Puolustuksen vastine
Tappeluun tarvitaan aina kaksi. Kuten tässäkin tapauksessa. Jos toisen joukkueen fanit hakevat joka asiasta vittuilua ja kaikenlaista kuittailua, niin väkisinkin toisenkin joukkueen fanit käyvät syöttiin kiinni. Ihmisluonne on sellainen, että se ei kauan odota, vaan toimii yleensä mahdollisimman pian.
Välillä tapahtuu ylilyöntejä (kuten ketjuissa on käynyt), jotka jatkuvat niin kauan kunnes joku viheltää pelin poikki. Jos hakemalla haetaan kaikennäköistä, niin kiivaspäissään tulee myös kirjoitettua kaikenlaista. Ja kuinka moni on aivan tosissaan noissa viesteissä mukana? Itse ainakin voin myöntää, että en todellakaan ole pää sauhuten, posket punaisena sykkeen ollessa 180 kirjoittanut viestejä. Nehän ovat vain ja ainoastaan kuittailua, joihin jotkut (kuten ketjunavajaa sanoi hyvin, keskisuomalaiset ovat tosikkoja) käyvät liian tarkkaan kiinni. Tapahtuihan kyseissä Ässät-JYP -ketjussa pieni väärinymmäryskin, kun kaikki JYP-fanit eivät ymmärtäneet "Ässäkasvattiläppää".
Miten tähän ollaan päädytty sitten? No, selitys, tai ainakin yksi selitys, löytyy edelleenkin tuoreimman Ässät-JYP -ketjun alkupäässä olevasta linkistä. Sieltä se alkoi mitä ilmeisimmin. Itse en ollut kaiken pahan alku ja juuri, mutta jossain ketjussa vain ajattelin puolustaa Ässiä ja porilaisia jyväskyläläisten syytöksiltä, ja sille tielle olen näköjään jäänyt. Miksi sitten olen jäänyt, niin olisiko se, että Jatkoaika.com on Suomen tasokkain, mutta paikoin liian vakavamielinen jääkiekkosaitti. Sen takia tässä haetaan hieman väriä tänne. Itselläni ainakin on huomattavasti mielenkiintoisempi asenne pelin suhteen, jos on ennakkoon jo tunnelma päällä. Sama juttu jatkuu jälkipeleissä, kunhan nyt ei aina mennä liian pitkälle. Näin kävi tuoreimmassa Ässät-JYP -ketjussa. Ja ei, minua ei hävetä olla porilainen. Mehän voitettiin JYP.