Olen samaa mieltä. Minusta yksi Kärppä-osion suurista rikkauksista on nimenomaan se, että täällä jokainen saa olla oma itsensä, ja esittää mielipiteensä sellaisina kuin ne kokee. Tämä palsta tarvitsee
@McTorso a siinä missä kaikkia muitakin, eikä ketään pitäisi ruveta "karsinoimaan". Karsastan vastakkainasettelua, etenkin kun kyseessä on yhteinen rakas seura, Oulun Kärpät. Eri mieltä voi - ja pitääkin olla, mutta viimeiseen asti täytyisi välttää henkilökohtaisuuksiin menemistä, sillä kaikkihan me toivomme menestystä. Jotkut lähestyvät asioita lähtökohtaisesti positivismin kautta, ja se heille suotakoon.
Myönnän, että ärsyynnyn monesti, kun umpisurkean pelin jälkeen kaivetaan väkisin myönteisiä asioita matsista, mutta tavallaan arvostan tuollaista asennetta ja suhtautumista. Ehkä siitä olisi jotain oppimista minullekin, kyyniselle pessimistille, joka helpommin haukkuu kuin kehuu. Toisaalta olen seurannut Kärppien taivalta jo sen verran kauan (reippaasti yli 25 vuotta), että on muodostunut eräänlainen kyky aistia, milloin selkeästi mennään väärillä urilla. Lauri Mikkola ei selvästikään ole oikea henkilö valmentamaan Oulun Kärppiä takaisin menestykseen. Sen pystyy helposti tarkistamaan tilastoista, ja todentamaan koko kauden tähän astisista peliesityksistä.
Kyseessä on ennen kaikkea laaja palstakonsensus Kärppien viisikkopelin suurista heikkouksista, ja Laten pelikirjan huonoudesta. On jo liian myöhäistä toivoa, että itse pelitapa tuosta juurikaan paranisi, joten ainoa toivo lepää huippuyksilöiden, erikoistilanne- ja maalivahtivahtipelin varassa. Noin vajavaisella valmennuksella tavallisesti noutaja tulee viimeistään puolivälierissä, oli materiaali millainen tahansa. Ei ole realistista olettaa, että Kärpät olisi mitenkään poikkeus, vaikka dominoidaan esimerkiksi ylivoimatilastoa (29,75%). Mutta pakko on silti uskoa viimeiseen asti, enkä lakkaa kannustamasta. Syteen tai saveen, Kärpät on aina sydämessäni ykkösseura.