Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 639 430
  • 16 742
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Kaikkihan sen tietää että alunperin suippokorvia ovat porilaiset, koska jo synnytyslaitoksella pienet lapset nostetaan korvista ilmaan ja näytetään että ”kato ny tonnoi ku siäl o se sivistys, siäl o tiäksää Rauma”.

Nyt on kyllä skipattu liikaa niitä oppitunteja äidinkielen osalta (ei sillä että itsekään niitä liikoja kävin).


Peruskoulussa jo opetetaan, ettei sydämeen mahdu kahta ämmää, ja Rauma sekä sivistys ei kuulu samaan lauseeseen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on kyllä skipattu liikaa niitä oppitunteja äidinkielen osalta (ei sillä että itsekään niitä liikoja kävin).


Peruskoulussa jo opetetaan, ettei sydämeen mahdu kahta ämmää, ja Rauma sekä sivistys ei kuulu samaan lauseeseen.

Näin minä tuon tarinan muistan jo 90-luvulta lapsuudesta.
 

Raasta&Runno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Satakuntalainen juniorikiekkoilu
Kaikkihan sen tietää että alunperin suippokorvia ovat porilaiset, koska jo synnytyslaitoksella pienet lapset nostetaan korvista ilmaan ja näytetään että ”kato ny tonnoi ku siäl o se sivistys, siäl o tiäksää Rauma”.

Mites tää sitten nykyään menee, kun täällä samalla Porin synnytyslaitoksella on jo yli 20 vuotta syntyneet myös raumalaiset lapset?

Taitaa vaan raumalaiset tykätä suipoista korvista niin paljon, että laittoivat suippokorvaisen eläimenkin Lukko-nimisen joukkueen logoksi ja käyttivät sitä toistakymmentä vuotta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Taitaa vaan raumalaiset tykätä suipoista korvista niin paljon, että laittoivat suippokorvaisen eläimenkin Lukko-nimisen joukkueen logoksi ja käyttivät sitä toistakymmentä vuotta.

Tämä on se hetki, milloin Rauman Lukko ratkaisi itse tuon loputtoman väittelyn. Ainoa yhteys kettulogolla Rauman Lukkoon on suippokorvaisuus.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikkihan sen tietää että alunperin suippokorvia ovat porilaiset, koska jo synnytyslaitoksella pienet lapset nostetaan korvista ilmaan ja näytetään että ”kato ny tonnoi ku siäl o se sivistys, siäl o tiäksää Rauma”.
Tämä on niin huono ja keksimällä keksitty tarina, että sen voi keksiä vain joku raumalainen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on niin huono ja keksimällä keksitty tarina, että sen voi keksiä vain joku raumalainen.

No tarkkaan ottaen se meni niin että porilaiset on suippokorvia koska syntyessään ne nostetaan korvista ilmaan ja näytetään Rauman suuntaan että tuolla on sivistys. Tän mä muistan kuulleeni jo 90-luvun alkupuolella joten kyllä se on ensin Raumalla ristitty porilaiset suipoiksi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tarkkaan ottaen se meni niin että porilaiset on suippokorvia koska syntyessään ne nostetaan korvista ilmaan ja näytetään Rauman suuntaan että tuolla on sivistys. Tän mä muistan kuulleeni jo 90-luvun alkupuolella joten kyllä se on ensin Raumalla ristitty porilaiset suipoiksi.
Tarkkaan ottaen varmaan noin. Pienemmän kaupungin alemmuudentunteessa keksitty ontuva juttu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämän niininii kiekko
Näillä askelmerkeillä mennään tänään.
 

Liitteet

  • Repoo.jpg
    Repoo.jpg
    171 KB · kertaa luettu: 159
  • E7ZSBWdXIAgcXnw.jpg
    E7ZSBWdXIAgcXnw.jpg
    43,3 KB · kertaa luettu: 177
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämän niininii kiekko
Näinkö alas on vajottu, 2 yötä derbyyn ja täällä heitellään jotain googlesta revittyjä meemejä ympäriinsä, tuleeko seuraavaksi Ässien fanibussi?

Yritystä ny, parhaimmillaan tämä ketju on komedia kultaa.
Hei näiden on tarkoituskin olla huonoja. Samaa tasoa kuin sieltä Luvian rämeen joutomaalta kotoisin oleva "jääkiekko joukkue"
 

Kit Carson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
No tarkkaan ottaen se meni niin että porilaiset on suippokorvia koska syntyessään ne nostetaan korvista ilmaan ja näytetään Rauman suuntaan että tuolla on sivistys. Tän mä muistan kuulleeni jo 90-luvun alkupuolella joten kyllä se on ensin Raumalla ristitty porilaiset suipoiksi.
No nyt kun mennään vuosikymmeniin, tässä olisi.
Itse muutin Poriin reilut 40 vuotta sitten, eli 80 luvun alussa. Tuolloin ala-asteella ensimmäinen vitsi oli tuo suippokorvajuttu raumalaisista. Eli tuo oli sitten 80-luvun alussa.

Onko varhaisimpia muistoja kellään?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kappas, derby lähenee ja Lukko alkoi pelaamaan.

Pitääkö tässä kaivaa taas vanha annelirasva esille?!
Olen toiveikas, mutta samalla pitää sanoa että Lämsän aikana tasaiset otteet eivät varsinaisesti ole olleet se Lukon vahvuus.

Itse lupasin antaa ensimmäiset kehut Lämsälle sitten kun Lukko voittaa kolme ottelua putkeen, saas nähdä "joutuuko" kehumaan.
 

JarOfFlies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitääkö Lukon pelaajien laittaa taas koronakaudelta tuttu kokovisiiri naamalle, että selviää kolikkomiehen sihdiltä? Pari yötä vielä niin saadaan vastauksia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pitääkö Lukon pelaajien laittaa taas koronakaudelta tuttu kokovisiiri naamalle, että selviää kolikkomiehen sihdiltä? Pari yötä vielä niin saadaan vastauksia.
Ässien pelaajat tarvitsevat kokovisiirin sen takia, kun lannanhajuiset saapuvat Porrii.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Isomäkeen herkuttelemaan porilaista italianpataa ja siihen päälle vielä vaahtokaljat, porilaisen Pasin unelmantäyttymys.

Voi sitten lauantaina jäljelle jääneet kolikot käydä antamassa Raumalla lounaspöydän ravintolapäällikön taskuun, josta sitten jatkoille paikalliseen bordelliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös