Tämä osio kertoo riittävästi sinun jääkiekkotietämyksestäsi, Lukon runko säilyi niin hyvin kasassa että ilman noita nykyisiäkin hankintoja Lukko olisi monta pykälää ässien yläpuolella. Vaikka vetää kuinka punalasit päässä niin kannattaa kuitenkin pitää edes jonkinlainen realistisuus näissä viesteissä. Lukko tulee olemaan top6 joukkue ja ässät bottom5, eikä kannata edes aloittaa vänkäämällä että ässiin on tulossa vielä 6 uutta huippupelaajaa koska se ei pidä paikkaansa.
Tiedätkö varmasti, että minkä tason pelaajia ne Ässien viimeiset 5-6 hankintaa ovat? Nimet olisi myös kiva tietää, koska toistaiseksi Kerttula & Co. ovat pimittäneet tiedot meiltä patafaneilta. Se mitä olen itse luotettavista lähteistä kuullut, niin ihan pelimiehiä haetaan. Rahaa hankintoihin on ja myös aikaa odottaa, koska esimerkiksi Pitsiturnaukseen on vielä vajaat 2kk. Kiire ei ole.
Esimerkiksi Lukon mestarijoukkueen tulosyksikön pelaaja K. Pospisil oli äärimmäisen halukas tulemaan tulevan kauden Ässiin jo tuossa helmi-maaliskuussa. Oli ihan Ässien saatavilla, mutta Ässät ei ottanut. Tiedän tähän syyn, mutta ei siitä sen enempää. Sinne Ässien ykkösketjuun haetaan siis pelaajia, mutta K. Pospisil ei ollut sellainen pelaaja, jonka Ässät sinne haluaa. Itse olisin ehkä ottanut Pospisilin, mutta tämän pelaajan kohdalla on myös olemassa paljon riskejä, kuten Lukkoa seuraavat varmasti tietävät.
Ja jos ja kun puolustukseen tulee Aleksi Laakso, niin hän on se leveyshankinta, jonka voi heittää huoletta kolmospariin. Niin ovat tehneet aiemmin esimerkiksi HIFK, Pelicans ja HPK. Top4-osastolle pitäisi tulla ainakin kaksi hankintaa. Lisäksi särkymävaraa pitää olla ja nuorten kisoissakin saattaa joku Ässien pelaaja pelata.