Seisomakatsomo vai istumakatsomo?

  • 6 305
  • 32

Seisomakatsomo vai istumakatsomo

  • Seisominen rulettaa aina

    Ääniä: 85 50,3%
  • Jalat puutuu, istun mieluummin

    Ääniä: 49 29,0%
  • Jos hallissa olisi seisomapaikkoja, seisoisin

    Ääniä: 13 7,7%
  • En seisoisi, vaikka hallissa olisikin enemmän seisomapaikkoja

    Ääniä: 22 13,0%

  • Äänestäjiä
    169

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli kun menet katsomaan jääkiekko-ottelua, niin kumman valitset? Seisomakatsomot on aika harvassa nykypäivän SM-liigassa, tai ne ovat ainakin todella pieniä. Kommenttia myös, että haluatko oman suosikkijoukkueesi halliin lisää seisomapaikkoja. Mikäli suosikkijoukkueesi halliin tulisi seisomakatsomo/lisää seisomapaikkoja, menisitkö siihen katsomonosaan kannattamaan joukkuettasi, vai onko istumakatsomo "sinun juttusi".
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kotipelit istuen, vieraspeleissä tulee sitten usein otettua halvin paikka, joka tarkoittaa melko usein seisomista.

Hakametsässä seisomapaikkoja on toistaiseksi melko runsaasti. Tullevat vähentymään jollain aikajänteellä.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sekä seisomassa että istumassa, milloin mitenkin. Riippuu pelistä/rahatilanteesta/lippujen saatavuudesta jne. Paras tunnelma on tietysti seisomakatsomossa, jos se Äijänsuolta poistettaisiin niin hiljaista olisi. Valitettavasti vissiin Raumalla aiotaan seisomakatsomoa ainakin pienentää.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itselleni seisomakatsomo on kuin Kiekko-Espoo. Paljon hyviä muistoja, mutta ihan mielelläni pidän ne historiassa. Seisomakatsomon "paras" puoli olisi se, että pelissä sattumalta tapaaman kaverin kanssa voisi olla vierekkäin aina, mikä numeroiduilla istumapaikoilla on joskus vaikeaa.

Kyllä niitä kuitenkin lapsille ja nuorille voisi tarjota sekä niissä kaupungeissa, missä ilmiötä esiintyy, myös köyhille työläisille. Mutta siis itse en seisomaan enää lähde. Kyllä sitä istumapaikoillakin voi kannustaa ja saada halliin änntä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon kotipelit tulee useimmiten seurattua seisomakatsomosta käsin, koska siellä on paras tunnelma, mutta vieraspeleissä menen miltei aina istumaan. Olen kyllä siltikin seurannut tälläkin kaudella Lukon kotiottelua istumakatsomosta ja vierasottelua seisomakatsomosta, mutta pääpiirteittäin sitä tulee varsinkin kotiottelut katsottua seisomakatsomosta, varsinkin kun vielä ilmaiseksi pääsee.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kotipeleissä aina seisomapaikoilla ja vieraissakin useimmiten silloin kun niitä löytyy, ellei kyseessä ole Hakametsän tyylinen seisomakatsomojen kehitysmaa.

Halvemmat hinnat ja parempi fiilis.

Eilinen Espoon reissu tunnelmansa puolesta aika järkyttävä.

Aina vituttaa jos joutuu istumaan, paitsi jos kyseessä ei jostain syystä ole oman joukkueen matsi.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Olen aina istunut ja tulen aina istumaan. Kyllä muualla saa seistä ihan tarpeeksi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Nykyään, kun on kausaripaikka sellaisella paikalla, mikä mahdollistaa seisomisen ilman valituksia, seison melkein läpi ottelun. Vieraspeleissäkin tulee useimmiten seistyä. Ilmeisesti matseissa kuitenkin jännittää sen verran, ettei perse tahdo pysyä penkissä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Pääsääntöisesti istumassa, vaikka kieltämättä seisomokatsomossa on tunnelmaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Toistaiseksi melkein aina seisomakatsomossa. Mutta kunhan massa lisääntyy samassa tahdissa selän ja jalkojen heikkenemisen kanssa, niin ennemmin tai myöhemmin on edessä siirtyminen perslihasten varaan.

Katsotaan, kuka tuntee tuon täkyn itselleen läheiseksi asiaksi.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sekä-että. Käyn useimmiten vain kotipeleissä. Pari kertaa vain on tullut käytyä vieraspeleissä. Usein on seisomakatsomon lippu, mutta menen jonnekin vapaalle istumapaikalle n. 5min pelin alun jälkeen. Yleensä se aina joku paikka löytyy. :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuten edellisessäkin vastaavassa kyselyssä vastasin:

En seiso hallilla, en vaikka maksettaisi. Istumapaikka on siis minun juttu.

vlad.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Olen vladin kanssa samoilla linjoilla. Kun esim. Hakametsässä pääsee ainakin melkein samalla hinnalla E-katsomoon istumaan kuin seisomakatsomoon, on istumapaikka valintani. Tällä kaudella olen kaksi kertaa ostanut paikan B-katsomoon, Tappara-Ässät-peliin puoleen hintaan Stockmannin Hulluilta päiviltä (jotka olivat nimensä arvoiset ainakin väkimäärältään) sekä Tappara-Pelicans-otteluun. Se oli juuri THE Tappara-Pelicans, jonka jälkeen Mika Saarinen sai kenkää. Joku arviolta alle 15 v. jannu myi edullisesti sen lipun hallin pihassa ja minäpä ostin.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Seisomaan aina, kun se vaan on mahdollista eikä liigassa ole yhtään hallia jossa en olisi vähintään kahta erää Tepsiä kannustanut seisten.

Elyseelle pitäisi saada kunnon seisomakatsomo noiden nykyisten seisomapaikkojen tilalle.
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Menisin seisomokatsomoon Areenalla, jos sellainen olisi, koska se olisi ainakin puolet halvempi, kuin istumpaikka, mutta varmaan vaihtaisin vapaasen istumapaikkaan, jos halli ei ole täyny ja kun Areena nyt ei lähes koskaan ole täynnä.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Istumaan ehdottomasti, taitaa olla jo reilut 10 kautta tullut istuttua samassa katsomossa Jukureiden peleissä( muutamia poikkeuksia lukuunottamatta).
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti RV16
Kotipeleissä aina seisomapaikoilla ja vieraissakin useimmiten silloin kun niitä löytyy, ellei kyseessä ole Hakametsän tyylinen seisomakatsomojen kehitysmaa.
Mitäs tuo "kehitysmaa" tarkoittaa? Tampereella ei tosiaan tunnelma nouse kuin harvoissa peleissä siellä seisomakatsomossa, mutta muuten ko. hallin seisomakatsomot ovat minun mielestäni aivan loistava paikka seurata pelejä. Itse seurasin niiltä parin kauden ajan todella paljon pelejä.


Yleensä olen seisomakatsomossa, paitsi matkusteltaessa fanireissuilla, jolloin monasti seurueen etukäteen varatut paikat ovat istumassa, tai jos joskus joku ystävällinen toverini istumapaikkaa tarjoaa. Tällöin enimmäkseen istuskelen.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Seisomakatsomossa istun.

Hakametsän D-päädyn voisi laittaa sei
-somakatsomoksi.Tunnelma paranisi ja pelintaso nousisi.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on aikanaan tullut monta kautta seisomakatsomoissa vietettyä, mutta enää niitä ei ole Helsingin Jäähallissa ollut vuosiin. Voisin hyvinkin ostaa kausikortin seisomakatsomoon, jos Nordiksella sellainen olisi.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Rahvaat seisoo, minä istun. Joskus saatan tosin mennä istumapaikasta huolimatta kaukalon päätyyn, jäätasoon katsomaan peliä. Kiva vinkkeli.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Istumakatsomoiden lisääntyminen tappaa hyvin tehokkaasti tunnelman hallista kuin hallista. Toivottavasti Jyväskylästä ei koskaan hävitetä seisomakatsomoja.
Tämän jälkeen onkin hyvä tunnustaa, että merkityksettömät pelit ( = runkosarjan pelit) katson pimeyden ytimestä, minne kannustus menee kuolemaan.
Mutta PlayOff-pelit on tarkoitus tänäkin vuonna mennä katsomaan seisomakatsomoon.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Seisominen on mun juttu. Tunnelman luonti ja siitä nauttiminen on vaan niin paljon helpompaa seisomakatsomoissa. Jokaisessa hallissa pitäisi olla isot yhtenäiset seisomakatsomot. Mieluiten päädyissä. Ylänurkkiin ja muualle ripotelluista seisomakatsomoista ei ole niin suurta hyötyä, mutta ovat nekin parempia kuin ei mitään. Nykyinen trendi on se, että seisomakatsomoita poistetaan ja siirretään entistä huonommille paikoille. Tällä tavalla kenties voidaan saada parempia lipputuloja keskimäärin, mutta tunnelman kustannuksella, mikä taas vaikuttaa pitkässä juoksussa myytyjen lippujen määrään. Harva kuitenkaan jättää tulematta peliin, jos ei ole tarjolla enää kuin seisomapaikkoja. Sen sijaan monelle kelpaisi loppuun myydyssä halissa ne seisomapaikat jos niitä olisi. Se, että seisomapaikat eivät niin paljon vedä ihmisiä johtuu lähinnä siitä, että suurimassa osassa halleista ne ovat niin huonoissa paikoissa, että ei niihin tavallinen katsoja viitsi mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös