Seattle Kraken – joukkueen rakentuminen kaudelle 2021–2022

  • 258 394
  • 849

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toivottavasti en pilaa tuota logoa, mutta en mahda sille mitään, että siitä tulee mieleen D. Trumpin sivuprofiili.
Mä en taas voi mitään sille, että päässä soi koko ajan "pienet kraakkenit, pienet kraakkenit, ne lystikkäitä on...". Toivottavasti ette saa nyt tästä mitään korvamatoa.
 

Apheu

Jäsen
On kyllä hienoa päästä olemaan mukana tämän franchisen alusta saakka - olen jo vuosia ikään kuin etsinyt sitä "omaa joukkuetta" NHL:n puolelta, tuloksetta. Jotenkin ei ole tuntunut omalta vain lähteä jonkin mielenkiintoisen porukan kelkkaan vähän kuin kesken matkan, ilman mitään erikoista syytä. Vegasia aikanaan tuli harkittua, mutta jotenkin Las Vegas ja kultaiset ritarit eivät tuntuneet omalta.

Mutta nyt, Seattle Kraken tulee olemaan se NHL-joukkue, jonka taivalta seuraan alusta saakka, toivottavasti vielä joskus niin, että näkisi tämän organisaation nostavan Stanley Cupia. Tässä jotenkin kohtaa ihan kaikki - tuntuu, että nyt oli sopivan kypsä aika itselle alkaa kannattamaan jotakin joukkuetta, kun sarjaa tullut tasavahvasti seurattua jo melkeimpä sen 15 vuotta. Seattle myös tuntuu kaupunkina sellaiselta, jossa on sellaista skandinaavista fiilistä (ikinä ei ole tullut kyllä käytyä), sekä esimerkiksi rivarly Vancouveria vastaan sopii paremmin kuin hyvin, kun olen Canucksia aina antipatisoinut. Merellinen teema ja vielä fanien suursuosion saanut omaperäinen skandinaavinen Kraken -nimi, niin ei voi olla kuin pitämättä.

Myöskin logo on minusta tehty aivan nappiin. Seattlelle historiallinen S-kirjain on kaiken pohja, jonka ympärille on rakennettu Kraken -teema. Erilaiset sinisen sävyt kuvaavat meren eri sävyjä ja syvyyksiä, ja mysteerinen Kraken punaisine silmineen löytyy sieltä meren syvyyksistä, mikäli tarpeeksi syvälle uskaltaa. Logo on yksinkertainen, mieleenpainuva, hieman mystinen ja omaa mukavan väriyhdistelmän. Tuo punainen silmä tuo siihen juuri tarvittavan inhimillisyyden, sekä herättää logon eloon. Mielestäni tuo kokonaisuus on juuri sopivan hillitty, mutta ei kuitenkaan ollenkaan tylsä, eli varmasti tuosta mystisesta Krakenista innostuu myös lapsetkin. Kakkoslogon ankkuri yhdistettynä maamerkki Space Needleen (joka on muuten on toiminut Näsinneulan esikuvana - yksi hieno yhteys kotikaupungin ja Seattlen välillä) tuo hienosti kaupunkia esiin, pitäen merellisen teeman yllä.

Nyt on ihan pakko sanoa, että kannatti odottaa pitkään sitä oman jengin valintaa. Hienoa myös on ollut lukea, että muutama muukin tuntuu löytäneen Krakenista sen joukkueen. Release the Kraken!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Adidaksen tyypit juttelee logon luomisprosesista.



Paitaa ei saa ihan vielä tilattua. Klipin loppupuolella mainittiin ohimennen että jotain kolmansia pelipaitoja saatas tulla joillekin perinteikkäille jengeille.

Tuli muuten mieleen että jos Kraken voittaa drafti lotteryn ensi kesänä niin oishan se makeata nähdä että Aatu Räty päätyy sinne. Hockey Gods make it happen!!!
 

SeattleFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Kraken, Columbus Blue Jackets
Minullakin hyvät fiilikset tästä jutusta. Kaupunki on erittäin kiehtova ja joukkueen nimi, logo ja paidat mielestäni tyylikkäitä sekä Seattlen joukkueelle sopivia. Hallin ekologisuudesta plussaa. Toivottavasti joukkueeseen saadaan vielä muutama kiinnostava suomalainen!

Olen itsekin seurannut NHL:ää vuosia vailla omaa suosikkijoukkuetta. Kuullessani Seattlen saavan oman joukkueen ajattelin heti, että tässä on potentiaalia suosikkijoukkueeksi. Tämä fiilis vain vahvistui eilen. Toivottavasti pääsisi joskus Seattleen seuraamaan joukkueen otteita.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kuten moni muukin jo edelläni on maininnut, myös minä olen seurannut Änäriä vailla varsinaista lempiseuraa, lähimpänä sitä statusta on ollut Panthers, mutta joku siitä puuttuu. Nyt tämä Kraken vaikuttaa semmoiselta joukkueelta nimineen, logoineen, sijainteineen ja ekologisuuksineen, että tätä joukkuetta pitää kyttäillä suurennuslasin läpi, ties vaikka tästä tulisi se "oikea" lempiseura vihdoinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Seattlella on Jatkoajassa kohta enemmän faneja kuin millään muulla joukkueella. Ei sillä, hyvä asia se vaan on!

Pidän Kraken-nimestä ja sen taustalla olevasta mytologiasta. Pidän myös paljon joukkueen kakkoslogosta, johon on yhdistetty Space Needle mukaan. Ei varsinainen päälogokaan huono ole, mutta olen tässä ehkä samoilla linjoilla Brian Burken kanssa, eli Kraken on hyvä nimi ja logo niin hyvä kuin siitä on mahdollista saada, mutta joku toinen joukkueen nimi olisi tarjonnut enemmän mahdollisuuksia logon suunnitteluun. Tai jotain vastaavaa. Sinällään kyllä pidän yksinkertaisesta ilmeestä, ja todennäköisesti se tulee kestämään paremmin aikaa kuin vaikkapa Canucksin nykyinen logo. Tämä tuli mieleen ihan siksi, kun näin jonkun twiitin, jossa oli laitettu Seattlen ja Vancouverin logot rinnakkain.

Valkoinen vierasasu on oikein toimiva. Yleensä en pidä valkoisista peliasuista kovin paljoa, mutta Seattlella jäänsinisen yhdistäminen valkoiseen väriin toimii hyvin. Kotiasun väreistä en ole yhtä innoissani. Jotenkin siitä tulee mieleen poikien yöpuku, kun niiden väritys on aika usein melko lähellä tuota. Mutta toisaalta se on pääasia, että suurin osa ihmisistä tykkää väreistä ja kotiasusta. Ihan mahdotonta se on miellyttää kaikkia.

Kaiken kaikkiaan hyvää duunia Seattlelta.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minulla kun ei ikinä ole ollut varsinaisesti NHL joukkuetta, jota ihan tosissaan olisin kannattanut, niin ajattelin nyt ja tässä olevan sauma sellaiseen, joten hyppään myös mukaan Seattle Krakenin vankkureihin!

Dallasia, Chicagoa ja San Josea olen seurannut sivusilmällä lähinnä hienojen pelaajien takia, joita noissa joukkueissa on pelannut Modano, Zubov, Lehtinen, Marleau, Thorton, Kane, Toews, Antti Niemen NHL- ura, Dallasin suomalaiset ym. Mutta kokonainen organisaatio, seura ja joukkue vielä puuttuu, jota fanittaa.

Minusta tuo logo ja pelipaitasetti on ihan pirun tyylikäs. Koko tuo aihealue minkä ympärille se on rakennettu on todella kiehtova. Bonuksena se, että kun Pelicansia kannattaa, niin ei tarvitse lähteä merta kauemmas kalaan, kun sukeltaa vaan pohjaan.

RELEASE THE KRAKEN!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Samat ajatukset Seattlesta kaupunkina. En ole itse käynyt Seattlessa enkä edes tuolla rannikolla, mutta niin paljon hyvää kuullut, nähnyt ja lukenut Seattlesta (ja toki Vancouverista myös), että sekin vaikuttaa tähän orastavaan fanitukseeni. Ja hienoja ihmisiä myös nuo paikalliset metropolitaanit.
Itse olen tuolla Seattlessa viikon viettänyt, ja hieno kaupunki on kyseessä, ainakin miun mielestä.

Seahawksia symppaan jollakin tasolla jenkkifutiksen puolelta ja kyllähän Krakenin otteita tulee varmasti isolla mielenkiinnolla seurattua.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Sinällään kyllä pidän yksinkertaisesta ilmeestä, ja todennäköisesti se tulee kestämään paremmin aikaa kuin vaikkapa Canucksin nykyinen logo. Tämä tuli mieleen ihan siksi, kun näin jonkun twiitin, jossa oli laitettu Seattlen ja Vancouverin logot rinnakkain.
Olen tuosta samaa mieltä eikä tuo Canucksin logo näytä pysyvänkään kun sitä on muokattu. Canucksin olisi pitänyt pysyä mielestäni siinä logossa, mikä joukkueella oli 1990-luvun ensimmäisen puolikkaan aikana. Toki nykyiset värit kuvaavat merenrantakaupunkia paremmin, mutta mielestäni luistinpaidat olivat kuitenkin toimivammat kuin nykyiset. Tuota mieltä ollaan oltu myös useissa fanien äänestyksissä.

En toki suosikkijoukkuettani logojen vuoksi kannata, mutta vaihto ei ollut ainakaan tässä tapauksessa toimiva. Joukkuehan muutti tuolloin logoaan "luistinlogosta" "miekkavalaslogoksi" kun Seattlesta kotoisin oleva John McCaw jr. osti Canucksin Griffithsin suvulta, joten olikohan tässä joku seattlelaisten pitkän tähtäimen salajuoni (hymiö)...

Jännä nähdä mitä seattlelaiset fanit tulevat nyt tekemään kun saavat oman joukkueen. Tiedän keskustelupalstoilta muutamia seattlelaisia Canucks-faneja, joiden kanssa on saanut kirjoittaa vuosien aikana. Toistaiseksi pari on sanonut pysyvänsä heille tutun Canucksin kelkassa, mutta tilanne voi hyvinkin muuttua ajan kanssa. Vancouverille uskoisin maantieteellisen paikallisvastustajan tuovan lisää kiekkopuolelle. Lisäksi Seattlessa on maantieteellisesti mukava käydä pelaamassa vieraspelejä.

Minulle Seattlen tulo kiekkokartalle on laajennusjoukkueista mieluisin 1990-luvulta alkaen ehkä Ottawan kanssa (kyllä pääkaupungeissa pitää kiekkoseurat olla). Kaupungissa on jo seurattu kiekkoa valmiiksi ja on varmasti hyvä fanipohja, missä ymmärretään pelinkin päälle. Todella mielenkiintoista seurata miten tuo lähtee tästä liikkeelle.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Krakenin uudella rempattavalla areenalla ilmeisesti katsomopaikkoja vain vajaa 17 500. Eikö tuo ole aika pienimmästä päästä paikkojen määrän suhteen NHL-jengeistä? Harmi sen osalta, että lippujen saaminen ainakaan mitenkään järkevään hintaan voi olla aika työn takana ainakin ekoina vuosina.

Taino, eipä tuo Vegasin hallikaan näytä vetävän lätkässä kuin 17 600 ilmeisesti eli ihan samaa kokoluokkaa sekin.

EDIT. Piti nyt ihan itse googlettaa eli onhan siellä reilusti pienempiä halleja Winnipegilla ja Islandersilla (Barclays) sekä sen lisäksi Nashville ja Anaheim jäävät vielä alle 17 500:n. N. 17 500 sitten muutamalla jengillä myös Vegasin lisäksi.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love

suosittelen kaikille.

"Release the Kraken."
 
Viimeksi muokattu:

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Vaikka kuinka jotkut ''vanhanaikaiset'' fanit esim. HFBoardsien puolella eivät pidä tästä Kraken nimestä sen sarjakuvamaisuuden ja vierasperäisyyden vuoksi, itse pidän nimestä paljon.
En kyllä voi sanoa etteikö se ole juuri sellainen nimi minkä Seattle tarvitsi napatakseen mahd. paljon huomiota heti alkuun, onhan toi nyt oikeasti hienosti toteutettu julkaistaminen jossa ei jäänyt kellään sellainen fiilis jossa pitäisi kysellä miksi he tekivät tämän juuri tällä tavalla.
 

redpecka

Jäsen
Toivottavasti en pilaa tuota logoa, mutta en mahda sille mitään, että siitä tulee mieleen D. Trumpin sivuprofiili.
On siinä kieltämättä fleda aika kohdillaan.

Värimaailma on rauhoittava noin meikäläisen makuun, mutta toisaalta onko hyvä jos mieshormoonisen miesurheilun imagologo on liian pehmeä, jopa pörröonen, sellainen minkälaiseksi voisin kuvitella sisustavani makuuhuoneeni näin pehmeiden arvojen kannattajana. No kai ne siellä Washingtonissa tietävät.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Seattlen farmijoukkue AHL:ssä tulee sijoittumaan Palm Springsiin.

Sattumalta törmäsin tällaiseen artikkeliin, joka kertoo tuosta paikasta:


Meistä Palm Springs muistutti Etelä-Euroopan rantakohteita paitsi että rantaa ei ole. Keskusta on täynnä rantakamaa myyviä liikkeitä. Niistä löytyy kaikkea rantaelämään tarvittavaa: on uimapukuja joka lähtöön, uimaleluja, hellevaatteita ja -hattuja sekä varvastossuja. Jos joskus olet ollut vaikka jossain Espanjan rantakohteessa, niin valikoima oli aika samanlaista kuin niiden rantakaduilla.

Täältä tosiaan puuttuu se ranta, mutta kaikissa hotelleissa ja melkein kaikissa taloissa on uima-allas. Muutenkin Palm Springs on ennen kaikkea lomakohde. Toki täällä asuu ympäri vuoden lähes 50.ooo ihmistä, mutta tunnelma on hyvin lomamainen. Meillä oli mukanamme amerikkalainen ystävämme, joka oli asunut täällä useamman vuoden ajan aiemmin, ja hän kertoikin, että hänet sai muuttamaan tänne nimenomaan se, että täällä elämä tuntui jatkuvalta lomalta.

Karmaisevaa varmaan joutua tuonne farmiin.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kraken on hieno nimi mereen identifioituvan kaupungin joukkueelle ja jotain ihan muuta kuin esim. hajuton, mauton ja muovinen Golden Knights. Skandinaaviset juuretkin kuuluvat paikalliseen perimään. Toivon, että nimen ääntäminen lanseerataan skadinaaviskalla eikä englannilla (se meriotus ei todellakaan ole mikään ”Kreiken”). Logo ja värit on mun mielestä ok - vähän varovaisia, toisaalta voi ajatella, että perinteitä kunnioittavia. Kokonaisuus positiivinen! Nyt niille laajennusdraftissa joku kiinnostava suomalaisnimi, niin Krakenin saalistusta on kiva alkaa seurata.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toivottavasti en pilaa tuota logoa, mutta en mahda sille mitään, että siitä tulee mieleen D. Trumpin sivuprofiili.

Mielenkiintoista. Minä kun näen vain tuon S-kirjaimen sisällä istuskelevan punatulkun.

Aika hyvä valinta nimeksi, logossa ja väreissä sulattelemista, kun jotenkin odotti vihreää väriä. Mutta kiva lisä NHL:ään, aivan kuten Vegaskin näin muutaman kauden jälkeen. Ehkä Krakenille heruu sympatiaa alusta saakka vielä enemmän kuin Golden Knightsille.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kraken on hieno nimi mereen identifioituvan kaupungin joukkueelle ja jotain ihan muuta kuin esim. hajuton, mauton ja muovinen Golden Knights. Skandinaaviset juuretkin kuuluvat paikalliseen perimään. Toivon, että nimen ääntäminen lanseerataan skadinaaviskalla eikä englannilla (se meriotus ei todellakaan ole mikään ”Kreiken”). Logo ja värit on mun mielestä ok - vähän varovaisia, toisaalta voi ajatella, että perinteitä kunnioittavia. Kokonaisuus positiivinen! Nyt niille laajennusdraftissa joku kiinnostava suomalaisnimi, niin Krakenin saalistusta on kiva alkaa seurata.
Kyllä ainakin skandinaavi tyylillä lausuivat eilen esittelyssä tuon nimen, mutta eiköhän jenkit sano kreiken.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä ainakin skandinaavi tyylillä lausuivat eilen esittelyssä tuon nimen, mutta eiköhän jenkit sano kreiken.
Tähän mennessä olen kuullut vain "kräken" yhtäkään kreikeniä en ole kuullut.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Joe Thornton ja Brent Burns voisivat siirtyä Sharksista Krakeniin ja kasvattaa kuvan mukaiset parrat.
 

Liitteet

  • kraken.jpg
    kraken.jpg
    236,2 KB · kertaa luettu: 242
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös