K: Mikä oli ensireaktiosi kun kuulit Tomi Lämsän Lukko-pestistä?
V: Mä rupesin nauramaan paikallisessa cittarissa. Pakko myöntää, että mä aloin nauramaan kun mä näin tämän kyseisen uutisen.
Mitä koutsilta vaaditaan vuonna 2023? Uskottavuutta, johtajuutta, selkeyttä ja karismaa. Lämsä on heti 0/4 tähän kategoriaan. Jos Lämsä olis mulla työnhaussa ja mä olisin joukkueen GM tietoisena siitä mitä nykypäivän hieman koppavienkin 100k-määrien koutsaaminen vaatii Sm-Liigassa niin mun täytyis GM:nä todeta ettei se tuu edes ekasta haastatteluvaiheesta läpi kun kysytään vaikkapa nimi, pituus ja paino. Uskottavuutta, johtajuutta, selkeyttä ja karismaa - mm. Maso Lehtonen tuo kaikkea tätä Hämeenlinnaan, Tomi Lämsä ei tuo mitään näistä Raumalle.
Lukko kaiken kaikkiaan vaihtoi nyhverön nössöön. Ja nyt ne vissiin ihan vakavissaan odottaa tuloksia, eli kyllä tää GM Kalle Sahlstedtinkin kuherruskuukausi, tai kullanvuolenta aikakausi, ehkä jopa koskematonkin aikakausi, on tullut päätökseensä. Tää on ihan luokaton fiasko-palkkaus. Ei oo luvassa minkäänlaista menestystä.
Pahoittelen Rauma. Siellä on kaikkea muuta paitsi laatuvalmentaja ja sellanen pitkäjänteinen fanikulttuuri tuossa kylässä. Lukolla on rahaa, niillä on talous kohdillaan, kyky hankkia pelaajia, ja sit niitä valmentaa jumalauta Tomi Lämsä. Ja kohta tullaan näkemään tuloksia. Muistakaa tämä segmentti sitten kun ihmettelette miksei Rauman Lukko taaskaan pärjää. Älkää tulko sitten yllättymään. Kun palkkaa pellen saa sirkuksen.