Maalivahti ei saa ylittää keskiviivaa, ja siksi hän ei voi toimia kapteenina. Tuomareille kun pitää pystyä keskustelemaan missä tahansa jäällä.
Jääkiekossa tästä keskiviivan ylittämisestä on määrätty maalivahdille rangaistus, poislukien tietysti toisessa erässä kun maalivahti vaihdetaan kenttäpelaajaan siirretyn rangaistuksen aikana.
Ja olisihan se muutenkin aikaavievää touhua kun maalivahti kävisi keskustelemassa tuomarille jossakin toimitsija-aitossa, ja pitäisi aina odottaa että saa maskin päähän ja muutkin varusteet taas kuntoon ennenkuin peli voi taas alkaa.
Olin kyllä tietoinen tästä maalivahdin punaviivan ylitys -kiellosta, mutta kuvittelin sen koskevan vain oikeata pelitilannetta. Silloin kun kapteenit keskustelevat tuomareiden kanssa, eikö peli ole silloin yleensä poikki?
Ja harvoin itse olen nähnyt kenttäpelaaja-kapteeninkaan nyt varsinaisesti käyvän toimitsija-aition puolella asioita selvittelemässä, kyllähän tuo yleensä tapahtuu kaukalon sisäpuolella.
Ja eikö maalivahti muka pysty puhumaan maskinsa läpi? Ja jos ei pysty, niin heittäköön maskin takaraivolle siksi aikaa, kun puhuu tuomarin kanssa, ja vetäisköön takaisin lärvin suojaksi, kun pelitohinat taas jatkuvat. Ja mitä tarkoitat varusteiden korjailulla? Miksi maalivahdin pitäisi riisua varusteitaan keskustellakseen tuomarin kanssa?
Mielestäni se vain on väärin, ettei jäkismolari voi olla kapteeni, koska yhtä hyvin joukkueen suurin johtajatyyppi voi olla myös maalivahti. Ihme sääntö.