Tulipa tässä eräänä iltana mieleen, että olisi kiva avata tämmöinen ketju missä voitaisiin muistella vanhoja hyviä aikoja ja erityisesti sellaisia matseja mitkä ovat jääneet lähtemättömästi mieleen.
Itselläni sellainen matsi on 20.3.1993 käyty Ässien ja TPS:n välinen semifinaaliottelu. Itse olen kotoisin pohjanmaalta ja kävin vain silloin tällöin katsomassa Ässien matseja Porissa. Tuossa matsissa olin kuitenkin paikalla ja se oli todellakin hieno matsi.
Ässät voitti ottelun 4-1, halli oli tupaten täynä ja tunnelma sen mukainen. Pelitapahtumista ei hirveästi ole muistikuvia, onhan tuosta jo kohta 10 vuotta, mutta tuo tunnelma jäi kyllä mieleen.
Peli oli varsin kuumatunteinen ja ottelussa nähtiinkin Olli Kasken ja Raimo Summasen välinen tappelu. Summanen tuon hoiti aika selkeästi ja saikin suihkukomennuksen. Matkalla pukukoppiin Summanen sai melkoista shittiä Ässien vaihtoaitiosta. Javanainen ja Heiskanen taisivat olla kovaäänisimpinä huuutelemassa.
Itse istuin turvallisesti istumakatsomossa. Seisomakatsomossa tuon tappelun jälkeen alkoi myös jonkinlainen kuhina. En tiedä mitä Ässien vaihtoaition takana tapahtui mutta silloinen ulkomaalaisvahvistus Stanislav Meciar nousi penkille seisomaan ja huiski mailallaan vahtoaition taakse. Vihaisia Turkulaisia kenties?
Pienellä vaivalla löysin myös ottelun tilastot, joiden oikeellisuudesta en kuitenkaan mene takuuseen.
Oliko joku muu tässä matsissa?
GAME RESULTS
============
Ässät - TPS 4-1 (1-0, 1-0, 2-1)
1. period:
10.29 1-0 Janne Virtanen (Jouni Vento - Arto Heiskanen)
2. period:
36.19 2-0 Vjatsheslav Fandul (Petri Varis)
3. period:
44.51 3-0 Janne Virtanen (Olli Kaski - Arto Javanainen) (pp)
45.21 4-0 Kaski (Karri Kivi - Jari Levonen) (pp)
49.13 4-1 Saku Koivu (Esa Keskinen)
Penalties:
Assat 8 x 2 min,
TPS 6 x 2 min and Raimo Summanen 20 min (Match Penalty)
Saves:
Kari Takko A 8+10+13=31
Jouni Rokama T 4+10+6=20
Referees: Kari Nieminen (Pekka Kivinen - Jouni Lojander)
Attendance: 7401!!
Itselläni sellainen matsi on 20.3.1993 käyty Ässien ja TPS:n välinen semifinaaliottelu. Itse olen kotoisin pohjanmaalta ja kävin vain silloin tällöin katsomassa Ässien matseja Porissa. Tuossa matsissa olin kuitenkin paikalla ja se oli todellakin hieno matsi.
Ässät voitti ottelun 4-1, halli oli tupaten täynä ja tunnelma sen mukainen. Pelitapahtumista ei hirveästi ole muistikuvia, onhan tuosta jo kohta 10 vuotta, mutta tuo tunnelma jäi kyllä mieleen.
Peli oli varsin kuumatunteinen ja ottelussa nähtiinkin Olli Kasken ja Raimo Summasen välinen tappelu. Summanen tuon hoiti aika selkeästi ja saikin suihkukomennuksen. Matkalla pukukoppiin Summanen sai melkoista shittiä Ässien vaihtoaitiosta. Javanainen ja Heiskanen taisivat olla kovaäänisimpinä huuutelemassa.
Itse istuin turvallisesti istumakatsomossa. Seisomakatsomossa tuon tappelun jälkeen alkoi myös jonkinlainen kuhina. En tiedä mitä Ässien vaihtoaition takana tapahtui mutta silloinen ulkomaalaisvahvistus Stanislav Meciar nousi penkille seisomaan ja huiski mailallaan vahtoaition taakse. Vihaisia Turkulaisia kenties?
Pienellä vaivalla löysin myös ottelun tilastot, joiden oikeellisuudesta en kuitenkaan mene takuuseen.
Oliko joku muu tässä matsissa?
GAME RESULTS
============
Ässät - TPS 4-1 (1-0, 1-0, 2-1)
1. period:
10.29 1-0 Janne Virtanen (Jouni Vento - Arto Heiskanen)
2. period:
36.19 2-0 Vjatsheslav Fandul (Petri Varis)
3. period:
44.51 3-0 Janne Virtanen (Olli Kaski - Arto Javanainen) (pp)
45.21 4-0 Kaski (Karri Kivi - Jari Levonen) (pp)
49.13 4-1 Saku Koivu (Esa Keskinen)
Penalties:
Assat 8 x 2 min,
TPS 6 x 2 min and Raimo Summanen 20 min (Match Penalty)
Saves:
Kari Takko A 8+10+13=31
Jouni Rokama T 4+10+6=20
Referees: Kari Nieminen (Pekka Kivinen - Jouni Lojander)
Attendance: 7401!!