Mainos

Se tapaus pysäytti!!

• 6 854
  • 29
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minulle kävi sellainen juttu että kaverini lähti täällä Tallinnassa suojatietä ylittämään vihreillä ja idiootti bussikuski oli ajaa hänen ylitseen, sain kauluksesta kiinni ja repäisin hänet varmalta bussinalta menolta pois alta, täytyy sanoa että mikäli olisin bussin numeron saanut talteen niin olisin käynyt hieman keskustelemassa asiasta, todella idioottimainen teko. Vasta jälkeenpäin tajusin kuinka lähellä oli hengenlähtö. Välillä minusta tuntuu että bussit täällä hakevat ongelmia, ja käyttävät etuoikeuksiaan pysäkiltä lähtemisessä hyväkseen sikamaisella tavalla. Ihme etteivät tapa Tallinnassa enemmän ihmisiä.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuolema

Gösta Sundquistin kuolema. Olin Turussa käymässä katsomassa Viking Cuppia. Olin junassa palaamassa Turusta Kemiin. Kännykkääni tuli tekstiviesti: "Voi perkele. Nyt meni hyvä mies. Gösta Sundquist on kuollut". Täytyy sanoa että se kosketti. Olin tuoppi kädessä. Siemailin sen hiljaa loppuun. Muistelin niitä monia lauantai-iltoja jona Koe-eläinpuistoa oli kuunneltu. Tämä on erityisesti jäänyt mieleen jostain syystä, vaikka ei ollut mikään henk. koht. tuttu.

Kuolema yleisesti. On monta ihmistä kuollut ympäriltä viimeisen viiden vuoden aikana. Aina se koskettaa. Kuolema kun kuolema. Jokainen hautaan laskettu ihminen...

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
veinikretski kirjoitti:
Minulle kävi sellainen juttu että kaverini lähti täällä Tallinnassa suojatietä ylittämään vihreillä ja idiootti bussikuski oli ajaa hänen ylitseen, sain kauluksesta kiinni ja repäisin hänet varmalta bussinalta menolta pois alta, täytyy sanoa että mikäli olisin bussin numeron saanut talteen niin olisin käynyt hieman keskustelemassa asiasta, todella idioottimainen teko. Vasta jälkeenpäin tajusin kuinka lähellä oli hengenlähtö. Välillä minusta tuntuu että bussit täällä hakevat ongelmia, ja käyttävät etuoikeuksiaan pysäkiltä lähtemisessä hyväkseen sikamaisella tavalla. Ihme etteivät tapa Tallinnassa enemmän ihmisiä.
Vähän on jäänyt semmoinen kuva, että Tallinnan liikenne on muutenkin jalankulkijalle hengenvaarallinen. Tällaiselle ystävälliseen Helsingin liikenteeseen tottuneelle kermaperseelle ainakin on muutaman kerran tuottanut sydämentykytyksiä tallinnalaisten omaksuma etelä-eurooppalainen kulttuuri, jossa liikennevaloja kunnioitetaan huomattavasti vähemmän kuin pohjoismaissa. Tai sitten olen vaan sattunut paikalle vääriin aikoihin.

Oman pysähdyttävän tapauksen taisin joskus kirjoittaa siihen ketjuun, jossa keskusteltiin Helsingin metron kirvesmiehestä. Enpä nyt taida uudestaan tarinoida, mutta lyhyesti sanottuna kanssani samassa slotissa istunut nisti-nipa painoi ysimillisen vierustoverinsa ohimolle ja kyseli halukkuutta heittää femmat. Pysäytti isommankin miehen hetkeksi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tiistaina yksi about 55 vuotias äijä juopumustilassa ilmoitti ampuvansa fattiksen jos kaupasta ei löydy PUNAISTA VOITA, no tajusin vaatetuksesta päätellen että ei ole asetta mukana ja totesin vaan että "ole hiljaa" ja soittelin dunikaverin näyttämään sille missä löytyy punaista voita. 7 vuotta kaupassa duunissa ja eka kerta että vastaavaa saa kuunnella. Ei sinänsä liikuttanut mitenkään koska tajusin että kuhan puhelee vaan, mutta duunissa ei todellakaan viitsi kuunnella tollasia juttuja, jos vapaa-ajalla tulee joku tilanne niin sitten tulee...
Jälkeenpäin ajateltuna kelasin että halvalla ois mennyt kun voipaketti voi olla niin perkeleen tärkeä.

Ajattelin ihan tosissaan että seuraavalla kerralla sanon vaan "pieni hetki" ja poistun takavasemmalle hakemaan jonku ison ja rautaisen esineen jolla päästelen äijän tajuttomaksi jonka jälkeen soitan kytille että tulee kattomaan onko äijällä ase. Tai sitten muistutan että se saatanan voi on siellä keskellä hyllyä.
Saisikohan jotain vaarallisen työn lisää?

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Playmaker kirjoitti:
Vähän on jäänyt semmoinen kuva, että Tallinnan liikenne on muutenkin jalankulkijalle hengenvaarallinen. Tällaiselle ystävälliseen Helsingin liikenteeseen tottuneelle kermaperseelle ainakin on muutaman kerran tuottanut sydämentykytyksiä tallinnalaisten omaksuma etelä-eurooppalainen kulttuuri, jossa liikennevaloja kunnioitetaan huomattavasti vähemmän kuin pohjoismaissa. Tai sitten olen vaan sattunut paikalle vääriin aikoihin.

Kyllä paljon on vielä tehtävää tässä kylässä ennen kuin päästän pikkujätkät yksin koulutielle, yksi asia on kuitenkin auttanut nimittäin hirveät sakot. Juhannuksena jouduttiin lopettamaan puhalluttaminen yhdestä pisteestä kun poliisi ei ehtininyt kirjoittamaan niin paljon raporteja kuin olisi pitänyt. Heille on auto vielä pyhä lehmä, ja mitä kovempaa he sillä pääsevät sen kovempi jätkä on. Jos ajan maantiellä sallittua nopeutta tai vaikka kymmentä yli, niin kaikki menevät ohi tai roikkuvat takapuskurissa kiinni. Tööttääminen on aivan perseestä, kokoajan pitää töötätä kun töötti kerran on. Eestiläinen ajattelee ainoastaan itseään, kyllä olisi monet kerrat tehnyt mieli vetää lättyyn. No on se vähän parantunut, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy