Sauvakävely a.k.a. dementiahiihto - hovikelpoista vai nou?

  • 6 080
  • 37

scholl

Jäsen
tombraider kirjoitti:
Täytyykö kaltaisiesi takia laittaa hymiöitä tekstiin, että ymmärrätte vitsit?

Aiemmissa viesteissä ei ole vitsiin viittaavaa ollut mikään muu kuin se mopoilu.

Se kasariluku tosiaan on edelleen epäselvää, mutta jos ko. firma on lähes suorastaan dominoinut suksisauvamarkkinoita Swixin kanssa lähes kolmekymmentä vuotta niin silloin täytyy todellakin toivoa, että se kasariluku olisi esimerkiksi 1950luku.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Aiemmissa viesteissä ei ole vitsiin viittaavaa ollut mikään muu kuin se mopoilu.
Se että sinä et vitsiä huomaa, ymmärtämisestä puhumattakaan, ei tarkoita sitä että vitsiä ei ole olemassa.

Ja itse topiciin sanon että en ole koskaan sauvakävelyä koittanut. Yhtä typerän näköistä kuin vesijuoksu. Mikään trendi joka rantautuu vanhusten kautta ei voi olla uskottava.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
tombraider kirjoitti:
Täytyykö kaltaisiesi takia laittaa hymiöitä tekstiin, että ymmärrätte vitsit? Kohta varmaankin valaiset Twitea, että mikä ero on taulukkolaskentaExelin ja hiihtoExelin välillä. Huoh!

Se ero on 'c'. Olipa mahtavaa päästä pätemään.

Itse aiheesta sen verran, että mitä sillä on väliä, näyttääkö homma hölmöltä vai ei? Typerämmän näköistä touhua kuin tappelu luistimilla ei vielä maanpäälle ole keksitty, ja siltikin tämä toimenpide saa ketjun toisensa jälkeen tällekin palstalle. Tehokasta kuntoilua sekin silti on, ja hartiajäykkyydestäkin pääsee samalla eroon, kun saa hakata. Näin voimme siis vetää yhtäläisyysmerkit nyrkkitalkoiden ja sauvakävelyn välille!

Ehkä sauvakävelyä pitäisi sitten joskus tosiaan kokeilla. Voisi muun hyvän lisäksi tuoda vaikka ryhtiä vielä lisää.
 

scholl

Jäsen
Taito-Ojanen kirjoitti:
Typerämmän näköistä touhua kuin tappelu luistimilla ei vielä maanpäälle ole keksitty, ja siltikin tämä toimenpide saa ketjun toisensa jälkeen tällekin palstalle.

Sulta on jäänyt huomioimatta se leipää ja sirkushuveja aspekti. Sirkuksen kääpiönä tai lentävänä ihmiskuulana, nyrkkeilijänä tai muuna mätkijänä tai vaikkapa jääkiekkoilijana ei sellaisella henkilöllä, joka on ihan normaali, eikä mistään ghettosta, tulisi mieleenkään esiintyä, mutta lätkää on ihan kiva katsoa, vaikkei tulisikaan kuuloonkaan itse sellaisessa hommassa esiintyä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä olen tunnetustu laiskana miehenä odotellut exeliltä sellaisia alamäkikävelyyn suunniteltuja sauvoja, samanlaisia kun syöksylaskijoilla. Ne olisi mukava pistää kainaloon ja kävellä viipottaa etukumarassa mäkeä alas kateellisten katseiden seuratessa jouhevaa menoa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tyhmän näköisiä puuhasteluja ruvetaan listaamaan niin mukaan kuuluvat ehdottomasti ainakin tennismatsin seuraaminen livenä, nukkuminen (optiona siihen kuuluva kuolaaminen) ja jokerien kannattaminen.

Mutta kun tuo kävely käsien huitomisella tai ilman on kuitenkin jonkinsorttista liikuntaa niin minä annan sille ison plussan. Kaikki keinot joilla saadaan tämän kansan läskimoosekset ylös, ulos ja liikkelle ovat hyväksyttyjä. Minä olen valmis kehumaan dementiahiihtäjien eleganttien sauvojen lisäksi jopa niiden salihousuja, jos se jotenkin auttaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Varokaa nuoriso, keski-ikäistyvä kirjoittaa!

Aioin avata ketjun tälle harrastukselle mutta näppäränä poikanä äkkäsin tämän jo avatun vuosia sitten. Joten...tuossa pari vuotta sitten tärähti kävelysauvat 30-v. lahjaksi, ikään kuin vitsinomaisesti. Tämän kuluvan vuoden aikana olen n. kymmenkunta kertaa käynyt tikkaamassa kun ei ole hölkkä oikein maittanut ja perskele, komiaa touhuahan tuo on. Näin vähän flunssaisenakin voi siis lähteä reippailemaan vaikkei hölkätä oikein voikaan. Ylämäkiä pistelee menemään sauvojen kera ihan ilokseen! Tavallinen reipas kävely ilman sauvoja tuntuu nyt vain päämäärättömältä haahuilulta.

Vaikuttaa siltä että selkä ja polvet pitävät tästä enemmän kuin hölkkäämisestä. Kivaa sekin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kävin tänään ostamassa kävelysauvat. Vittujakaan ei kiinnosta, mitä naapurit ajattelee, tää on mun elämä. Kahtena iltana olen nyt perätysten vetänyt pienen kävelylenkin ja ihan pikkusen vatsalihaksia, eikä yhtään olutta päälle. Kohta lähden sauvakävelylenkille, rouva tulee koiran kanssa mukaan. Ei ole olutta kotona, joten tänäänkin voitan lotossa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Vittujakaan ei kiinnosta, mitä naapurit ajattelee, tää on mun elämä.

Ja elämä on laiffii!

Mitä niistä naapureista kannattaa edes välittää? Kyllä hyvän lenkin mukanaan tuoma endorfiini on parempaa huumetta, kuin olut. Ainoa, mikä voi vituttaa, on se, että unen laatu on huomattavasti parempaa ja jaksaa duunissa ja muissa velvoitteissa paremmin... Tsemppiä helvetisti. Sitten seuraavaksi aloitat venyttelyn, niin ei ole paikatkaan kipeät ja juot vettä tarpeeksi...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jere#3 kirjoitti:
Tsemppiä helvetisti.

Kiitos. Arviolta semmosen 4-5 km pisteltiin, ihan rauhallisesti. Rautoihin en tänään koske, kun kävin jo suihkussa. Mukavalta tuntuivat kävelysauvat. Antaa ihan uuden ulottuvuuden huonokuntoisen liikuntarepertuaariin. Pitäsköhän hommata askelmittari? Antais varmaan jotain uutta kipinää, kilpailuviettiseen mieleen.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pitäsköhän hommata askelmittari? Antais varmaan jotain uutta kipinää, kilpailuviettiseen mieleen.
Kaverit on hankkineet sykemittareita, joissa on kaikenmaailman mittausta kadensseista lähtien. Kuulemma motivoivat liikkumaan ihan uudella tavalla, eli varmastikin hyötyä voisi olla, kun pääsisi lenkkipolullakin kisaamaan edes itsensä kanssa. Tulosten seuraaminen ja parantaminen on kuitenkin urheilussa eniten antoisaa, ja juuri siihen jää helpoiten koukkuun. Lenkkeilyssä muuten on sinänsä aika vaikea seurata kehitystä paitsi peilin kautta.

Ja sauvakävelyhän on tosiaan hyvää liikuntaa, sanoo naapurit mitä vaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitäsköhän hommata askelmittari? Antais varmaan jotain uutta kipinää, kilpailuviettiseen mieleen.
Sykemittari voi olla hyvä, mutta tuo askelmittari voisi olla konkreettisempi ja helpompi tapa mitata päivittäistä (hyöty)liikuntaa. Anoppini innostui siitä jonkun duunipaikan kokeilun jälkeen, askelmäärää vastaan on helppo kilpailla.

Edit: sykemittareissa voi olla mukana myös askelmittaus, en tiedä tarkemmin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kävin tänään ostamassa kävelysauvat. Vittujakaan ei kiinnosta, mitä naapurit ajattelee, tää on mun elämä...

Niin, eikös kävelysauvoille naura ne, ketkä eivät ole itse kokeilleet.

Itse en ainakaan ole kokeilemisen jälkeen naureskellut kuin korkeintaan niille, ketkä vetävät niitä pääasiassa perässään.

Täältä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös