Seisahtuuko NHL?

  • 1 411
  • 20

Pelataanko NHL:ssä kautta 2004-2005?

  • Ei pelata kaudella 2004-2005, eikä heti sen jälkeenkään

    Ääniä: 9 6,7%
  • Ei pelata kautta 2004-2005, mutta pelataan kausi 2005-2006

    Ääniä: 27 20,0%
  • Pelataan, mutta kausi alkaa vuodenvaihteen jälkeen

    Ääniä: 34 25,2%
  • Pelataan, mutta kausi alkaa myöhässä

    Ääniä: 44 32,6%
  • Kausi pelataan normaalisti

    Ääniä: 14 10,4%
  • Mitä välii?

    Ääniä: 7 5,2%

  • Äänestäjiä
    135

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Koska mikään ei ole niin hauskaa kuin ennustaminen (etenkin tulevaisuuden ennustaminen) on Jatkoajankin virtuaalihemmojen ja -hemmotarten korkea aika ilmaista näkemyksensä ja uskonsa siitä, pelataanko lähitulevaisuudessa NHL:ää vai ei, ja jos pelataan, niin koska kausi alkaa?
 

DB32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dave Brown, Derek Boogaard
Käy tissilleen samallalailla ku 10 vuotta sitten kävi sanokaa mun ja puolen muun suomen kansasta sanoneen
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Itse luulen ja toivon, että jättäisivät vaan yhden kauden vääliin ja jatkaisi kaudella 2005-06 täysi mittaisella kaudella.
 

Sachl

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivon ja uskon niin, sillä lakko pistäisi Euroopan liigoja aika lailla sekaisin. Jos muutamalle joukkueelle tulisi muutama NHL- pelaaja ja pienille joukkueille jäisi silloin luu käteen, se vasta kiva olisi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uskon että kausi pelataan ihan normaalisti, ainakaan ei viivästy paria viikkoa enempää. Liian paljon rahaa mukana pelissä. Tosin uskon että uusi sopimus on huomattavasti lyhytaikaisempi ja näin kehityskeskusteluille pelataan vähän lisäaikaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Oloneuvos
Uskoisin, että NHL pyörii taas vuodenvaihteen jälkeen. Puolestani saisivat vaikka kuopata koko sarjan nykymuodossaan. Niin paljon omaa kotoista liigaamme ja muita eurooppalaisia sarjoja se on urheilullisesti köyhdyttänyt. Hienoa, että mokoma käenpoika olisi edes hetken suu kiinni. Toivottavasti mahdollisimman pitkään!
Kyllä se on niin nyyh, kun pelaajilla on tavoitteita.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veikkaanpa että kausi jää kokonaan väliin. Työsulusta on puhuttu niin paljon etukäteen, että molemmat osapuolet ovat vahvasti linnoittautuneet omiin asemiinsa. Edellinen lakko tuli ilmeisesti silti enemmän yllätyksenä, jolloin oli selvä, että tilanteen pitkittyessä molemmat osapuolet olivat valmiit joustamaan tavoitteistaan. Nyt varsinkin pelaajien asema on niin vahva (koska kaikki kyllä löytävät jonkun toisen sarjan ja seuran jossa pelata, vaikka kuinka pitkäksi ajaksi), että heidän ei tarvitse tyytyä kompromissiin.

Seuraavaksi kaudeksi seurojen omistajat antavat periksi, tai koko NHL nykyisessä muodossaan kuopataan. Toki joku muodollinen palkkojen kehitystä hillitsevä mekanismi saatetaan luoda, jotta molemmat osapuolet säilyttävät kasvonsa, mutta varsinaista palkkakattoa tuskin tulee. Olen tosin itsekin sitä mieltä, että markkinatalousjärjestelmässä seurojen vaatimukset ovat lähinnä absurdeja...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos järki tulee käteen, niin pelataan normaalisti ja samalla siirretään koko touhu terveemmälle pohjalle. Jos ahneus ei anna periksi, alkaa kausi myöhässä mikäli alkaa ollenkaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Vaughan
Nyt varsinkin pelaajien asema on niin vahva (koska kaikki kyllä löytävät jonkun toisen sarjan ja seuran jossa pelata, vaikka kuinka pitkäksi ajaksi), että heidän ei tarvitse tyytyä kompromissiin.

Niin, mutta... Jos olisit itse pelaaja vaihtoehtosi palkasta olisivat 5 miljoonaa NHL:ssa tai 200k Euroopassa, kuinka kauan olisit parhaista pelivuosistasi valmis viettämään Euroopassa? Jo vuoden paussi vie keskimääräistä enemmän tienaavilta niin paljon rahaa pois tilipussista, etten usko lakkoa edes tulevan. Kunhan vaan kovistelevat toisilleen. Pitkän lakon tullessa tässä ei kumpikaan osapuoli voita mitään.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Itse luulisin osapuolten melko suurista näkemyseroista johtuen, että kausi 2004-05 jää kokonaan väliin. Mutta sitten tapahtuukin lopulta hengen voitto aineesta (eli tässä tapauksessa urheilulliset intressit vievät voiton taloudellisista) ja kausi 2005-06 päästäänkin jo pelaamaan normaalisti.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti E
Niin, mutta... Jos olisit itse pelaaja vaihtoehtosi palkasta olisivat 5 miljoonaa NHL:ssa tai 200k Euroopassa, kuinka kauan olisit parhaista pelivuosistasi valmis viettämään Euroopassa? Jo vuoden paussi vie keskimääräistä enemmän tienaavilta niin paljon rahaa pois tilipussista, etten usko lakkoa edes tulevan. Kunhan vaan kovistelevat toisilleen. Pitkän lakon tullessa tässä ei kumpikaan osapuoli voita mitään.

Juuri näin. Pelaajat haluavat säilyttää palkkatason melkolailla ennallaan, joten pelaaminen Euroopassa pienemmällä palkalla ei kuulosta järkevältä vaihtoehdolta.

Pitkä työsulku saattaisi aiheuttaa sen, ettei NHL-kiekkoa pelaittaisi enää ollenkaan. Se ei todellakaan voi mielyttää omistajia eikä pelaajiakaan. Kummatkin osapuolet ovat tietoisia tästä vaarasta ja tämä kiista vaikuttaakin aika oudolta sen takia.

Itselläni on sellainen olo, että uusi sopimus saadan tehtyä ihan viime hetkillä ja kausi pelataan normaalisti.

Työsulku ei yksinkertaisesti olisi hyvää bisnestä. Ok, pelaajien palkat vievät turhan suuren osan seurojen budjeteista ja siihen pitäisi saada muutos, jotta jotkut seurat voisivat jatkaa toimintaansa. Luulen, että jonkilainen yhteisymmärrys saavutetaan vielä.

Pelaajilla ei ainakaan ole mitään järkeviä vaihtoehtoja. Euroopassa he tienaavat vähemmän rahaa, joten mitä järkeä siinä nyt sitten olisi? Ja tuskin WHAn seurat maksaisivat yhtä paljon pelaajilleen kuin NHLn vastaavat.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä olen aivan varma, että lakko alkaa, mutta NHL-kausi alkaa myöhässä ja viimeistään 05-06 pelataan, ei ne seurat ja pelaajat niin tyhmiä ole.

Mutta lakon alkaminen on päivänselvä asia.

Edit: typot
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saisi sen aikaa kestää erimielisyydet että ainakin muutama jengi menisi nurin, mielellään vaikka kuusi kappaletta. Mammuttitaudista kärsivä ja taitotasoltaan vesittyvä NHL ei ole läheskään sitä mitä se parhaimmillaan voisi olla.

Nykyäänhän kaikki joukkueet eivät kai edes kohtaa toisiaan, ainakaan kotona ja vieraissa? Eli liikaa on kasvettu, joukkuemäärä alas, kiitos.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Luulen että jos TYÖSULKU alkaa niin se jää lyhkäiseksi. NHL:llä on kuulemma 72 pelin runkosarjaohjelma jo suunniteltuna ja näin se saataisiin paikalleen "kiertotietä".
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Lakko alkaa ja toivottavasti jatkuu pitkäääään. Nähtäisiin sitten lisää staroja täälläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös