Saunalahden ADSL-liittymä

  • 7 580
  • 51

Akseli

Jäsen
Saunalahti on aloittanut aktiivisen markkinoinnin oman ADSL-liittymänsä puolesta. Onko kenelläkään tätä liittymää.
Firmahan tarjoaa kaksi kertaa nopeampaa yhteyttä kuin Elisa noin samaan hintaan.
Normaalimatematiikalla jommankumman laskutoimitus on väärä.
Eli kertokaa kokemuksia, tarkoitus olisi hankkia jokin ADSL-liittymä ja päästä lankapuhelimesta muutenkin eroon.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Akseli
Saunalahti on aloittanut aktiivisen markkinoinnin oman ADSL-liittymänsä puolesta. Onko kenelläkään tätä liittymää.
Firmahan tarjoaa kaksi kertaa nopeampaa yhteyttä kuin Elisa noin samaan hintaan.
Normaalimatematiikalla jommankumman laskutoimitus on väärä.
Eli kertokaa kokemuksia, tarkoitus olisi hankkia jokin ADSL-liittymä ja päästä lankapuhelimesta muutenkin eroon.

Duunikaveri hommas ton ja sano et on ollut tyytyväinen.

Itselläni kun on kaapeli niin ei oo tarvinnu 3vuoteen pelleillä elisan kanssa, onneks. HTV ruulz.
 

Akseli

Jäsen
Soittelin tuonne ja mainostivat toimitusajaksi 4-6 viikkoa. Ei varsinaisesti kovin paha, mutta olisihan se aika mainiota jos saisi nopeammin. Lankaliittymän rinnalle asennettava malli on jostain syystä halvempi kuin jos lankaliittymä on irtisanottu.
Mutta kuitenkin yleisesti ihmiset tuntuvat aika tyytyväisiltä tähän Saunalahteen. Taidan itsekin päätyä heidän asiakkaakseen.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
No nyt tuli sellanen threadi johon on ihan pakko heittää kommenttia!!
Saunalahden ADSL liittymä on aivan täysi susi!! Mulla on ollu liittymä vähän yli vuoden ja se ei todellakaan toimi kunnolla. Liittymä on toki nopea ja halpa mutta kun se ei vaan toimi. Liittymä katkeilee n. 30 sekunnin - 2 tunnin välein. Eli tarkoittaa sitä että se menettää yhteyden serveriinsä ja yhteys katkeaa, sen jälkeen mulla menee n. 4 minuuttia että yhteyden saa takas. Välillä se katkeaa monta kertaa aina kun se on ollu pari minuuttia päällä. Olen soittanut monta kertaa tuon n. vuoden aikana help deskiin ja aina ne on mukamas käynyt korjaamassa liittymää. Koskaan se ei ole sen jälkeen alkanut toimimaan sen paremmin. Olen myös todella monta kertaa lähettänyt sinne sähköpostia ja muutamassa viimeisimmässä sähköpostissa reklamaatio osastolle olen ilmoittanu etten aio maksaa enää laskua. Mitään vastausta siihen en ole sieltä saanut. Olen pitänyt liittymän tähän asti vain sen takia että vvo:n asukkaana se on ollut niin halpa. Nyt en aio enää katsoa niiden pelleilyä vaan katkaisen liittymän. Jos aiot ottaa liittymän netti-pelaamista varten niin silloin varsinkaan et tee sillä yhtään mitään tuon katkeilun takia. Ja en muuten ole ainoa jolla on ollut niiden kanssa ongelmia. Toki joillakin se saattaa toimia niin kuin sen kuuluisi.
 
Viimeksi muokattu:

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakkohan tätä on kommentoida

Jotenkin tuo jutustelu tuolla alussa on niin liikuttavan markkinointihenkistä. Ettei vaan Jippiin pojat olisi itse asialla. Liittymistä en osaa sanoa juuta enkä jaata.
 

MadMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, LFC
Jos vaan asut HTV:n verkon alueella, niin suosittelen Welho Prota. Ylivoimaisesi nopein ja oliskiko se 46 e/kk. Ideahan tuossa on, että siinä ei ole maksiminopeutta rajoitettu, mutta he eivät myöskään takaa mitään miniminopeutta. Eli nopeus on kiinni käyttäjien määrästä. Tietenkin tuo 10Mb/s on maksimi, minkä tuo kaapelimodeemi antaa myöden, mutta tusin saat miltään serveriltä noin nopeasti mitään imutettua. Itselläni on aina tullut vähintään 100 kt/s (mikäli serveri antaa myöden) ja yöllä tulee helposti 500 kt/s.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Saunalahti sucks BIG TIME !!!

Saunavihdan help deskin ja asiakas"palvelun" huonoutta ei koskaan voi aliarvioida. Eli malttia nyt niissä ADSL-ratkaisuissa. Tämä lafka ei ole koskaan vielä onnistunut missään, ja jos jokin menee vikaan, on se aina käyttäjän vika, ei "palvelun" tuottajan. Esim. Turkusessa Aurian palvelut ovat pitkällä tähtäimellä aivan eri luokkaa kuin Saunakaljalla, muista yrityksistä nyt puhumattakaan.

Ai niin. Kaikki Suomen pissikset ilmeisesti talvehtivat Jippiin puhelininfossa. Heiltä saat fasineeraavaa tietoa mm. pankkiyhteyksien toiminnasta laskutusasioissa: "Siis en mä ainakaan aio jäädä tänne tsekkaamaan fakseja ja jos olet maksanut Osuuspankista Osuuspankkiin laskun niin kyllä se kestää 2 päivää ennen kun suoritus näkyy meidän tilillä, kyllä mä kahden vuoden työkokemuksella nää jutut tiedän, niinku!"
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Saunalahti sucks BIG TIME !!!

Viestin lähetti Pressiboxi

Ai niin. Kaikki Suomen pissikset ilmeisesti talvehtivat Jippiin puhelininfossa. Heiltä saat fasineeraavaa tietoa mm. pankkiyhteyksien toiminnasta laskutusasioissa: "Siis en mä ainakaan aio jäädä tänne tsekkaamaan fakseja ja jos olet maksanut Osuuspankista Osuuspankkiin laskun niin kyllä se kestää 2 päivää ennen kun suoritus näkyy meidän tilillä, kyllä mä kahden vuoden työkokemuksella nää jutut tiedän, niinku!"

Äläpäs nyt hauku väärää puuta. Vaikka maksaakin saman pankin tililtä saman pankin tilille, niin siinä voi tosiaan mennä tuo kaksi pankkipäivää. En tiedä mikä sen keston määrittää, mutta itse olen töissä yrityksessä, jossa kestää kolmesta viiteen pankkipäivään, ennenkuin suoritus näkyy tilillä. Ja auta armias jos maksuvelvollinen on kirjoittanut viitenumeron väärin. Siinä tapauksessa suoritusta ei tule koskaan näkymään tilillä ellei asiakas itse älyä ottaa yhteyttä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti KIME 44
No nyt tuli sellanen threadi johon on ihan pakko heittää kommenttia!!
Saunalahden ADSL liittymä on aivan täysi susi. Olen pitänyt liittymän tähän asti vain sen takia että vvo:n asukkaana se on ollut niin halpa.

Itse olen myöskin VVO:n asukki mutta meillä tuo on "ilmainen" (sisältynee vuokraan). Tuo liittymätyyppi meillä on Homepna -liittymä (sdsl:llä toteutettuna) ja toimivuus myöskin sillä on aikalailla samanlainen mitä kuvailit.

Yhteydet pätkivät, katkeilevat yms. Viimeksi tiedustelin syytä miksi nopeudet ovat tippuneet 1mb/s n. 0.1mb/s mutta sain vain kiertelevän vastauksen "vpn-terminaalissamme oli häiriöitä, nyt pitäisi toimia.". Vastasin viestiin mutta tähän päivään mennessä en ole asiasta mitään kuullut. Ja tosiaan, jos liittymästä joutuisin maksamaan (vuokran hinta ei siis pienenen/suurene, oli liittymä tai ei), olisin sen ajat sitten sulkenut ja vaihtanut esim. htv:n kaapelimodeemiin. Aiemmassa asunnossa tuo oli ja toimi mainiosti.

Suurin ongelma on tuon vpn-palvelimen kanssa. Vähintään kerran viikossa se on kaatunut ja yhteyttä ei voida muodostaa..Tästäkin on moneen otteeseen ilmoitettu, sähköpostitse ja puhelimitse mutta aina tulee sama vastaus "nyt pitäisi toimia." Kun kysyy syytä miksei toiminut "se on hiukan rikki, vaihdetaan uuteen jos vielä kaatuu".

Myöskään ko. lafkan puhelinnumeroita ei tunnu löytyvän muualta kuin netistä heidän sivuiltaan. Koitappa tehdä vikailmoitus heille siitä että netti ei toimi kun vikailmoituksen numeron löydät vain Susilahden kotisivuilta. Missään ohjekirjassa tms. ei ole kuin maksullisen 0600 -alkuisen soittosarjan numero ja faxinumero.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Saunalahti sucks BIG TIME !!!

Viestin lähetti Gellner
Äläpäs nyt hauku väärää puuta. Vaikka maksaakin saman pankin tililtä saman pankin tilille, niin siinä voi tosiaan mennä tuo kaksi pankkipäivää. En tiedä mikä sen keston määrittää, mutta itse olen töissä yrityksessä, jossa kestää kolmesta viiteen pankkipäivään, ennenkuin suoritus näkyy tilillä. Ja auta armias jos maksuvelvollinen on kirjoittanut viitenumeron väärin. Siinä tapauksessa suoritusta ei tule koskaan näkymään tilillä ellei asiakas itse älyä ottaa yhteyttä.

Jaaha? Miksi yksityistalouksissa sitten tilisiirto saman pankin eri konttorien välillä käy ongelmitta ja aukioloaikojen salliessa vielä saman päivän aikana? Entä mille päivämäärälle laskun suorittaminen yrityksen näkökulmasta sitten kirjautuu? Eli jos 1.5. maksettu lasku näkyy tolppakenkäisen asiakas"palvelijan" näytöllä vasta 6.5., niin voiko Saunavihta esim. laskuttaa myöhästymis- tai huomautusmaksuja tästä syystä?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Saunalahti sucks BIG TIME !!!

Viestin lähetti Pressiboxi
Eli jos 1.5. maksettu lasku näkyy tolppakenkäisen asiakas"palvelijan" näytöllä vasta 6.5., niin voiko Saunavihta esim. laskuttaa myöhästymis- tai huomautusmaksuja tästä syystä?

Ei voi. Yrittävät varmasti, mutta ne voi reklamoida ja niistä pääsee tällä luistamaan. Olet laskusi ajallaan maksanut ja se on siitä eteenpäin pankin ja saunavihdan ongelma.
 

Jokipoika

Jäsen
Olin noin vuosi sitten Saunalahden/Jippiin ISDN asiakas ja silloinkin oli aivan samoja katkeiluja ja tökkimistä kuten edellä on jo moneen kertaa mainittu. Oli päiviä jolloin koko yhteys oli nurin tunnista kahteen ja tämä kun toistui miltein joka päivä niin ei paljon hampaita naurattanut.

Sen verran pitää mainostaa että nykyisenä Elisan ADSL (62€/kk) asiakkaana maksan kyllä paljon nettiyhteyksistäni, mutta eipähän ole kertaakaan linjat katkeilleet.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Saunalahti sucks BIG TIME !!!

Viestin lähetti Pressiboxi
Jaaha? Miksi yksityistalouksissa sitten tilisiirto saman pankin eri konttorien välillä käy ongelmitta ja aukioloaikojen salliessa vielä saman päivän aikana? Entä mille päivämäärälle laskun suorittaminen yrityksen näkökulmasta sitten kirjautuu? Eli jos 1.5. maksettu lasku näkyy tolppakenkäisen asiakas"palvelijan" näytöllä vasta 6.5., niin voiko Saunavihta esim. laskuttaa myöhästymis- tai huomautusmaksuja tästä syystä?

Ei hajuakaan. Kerroin vain miten oman työpaikkani tilisiirtokäytännön. Jos laskun on maksanut ajallaan, ei siitä tule ongelmia, vaikkei se vielä näkyisikään maksettuna. Voi olla että hitauteen vaikuttaa työpaikallani se että maksut sijoittuvat kerran vuodessa samalle viikolle ja maksuja tulee yhden viikon aikana noin 3 miljoonaa kappaletta.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Onko kenellekään tuttu sellainen yritys kuin Samtele? Heiltä oli tullut tarjouspostia kiinteän liittymän hankkimisesta taloyhtiöön. Pitäisi olla vähintään 8 taloutta yhtiöstä mukana, ennen kuin mitään tehtäisiin. Kuukausihinta ei olisi kovin paha, 32€. Mutta systeemi olisi tuo aiemminkin mainittu homePNA, joka ei minulle sano sinällään mitään. Mutta aiempiin kirjoituksiin liittyen sen toimintavarmuus ei olle taattua?

Ensi viikolla on taloyhtiön yhtiökokous, jossa käsitellään liittymistä HTVn verkkoon. Sen myötähän aukenisi mahdollisuus Welhoon, joka on käsittääkseni melkoisen hyvä. Itse olen liittymisen kannalla, mutta saas nähdä, että kaataako yhtiön vanhempi väki asian. Sekin on täysin mahdollista.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Itselläni oli aikoinaan Saunalahden nettiyhteys (modeemi). Se temppuili jatkuvasti ja lopulta sain tarpeekseni siitä. Ilmoitin kesäkuun alussa, että irtisanon sen, johon puhelinpalvelussa työskennellyt henkilö sanoi, kyllä se onnistuu mutta tästä tulee vielä heinäkuun lasku. Olin hetken aikaa aivan ihmeissäni, miten voi olla mahdollista, että joudun maksamaan vielä seuraavankin kuukauden maksun, vaikka en sitä enää silloin käytä. Vastaus oli, että koska irtisanoin sen niin myöhään, joudun maksamaan heinäkuunkin maksun. Niin jouduin maksamaan yhden kuukauden tyhjästä. Silloin päätin, että ks. yrityksen kanssa en ole enää missään tekemisissä.

Nyt on ollut parin vuoden ajan Elisan ADSL ja hyvin on toiminut. Vaikka tämä maksaakin hieman enemmän, on se sen arvoista.
 

b2reds

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivityksiä saunalahden ADSL liittymistä? Nythän on saunalahdella
tarjous liittymästä jonka nopeus on 8Mt/1Mt. Vieläkö yhteydet tökkii/katkeilee? Jos homma toimii nykyään niin saattais tulla
liittymän vaihto ajankohtaiseksi. Nyt elisan 512/512 49 eu ruplaa
kuussa, ja tämä s-lahden liittymä 58er. Hinnassa pieni ero,mutta
se nopeus....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Todella hyvin on toiminut kaikki muu paitsi se asiakaspalvelu. Se on todellakin aivan täysi susi. Onneksi sinne ei enää ole tarvinnut soittaa alkuvaikeuksien jälkeen.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Joo, älkääkä sitten sekottako Saunalahden ADSL -yhteyttä näihin HomePNA -tekniikalla toteutettuihin järjestelmiin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Tommy
Joo, älkääkä sitten sekottako Saunalahden ADSL -yhteyttä näihin HomePNA -tekniikalla toteutettuihin järjestelmiin.

Tekeekös tuolla kotikiinteällä mitään?
Taloyhtiössämme tuollainen on tarjolla ja hinta olisi suht ok..

K
 

lakimies

Jäsen
Asunnossamme on vuokraan sisältyvänä HomePNA tekniikalla toteutettu kiinteä yhteys. Viime syksyllä vaihtui palvelun tuottaja Saunalahdesta Auriaksi. Saunalahden yhteyden kanssa oli aina välillä ongelmia: katkeili tai yhteyttä ei saanut. Aurian kanssa homma on toiminut ongelmitta alkuasennus ongelmien jälkeen: olivat pojat ohjelmoineet asunnot niin, että oikean asunnon numeroa vastaa heidän systeemeissä kaksi numeroa suurempi. Tämähän korjattiin niin että meidän yhteys asennettiin kaksi numero pienempään asuntoon. Heh heh, veikkaan että samoja ongelmia kohtaa moni muukin, joka yrittää asentaa systeemejä.

Nopeus megan yhteys kumpaankin suuntaa; ja hyvin pelittää, usemmin tulee koko kaistan leveydeltä about 110 kt/s.

Edit. Sikäli kun "kotikiinteä" on HomePNA, niin sen puolesta ei ole pahaa sanottavaa yhteydestä. Yksi kortti koneen sisään ja piuha puhelinpistokkeesta korttiin.

Siitä mikä/mitä HomePNA on oikeasti/teknisesti ei ole käryäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti lakimies
Edit. Sikäli kun "kotikiinteä" on HomePNA, niin sen puolesta ei ole pahaa sanottavaa yhteydestä. Yksi kortti koneen sisään ja piuha puhelinpistokkeesta korttiin.

Siitä mikä/mitä HomePNA on oikeasti/teknisesti ei ole käryäkään.

Tämähän riippuu täysin naapureista, sillä HomePNA on jaettu koko talon kesken. Esim. nettipelaaminen voi olla aikamoista tervanjuontia jos kymmenen naapuria päättää imuttaa samaan aikaan hydrauliikkavideoita koko kaistan leveydeltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Komento takaisin. Saunishan siis laskee hintojaan lokakuun alusta, kuten monet muutkin firmat nyt syksyllä.

Nyt on kuitenkin ilmeisesti niin, että mulla ei laske hinta, koska yhteyteni on reitittivä. Miten huormassa se voi olla mahdollista?

Missään ei sinänsä niin lue, mutta tuommoisen tiedon sain Sauniksen "asiakaspalvelusta", jossa syystä ei tietenkään ollu tietoa.

Ihmeellistä kusetusta, jos pitää paikkansa.

EDIT: Selvittelin asiaa lisää ja aina vain hullummaksi menee... Kukaan ei tunnu todella tietävän yhtään mitään. Parempi varmaan, ettei tässä vaiheessa vielä kommentoi enempää. Hohhoijaa.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti pernaveikko
Komento takaisin. Saunishan siis laskee hintojaan lokakuun alusta, kuten monet muutkin firmat nyt syksyllä.

Nyt on kuitenkin ilmeisesti niin, että mulla ei laske hinta, koska yhteyteni on reitittivä. Miten huormassa se voi olla mahdollista?

Missään ei sinänsä niin lue, mutta tuommoisen tiedon sain Sauniksen "asiakaspalvelusta", jossa syystä ei tietenkään ollu tietoa.

Ihmeellistä kusetusta, jos pitää paikkansa.

EDIT: Selvittelin asiaa lisää ja aina vain hullummaksi menee... Kukaan ei tunnu todella tietävän yhtään mitään. Parempi varmaan, ettei tässä vaiheessa vielä kommentoi enempää. Hohhoijaa.

Siis kyllähän sauniksen hinnat laskee kaikilla alueilla joissa se alennus on ilmoitettu.
Tai jos saunalahti ottaa tuolleen tapauskohtaisesti alennukset, niin lopetan tähän paikkaan kyseisen liittymän harkitsemisen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mää ottasin ehottomasti sauniksen jos saisin. Siis sehän on ehdottomasti paras liittymä, supporttikin toimii jopa irc:ssä. Siis ehdottomasti sauniksen puolella, vaikkei siitä kokemuksia olekaan. Sonerakin toimaa ihan hyvin, mutta se firma on jotenkin niiiiin vastenmielinen. Saksaan taitaa mennä munkin kuukausimaksut.
 

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
No niin, ei vielä valittamista, vaikka Saunalahti ollut jo 5 tuntia.
8.8 tilasin netin kautta Saunalahden liittymän. 9.8 irtisanoin Soneran(toimi ihan hyvin, mutta ne hinnat), Soneralta ilmoitettiin, että laittavat poikki 2viikon kuluttua. Saunalahdelta ilmoitettiin, että todennäköinen asennus 26.8.
Viimeyönä klo. 00.07 meni Sonera katki.
No tänään sitten katselin Suomen hyvin menneitä O-kisoja, nettiin kun en päässyt.
N.klo.14 Saunalahdelta soitettiin, että liittymä on kytketty(kaksi päivää etuajassa), menehän kokeilemaan pääsetkö nettiin.
Parin viikon päästä edessä on avautuminen joko onnellisuus- tai vitutusketjuun .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös