1. Tps -Koivu tekee läpimurron ja muutenkin selkeimmin vahvistunut joukkue.
2. Jokerit - Jos ei muuten, niin sitten ostetaan uusia pelaajia viimeistään tammikuussa. Peli oli kyllä luokatonta porissa, varsinkin puolustuspäässä.
3. Hpk - Jos Vlado kuntoutuu, jos on loukkaantuneena ison osan kaudesta, niin ei voi olla vaikuttamatta.
4. Blues - Satorin johdolla vähintään tähän, potentiaalia ylöspäinkin.
5. Kärpät - Liian selkeä ennakkosuosikki monissa veikkailuissa, uskoisin että menestys/menestymättömyys tulee putkissa, johtuen joukkueen kohtalaisen nuoresta iästä.
6. Lukko - Jos molemmat kahdesta ensimmäisestä pelaavasta kentästä pysyvät ehjinä liki koko kauden, niin sijoitus on tämä, ellei sitten Ika mokaa hommaa aivan täysin.
7. Hifk - Nimilista kova, mutta Ara valmentajana nimenomaan Hifkissä on aikamoinen kysymysmerkki.
8. Ässät - Runko pysynyt kasassa, jos pelaajat saavat tasoa nostettua viime kaudesta, niin sijoitus on tämä tai jopa korkeampi. Ja jos Toivola löytää Martäänin viereen sopivat pelimiehet.
9. Ilves - Kovia vahvistuksia, mutta ei jumbopaikalta nousta aivan kärkeen tuosta vaan. Sykora pienoinen kysymysmerkki, jos saa teesinsä läpi ja tulee toimeen joukkueen konkereiden ja ulkolaisten kanssa, niin Ipa voi hyvinkin olla se "yllättäjä"
10. Tappara - Heikentynyt viime kaudesta, itse en pidä Saarista juuri minään, mutta ans kattoo. Ehkä huonoin kuva juuri Tapparasta.
11. Pelicans - Pelaa varmasti kohtuullisen hienoa kiekkoa, ryminää ja vauhtia. Itse en vain usko tämän korkeampaan sijoitukseen.
12. Jyp - Ei joukkue voi kestää niin monen runko- ja huippupelaajan lähtöä. Ylöspäin vain jos ulkomaalaiset pistepörssin Top10:ssä ja kauden aikana hankitaan uusia nimiä
13. Saipa - Toivottavasti Sachl saa yli kymmenen peliä kauden aikana, itse en siihen usko, sen perusteella mitä miehen selän tilanteesta olen kuullut. Muutenkin niin nimetöntä, että en usko millään korkeampaan sijoitukseen.
Ei mitään syvällisiä pohdintoja sekä paljon jossittelua, mutta niinhän näissä aina...