Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 743 861
  • 17 697

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Pitäisköhän ostaa ton Ässien pelipaidan kumppaniksi Lukko pipo Talviklassikkoon? Voisi saada puheenaiheita ja hämmentyneitä katseita. Kerrankin on kyse Ässät - Lukko pelistä kun voittajalla ei ole niin suurta merkitystä vaan itse tapahtumalla ja Satakuntalaisella urheilujuhlalla.

Näin vanhemmiten olen jo muutenkin alkanut iloita myös siitä, jos Lukko menestyy, vaikka Ässien veneessä on vuosikymmenet jo oltu.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisköhän ostaa ton Ässien pelipaidan kumppaniksi Lukko pipo Talviklassikkoon? Voisi saada puheenaiheita ja hämmentyneitä katseita. Kerrankin on kyse Ässät - Lukko pelistä kun voittajalla ei ole niin suurta merkitystä vaan itse tapahtumalla ja Satakuntalaisella urheilujuhlalla.

Näin vanhemmiten olen jo muutenkin alkanut iloita myös siitä, jos Lukko menestyy, vaikka Ässien veneessä on vuosikymmenet jo oltu.
Sitä pehmenee jotenkin kummasti vanhemmiten paitsi silloin, kun pelataan vastakkain, jolloin mennään edelleen hampaat irvessä ja veren maku suussa.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saa siinä molempien seurojen toimistot pistää markkinoiden ensi viikolla, jos meinaavat tämän tapahtuman loppuun myydä. Lauantaille lippuja myyty jo ihan hyvä määrä, 89% kapasiteetista, mutta perjantaille vasta 61% mennyt. Ei edes kahta kolmasosaa vielä. Nämä siis seurojen ilmoituksen mukaan.

Jotain tarvitsisi markkinointihessujen nyt keksiä. Mainostakaa tuota perjantaita vaikka sillä kulmalla, että perjantaina on se ensimmäinen ulkoilmaderby modernina aikana. Lauantaina se on jo vanha juttu :)

Pieni_mies24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lauantaille lippuja myyty jo ihan hyvä määrä, 89% kapasiteetista, mutta perjantaille vasta 61% mennyt. Ei edes kahta kolmasosaa vielä. Nämä siis seurojen ilmoituksen mukaan.

Jotain tarvitsisi markkinointihessujen nyt keksiä.

Minusta markkinointi näihin peleihin on ollut muutenkin huonoa. Lukon ja Ässien somessa jotain mukahauskaa hassuttellua, kuinka moni näistä Rauman ja Porin ulkopuolella edes tietää. Tälläisiin peleihin voisi yrittää houkutella Lukon ja Ässien porukoiden ulkopuoleltakin jääkiekosta kiinnostuneita.
Toki tuo perjantai on muutenkin huono kellonajalta yms. Mielestäni peli on liian myöhään lapsiperheitä ajatellen + peli näytetään telkkarista ilmaiseksi. Olisi tähän voinut yrittää järkätä jotain extraviihdykettä erätauoille joka olisi houkutellut tulemaan paikan päälle (tai jos on niin ei ole ainaskaan omaan silmään osunut).

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saa siinä molempien seurojen toimistot pistää markkinoiden ensi viikolla, jos meinaavat tämän tapahtuman loppuun myydä. Lauantaille lippuja myyty jo ihan hyvä määrä, 89% kapasiteetista, mutta perjantaille vasta 61% mennyt. Ei edes kahta kolmasosaa vielä. Nämä siis seurojen ilmoituksen mukaan.

Jotain tarvitsisi markkinointihessujen nyt keksiä. Mainostakaa tuota perjantaita vaikka sillä kulmalla, että perjantaina on se ensimmäinen ulkoilmaderby modernina aikana. Lauantaina se on jo vanha juttu :)

Tää alkaa näyttämään jopa vähän nololta jos näitä ei molempia myydä loppuun.

Toki, tällä markkinoinnilla en ylläty vähääkään tuosta.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Markkinointi on tosiaan ollut aika hiljaista. Kovemmalla höökillä ja rummutuksella tämän viimisen kuukauden aikana olisi saatu varmasti lippuja myytyä enemmänkin. Siis kun someihinkin tulee tyyliin viikossa pari päivitystä aiheeseen liittyen, niin se on todella vähän.

Fanikamatkin taisi tulla tällä viikolla myyntiin. Siis noin pari viikkoa ennen h-hetkeä.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta markkinointi näihin peleihin on ollut muutenkin huonoa.

Joo, ei ole kyllä minuakaan vakuuttanut. Ihan ei nyt Hesaäijän ja niiden Porin kavereiden (joiden nimeä en nyt muista) hassuttelut riitä, jotain muutakin tarvitaan. Pelaajia pitäisi hyödyntää enemmän, jotain yhteistä kontenttia pilke silmäkulmassa. Tai edes entisiä pelaajia.

Ja ne talviklassikkofanituotteetkin, voi äiti sentään. En ennusta suurta menekkiä.

Itse pistäisin halvalla myyntiin jotain markan sinikeltaisia ja punamustia kaulaliinoja, joita saisi paikan päällä ihmiset ostaa tummia talvivaatteita koristamaan. Ei tarvita välttämättä logoja tai muutakaan, värit riittävät kunhan halvalla saisi. Kalja x euroa, kalja ja huivi x + y euroa. Toinen puolisko katsomoa sinikeltainen ja toinen punamusta. Näyttäisi hienolta.

Kaikki tarttis itte tehdä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Joo, ei ole kyllä minuakaan vakuuttanut. Ihan ei nyt Hesaäijän ja niiden Porin kavereiden (joiden nimeä en nyt muista) hassuttelut riitä, jotain muutakin tarvitaan.
Juho Hakala & Mika Laakkonen.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, ei ole kyllä minuakaan vakuuttanut. Ihan ei nyt Hesaäijän ja niiden Porin kavereiden (joiden nimeä en nyt muista) hassuttelut riitä, jotain muutakin tarvitaan. Pelaajia pitäisi hyödyntää enemmän, jotain yhteistä kontenttia pilke silmäkulmassa. Tai edes entisiä pelaajia.

Ja ne talviklassikkofanituotteetkin, voi äiti sentään. En ennusta suurta menekkiä.

Itse pistäisin halvalla myyntiin jotain markan sinikeltaisia ja punamustia kaulaliinoja, joita saisi paikan päällä ihmiset ostaa tummia talvivaatteita koristamaan. Ei tarvita välttämättä logoja tai muutakaan, värit riittävät kunhan halvalla saisi. Kalja x euroa, kalja ja huivi x + y euroa. Toinen puolisko katsomoa sinikeltainen ja toinen punamusta. Näyttäisi hienolta.

Kaikki tarttis itte tehdä.

Tuota juuri itse mietin kun ässähuivikin on hukassa, että mitäs väriä talvivaatteiden kanssa saisi.

Olisi erinomainen myyntikohde joku tuollainen edullinen setti.

Tässä nimenomaan yhteistyönä, huumorivideoita yms missä pelaajia ja joukkueen valmennusryhmää mukana.

Jos näitä molempia ei saada myytyä loppuun, voi antaa molempien tiimien markkinoinnin väelle kenkää. Satakunnan pitäisi olla intohoimoista kiekkoseutua. Poikkeuksellinen tapahtuma tulossa ja liput menee todella hitaasti kaupaksi...

UJ42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Minusta ei ole noloa jos molempia ei myydä loppuun. Lauantai nyt menee melko varmasti 100% tai ainakin todella lähelle. Perjantaikin tuosta varmaan vielä nousee sen 10% ainakin. Perjantai on muutenkin vähän vaikea päivä, koska juuri tuo alkamisaika ja päivä itsessään. Monet ovat töissä, ulkopaikkakuntalaiset ei välttämättä ehdi. Hinta myös varmasti pakottaa jotkut valitsemaan vain toisen pelin ja lauantaihan on näistä se suotuisampi.

Siinä olen samaa mieltä, että markkinointi on jäänyt lepsuksi. Luulisi että tätä rummutettaisiin ihan valtakunnallisesti enemmän. Saattaisi jotkut innostuakkin lähtemään. Hieman myös ihmettelin ettei ollut mitään kahden päivän lipun tarjousta. Silläkin olisi varmaan saatu muutama asiakas enemmän perjantaille.

Suosikkijoukkue
Lukko, Lämän niininii kiekko

Tämä on ollut silmiinpistävää molempien leirien osalta. Ei minkään sortin yritystä edes.

Mä olen odottanut kummaltakin somen ihmeelliseen maailmaan sellaista yleistä tunnelman nostatusta, vanhojen pelien klippejä (tappelut, hienot maalit jne..), nokittelua puolin ja toisin, haastatteluja pelaajilta menneiltä vuosikymmeniltä
...mutta ei. Kertakaikkiaan ei mitään. Ollaan niin sulassa sovussa ja käsi kädessä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta ei ole noloa jos molempia ei myydä loppuun. Lauantai nyt menee melko varmasti 100% tai ainakin todella lähelle. Perjantaikin tuosta varmaan vielä nousee sen 10% ainakin. Perjantai on muutenkin vähän vaikea päivä, koska juuri tuo alkamisaika ja päivä itsessään. Monet ovat töissä, ulkopaikkakuntalaiset ei välttämättä ehdi. Hinta myös varmasti pakottaa jotkut valitsemaan vain toisen pelin ja lauantaihan on näistä se suotuisampi.

Siinä olen samaa mieltä, että markkinointi on jäänyt lepsuksi. Luulisi että tätä rummutettaisiin ihan valtakunnallisesti enemmän. Saattaisi jotkut innostuakkin lähtemään. Hieman myös ihmettelin ettei ollut mitään kahden päivän lipun tarjousta. Silläkin olisi varmaan saatu muutama asiakas enemmän perjantaille.

Ihan poikkeuksellinen tapahtuma tulossa. Menee mun mielestä vähän selittelyksi nuo syyt jos ei molempia myydä loppuun.

On myöhäinen alkamisaika, kallis lippu, on talvi, on pimeä ja kylmä jne.

Sitä varten pitää rummuttaa ja markkinoida eikä vain lyödä tapahtumaa tulille ja toivoa että kansa löytää paikalle.

Tässä on ollut riittävästi aikaa saada aikatauluja järkättyä tuohon vaikeaan kellonaikaan arkipäivälle.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Sanoisin, että noloa olisi ollut jos olisi järjestetty vain yksi matsi ja se olisi jäänyt vajaaksi, mutta kun lähdettiin kahdella liikkeelle niin muuttujia alkaa tulla enemmän.

Ihan asialliselta vaikuttaa yleisömäärät just nyt ja seurojen kannalta lopulta on sitten oleellisinta mitä viivan alle jää.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olen miettinyt, että olisiko nuo pelit pitänyt kumminkin pistää toisinpäin, eli että Lukon "kotipeli" lauantaina ja Ässien perjantaina. Mietin asiaa vaan siltä kantilta, että koska ottelut pelataan Porissa ja porilaisia kuitenkin on raumalaisiin verrattuna tuplaten, niin porilaisiahan (ja lähikuntien asukkaita) tuolla tulee olemaan selvästi enemmän kuin raumalaisia (ja lähikuntien asukkaita). Niin karkoittaako tuo Lukon kotipeli potentiaalisia punamustia asiakkaita tuolta "huonommalta pelipäivältä", jotka olisivat voineet lähteä peliin perjantaina jos Ässät olisi merkattu kotijoukkueeksi. Lauantai taas on muuten pelipäivänä niin paljon parempi, että siinä ei välttämättä merkkaisi kumpi on kumpi.

Voi myös vallan hyvin olla, että ylianalysoin tätä ihan helvetisti.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on ollut silmiinpistävää molempien leirien osalta. Ei minkään sortin yritystä edes.

Mä olen odottanut kummaltakin somen ihmeelliseen maailmaan sellaista yleistä tunnelman nostatusta, vanhojen pelien klippejä (tappelut, hienot maalit jne..), nokittelua puolin ja toisin, haastatteluja pelaajilta menneiltä vuosikymmeniltä
...mutta ei. Kertakaikkiaan ei mitään. Ollaan niin sulassa sovussa ja käsi kädessä.
Luulis nyt että edes se Korpin keskarikuva kiertäisi luomaan tunnelmaa. Vähän kaipaisi jotain pientä vastakkainasettelua. Muuten ihan sama mitä joku isomusta tai Saurionmasa höpöttelee. Todella valjua touhua ollut ihan alusta asti, lähtien lipunmyyntitauosta. Eniten mua jurppii tuo, että fiilis pitäisi olla innostunut ja odottava, mutta on lähinnä plääh ja ryöstäkää jonkun muun rahat.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ketäs olikaan se Lukon aloittaja siinä ensimmäisessä mainoksessa? Meiltä Salmela on kerennyt jo poistua.

Kuten myös tj Lehtinen. Tj Kunnas taitanee olla postillaan vielä niin kauan, että kerkeää tapahtuman kokemaan?

Historiat ja perinteet on toki kiva juttu, mutta myynnissä ja markkinoinnissa täytyy myös osata syöttää 2020-luvun koukkuja.

UJ42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On myöhäinen alkamisaika, kallis lippu, on talvi, on pimeä ja kylmä jne.

Sitä varten pitää rummuttaa ja markkinoida eikä vain lyödä tapahtumaa tulille ja toivoa että kansa löytää paikalle.

Tässä on ollut riittävästi aikaa saada aikatauluja järkättyä tuohon vaikeaan kellonaikaan arkipäivälle.
Niin nämä on selittelyjä yleisöltä joka jättää tulematta? Niille Ässät ja Lukko ei voi mitään. Markkinointi Porissa ja Raumalla on saavuttanut varmasti kaikki, valtakunnallisesti toivoisin lisää näkyvyyttä mutta ei sillä tuota perjantaita loppuun myydä.

Itse tunnen muutaman ketkä tulevat tapahtumaan Satakunnan ulkopuolelta ja he eivät yksinkertaisesti ehdi perjantain peliin. Se on markkinoinnillekin vähän tekemätön paikka.

Lauantai pitää myydä loppuun, se on lähtökohta, mutta vajaa perjanta ei ole noloa. Olisiko paremmalle markkinoinnilla voitu saavuttaa parempi tulos perjantaille? Varmasti, mutta loppuumyymiseksi saa olla aika velho. Jollekkin katsojille vain se arkielämä estää siihen tulemisen.

Ja onhan tuossa viel aikaa myydä perjantaille. Varmasti on osa yleisöä jotka tekee päätöksen lähempänä peliä tai jopa pelipäivänä.

Pieni_mies24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Järkevämmät pelipäivät olisivat olleet lauantai ja sunnuntai. Vai estääkö joku pykälä sunnuntaina pelaamisen... Muistaakseni Ässillä on ollut sunnuntaipelejäkin... mutta tää nyt on vaan turhaa mutuilua.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin nämä on selittelyjä yleisöltä joka jättää tulematta? Niille Ässät ja Lukko ei voi mitään. Markkinointi Porissa ja Raumalla on saavuttanut varmasti kaikki, valtakunnallisesti toivoisin lisää näkyvyyttä mutta ei sillä tuota perjantaita loppuun myydä.

Itse tunnen muutaman ketkä tulevat tapahtumaan Satakunnan ulkopuolelta ja he eivät yksinkertaisesti ehdi perjantain peliin. Se on markkinoinnillekin vähän tekemätön paikka.

Lauantai pitää myydä loppuun, se on lähtökohta, mutta vajaa perjanta ei ole noloa. Olisiko paremmalle markkinoinnilla voitu saavuttaa parempi tulos perjantaille? Varmasti, mutta loppuumyymiseksi saa olla aika velho. Jollekkin katsojille vain se arkielämä estää siihen tulemisen.

Ja onhan tuossa viel aikaa myydä perjantaille. Varmasti on osa yleisöä jotka tekee päätöksen lähempänä peliä tai jopa pelipäivänä.

Maksava yleisö löytää aina selityksiä jättää tulematta, on ajankohta mikä vain. Tapahtumanjärjestäjän tehtävä on luoda tapahtumasta sellainen, että sinne haluaa mennä myös huonosta ajankohdasta huolimatta.

Ei varmasti ole markkinointi saavuttanut Porissa ja Raumalla kaikkia kunnolla.

Vaimoni ei tiennyt koska nuo pelit on, tiesi että tänä talvena pelataan. Käyttää somea, käy säännöllisesti kaupoilla jne. asuu lätkähullun ihmisen kanssa.

Markkinointi on ollut kovin ohkaista. Toivottavasti nyt lupailtu hyvä keli aktivoi ihmisiä.

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ketäs olikaan se Lukon aloittaja siinä ensimmäisessä mainoksessa? Meiltä Salmela on kerennyt jo poistua.

Kuten myös tj Lehtinen. Tj Kunnas taitanee olla postillaan vielä niin kauan, että kerkeää tapahtuman kokemaan?

Historiat ja perinteet on toki kiva juttu, mutta myynnissä ja markkinoinnissa täytyy myös osata syöttää 2020-luvun koukkuja.
Krannila oli Lukolta tuossa alkuperäisessä mainoksessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy