Täällähän
@wild wild west ja
@benicio tarttuivat asian ytimeen. Tuo listaukseni viestissä #3400 koski nimenomaan niitä asioita, jotka on jo miljoonaan kertaan käsitelty Pori vs. Rauma keskusteluissa ja väännöissä, ja nyt viimeistään Lukon mestaruuden myötä tarvitaan uusia areenoita :D ei kukaan raumalainen voi olla enää niin epätoivoinen, että vetäisi Dingon ja Yön mukaan johonkin kuittailuun. Ja ainakaan minä en näin muualla asuvana porilaisena itsekään Poria enää nykyään noilla bändeillä markkinoi, mutta olenko sitten poikkeustapaus, en tiedä..
Koska tottahan on se, että jokaisen kunnon porilaisen (kuten vaikka minun) kunnia-asia on muualla asuessaan/ollessaan nimenomaan väsymättä korostaa olevansa porilainen. Ja aikanaan minusta löytyi myös se toinen kunnon porilaisen ominaisuus, eli niinikään oli kunnia-asia kertoa ketkä kaikki kuuluisuudet ovat porilaisia (yllättävän harva muuten tiesi, että esimerkiksi Danny on alunperin porilainen, kirj.huom.). Tämä ominaisuus on jäänyt minulta kuitenkin iän myötä pois kun sitä tajusi, että se on jotenkin tyhmää. Ja ennen kaikkea se on tarpeetonta, koska yleensä valtakunnan julkisuudessa olevat porilaiset kyllä ihan itse kuuluttavat sitä omaa porilaisuuttaan. Tämän päivän varmaan kuuluisin porilainen viihdejulkkis Joonas Nordman esimerkiksi ei ole todellakaan pitänyt kynttiläänsä vakan alla porilaisuutensa suhteen.. että en tiedä mitä se räppäri Hesaäijä sitä raumalaisuuttaan häpeää niin paljon, että piilottelee sitä kaikin mahdollisin tavoin