Huh huh. Melkoinen tunteiden vuoristorata oli tämä kauden päätös. Petun astelu taloon ja samalla uuden isännän avustuksella pelaamaan ryhtynyt joukkue herätti sisälläni uudestaan sen pitkään kadoksissa olleen Kärppä-kipinän ja uskon siitä, että hyviä asioita voisi tapahtua. Katsomossa ympärilläkin moni jännitti Pelicans-TPS pelin tilannetta, ja Claran hölmöily ja siitä seurannut kauden päätös veti ainakin itseltäni ilmat pihalle. Ei siksi, että tämä seura olisi ansainnut yhtään tämän enempää, vaan siksi, että joku lapsenomainen usko ja tunne "Petun Kärppiin" ehti herätä ja lopputulos vituttaa siksi erityisen paljon.
Tämä kausi on ollut kaikkinensa ihan hirveä, ja lopun dramaattiset hetket jää varmasti kaihertamaan mieleen joksikin aikaa. Se, mitä minä vaadin ja toivon seuralta, on ihan aidon oikeasti norsunluutornista alas laskeutuminen ja KONKREETTISTEN ASIOIDEN TEKEMINEN, joilla tämä seura saadaan vielä joskus raiteilleen.
Ihan ensimmäisenä seurajohto - Virkkunen, Myllykoski, Junno hallituksen PJ:nä voisivat esittää jonkinlaisen anteeksipyynnön kauden johdosta. 2000-luvun suurin farssi. Ökykallis joukkue. Ei pudotuspelejä - sarjassa, jossa lähes kaikki pääsee pudotuspeleihin mukaan. Miten tämä on edes mahdollista? Haluan kuulla seurajohdon suulla ne asiat, mitkä monille meistä on olleet jo itsestäänselvyyksiä, koska muuten ei ole mitään luottoa siitä, että nuo toteemipaalut olisivat ymmärtäneet, saati sitten oppineet tästä jotain. Ensimmäinen askel kohti parannusta on virheiden myöntäminen, ja tässä kohtaa se tulee tehdä julkisesti.
Tämän jälkeen vaadin kunnollista suursiivousta koko organisaatiossa. Joka ikisen pestin kohdalla on käytävä kriittinen tarkastelu läpi, onko hommassa aidosti paras ja osaavin mahdollinen henkilö, joka omalla tekemisellään kohentaa seuran vaatimustasoa päivittäisessä arjessa? Ihan sama, oletko toimitusjohtaja vai siivooja, asiat täytyy tehdä tiptop-tasoisesti kaikissa rooleissa, jotka Kärppiin liittyvät. Kärppien resursseilla operoiva suurseura ei voi jatkaa nykyistä kulkuaan. Marjamäen sanat siitä, ettei homma parane valmentajaa vaihtamalla ja että asiat eivät olleet enää Oulussa kuin ennen, asettuvat nykytilanteen valossa aika mielenkiintoiseen valoon.
Lisäks olisi syytä tarkastella toimitusjohtaja-Virkkusen asemaa erittäin kriittisesti, ja seuraavat henkilöt saavat poistua ihan helvetin kauas Kärpistä: Myllykoski, Sihvonen, Silander, Jaakola. Kukaan heistä ei tuo Kärppiin mitään sellaista, mitä joku muu ei tekisi paremmin ja sen takia on korkea aika vaihtaa kaikki ne henkilöt pois seuran palkkalistoilta, jotka ovat omalla toiminnallaan olleet mahdollistamassa tätä monivuotista alamäkeä.
Olen kannattanut Kärppiä pitkään ja seura on minulle rakas. Tämä kausi rikkoi kuitenkin jotain perustavanlaatuista minun ja Kärppien välisessä suhteessa, ja sen sijaan, että minä kausi toisensa jälkeen jatkan sokeaa uskomistani paremmasta huomisesta, on seuran aika todistaa, että tässä hommassa on vielä jotain järkeä. Kausikortin uusiminen ei ole enää mikään itsestäänselvyys.