Mainos

Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 664 090
  • 16 917

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vääristynyt perisuomalainen tai -porilainen tapa ajatella. No voitte pysyä minun puolestani aina altavastaajina, ei se minulta ole pois vaan päinvastoin. Sinä ajattelet ilmeisesti seuran vain pelaajina, minä yhteisönä jossa jokainen tekee osansa seuran eteen oli se sitten kaukalossa tai sen ulkopuolella.

Maailma on niin julma ja neutraali, ettei se välitä yhtään jos häviät miekkataistelun puukepin kanssa. Toki joku väsynyt runoilija saattaa kirjoittaa siitä tapauksesta jonkun "kunniakkaan" värssyn joskus kaljapäissään.

Minua ihmetyttää, miksi rikas ritari vuodesta toiseen päättää lähteä taisteluun puukepin kanssa, vaikka rahaa olisi hankkia Ulfberht miekka.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Minua ihmetyttää, miksi rikas ritari vuodesta toiseen päättää lähteä taisteluun puukepin kanssa, vaikka rahaa olisi hankkia Ulfberht miekka.
Jos nyt ajatellaan ihan Satakunnan paremmuuden kannalta, niin se parempi miekka on tainnut olla aina samalla ritarilla sen viimeiset 10 vuotta. Ehkä se sitten kertoo jotakin.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä, on kunniakkaampi suoritus pärjätä pienemmällä budjetilla kuin isolla.
Kunniakkaampi, voi äiti sentään.

"Kunnia ei unohdu", sanotaan. Valitettavasti vaan ammattilaisurheilussa se tuppaa unohtumaan, eikä kukaan muista niitä tsemppaamalla saatuja puulusikoita. Ja koska ketjun tuntien arvannen mihin keskustelu tästä johtaa niin säästän palstamillimetrejä jo tässä kohtaa toteamalla, että ei toki muisteta isolla rahalla saavutettuja mahalaskujakaan. Mutta nukun kuitenkin yöni hyvin tietäen, että vaikka kummallakin se menestyminen olisi kiven takana, niin Köyrin Pentillä se on aika paljon todennäköisempää kuin Järvelän Peralla.

Tämä pienellä budjetilla flexaaminen (nuorisolaiskieltä!) on kyllä erikoisin juttu mitä sieltä pohjoisesta päin tulee. Ihmettelen, että oikein Arskakin tuollaisen omaan maaliin sortui.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Satakunnan mestaruus ilmeisesti riittää Raumalla, puolivälieriin ja torille!!
No on tässä nyt sentään ihan oikeakin mestaruus tältä vuosikymmeneltä. Ja aina, vaikka kausi menisikin vähän perseelleen niin se kieltämättä lohduttaa, että Porissa menee aina vielä huonommin. Siis tällainen klassinen "huonomminkin voisi mennä" -ajatelma.

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Tämä pienellä budjetilla flexaaminen (nuorisolaiskieltä!) on kyllä erikoisin juttu mitä sieltä pohjoisesta päin tulee. Ihmettelen, että oikein Arskakin tuollaisen omaan maaliin sortui.
Tämä kyllä jaksaa hämmentää vuodesta toiseen. Onkohan Ässät tehnyt ihan sellaisen arvovalinnan, että pysyvät tarkoituksella köyhinä ettei vain kunniakkuusluokitus pääse laskemaan rikastumisen myötä.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kiva juttu että löysit tiesi takaisin, vaikka muutama kierros jäikin päivittämättä!

Olin hetken poissa linjoilta ja perinteisesti en silloin kirjoittele Jatkoaikaan ja pelit katsotaan tottakai jälkeenpäin tallenteelta.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vääristynyt perisuomalainen tai -porilainen tapa ajatella. No voitte pysyä minun puolestani aina altavastaajina, ei se minulta ole pois vaan päinvastoin. Sinä ajattelet ilmeisesti seuran vain pelaajina, minä yhteisönä jossa jokainen tekee osansa seuran eteen oli se sitten kaukalossa tai sen ulkopuolella.

Maailma on niin julma ja neutraali, ettei se välitä yhtään jos häviät miekkataistelun puukepin kanssa. Toki joku väsynyt runoilija saattaa kirjoittaa siitä tapauksesta jonkun "kunniakkaan" värssyn joskus kaljapäissään.

Jos Lukon urheilupuolella ajatellaan samoin kuin sinä, ei ihme että Ässillä on yhtä monta mestaruutta tällä vuosituhannella.

Ässät on mennyt päätyyn saakka tällä vuosituhannella puukepin kanssa yhtä monta kertaa kuin Lukko hienon miekkansa kanssa.

Kunniakkaampi, voi äiti sentään.

-

Käytin samaa termiä kuin alkuperäisessä viestissä mitä lainasin.

Kyllä se vaan on kylmä fakta, että isommalla budjetilla pitäisi menestyä paremmin kuin pienellä budjetilla.

Esimerkiksi tämän hetken sarjatilanne. Ässissä voidaan tyytyväisiä sarjatilanteeseen, Lukolta pitää odottaa parempaa.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos Lukon urheilupuolella ajatellaan samoin kuin sinä, ei ihme että Ässillä on yhtä monta mestaruutta tällä vuosituhannella.

Ässät on mennyt päätyyn saakka tällä vuosituhannella puukepin kanssa yhtä monta kertaa kuin Lukko hienon miekkansa kanssa.
Juu ja viimeisen sadan vuoden aikana Ässät on jopa edellä! Rooman valtakunnallakin oli omat hetkensä joskus ja se oli ihan melkein eilen.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä se vaan on kylmä fakta, että isommalla budjetilla pitäisi menestyä paremmin kuin pienellä budjetilla.
Ei vastaväitettä täältä, eikä sitä taida olla kukaan kieltänytkään. Ihmettelen vaan monen Ässä-kannattajan fiksaatiota siihen budjettiin koska kunhan homma on vakavaraisella pohjalla niin se on ihan sama, tuleeko se menestymättömyys isolla vai pienellä budjetilla. Tai siis minun mielestäni on, sinä ilmeisesti tykkäät muistella sisupuukkoja vielä vuosien jälkeenkin eikä siinä mitään.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raumalla on ollut enemmän mestaruuksia kuin Porissa 2 vuotta. Porissa enemmän kuin Raumalla 57 vuotta eikä loppua näy. Pikkuveikka.
Tätähän se on ja se vaan on nieltävä. Sitä mitä tuolla olen lueskellut, niin esim. Maple Leafsin kannattajat ovat sitä mieltä, että kaikki on hyvin ja ovat todellinen mahti änärissä. Joku Tampa on ihan vastaantulija mestaruuksissa. No, ehkä siellä on vaan erilainen ajatusmaailma kuin Porissa...

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu ja viimeisen sadan vuoden aikana Ässät on jopa edellä! Rooman valtakunnallakin oli omat hetkensä joskus ja se oli ihan melkein eilen.

Niin. Lukko on budjettiinsa verraten suoriutunut huonosti viimeisen sadan vuoden aikana.

Ei vastaväitettä täältä, eikä sitä taida olla kukaan kieltänytkään. Ihmettelen vaan monen Ässä-kannattajan fiksaatiota siihen budjettiin koska kunhan homma on vakavaraisella pohjalla niin se on ihan sama, tuleeko se menestymättömyys isolla vai pienellä budjetilla. Tai siis minun mielestäni on, sinä ilmeisesti tykkäät muistella sisupuukkoja vielä vuosien jälkeenkin eikä siinä mitään.

Se on ihan sama miten se menestys tulee, se puolestaan ei ole ihan sama kuinka usein sitä menestystä tulee.

Pallopeleissä sarjat tuppaa usein voittamaan suuren budjetin joukkue. Toisinaan tulee mukavia piristyksiä kun pienemmän budjetin joukkue onnistiu niin hyvin, että onnistuu voittamaan materiaalieron ja vie mestaruuden.

Suuren budjetin joukkue jos ei menesty, sitä pidetään yleisesti isompana epäonnistumisena kuin pienen budjetin joukkueen menestymättömyyttä.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin. Lukko on budjettiinsa verraten suoriutunut huonosti viimeisen sadan vuoden aikana.
Päinvastoin. Lukko on suoriutunut tuolla aikajanalla oikeinkin hyvin budjettiinsakin nähden. Ässistä en ole ihan varma.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suuren budjetin joukkue jos ei menesty, sitä pidetään yleisesti isompana epäonnistumisena kuin pienen budjetin joukkueen menestymättömyyttä.
Väännetään nyt vielä kerran rautalangasta ja sitten saa riittää, ratakiskoa en enää hae.

En. Ole. Tästäkään. Asiasta. Eri. Mieltä. Me ei nyt jotenkin löydetä toisiamme selvästikään.

Mä en vaan ymmärrä mitä merkitystä sillä on. Jos sitä menestystä ei tule, niin paska homma. Vielä paskempi, jos ei ole kunnon pelimerkkejä, joilla sen saavuttaminen on todennäköisempää (Lukolla toki pukkaa välikautta vielä ensi kaudeksi). En ole eläessäni Lukon huonojen kausien jälkeen ajatellut, että "olisipa käytetty vähemmän rahaa, olisi kunniakkaampaa!" Se ajatus on meikäläisen päähän täysin outo.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Mä en vaan ymmärrä mitä merkitystä sillä on. Jos sitä menestystä ei tule, niin paska homma. Vielä paskempi, jos ei ole kunnon pelimerkkejä, joilla sen saavuttaminen on todennäköisempää (Lukolla toki pukkaa välikautta vielä ensi kaudeksi). En ole eläessäni Lukon huonojen kausien jälkeen ajatellut, että "olisipa käytetty vähemmän rahaa, olisi kunniakkaampaa!" Se ajatus on meikäläisen päähän täysin outo.

Alun alkaen tämähän lähti siitä väitteestä, että budjeteilla ei ole mitään väliä.

Tällä keskustelulla ei ole mitään väliä. :D flunssa tulossa, mää en jaksa. Käyttäisin isoa budjettia tähän jos rahalla selviäisi alkavasta flunssasta. Kävisi kuitenkin kuten Lukollekin, isolla rahalla saa saman lopputuloksen kuin pienellä rahalla, ei voittoa.

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Maple Leafsin kannattajat ovat sitä mieltä, että kaikki on hyvin ja ovat todellinen mahti änärissä.
Ok, otan kopin. Nyt lähti laukalle, kukaan ei tosissaan ole tätä mieltä. Huumorimielellä joku aina silloin tällöin lyö mestaruuskortin pöytään tai että Toronto on rikkain ja rahakkain seura änärissä. Todellisuudessa vituttaa ihan älyttömästi tämä rämpiminen.

Organisaationa Ässät on historian saatossa ja tälläkin vuosituhannella menestyneempi organisaatio, mutta Lukko on menestyneempi tällä vuosikymmenellä. Pick your poison.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy