohjaimen lisäksi?

Edit: Just joo, äänikortti olikin integroitu emolevyyn. Toinen kysymys kaipaa vielä vastaamista...
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten selvitän mikä äänikortti koneessani on?
Mitä ajureita minun pitää asentaa koneeseeni, äänikortin ja näytönohjaimen lisäks?
Riippuu mitä laitteita koneessasi on. Voi joutua asentamaan ainakin verkkokortille (LAN+ WLAN) ja piirisarjalle. Katso laitehallinnasta näkyykö joidenkin laitteiden kohdalla kysymysmerkkejä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En oikein keksinyt mihin tämä viesti kuuluis, mutta:
Nyt kun talvi on taas tulossa, niin kaivoin vanhat luistimet kaapista. En lätkää pelaile tai muuta, mutta joskus on kiva käydä ihan hvuokseen luistelemassa, mun jalat vaan ei ilmeisesti ole sopivat millekkään hokkareille.

Mulla on tosi kapea jalka ja nilkka, ja varsinkin nilkan kohdalle jää noin 2 sentin verran "löysää" sivuille, niin että luistin ei tue nilkkaa ollenkaan. Jos laitan narut kireälle, niin nilkkaa ei voi taivuttaa eteenpäin, mutta sivuille päin edelleen. Tämän takia luisteleminen on hiukan hankalaa, ja nilkat tulee helposti kipeiksi. Sinnillä siellä koululiikunnassakin aina pärjäsi, mutta olisi vain kiva tietää, että onko tässä nyt luistinkauppaan reissu vai mitä? Sama ongelma tosin ollut aina kaikkien hokkareiden kanssa.

Olen siis naispuolinen ihminen, mutta kaunokkeja en jalkaani pistä, eihän se ole edes hauskaa ;) Ja anteeksi epäselvä viesti, jostain syystä tämä ongelma on vähän vaikea ilmaista selkeästi :D
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
En oikein keksinyt mihin tämä viesti kuuluis, mutta:
Nyt kun talvi on taas tulossa, niin kaivoin vanhat luistimet kaapista. En lätkää pelaile tai muuta, mutta joskus on kiva käydä ihan hvuokseen luistelemassa, mun jalat vaan ei ilmeisesti ole sopivat millekkään hokkareille.

Mulla on tosi kapea jalka ja nilkka, ja varsinkin nilkan kohdalle jää noin 2 sentin verran "löysää" sivuille, niin että luistin ei tue nilkkaa ollenkaan. Jos laitan narut kireälle, niin nilkkaa ei voi taivuttaa eteenpäin, mutta sivuille päin edelleen. Tämän takia luisteleminen on hiukan hankalaa, ja nilkat tulee helposti kipeiksi. Sinnillä siellä koululiikunnassakin aina pärjäsi, mutta olisi vain kiva tietää, että onko tässä nyt luistinkauppaan reissu vai mitä? Sama ongelma tosin ollut aina kaikkien hokkareiden kanssa.

Olen siis naispuolinen ihminen, mutta kaunokkeja en jalkaani pistä, eihän se ole edes hauskaa ;) Ja anteeksi epäselvä viesti, jostain syystä tämä ongelma on vähän vaikea ilmaista selkeästi :D

Oletko kokeillut muotoiluttaa luistimia? Urheilukaupoissa on omat uuninsa siihen(tai ainakin jossain kaupoissa) ja onnistuu se kotikonsteinkin, kun menet vaikkapa saunaan istumaan luistimet jalassa. Tosin tuo urheilukaupassa muotoilu on paljon parempi keino siihen.

Vaihtoehto tietenkin on, että ostat pienemmät luistimet. :)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Oletko kokeillut muotoiluttaa luistimia? Urheilukaupoissa on omat uuninsa siihen(tai ainakin jossain kaupoissa) ja onnistuu se kotikonsteinkin, kun menet vaikkapa saunaan istumaan luistimet jalassa. Tosin tuo urheilukaupassa muotoilu on paljon parempi keino siihen.

Vaihtoehto tietenkin on, että ostat pienemmät luistimet. :)
No sit sattuu jo varpaisiin :D On pitkä, kavee ja matala jalka. Erittäin epäkätevä. Juoksukenkiäkin todella vaikea ollut löytää, ja muutenki kenkäkaupissa turha kierrellä hirveästi. Aina saman merkkisi - hyväksikettuja kenkiä joutuu ostamaan. Viimeksi kun erehdyin ostamaan toisen merkkiset vapaa-ajankengät ja niillä kävelin n. 4km, niin tuli jalat niin kipeiksi ettei voinut kahteen päivään kunnolla kävellä :D

Mutta isälläkin ollut sama ongelma. Sukuvika tuo tyhmän mallinen jalka. Nilkka ja sääri on vaan sellasia kukkakeppejä, ihan sama mitä tekis. Läskiki menee vaan vyötärölle :D
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
No sit sattuu jo varpaisiin :D On pitkä, kavee ja matala jalka. Erittäin epäkätevä. Juoksukenkiäkin todella vaikea ollut löytää, ja muutenki kenkäkaupissa turha kierrellä hirveästi. Aina saman merkkisi - hyväksikettuja kenkiä joutuu ostamaan. Viimeksi kun erehdyin ostamaan toisen merkkiset vapaa-ajankengät ja niillä kävelin n. 4km, niin tuli jalat niin kipeiksi ettei voinut kahteen päivään kunnolla kävellä :D

Mutta isälläkin ollut sama ongelma. Sukuvika tuo tyhmän mallinen jalka. Nilkka ja sääri on vaan sellasia kukkakeppejä, ihan sama mitä tekis. Läskiki menee vaan vyötärölle :D

No siinä tapauksessa muotoilutat ehdottomasti.

Luistimien erilaisista lesteistä minulla ei pahemmin ole tietoa, koska olen pelannut viimeiset 4 kautta samoilla Bauerin luistimilla ja taisi olla sitäkin ennen Bauerin luistimet. Ne sopii minun jalkaan kuin nakutettu. Bauerit ainakin taitavat siten olla leveämpi lestisiä, koska muunlaiset kengät mulla pitää olla leveällä lestillä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Paikallisen pizzerian listalle on ilmestynyt uusi herkku nimeltään lahmajoun. Mainostavat tätä ruokalajia maukkaana ja erittäin tulisena. Onko porukalla kokemuksia ko. läpysköistä? Onko tuo oikeasti tulinen vai suomalaisen tulinen (laitetaan puoli teelusikallista enemmän pippuria kuin ohjeessa käsketään)? Hinta on sen verran alhainen (pieni 2€, iso 3,5) että yhdestä tuskin nälkä lähtee? Näyttäisi ainakin maistuvalta.

Linkki vie Wikipedian vallattomaan maailmaan.

Edit: Tuli nyt sitten haettua yksi tällainen läpyskä ja ei helvetti mitä kusetusta tuo mainos. Maukas tuo oli kuin kengänpohja, ainoa maku jonka tuosta sai löydettyä oli sipuli ja tulisuudesta ei ollut tietoakaan. Ei edes suomalaisten tulisuudesta. Ja kyllä noita saisi viisi kappaletta ainakin mussuttaa jos meinaa nälän saada lähtemään. Itse kuitenkin suosittelen valitsemaan jonkun maukkaamman ruokalajin, kuten vaikka eteismaton.
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paikallisen pizzerian Hinta on sen verran alhainen (pieni 2€, iso 3,5) että yhdestä tuskin nälkä lähtee? Näyttäisi ainakin maistuvalta.

Taisit saada huonon vedon. Mutta parempiakin vaihtoehtoja löytyy. esim, Kotkassa MussalonPizzeria vetää taivaan upeita tuotteita ihan käypään hintaan, ei tosin tollaista rahanpesukamaa, mutta hyvästä kannattaa maksaa. No, onhan mulla rahaa.
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten lasketaan lasku:

1/2 * (-2/3) * 3/4 * (-4/5) * 5/6 * (-6/7) * ... * 99/100?

Vastaukseksi pitäisi saada 1/100...

Alkaa vähän huolestuttaa kun ei omilla kiitettävän pitkän matikan taidoilla osaa laskea pikkusiskon 7-luokan tehtäviä...
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Miten lasketaan lasku:

1/2 * (-2/3) * 3/4 * (-4/5) * 5/6 * (-6/7) * ... * 99/100?

Vastaukseksi pitäisi saada 1/100...

Alkaa vähän huolestuttaa kun ei omilla kiitettävän pitkän matikan taidoilla osaa laskea pikkusiskon 7-luokan tehtäviä...

Miinukset kumoaa toisensa (parillinen määrä), ja kun laskut kääntää murtoluvuiksi, aina kun löytyy sama osoittaja ja nimittäjä, ne voi supistaa. Jäljelle jää viivan päälle 1 ja alle 100.

t. yläkoulun matematiikan ope
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Helsinkistä (katajanokka) pitäisi lähteä laivalla ja jättää auto pariksi päiväksi parkkiin. Mikäköhän olisi halvin vaihtoehto. Ratikalla pääsee ilmeisesti satamaan mainiosti, mutta onko paikkoja, mihin auton voisi jättää laillisesti ilmaiseksi parkkiin täksi aikaa? Eli helsingin alueelta ilmaisia parkkialueita olisi haussa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsinkistä (katajanokka) pitäisi lähteä laivalla ja jättää auto pariksi päiväksi parkkiin. Mikäköhän olisi halvin vaihtoehto. Ratikalla pääsee ilmeisesti satamaan mainiosti, mutta onko paikkoja, mihin auton voisi jättää laillisesti ilmaiseksi parkkiin täksi aikaa? Eli helsingin alueelta ilmaisia parkkialueita olisi haussa.
Ekana tuli mieleen Pasila ja Veturitien ilmainen parkkialue. Se sijaitsee siis tuossa karttakuvassa olevan rakennuksen (Veturitie 3) päädyssä, ikään kuin osoitteessa Veturitie 5. Siitä pääsee sitten 10-15 minuutissa keskustaan sporalla tai vaikka junallakin.

Jaahas, tuo linkki viekin näemmä vain sivuston etusivulle, mutta siihen vaan näpyttelee sitten tuon Veturitien.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Helsinkistä (katajanokka) pitäisi lähteä laivalla ja jättää auto pariksi päiväksi parkkiin. Mikäköhän olisi halvin vaihtoehto. Ratikalla pääsee ilmeisesti satamaan mainiosti, mutta onko paikkoja, mihin auton voisi jättää laillisesti ilmaiseksi parkkiin täksi aikaa? Eli helsingin alueelta ilmaisia parkkialueita olisi haussa.

Muistaakseni kisahallin/stadionin parkkis on edelleen ilmainen. Siitä pääsee nelosella tai 4T:llä Skattalle. Matka kestää n.10-15 min ratikalla.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Muistaakseni kisahallin/stadionin parkkis on edelleen ilmainen. Siitä pääsee nelosella tai 4T:llä Skattalle. Matka kestää n.10-15 min ratikalla.

Eikös ne parkkikset, ainakin suurin osa jos eivät kaikki, ole nykyään 4 tunnin paikkoja? Vai onko siellä vielä erikseen noita 24 tunnin paikkoja?
 

Jeffrey

Jäsen
Eikös ne parkkikset, ainakin suurin osa jos eivät kaikki, ole nykyään 4 tunnin paikkoja? Vai onko siellä vielä erikseen noita 24 tunnin paikkoja?

Stadikan parkkis on edelleen 24h. Eli sinne ainakin itse suuntaisin autoni. Tosin voi olla vaikea löytää paikka, mutta jos hieman varaa aikaa odotteluun niin kyllä sieltä joku paikka vapautuu suht nopeesti. Ja tosiaan 4T suoraan botskille.

Tuo Kisiksen parkkis on suurilta osin noita 4h paikkoja. On tosin siinäkin vissiin pari riviä 24h, mutta yleensä täynnä. Kannattaahan nekin silti kattoa jos ei stadikalta heti löydy paikkaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietääkö joku jotain suomalaista verkkokauppaa/liikettä josta saa Strhess -merkkisiä paitoja?
 
Tilanne on siis sellainen, että mIRC:ssä IRCnetin puolella Ässät-kanavalla yleensä ei näy muita käyttäjiä kuin minä, mutta muutaman kirjoittelua näen ja ilmeisesti siellä joku myös minun kirjoitteluni näkee ja tällä kanavalla siis kuitenkin on porukkaa kuulema ihan kohtuullisesti. Ongelma on ollut jo jonkin aikaa tuon yhden ainoan kanavan kanssa ja mielellään haluaisin kuulla, mistä tällainen asia voi johtua ja voisiko siihen olla jotain ratkaisua?
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tilanne on siis sellainen, että mIRC:ssä IRCnetin puolella Ässät-kanavalla yleensä ei näy muita käyttäjiä kuin minä, mutta muutaman kirjoittelua näen ja ilmeisesti siellä joku myös minun kirjoitteluni näkee ja tällä kanavalla siis kuitenkin on porukkaa kuulema ihan kohtuullisesti. Ongelma on ollut jo jonkin aikaa tuon yhden ainoan kanavan kanssa ja mielellään haluaisin kuulla, mistä tällainen asia voi johtua ja voisiko siihen olla jotain ratkaisua?
Jos kanava on tyyliin #ässät, niin ekana tulee mieleen, että merkistökoodaus jotenkin on väärin. Joskus on ollut ongelmia kanavien kanssa joiden nimissä on ääkkösiä. Tosin, jos tuo merkistökoodaus on väärin, niin vaikeaa uskoa, että ylipäätänsä pääsisit samalle kanavalle muiden kanssa, joten tämä skenaario taisi olla aika kaukaa haettu..
 

tutzba

Jäsen
Näin joskus t-paidan, jossa oletuksena oli se, että t-paidan omistaja oli liian kännissä tai sammunut ja sitten alla oli kaikki osoitetiedot mihin henkilön voisi palauttaa. Googlettamalla löysin vain tämän, eikä tuo ollut oikea. Olen joskus aiemminkin tätä kysynyt mutta en tietenkään löydä sitä viestiä. Muistaakseni se oli sellainen punainen paita ja valkoisella oli teksti.

Anyone?
 
Jos kanava on tyyliin #ässät, niin ekana tulee mieleen, että merkistökoodaus jotenkin on väärin. Joskus on ollut ongelmia kanavien kanssa joiden nimissä on ääkkösiä. Tosin, jos tuo merkistökoodaus on väärin, niin vaikeaa uskoa, että ylipäätänsä pääsisit samalle kanavalle muiden kanssa, joten tämä skenaario taisi olla aika kaukaa haettu..
Todennäköisesti voisi olla noissa ääkkös-kanavissa häikkää, kun muillakaan kanavilla, jossa esiintyi ääkkösiä ja jokin nimimerkki siellä väitettiin olevan, ei sitten ketään itseni lisäksi näkynyt. Mistä ja miten siis mahdollisesti voisin korjata tätä merkistökoodausta?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jos astianpesukoneen ilmoitettu leveys on 59,6cm ja sille varattu paikka keittiössä on leveydeltään hitusen alle 60cm, niin voiko koneen asentaa tuolle paikalle? Puhutaan siis millimetrien marginaalista, joten onko meillä tässä ongelma?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos astianpesukoneen ilmoitettu leveys on 59,6cm ja sille varattu paikka keittiössä on leveydeltään hitusen alle 60cm, niin voiko koneen asentaa tuolle paikalle? Puhutaan siis millimetrien marginaalista, joten onko meillä tässä ongelma?
Näkisin että voi olla että kone "hölskyy" kun molemmille puolille jää 2mm löysää...Oikeasti en näistä mitään tiedä, mutta oma tiskikone on asennettu 0,5cm marginaalilla eli 2,5mm per sivu. Jos joku nyt sanoo että sen vaarallista niin so not. Ainakaan en revi sitä irti enää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kai se voi lingotessa hiukan hölskyä. Parasta pestä käsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös