Tuolla jossakin viestissä Barneyn try-outin alussa sanoin, että hidas voi olla, jos on oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja näinhän nyt näyttäisi olevan.
Minä kuitenkin mieluusti pyörrän ne aiemmat kirjoitukseni miehen palauttamisesta, sillä siellä kaukalossa alkaa nyt hiljalleen näkyä miksi Barney on saanut myös NHL.ssä kokeilla.
Yllättäen sillä "hiipivällä" luistelullaan kaveri useinkin on siellä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, jos ei maalintekopaikassa, niin ainakin antamassa syöttöä sinne maalin eteen, ns."paikoille".
Tuon ketjun, Barney-Redenbach-Toporowski, heikoin lenkki MINUN mielestäni on Redenbach, syötöt hyviä, mutta pehmeys on silmiinpistävää ja laukaisupaikassakin vielä syötetään.
Mutta se siitä.
Uskoisin, että tuota Barneyn hiukan hidasta ja hiukan kankeaa luistelua pystyttäisiin jonkinverran parantamaan oikeilla harjoitteilla, esimerkkinä Levokari, joten Jaatinen tekemään harjoitusohjelma pojalle ja sopimustarjous ensikaudesta myös samaan nippuun, jos tärppää, niin olisi ainakin yksi pelaaja ensi kaudeksi jolta voisi jonkinlaisia tehoja odotella.
Kun tuolla Etelä-Saimaassa oli noin viikko takaperin juttu, että Selin oli käynyt sarjatauon aikana Barneyn kanssa pitkän palaverin siitä mitä häneltä odotetaan, niin minun mielestäni se palaveri on onnistunut ja Barney on osoittanut, että pystyy odotukset myös täyttämään.
Yksi mies ei tietenkään pysty pelejä ratkomaan, mutta apuja niihin ratkaisuihin hän pystyy antamaan.
Toivottavasti, kun/jos Barney sopimuksen saa, niin ammattiylpeys estää sitten tehojen katoamisen, en kuitenkaan tähänasti nähdyn perusteella usko, että näin kävisi, on kuitenkin minun silmääni "hyviä merkkejä ilmassa", niinkuin me vanha kansa sanomme.