Sekalaisia kysymyksiä jääkiekosta

  • 1 999 645
  • 8 416
Kysynpä Kalpa-kannattajilta/tietäjiltä sellaista että milloin tulevat irtoliput myyntiin Kalpan runkosarjan 2008/-09 otteluihin?

Oulusta olis muutaman hengen porukka tulossa katsomaan Kärppien historiallista ensimmäistä tappiota Kalpalle. Tunne että siellä vois olla liput kysyttyä tavaraa kauden alussa "suht" hyvien vahvistusten jäkeen. Siksi ois kiva olla hyvissä ajoin liikkeellä että pääsee istumaan.
 

Rocco

Jäsen
Maalin teki Sportin Raimo Brax HIFK:ta vastaan 18.9.1975 Vaasassa. Pelikellon aikaa ei mulla tässä ole saatavissa, mutta pelin ekalla minuutilla kuitenkin.

Muistaakseni maalin syntyaika oli 00:38. Voin toki olla väärässä, mutta alle yksi minuutti tosiaan aikaa meni.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ville Niemiseltä löytyy tilastoista kahdet olympialaiset ja World Cup, mutta ei lainkaan MM-kisoja. Onko vastaavia arvokisakävijöitä paljonkin suomalaisten joukossa?
 

Koivistoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
K.Lehtonen, Ovetshkin, KalPa
Kysynpä Kalpa-kannattajilta/tietäjiltä sellaista että milloin tulevat irtoliput myyntiin Kalpan runkosarjan 2008/-09 otteluihin?

Oulusta olis muutaman hengen porukka tulossa katsomaan Kärppien historiallista ensimmäistä tappiota Kalpalle. Tunne että siellä vois olla liput kysyttyä tavaraa kauden alussa "suht" hyvien vahvistusten jäkeen. Siksi ois kiva olla hyvissä ajoin liikkeellä että pääsee istumaan.

Itse olen kuullut, joltain foorumilta, en nyt muista mistä (niiralanmonttu?), että ekoihin peleihin tulisi liput myyntiin 9.päivä syyskuuta. En nyt mene ihan varmaks kuitenkaan sanomaan.
 

Rocco

Jäsen
Mihin perustuu se, että jääkiekossa maalivahti ei voi olla joukkueensa kapteeni, mutta jalkapallossa voi?

Maalivahti ei saa ylittää keskiviivaa, ja siksi hän ei voi toimia kapteenina. Tuomareille kun pitää pystyä keskustelemaan missä tahansa jäällä.

Jääkiekossa tästä keskiviivan ylittämisestä on määrätty maalivahdille rangaistus, poislukien tietysti toisessa erässä kun maalivahti vaihdetaan kenttäpelaajaan siirretyn rangaistuksen aikana.

Ja olisihan se muutenkin aikaavievää touhua kun maalivahti kävisi keskustelemassa tuomarille jossakin toimitsija-aitossa, ja pitäisi aina odottaa että saa maskin päähän ja muutkin varusteet taas kuntoon ennenkuin peli voi taas alkaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Maalivahti ei saa ylittää keskiviivaa, ja siksi hän ei voi toimia kapteenina. Tuomareille kun pitää pystyä keskustelemaan missä tahansa jäällä.

Jääkiekossa tästä keskiviivan ylittämisestä on määrätty maalivahdille rangaistus, poislukien tietysti toisessa erässä kun maalivahti vaihdetaan kenttäpelaajaan siirretyn rangaistuksen aikana.

Ja olisihan se muutenkin aikaavievää touhua kun maalivahti kävisi keskustelemassa tuomarille jossakin toimitsija-aitossa, ja pitäisi aina odottaa että saa maskin päähän ja muutkin varusteet taas kuntoon ennenkuin peli voi taas alkaa.

Olin kyllä tietoinen tästä maalivahdin punaviivan ylitys -kiellosta, mutta kuvittelin sen koskevan vain oikeata pelitilannetta. Silloin kun kapteenit keskustelevat tuomareiden kanssa, eikö peli ole silloin yleensä poikki?

Ja harvoin itse olen nähnyt kenttäpelaaja-kapteeninkaan nyt varsinaisesti käyvän toimitsija-aition puolella asioita selvittelemässä, kyllähän tuo yleensä tapahtuu kaukalon sisäpuolella.

Ja eikö maalivahti muka pysty puhumaan maskinsa läpi? Ja jos ei pysty, niin heittäköön maskin takaraivolle siksi aikaa, kun puhuu tuomarin kanssa, ja vetäisköön takaisin lärvin suojaksi, kun pelitohinat taas jatkuvat. Ja mitä tarkoitat varusteiden korjailulla? Miksi maalivahdin pitäisi riisua varusteitaan keskustellakseen tuomarin kanssa?

Mielestäni se vain on väärin, ettei jäkismolari voi olla kapteeni, koska yhtä hyvin joukkueen suurin johtajatyyppi voi olla myös maalivahti. Ihme sääntö.
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Olin kyllä tietoinen tästä maalivahdin punaviivan ylitys -kiellosta, mutta kuvittelin sen koskevan vain oikeata pelitilannetta. Silloin kun kapteenit keskustelevat tuomareiden kanssa, eikö peli ole silloin yleensä poikki?

Onpa niinkin, mutta eihän jääkiekossa molari saa vetää rankkujakaan. Myllys olisi aikanaan Ruotsissa halunnut mutta tuomari ei antanut kun ei saa ylittää punaviivaa.

Säännöt ovat sääntöjä. Joskus ne ovat typeriä mutta minkäs sille voi. Eikä tuosta säännöstä juuri kellekään isoa haittaa ole.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onpa niinkin, mutta eihän jääkiekossa molari saa vetää rankkujakaan. Myllys olisi aikanaan Ruotsissa halunnut mutta tuomari ei antanut kun ei saa ylittää punaviivaa.

Säännöt ovat sääntöjä. Joskus ne ovat typeriä mutta minkäs sille voi. Eikä tuosta säännöstä juuri kellekään isoa haittaa ole.

No kai minä nyt jääkiekosta kaiken tietävänä tämänkin tiedän. Mutta eikös rangaistuslaukauskin ole tavallaan normaali pelitilanne, joten siinä tuo punaviivan ylittämiskielto edelleen tulee kysymykseen, jopa minun putkinäkemykseeni!

Pitäisikö sitten hihnoittaa selälleen lentokonevöillä toimenpidepetiin ja pistää rannevaltimoihin myrkkyä kaikille niille maalivahdeille, jotka ovat NHL:ssä tapelleet keskenään?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Maalivahti ei saa ylittää keskiviivaa, ja siksi hän ei voi toimia kapteenina. Tuomareille kun pitää pystyä keskustelemaan missä tahansa jäällä.

Jääkiekossa tästä keskiviivan ylittämisestä on määrätty maalivahdille rangaistus, poislukien tietysti toisessa erässä kun maalivahti vaihdetaan kenttäpelaajaan siirretyn rangaistuksen aikana.

Ja olisihan se muutenkin aikaavievää touhua kun maalivahti kävisi keskustelemassa tuomarille jossakin toimitsija-aitossa, ja pitäisi aina odottaa että saa maskin päähän ja muutkin varusteet taas kuntoon ennenkuin peli voi taas alkaa.

Yksi poikkeus tähän keskiviivan ylitykseen tulee ainakin mieleeen, ihan pelitilanne: Eli siirretyn rangaistuksen aikana maalivahdin tullessa vaihtoaitioon, jolloin kuudes pelaaja tulee kentälle. Näinhän tapahtuu, kun pelataan erää, jolloin joukkueella on "pitempi matka vaihtoon". Eli kotiottelussa 2. erässä ja vieraissa 1. ja 3. erässä maalivahti rikkoo tätä sääntöä siirretyn rangaistuksen aikana.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaakos joku heittää summittaista arviota, kuinka monta prosenttia kanadalaisista kiekkoilijoista on ranskalaista sukujuurta? (haen lähinnä sukunimen perusteella, mutta muutkin arviot kelpaavat)
 

Rocco

Jäsen
Yksi poikkeus tähän keskiviivan ylitykseen tulee ainakin mieleeen, ihan pelitilanne: Eli siirretyn rangaistuksen aikana maalivahdin tullessa vaihtoaitioon, jolloin kuudes pelaaja tulee kentälle. Näinhän tapahtuu, kun pelataan erää, jolloin joukkueella on "pitempi matka vaihtoon". Eli kotiottelussa 2. erässä ja vieraissa 1. ja 3. erässä maalivahti rikkoo tätä sääntöä siirretyn rangaistuksen aikana.

Tästä juuri sanoinkin aiemmin, eli ainut pelitilanne milloin maalivahti saa ylittää punaviivan on se, kun maalivahti vaihdetaan kuudenteen kenttäpelaajaan. Ja tämäkin vain toisessa erässä kun vaihtoaitio on vastustajan kenttäpuoliskolla.

Ja NHL:ssä kun maalivahdit joskus innostuvat tappelemaan keskenään, niin aina toiselle maalivahdille tulee jäähy "leaving the crease", arvoltaan 2min.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ville Niemiseltä löytyy tilastoista kahdet olympialaiset ja World Cup, mutta ei lainkaan MM-kisoja. Onko vastaavia arvokisakävijöitä paljonkin suomalaisten joukossa?

Tuomas Grönman taitaapi olla lähivuosien kiekkoilijoista olla ainoa, joka pääsee edes lähelle tuota Niämisen tilastokummajaista. Osku kun ei ole pelannut koskaan aikuisten MM-kisoissa, mutta pelasi neljä peliä Naganossa 1998.

Olkoon tuo aasinsilta seuraavalle kysymykselle, mutta mistä tuo Grönmanin Osku-lempinimi on kotoisin?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olkoon tuo aasinsilta seuraavalle kysymykselle, mutta mistä tuo Grönmanin Osku-lempinimi on kotoisin?

Eikös hänen toinen minensä ole Oskari joten siitä vääntyy Osku.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
http://www.lansi-suomi.fi/ls.php?name=Urheilu&jdate=20080715#1646731

Länsi-Suomi lehden haastattelema Lukon T.Rajala juttelee että Äijänsuon jäähalliin rakennetaan aition yhteyteen sauna, josta voipi peliä samalla katsella. Hienoa.

Samassa jutussa rajala sanoo että vain Espoossa ja Hartwallilla on kyseinen mahdollisuus.

Kysymys kuuluu: Olisin voinut vaikka vannoa että ainakin valmistuessaan Typhoonissa olisi ollut myös saunallinen aitio. Ilmeisesti olen ollut väärässä luulossa. Ainakaan en Turkuhallin kotisivuilta löytänyt tällaisesta sauna-aitiosta mainintaa. Eli nykyään sitä ei ainakaan ole, mutta onko semmoinen joskus ollut?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaa, minä taas muistelen, että Hjallis olisi hehkuttanut sauna-aitionsa olevan ensimmäinen lajiaan maailmassa. Voin toki olla väärässäkin.

Hmm.. Olisiko multa mennyt sitten Areenat sekaisin.. 91- mm-kisoissa mun muistikuvani joku porukka olisi päässyt oikein telkkariin tästä aiheesta mutta taitaa olla sitten vaan huonoa muistia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hmm.. Olisiko multa mennyt sitten Areenat sekaisin.. 91- mm-kisoissa mun muistikuvani joku porukka olisi päässyt oikein telkkariin tästä aiheesta mutta taitaa olla sitten vaan huonoa muistia.
Oon ollut kahdesti isoimmassa aitiossa Turkuhallissa, ja siellä ei ainakaan ollut saunaa. Voihan se tietty olla jossain toisessakin aitiossa, mutten ole tästä kuullut.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oon ollut kahdesti isoimmassa aitiossa Turkuhallissa, ja siellä ei ainakaan ollut saunaa. Voihan se tietty olla jossain toisessakin aitiossa, mutten ole tästä kuullut.

Lukon osiossa nimim. "Ville K" on kanssani samoilla linjoilla, ja väittää että sieltä (edelleen) tuollainen sauna-aitio löytyisi. Ehkäpä joku turkulainen tietävä voi oikaista jos näin ei asianlaita ole.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Lukon osiossa nimim. "Ville K" on kanssani samoilla linjoilla, ja väittää että sieltä (edelleen) tuollainen sauna-aitio löytyisi. Ehkäpä joku turkulainen tietävä voi oikaista jos näin ei asianlaita ole.
En ole koskaan ainakaan kuullut, että siellä olisi saunallista aitiota. Sauna taitaa ainakin TPS:n pukuhuoneessa olla, mutta epäilen vahvasti, että jossain muualla sellainen sielä olisi. Jos on niin ei ainakaan sellaista, mistä voi ottelua katsella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös