Väärin muistat, Jokerit oli tuolloin toisena.Näin se oli ja voittoprosentti oli selvästi yli 70. Muistaisin, että Jokerit oli tuolloin taulukossa neljäntenä.
Väärin muistat, Jokerit oli tuolloin toisena.Näin se oli ja voittoprosentti oli selvästi yli 70. Muistaisin, että Jokerit oli tuolloin taulukossa neljäntenä.
Väärin muistat, Jokerit oli tuolloin toisena.
Mulla on se käsitys että tuo "Sakari Koivu" on vain jonkun uunon toimittajan oma keksintö, kun päähän ei vaan ole millään mahtunut että jonkun etunimi voi olla Saku. Ainakin Hannu-Pekka Hänninen jossain selostuksessaan käytti pelaajasta nimeä "Sakari Koivu".
Olisikohan tuolle Jokerien kauden 1997-98 valmentajanvaihdoksen tilanteelle ihan lähdettä jossain? Itse nimittäin muistelisin, että joukkue olisi ollut liigassa kolmantena. Kakkosta ja nelosta on siis jo ehdotettu.
Vaikka potkuja ei tullutkaan, niin tuo oli silloin ennätys, kun kolmanetena oleva joukkue vaihtoi valmentajaa. Taitaa olla vieläkin voimassa. Sykora taisi itse ehdottaa aiemmin syksyllä, että Jukka Jalosen ja hänen paikkansa olisi vaihdettu ristiin. Tuo ei käynyt Lukon johdolle ja sitten taas kun Sykora ilmoitti lopettavansa, ei ykkösen pesti kelvannut Jaloselle. Sitten Pena pongattiinkin jo prisman liikennevaloista ja homma lähti pyörimään toisenlaista rataa.Sykora ei kuitenkaan saanut potkuja, vaan halusi itse lähteä annettuaan kaikkensa joukkueelle. Syistä en sen enempää osaa sanoa, mutta potkuiksi noita ei muistaakseni mainittu missään tuolloin.
Vaikka potkuja ei tullutkaan, niin tuo oli silloin ennätys, kun kolmanetena oleva joukkue vaihtoi valmentajaa. Taitaa olla vieläkin voimassa.
Kuten monissa muissakin tämän viestiketjun asioissa, Jääkiekkokirja, joka kuulunee jokaisen tällä palstalla asiantuntijuuttaan esittelevän kirjoittajan kirjahyllyyn, kertoo vastauksen myös tähän. Ko. asiassa lähteenä Jääkiekkokirja 1998-99, s. 54.
Kirjat kunniaan, faktat kohdalleen!
1961-62 oli ensimmäinen.Tähän liittyen: mistä vuodesta asti Jääkiekkokirjoja on tehty?
En jaksanut ihan kokonaan tarkastaa asiaa, mutta katsotaan josko löytyisi tietoa asiaan. Itse löysin muistista seuraavaa...
Suomi, Ruotsi, Kanada, USA, Venäjä, Tsekki, Slovakia, Tanska, Ranska, Slovenia, Itävalta, Viro, Latvia, Ukraina,Italia...
varmasti maita jäi pois, mutta sitä etenkin jäin miettimään, että onko liigassa koskaan pelannut saksalaisia tai sveitsiläisiä pelaajia. Voipi olla, että näin kuumepöhnässä jäi itsestäänselvyyksiä poijjes...
Eikös Jan Benda ollut saksalainen?
Sveitsiläistä ei nyt nopeasti mieleen tule.
Kiinnostaisi kuulla, joltain tilastonikkarilta, että millä sm-liigaseuralla on kaikkien aikojen eniten pelattuja nollapelejä (päästetyt maalit) putkeen? Sekä, millä seuralla on pisin voittoputki nollapeleillä?
0-0 -tasapelit. Nollapelillä ei aina välttämättä voita.Nyt en kyllä kohmeeltani tajua, että mitä eroa noilla kysymyksilläsi on?
Sveitsiläistä ei nyt nopeasti mieleen tule.
Ja toki myös Norja, Morten Ask SaiPassa 05-06.Ja kansalaisuuksiin vielä Liettua, Arturas Katulis, SaiPa 07-08
Jos vähän fuskataan niin mukaan saadaan myös Japani Martin Kariyan kaksoiskansalaisuuden myötä.
HPK:ssa, Ässissä ja viimeisenä Kärpissä SM-liigaa pelannut Andrei Potaichuk on kazakki.
2) Tietääkö kukaan mikä merkitys on niillä kahdella kivipylväällä, jotka ovat Turkuhallin pääsisäänkäynnin edustalla?